Message |
|
Eu din ce am citit e putin problematic daca iei plante crescute in mediul emers si le pui submers.
In mod normal, frunzele s-ar putea sa cada toate, pentru ca au fost adaptate la mediul emers.
|
|
|
Sub butonul ala alb din capac se afla starterul de la neoane. Se dezsurubeaza ca sa ajungi la el. Probabil ca trebuie ala schimbat.
Neoanele de obicei se innegresc putin la capete daca se ard.
|
|
|
Am vazut un pret bun pentru Tetra EX 600 la abc-zoo .ro
Vreo 50 lei in plus, cred, fata de cel la care te uitai tu, dar are capacitate mai mult decat dubla.
|
|
|
Arata super fain. Ce planta e aia cu frunzele usor albastrui?
|
|
|
Rasbora Mosquito. Inoata in parte superioara a acvariului. Cred ca merg bagati vreo 10-15.
|
|
|
Sa stii ca se poate amenaja un acvariu cu bani relativ putini.
Cauti niste radacini pe la tara sau prin padure (sa nu fie putrezite). Le cureti de coaja si de bucatile putrezite, le lasi sa stea vreo luna in apa sa iasa tanin-ul din ele, le fierbi.
Cauti niste pietre pe malul unui rau. Le fierbi.
Ca substrat poti sa pui un nisip de constructii, dar cu o granulatie mai mare.
Cumperi cateva fire de plante 'stem'. Pe astea le poti taia la 2-3 saptamani si le replantezi. In vreo 2-3 luni ai acvariul plin de plante.
|
|
|
Nu exista teste specifice pentru bacterii.
Poti sa-ti dai seama din testele de amoniac si nitriti. Daca acestea au valori foarte aproape de zero inseamna ca bacteriile s-au format si 'lucreaza'.
Bacteriile se aseaza pe substrat, peretii acvariului, buretii din filtru, etc.
Dar exista medii filtrante biologice care ofera spatii in care se pot dezvolta mult mai multe bacterii. Din acest motiv se recomanda achizitia unui filtru extern in care sa incapa cat mai mult material filtrant biologic, care va oferi spatiu pentru dezvoltarea bacteriilor in numar mult mai mare si astfel la o stabilitate a acvariului mai mare.
Prin actiunea bacteriilor vor rezulta nitratii (se transforma amoniacul in nitriti si nitritii in nitrati).
Pentru a elimina direct nitratii este mai complicat si nu prea se foloseste in acvaristica de apa dulce.
In cantitate mare acestia sunt daunatori pestilor. De aceea se practica schimburile saptamanale de apa, pentru a scadea nivelul nitratilor din acvariu.
In schimb nitratii reprezinta fertilizanti pentru plante. Avand un acvariu bine plantat (cu plante naturale), reduci sansele de a avea probleme cu nitratii.
Pe de alta parte avand un acvariu fara plante naturale, fara materiale filtrante biologice, pe care eventual il populezi cu prea multi pesti, pe care eventual ii hranesti excesiv, se poate ajunge la un exces de amoniac/nitriti/nitrati care iti poate omori toti pestii din acvariu.
In ceea ce priveste plantele, exista specii care sunt mai usor de crescut (nu au nevoie de multa lumina sau fertilizare). Sunt asa numitele plante 'easy'.
|
|
|
ocean wrote:Pai din cate spune deocamdata are pietris albastru si niste plasticarii, deci nu, nu esti pe drumul bun, ai sa fii atunci cand vei pune un substrat natural si plante
Da, corect, ai dreptate. Mi-a scapat asta.
Acvariul ar trebui sa arate cat mai natural.
|
|
|
E greu de spus ce problema are Molly. Poate ca are finrot. Sa urmaresti daca coada pestelui incepe sa se deterioreze.
Oricum ti-as recomanda sa renunti la plantele de plastic din acvariu si sa pui plante naturale (intreaba pe forum inainte sa cumperi).
De asemenea sa renunti la pietrisul ala albastru si sa pui un substrat care sa arate mai natural. Poti sa pui si o radacina sau pietre (naturale).
Acvariul ar trebui sa arate ca un colt din natura.
Sa schimbi saptamanal 10-15 L.
Si de asemenea ti-as recomanda sa-ti iei un filtru extern cu medii de filtrare biologica (intreaba pe forum inainte sa cumperi).
|
|
|
Si eu am Taifun. Sunt multumit de el. Problema mea este ca-mi intra pui de melci comunitari in el. Si din cand in cand se mai opresc bulele in ei si se strang mai multe bule pana trec mai departe.
|
|
|
Poate ar fi mai bine sa pui aceiasi intrebare la coltul incepatorilor apa sarata.
Ca s-ar putea sa ai mai mult succes.
|
|
|
Esti pe drumul cel bun. Cred ca ajunge daca ai pus mancare timp de o saptamana. Eu n-as mai pune.
Primii pesti cam dupa minim 3 saptamani poti sa-i pui. Daca tot ai teste, poti sa faci teste saptamanal. Ar trebui ca amoniacul si nitritii sa fie foarte apropiati de 0.
Gandeste-te ce pesti vrei sa pui in acvariu si uita-te ce conditii de apa prefera. Apoi tragi concluzia daca apa aia de izvor e buna sau nu (gH 21 e oricum cam mare).
Ca sa scapi de clor din apa de la robinet e relativ simplu, o lasi sa stea 24h intr-un vas larg la gura.
Nu schimba apa in perioada ciclarii.
E recomandat sa pui deja plante de acvariu. Ajuta la ciclare.
|
|
|
Pentru denitrificare ai nevoie intr-adevar de un mediu cat mai sarac in oxigen.
Intr-un filtru, ca sa poti face denitrificare trebuie sa ai un debit mic, dar in acelasi timp nu foarte mic ca sa nu se produca hidrogen sulfurat care e toxic.
In acvaristica marina, vietuitoarele sunt mult mai sensibile la nivelul de nitrati si acolo se folosesc mai multe metode pentru denitrificare.
Colegii reef-eri pot sa dea mai multe detalii.
Dar in acvaristica de apa dulce, daca plantezi bine acvariul, e putin probabil sa ai probleme cu nitratii.
Si din ce am mai citit eu este recomandat sa faci schimb de apa saptamanal chiar daca nivelul nitratilor nu este o problema.
Daca scopul tau este sa scapi de schimburile de apa saptamanale, mai curand te informezi despre schimbul de apa la picatura.
|
|
|
Pai e format dintr-un recipient care pluteste pe apa (si in care se afla intrerupatorul).
Se conecteaza pe cablul electric al pompei ca un intrerupator.
Apoi il legi fie de pompa fie de undeva in bazinul de unde vrei sa scoti apa.
Cand este apa in bazin, plutitoul sta in pozitie verticala si in pozitia asta inchide intrerupatorul.
Daca scade apa din bazin, plutitorul va ajunge intr-o pozitie inversa (apa va scadea sub punctul de unde este legat, si o sa atarne).
Iar in pozitia asta deschide circuitul si opreste pompa.
|
|
|
Am observat ca se gasesc mai usor sub denumirea de 'intrerupator cu plutitor'.
Par a fi de vanzare si la Dedeman.
|
|
|
Eu am avut un difuzor din ala cu pastila si dupa cateva zile se depunea mizerie pe el si imi baga bule cam mari.
Acu am un Taifun si mi se pare ca se dizolva mai bine CO2-ul cu asta.
Dar poate o fi fost difuzorul meu mai de proasta calitate.
|
|
|
Iti trebuie un comutator cu plutitor. Precum au pompele alea de apa murdara.
Asa ceva:
http://www.electromatic.ro/produse/instrumentaie-i-echipamente-de-automatizri/comutatoare-de-nivel/item/83-comutator-de-nivel-plutitor
Nu-i mai simplu daca-ti iei direct o pompa cu plutitor?
|
|
|
Ce filtru ai? Ce are in el?
Schimbi cam putina apa. Ar trebui sa schimbi macar vreo 15L.
Mi se pare mie, sau pestii stau cam pe fundul acvariului. Se misca prin acvariu, sau stau mai mult nemiscati?
|
|
|
Ar fi ok si pentru plantele medii. 10-15 mg/l e necesarul pentru ele.
Ti-as recomanda si o electrovalva pusa la o priza programabila. Mai faci economie de CO2.
CO2-ul pe care-l bagi noaptea in acvariu se cam pierde, mai ales daca ai valurire puternica la suprafata.
Uite aici un tabel cate bule recomanda cei de la tropica de bagat in acvariu: http://tropica.com/en/plant-care/co2/system-nano/
|
|
|
Daca nu ai incredere in tester-ul de CO2, poti calcula nivelul acestuia si pe baza de kH si pH. Inclusiv la tester-ul de CO2 cred ca ai un tabel de calcul.
Poti sa-l verifici.
Eventual mai schimba reactivul din tester, daca-l ai de mai mult timp.
Dar parca ai plante easy la tine in acvariu. 12mg/l e un nivel ok pentru astfel de plante.
Acu sincer si mie mi-e greu de multe ori sa disting culorile de pe tester.
E normal sa ai niste valori de amoniac si nitriti foarte apropiate de 0. Bacteriil fac transformarea amoniacului in nitriti si a nitritilor in nitrati. Tinand cont ca e un proces continuu e normal ca sa existe la un moment dat un nivel foarte mic de amoniac si nitriti.
Iar nitratii sunt consumati de plante si de aia se pastreaza la un nivel mic si ele.
N-ai de ce sa te stresezi.
|
|
|