| Message |
|
|
|
0,5W/l (aprox) cam cat ai tu acolo ar fi rezonabil pentru un Echinodorus ca acela. S-ar putea totusi sa vrea mai mult fier la radacina (Echinodorusul nu prea utilizeaza fierul din apa), deci incearca cu ceva pastile de tip Florenette A la radacina sau si mai bine Ferropur - pasta de la Aquamedic (la mine a dat rezultate incredibile la Echinodorus 'Apart'). Pe de alta parte s-ar putea sa fie si o carenta de nitrati (la asta se mai ingalbenesc si gauresc frunzele). Ancistrusi nemancati nu cred ca ai pe acolo (eu am avut si rontaiau frunze de Echinodorus amazonicus, pana m-am prins a durat ceva...).
|
 |
|
|
Discutam mai demult cu Sandu ca am vazut un cuibulet de oua de Neocaridinia denticulata in Christmas moss-ul din acvariul mic de 30L unde ii tin. Mie nu mi s-a parut mare lucru, dar Sandu mi-a spus ca trebuia sa le fotografiez, pentru ca in literatura nu e deloc clar ce se intampla cu ouale de pe abdomenul crevtei femela pana ies puii. Uite ca i-am prin inca o data asupra faptului (desi se zice ca sezonul cel mai bun de depunere e prin iunie) si de data asta am fotografiat ouale (nu foarte usor, erau ascunse intr-un unghi nu chiar favorabil). La 24-36 ore ouale au disparut, ca si prima data, dar in dimineata cand le-am remarcat (au fost depuse noaptea), deja prin acvariu am vazut 4-5 noi pui de vreo 2mm/0,5mm, deci nu stiu daca erau doar cojile sau au mai iesit din oua alti puisori. Cu o zi inainte de depunere femelele mari au stat ascunse si nu au venit la masa.
Acestea ar fi imaginile:
Imaginea urmatoare este neimpresionanta si neclara, dar este a unui pui de 2mm, ce vedeti langa el nu sunt pietricele ci fire de nisip, alt reper este firul verde gros, care de fapt este un fir de 5mm lungime de Eleocharis parvula care abia scoate capul din nisip.

|
 |
|
|
Am gasit azi o ora libera si m-am gandit sa va mai arat cateva fotografii cu detalii din acest acvariu. Citisem candva stadiile prin care ar putea trece un acvarist ce isi propune sa atinga performante estetice in acvariile plantate. Autorul respectiv (nume mare in domeniu, dar nu Amano) povestea de 10 etape, prima fiind punerea primului fir de verdeata intr-un acvariu, apoi treptat invatarea plantelor, dotare tehnica, deprinderea cresterii plantelor usoare, apoi mai dificile, apoi colectionarea de plante, apoi abia pe la etapa 8 incepea aquascapingul cu acvariu tip olandez, la treapta a 9-a acvariul cu design tip "Nature" si la etapa 10 acvaristul inovator, cu combinatii estetice neasteptate, sau perfect executate, de obicei castigatori de concursuri tip ADA.
Recunosc ca dupa concursul AGA de anul acesta am realizat ca abia ma apropii de punctul 8, iar trecerea mai departe pentru un acvariu mai estetic inseamna noi incercari si mai ales -cel mai dureros, asa cum stiu toti iubitorii de plante acvatice- limitarea masiva a numarului de specii, deci renuntarea la multe plante dragi, pentru acvariul meu se transformase incet dar sigur intr-un veritabil "depozit de plante". Oricum multe plantute au ajuns deja pe maini bune, unde la nevoie sper sa mai gasesc.
Revenind, spuneam ca la anul voi porni pe drumul buturugilor ramuroase si al stancarisului, dar nu inainte de a va arata cateva fotografii foarte actuale din acvariu. Am mai introdus cate ceva nou fata de ce stiati (da, au mai incaput niste Blyxa japonica, Limnophylla hyppuroides, si cu ajutorul lui Sicmar  un puiut de Echinodorus Aquartica, acum deja maricel). Sa nu mai lungesc vorba, cam acestea ar fi imaginile, va doresc inca o data si aici "Craciun fericit!"
O prima imagine, cu o etajare de nuante discrete de verde - galben- roz.
O a doua imagine, contraste mult mai puternice de verde-rosu, echilibrata cu diagonala de negru in extremitati:
Trio SAE adulmecand ultimele pete de "green spot algae" de pe geam. Au deja burta plina cu fulgii characidelor, ca alge cum vedeti nu prea (mai) am...
Anubias coffefolia - floarea pe fondul verde inchis al Echinodorus 'Apart'.
Si pentru ca tot ii numisem eu "Mos craciunii din acvarii" iata si Hemigrammus bleheri-ii mei in "gura pesterii":
Cam acestea ar fi, sper la anul sa umplem cu totii galeria cu acvarii frumoase, sanatoase si inspirate!
|
 |
|
|
lazarginel wrote:Nimic nu se compara cu natura si nimeni nu poate reproduce conditiile din natura 
Corect! Pai de ce am de cand sunt pe acest forum semnatura care o vedeti? 
|
 |
|
|
Cam asa ceva voiam sa iti propun.
Evident ca busteanul de fata e f mare si ti-ar acoperi fundalul, dar ca idee... se poate gasi unul mai mic. Nu stiu daca mai creste / are cineva "firemouth" prin Romania. Ar fi interesant de stiut. Cand eram mic am vazut asa ceva la Constanta la acvariu si mi-a ramas in minte. Cred ca era si pe coperta brosuricii de acolo.
|
 |
|
|
Putei gasi in acest articol primele 10 acvarii din concursul ADA 2006 (a nu se confunda cu AGA pentru cei ce nu stiu). Gasiti toate detaliile despre speciile de plante utilizate si comentariile lui Takashi Amano despre ele. Puteti vedeam (click pe imagini) si fotografiile mai mari ale acvariilor decat s-a putut la link-urile pe care le-am pus la inceputul acestui thread. Veti avea surprize placute in imaginile de detaliu si alta impresie (cel putin la mine asa a fost). Acvariile mele preferate din imaginile marite sunt numarul 3 (ceam mai buna profunzime la doar 45cm, zic eu) si nr 8 care imi place ca punere in scena. Sper sa va faca placere !
|
 |
|
|
Iata ca avem pe forum si primele impresii despre tuburile T5 comparativ cu T8. Ce este mai important - informatia vine dintr-o sursa zic eu autorizata, a unei persoane care a crescut suficient de mult timp aceleasi specii cu T8 si a asteptat suficient pentru a vedea diferenta. Ca sa parafrazam o emisiune TV tot cu profil "pets" - pasiunea nu cunoaste limite. Singura observatie pentru comparatia data de Lazarginel ar fi ca era si mai sugestiva, daca neonele T8 folosite anterior ar fi fost de acelasi tip, adica Narva, in aceeasi proportie de distributie spectrala cu cele T5 actuale. Primele date de la Ginel arata ca la aceeasi putere in watt, intensitatea luminoasa este mai mare (cam cum asteptam) si inteleg ca nu sunt mai algogene. Durata de viata evident mai mare (de 3-4 ori?), dar ca pret am vazut ca un tub de aprox 38w bate pe la 20euro. Ideea de baza in aceste conditii ar fi ce poate face T5-ul si nu poate T8-ul, deci pentru utilizatorul mediu, care se gandeste bine inainte de un upgrade de acest fel, de ce ar da ceva mai multi bani pe T5 (un prim raspuns ar fi ca daca durata de viata e cea precizata, in 2 ani schimbi 4 tuburi T8 vs unul T5 si te apropii cu costurile de T8, dar nu stiu cat mai costa restul "instalatiei" pt T5). Cu galeria am auzit ca sunt serioase sperante de viitor sa se upgradeze, dar cred ca adminii vor veni de mos Craciun cu detalii si vesti bune... :-) Pana atunci multumiri lui Ginel pentru informatii 
|
 |
|
|
Fratilor, ma scuzati, dar nu cred sa obtineti raspunsuri corecte (poate la nimereala) la situatii / specimene de acest fel. Morfologia unei plante se poate modifica serios in conditii de carente nutritionale, pana la a fi de nerecunoscut, ca sa nu mai zic cand ajunge si in halul asta de distrusa.  Nu cred ca e de intrebat ce sunt, ci ce e de facut sa arate normal. Asa o sa ajungem sa punem un cotor de mar si sa intrebam oare ce a fost la vremea lui, Ionatan sau Parmen auriu? 
|
 |
|
|
Desi nimeni nu ma va crede, dar ma bucur sa vad la galerie si acvarii neplantate. In bruma de timp liber in afara intretinerii propriului acvariu citesc cate ceva chiar si despre ciclide africane. Unde vreau sa ajung? Am vazut nu numai la noi, dar si la concursurile internationale (AGA) o slaba prezenta a acvariilor biotop (3 acvarii, 2 jalnice la AGA). Cred ca acest sector al acvariilor biotop va fi in curand readus la importanta pe care ar trebui sa o aiba. Nu este vorba de curentele ecologiste, ci si de o realitate ce tine de pragmatism. Nu cred ca poate fi mai usor sa intretii un acvariu cu zeci de specii plante si 8-10 specii de pesti cu necesitati diferite, decat un acvariu biotop echilibrat ca necestitati de plante si pesti. "Nature aquarium" a lui Amano este o tendinta mai subtila de revenire la origini prin aquascaping. Va spuneam in postul "Amano peste tot", ca stilul sau este in continua schimbare; daca ati vazut fotografiile, acvariile sunt dominate de plante verzi, numarul de specii s-a restrans, multe din ele sunt aproape de acvarii biotop cu aranjare artistica (discreta) a plantelor.
In cazul acvariului de fata background-ul reusit cred ca ar imbia din ce vad ca pesti, mai degraba la un acvariu central american, decat sud-american (cu Oscar-i), dar singura observatie este legata de volumul bazinului - 250 litri- cam prea mic pentru labiatum (1 bucata poate ca da, dar o pereche /plus oscarul sau 1 pereche din fiecare/ nu cred ca merg). Mergand pe ideea de acvariu central-american stancos as fi bagat (daca gaseam) 1 pereche de Torichthys meeki , impreuna cu ceva buturugi mai ramuroase si cateva valisnerii si bolovani stancosi, eventual cateva frunze uscate pe fund. Sunt ceva mai mititei decat labiatum, temperamentali, culori superbe, numai bine reliefate pe frumosul albastru- gri al fundalului tau.
In rest se vede ca e munca de calitate si pasiune si de aceea ziceam eu ca merita finalizat pe masura. 
|
 |
|
|
|
Nu, nu de conurile Terrapur e vorba (desi si ele sunt bune, mai ales pentru plante tija la un substrat epuizat), Ferropur este o pasta ce se injecteaza la radacina Echinodorus eventual Cryptocorynelor cu efecte notabile. Cred ca se poate comanda pe magazinul online de aici. Imi pare rau, bilele nu le-am folosit, nu am o experienta personala cu ele, nu stiu ce sa iti spun.
|
 |
|
|
|
@ Rares Luc - Daca vreti sa puneti ceva la radacina Echinodorusilor si sa vedeti un "boom" de frunze bagati Ferropur de la Aquamedic. Nu spun din citite, nici nu fac reclama gratuita. Mie mi-a facut "probleme" cu Echinodorus 'Apart' in sensul ca a crescut de da pe afara (e superb) si acvariul a devenit cam mic pentru el daca mentine ritmul acesta de crestere (1 frunza pe saptamana!).
|
 |
|
|
|
Cu macroelemente (nitrati, fosfati) sigur nu e "imbibat". Microelemente ca mai toate structurile minerale, da, mai ales daca au adaugat si ferrolit-ul de care vorbesc. Lucrul cel mai important cu Terralit-ul este nu atat cu ce vine, ci ce adsoarbe in timp (de asta spuneam mai sus ca se "incarca") fiind unul din substraturile cu cea mai mare valoare CEC (Cation Exchange Capabilities), aproape 83 meq/L, mai toate mineralele importante pentru plante fiind cationi (Fe, K, Mg, S, Mn, Ca , etc) care sunt captati de Terralit si eliberati treptat la radacina plantei sub actiunea unor enzime, doar in zona de contact radicular. Din acest motiv Terralit-ul demareaza greu, dar tine mult... Alt tip de substrat cu valoare CEC foarte mare este cel bogat in humus sau turba, aici mecanismele fiind diferite (bazate pe acizi organici), din aceasta categorie facand parte si (surprize, surprize...) Tetra initial sticks.
|
 |
|
|
|
Deoarece Terralit-ul e cel de cursa lunga, trebuie pus conform recomandarilolor de dozaj ale producatorului (doza completa), iar Floredepot, ca "amorsa", probabil 1/3 din doza recomandata, sa tina pana se "incarca" terralit-ul.
|
 |
|
|
Propun gazduirea aici a unei colectii de link-uri cu imagini sau filmulete cu pesti marini, corali, nevertebrate, in mediul lor, in ocean. Am gasit acest filmulet care sper sa va placa. Are si sunet, dar se incarca cam greu, in schimb eu zic ca merita vazut ! Vizionare placuta!
|
 |
|
|
|
Am uitat ceva apropos de deficitul de calciu - acesta poate fi absolut (daca am avea testere dedicate care sa confirme valorile scazute) sau relativ, adica avem o concentratie suficienta in apa, dar nu poate fi utilizat de plante pentru ca este blocat de alte oligoelemente, in cazul nostru (al plantelor si pestilor, dar mai ales al nevertebratelor) - toxice- cum ar fi aluminiul si cuprul. Acestea blocheaza utilizarea calciului in stabilizarea membranelor lipoproteice ale celulelor plantelor, desi calciul in apa e in concentratie optima. Deorece crevetii tai sunt bine mersi si se inmultesc, as spera ca apa noastra nu vine cu prea mult cupru sau aluminiu, desi in al doilea caz nu as fi prea sigur. Vezi ca la sectorul Apa din forum este un sticky parca cu Apa Nova, unde din link-ul de acolo intri la harta Bucurestiului si vezi buletinul de analiza Apa Nova pe regiuni. Vezi cat sunt sarurile de aluminiu la tine in zona. Concentratia toxica pentru om este muuult mai mare decat cea pentru pesti, nevertebrate si plante. La fiecare schimb de apa in acvariu baga Aquasafe care neutralizeaza (pretinde producatorul) o parte din metalele grele.
|
 |
|
|
PS. Daca timpul  imi permite si eventual apare si o sectiune "profi" a forumului, pentru a nu fi acuzat de "plantism" in dauna acvaristicii, poate voi scrie un post amplu despre nutritia plantelor acvatice, semne de carente, etc...
|
 |
|
|
Puteam sa iti spun sa adaugi ceva carbonat de calciu, dar inca sunt in cautarea unui dozaj precis, cat despre restul dozarilor si semne de carente gasesti cate ceva pe aici .
|
 |
|
|
E evident ca problema e legata de o carenta nutritionala, care e - e mai greu de spus, necunoscand detaliile acvariului in privinta nivelului nutrientilor si regimului de fertilizare. Pe ghicite si conform datelor teoretice ce le cunosc, ar fi o carenta de fier, de calciu (chiar daca aparent avem apa semidura in Bucuresti- ai aici o imagine chiar cu un deficit de calciu la Vallisneria ), sau de nitrati. In cazul deficitului de fier paloarea apare la varful de crestere al plantelor cu crestere rapida, in cazul nitratilor apare mai ales la frunzele vechi, care se pot si gauri cu pete brune inainte. Apropos de algele tale - ai pus apa oxigenata? Daca da, Vallisneria si o lista de alte plante care nu le enumar aici (daca vrea cineva revin) sunt serios afectate de aceasta. Oricum ce poti face sunt schimburi de apa (pentru alge si aport de Ca din apa de retea) fertilizanti lichizi in doze fractionate (doza pe o luna diluata in 500ml de apa si administrata fractionat in doza zilnica necesara; stiu de legenda ca fertilizantii lichizi fac alge, dar va spun ca nu ei ci carentele fac alge pentru ca algele din cantitatile infime de nutrienti din acvariu isi iau oricum portia, pe cand plantele carentate nu, fiind in final atacate de alge; de asemenea excesul serios de fertilizanti duce la alge, ma refer mai ales la fier, deci fertilizantii lichizi fara nitrati, fosfati, cu care povestea e mai complicata). Desigur ar fi ideal sa ai testere de nitrati, fosfati, fier ( exista, nu au o precizie deosebita, dar orientativ merg, cele de la Sera te duc la vreo 100 RON), atunci aceste ipoteze ar avea o cale de verificare mai sigura. La mine am avut recent plante pal- galbui la varfuri, dar Anubias nana cu nervuri verzi si pal- galbui intre nervuri, in conditii de fertilizare pe care le-am precizat la descrierea acvariului meu, dar la care in timp am asociat nitrati, fosfati, sulfat K, si de magneziu, insa din anumite motive legate de presupunerea ca la apa noastara semidura am destul Mg am abandonat pe ultimul. Evident ca ceea ce am descris mai sus la acvariul meu era o carenta de magneziu, pe care am corectat-o dupa reluarea administrarii de sulfat de magneziu. Stiu ca mai rau te-am ametit si poate dezamagit ca raspuns, dar lucrurile sunt complexe si concluzia finala este ca vine o vreme cand dupa putina experienta si citit si stiind cam ce avem si cum ne fertilizam acvariul, nimeni nu poate mai bine decat posesorul acvariului sa stie cam ce carente are (deci este greu sa iti dau un sfat garantat ca eficienta). A doua concluzie este - carentele duc la crestere slaba si rezistenta scazuta a plantelor, deci conditii ideale pentru atacul algelor.
|
 |
|
|
|
Asa cum spunea Filipica nu m-am contrazis. Se pare ca tuburile gen TLD830 sau Dennerle trocal, etc, cu spectru cald (2500-3000k) produc mai putine alge, sau mai corect nu le faciliteaza. Au insa si alte dezavantaje, deci trebuie combinate cu alte tuburi pentru un spectru complet. Referitor la fuzz algae - eu m-am luptat cu ele 4 luni si am scapat (sper ca definitiv) doar cu ocazia black-out de 4 zile, care de fapt a fost ptr green water, dar a ras si fuzz algele. E o regula generala ca la o infestare masiva cu alge verzi, cel putin temporara sa se mai scada lumina (de obicei nu si CO2-ul, dar cu variatii minime daca se poate). Nu stiu daca merge apa oxigenata la fuzz, oricum are unele probleme legate de cresterea nitratilor - trebuie scos filtrul afara in alt recipient cu apa (sa nu fie omorate bacteriile), apa schimbata 50%, iar dupa administrare sa nu fie lumina in acvariu min 30 minute, apoi la 2 ore se poate schimba inca 50% din apa. Repet la fuzz nu am vazut, citit recomandari de trat cu apa oxigenata, dar in disperare...
|
 |
|
|
|
Nu am Eheim, dar toata lumea e de acord ca sunt cei mai buni. Cu wet / dry cred ca altii stiu mai bine, dar daca in viitor faci un upgrade de volum acvariu? Care e diferenta de pret?
|
 |
|
|
|
|