| Message |
|
|
|
Foarte frumos din partea lor ca au raspuns si mai ales atat de prompt; imi place numele manager-ului care ti-a raspuns Steve Pond... Cu macro mai trebuie sa fac niste calcule si incerc sa iti raspund la dozari. Sunt prins cu niste probleme profesionale si mai scriu pe aici in pauze... deci scuze daca mai dureaza 2-3 zile.
|
 |
|
|
|
Ar fi interesant de stiut ce fac noaptea pestii cunoscuti ca avand activitate nocturna. Bineanteles ma refer la faptul ca e posibil ca activitatea nocturna sa nu fie non-stop si sa aiba si ei perioade de somn nocturn sau nu, pur si simplu "fac treaba" toata noaptea si "dorm" numai ziua.
|
 |
|
|
Stiti vorba aceea (este si in semnatura lui Ioan ) cu teoria ca teoria... Este foarte bine sa citim ce scrie acolo (eu am gasit site-ul ca link de la APC), problemele apar cand sa fie recunoscute semnele de carente specifice, directe, dar, problema e mai ales ce facem cand sunt indirecte, de exemplu excesul de potasiu ce da "carente" de Ca si Mg, cati stiu sa le recunoasca? Cati pot sa dozeze potasiul sa isi dea seama ca nu e carenta veritabila de Ca si Mg samd. Aceste probleme apar la doua categorii - cei care nu fertilizeaza mai deloc si cei care fertilizeaza poate prea mult ( am facut parte de-a lungul timpului din ambele si acum inca am unele excese de fertilizare si va sigur ca si acestea pot fi rele si poate si mai greu de decelat si corectat decat carentele veritabile). Oricum site-ul este f bun si merita (re) citit. 
|
 |
|
|
vagabondu wrote:
Nu cred ca amestecarea substratului este o solutie indicata de producatori.
Eu am spus ca fiecare producator are recomandarile lui si va asigur ca unii mentioneaza ce am spus mai sus. Ultimul meu substrat a fost Terralit de la Aquamedic, iar in prospectul inclus in cutie scria clar ca se amesteca cu oarecare cantitate de nisip grosier (sau pietris fin), iar peste acest strat bazal continand si substrat imbogatit se pune nisipul grosier "curat". Scopul amestecarii cu nisipul grosier este prevenirea compactarii si mentinerea posibilitatii de circulatie a apei in substrat, lucru la care ar ajuta (desi sunt discutii si la acest capitol) si mentinerea unor gradienti termici prin montarea prealabila de cabluri de incalzire ale substratului. Amestecarea cu o mica (20%) cantitate de nisip grosier la substraturi mai fine (care nu sunt granulare, ci mai mult pulberi, gen Sera floredepot, JBL Aquabase) este utila din aceleasi motive. Am procedat in acest mod cu substraturile mentionate mai sus (le-am folosit pe toate) cu rezultatele care le-ati vazut in diversele fotografii postate pe aici.
La Aqua Soil Amano este clar ca nu se amesteca (nici nu are cu ce) pentru ca nu se mai pune nisip deloc, se pune doar acest substrat, cu sau fara powersand sub el, cu sau fara (preferabil cu) alti ativatori de substrat (Penac C,W, Turmaline BC, si bacterii selectate - ADA bacter 100) Powersand-ul nu este nisip, desi numele ar putea sugera asa ceva...
|
 |
|
|
Revin putin cu discutia de mai sus (si cu care am inceput si acest megatopic) despre Cabomba furcata. Profitand de noile importuri de plante am decis sa mai incerc o data, prima mea incercare cu aceasta planta fiind un esec 9pe atunci aveam doar 0,7w/l, CO2 din drojdie., coloana de apa 50cm si planta un ciot de 6-8cm...). Acum cu upgrade-ul de lumina am cam 1,1-1,2w/l (net), la o coloana de pa 40cm (net) iluminata cu T5, CO2-ul constant pe undeva 40-45 ppm.
De data asta, dupa cateva zile de adaptare, a inceput sa cresca vertiginos, (atinge ca planta si peste 50 cm inaltime, trebuind replantata relativ frecvent la o crestere viguroasa), a dat si lastari laterali de jos, dezvoltand radacini adventive acvatice , dar si in sol, neasteptat de mari pentru tulpinita relativ modesta (de unde si ideea ca la aceasta planta si un sol de calitate conteaza). As adauga ca la inceput culorile au palit putin, dar dupa ce am crescut cantitatea de fier in apa la usor peste 1ppm cu niste tablete Dupla, a capatata o culoare rosie incredibila, peste ce vedeti in imaginea recent pusa aici jos. In concluzie, desi la mai toate plantele de mai sus spuneam ca vor lumina , Co2 , fertilizare, aceasta chiar vrea foarte multa lumina (poate peste 1w/l) si mult fier, pe langa cele spuse mai sus (CO2, etc), nu pentru a supravietui, ci pentru a-si arata adevaratele culori.
|
 |
|
|
Desi am avut candva un insucces cu aceasta planta exigenta dar zic eu frumoasa ( Cabomba furcata sau dupa vechiul nume Cabomba piauhyensis), de data aceasta am avut conditiile necesare si am reusit sa o dezvolt bine, acum fiind in faza in care ma gandesc cum as pute-o integra in viitorul proiect... Va pun aici imaginea cu ea, unele discutii despre ce am observat ca "doreste" aceasta planta la topicul cunoscut cu Plante dificile... etc. Tinuta in conditii improprii degenereaza la culori brunp-verzui terne , iar daca lucrurile se inrautatesc se distruge.

|
 |
|
|
Frumosi discusii, ca si micul Panaque care este ultrasimpatic, (mi-ai facut pofta ...  ), fotografii OK. Chiar ca ne bucuram ca ai venit !
|
 |
|
|
andrei71 wrote:Parerea mea este ca vata de perlon filtreaza mai bine decat buretele.
Normal, are spatiile intre fibre mai mici, dar fiecare are scopul si beneficiile sale. Buretele nu numai ca realizeaza o prefiltrare, care impiedica imbacsirea prematura si filtrarea anaeroba a perlonului, dar fixeaza ceva mai multe colonii de bacterii utile, tocmai pentru ca are posibilitatea de aerare mai buna. Daca ai un singur filtru intern si doar cu un etaj, recomandarea de utilizare este de burete cu porii mai mari (de uz acvaristic) si nu de vata perlon; daca in schimb filtrul are macar doua etaje este utila introducerea de vata perlon dupa etajul cu buretii.
|
 |
|
|
Baldur wrote:
Am avut noroc si cu nevasta ca m-a lasat sa-mi iau din nou acvariu, desi zice ca sint om in toata firea ce dumnezeu.
Se pare ca pasul cel mai greu l-ai facut...  iar la 30 ani esti tinerel bine ! Arata-i sotiei acvariile de pe link-ul de aici la galeriile cu imagini si poate te roaga ea sa faci unul mai mare !  Numai bine si succese in acvaristica !
|
 |
|
|
Din ce am citit prin forumurile de afara e un tub bunicel, da-i bataie si pune altul ca oricum nu ai ce pierde si nici treptat nu ai cum sa-l schimbi...  Nu am inteles cum vrei sa schimbi substratul putin cate putin  , toata lumea il schimba pe tot odata, replanteaza, etc. Deciclarea, daca de ea iti este frica, poate fi evitata daca lasi filtrul sa lucreze intr-un alt mic acvariu (gol) cu apa din cel vechi, pe care o pui inapoi , fara a spala filtrul taman atunci, de asemenea introducand diferite produse de specialitate cu culturi de bacterii denitrificatoare (au si Sera si Tetra si alte firme cu produse mai laborios concepute decat primele doua).
|
 |
|
|
Bobo, uite pe aici mai sunt date despre acvariul in cauza. Am avertizat ca asa o sa se intample daca nu continua un post deja inceput cu reply si deschide de fiecare data un nou topic, nimeni nu poate cauta in noianul de topicuri pe unde a ramas si in ce au constat problemele anterioare, pentru ca nu de putine ori exista o legatura... Nu cred ca m-am facut inteles, poate acum. Dar Bobo, poti continua cu sfaturile...
|
 |
|
|
|
Stinge lumina in camera, incearca sa luminezi acvariul cu cat mai multe neoane (doar pentru sesiunea foto, daca se poate daylight, 6000-10000K), foloseste un trepied sau pune-l pe declansare automata fiind pe un scaun, ceva, daca nu are noise mare la ISO 200 lasa-l asa si baga un timp de expunere mai mic (1/100) pentru a "ingheta" pestii in miscare. Daca foto ies totusi cu noise mare, revii la ISO 100 si maresti timpul de expunere corespunzator. La iluminarea slaba a acvariului si focalizarea e mai dificila, deci prioritar e iluminarea suplimentara a acvariului, dar cu lumina lui, nu cu lumina externa. Aaaa, vezi sa nu folosesti blit-ul, se reflecta in geam si cu filtre de polarizare, alta e treaba daca ai un blit extern sincronizat si il pui cu un difuzor de lumina fixat deasupra acvariului si acoperi blit-ul "built-in" al aparatului inainte de declansare. Experimenteaza, numai asa vei reusi!
|
 |
|
|
|
Majoritatea substraturilor de firma se amesteca in anumite proportii cu nisipul / pietrisul fin si peste acest amestec se pune un nou strat de nisip sau pietris fin (bob de orez). Oricum daca te hotarasti la ceva, producatorii furnizeaza si instructiunile specifice fiecarui produs. PS. Din cate stiu solul tip Aqua soil produs de firma lui Amano nu se ameseca de obicei si se pune deasupra, asa cum este el, iar in stratul de sub el se pun diversi activatori tip Powersand, Penac, etc...
|
 |
|
|
|
Dupa 1-1,5 ani substratul se cam duce, dar trebuie sa nu uitam ca si tuburile de neon la 6-8 luni ar trebui schimbate (plantele tale pierd frunze la baza, varful e mai OK, vezi si lumina cum este...).
|
 |
|
|
Ai ceva "fuzz algae", daca raman in proportia asta si nu mai mult, lasa-le asa, nu gaga chimicale, cel mai bine baga niste Otto, poate pe la voi se gasesc mai usor, daca nu niste SAE si la nivelul de alge care il ai acum te rezolva. Uite am pus candva pe aici niste link-uri catre articole despre alge, poate te ajuta (orice acvarist, vrand - nevrand trebuie sa stie si ceva despre alge...  ).
|
 |
|
|
|
Salut! Am intrat pe site-ul tau, o singura remarca - acvariul II are niste crengi foarte frumoase, ar avea potential, daca schimbi pietrele mari de rau, albe, rotunde, cu ceva fragmente stancaris negru de pe la munte, marimi diferite, mai mici puse "in dezordine" in fata, mai marisoare spre spate si 1-2 tufe cryptocoryne mici pe acolo. Doar o idee...
|
 |
|
|
|
La un acvariu mic cam genul asta de lampi incape in capac, daca e livrat din fabrica cu toot cu capac, etc. Am si eu la ccel mic de 30 litri asa ceva, dar evident nu face fata, mai ales ca la acvariile mici cantitatea de lumina (hai sa zicem clasicul watt-i/ litru ) trebuie sa fie mai mare decat la cele mari. Trebuie sa vezi daca poti sa mai bagi inca un bec (compact fluorscent cum ai pe celalalt) sau ca solutie de criza (cam inestetica, dar eu asta am facut), tii capacul cascat si sprijini pe muchia de sus un tub fluorescent de 18w cu spectru bun de plante.
Cum spunea si MA si mie mi se pare cam dubios pietrisul ala alb, nici nu arata prea bine si daca mareste duritatea apei si o face alcalina sigur a contribuit la algele de pe plante. Iti trebuie plante cu crestere mai rapida, anubiasii si echinodorusul sunt predispuse la genul ala de alge. Trebuie sa fie pe acolo ceva pietris fin "bob de orez" sa inlocuiesti pe cel existent (dar nu pune peste el ca nu schimba nimic). Cu carasul din ce spui cam parazitoza pare. Succes!
|
 |
|
|
|
Foarte scurt ce trebuie remediat rapid:
1. reducerea numarului de pesti,
2. la 2 saptamani se pot introduce 2-3 pesti mai rezistenti (gen Ancistrus, sau hai sa zicem ca ar asa zisi "Xifo" , banuiesc ca asta ai din descrierea celor portocalii la care masculii au coada ca o spada, oricum nu mai mult).
3. La Cora (stiu ca fac cumparaturile in zona) iti livreaza acvariul cu pietris de dimensiuni mult prea mari, de 1-2 cm chiar, in loc de nisip grosier de 3-4 mm (bob de orez) care e ideal. Printre pietrele care le ai se va acumula in timp o mizerie greu de sifonat. Apoi trebuie plantat mai bogat, vezi ca sunt la alte magazine plante mult mai acceptabile ca pret decat la Cora, eventual primesti si sfaturi care merge la un acvariu mic, cu lumina (banuiesc) putina.
Cu regret, dar cel mai bine ar fi sa pornesti cu dreptul, adica sa refaci setup-ul acum, sa reglezi numarul de pesti (vezi poate poti sa mai dai din ei), pentru ca altfel acvaristica din urmatoarele luni se va rezuma la boli, decese, alge, etc si nu ajungi sa ai satisfactiile pe care le doresti. Mai bine un efort acum decat un lung chin...
Link-urile recomandate mai sus sunt absolut necesare. Oricata bunavointa ar avea colegii de forum aici nu pot sa-ti spuna tot dintr-o suflare. Nu iti inchipui cat de vast este acest hobby de care vrei sa te apuci. Daca ai investi intr-o masina sau chiar si intr-un concediu intai te documentezi despre parametrii tehnici, fiabilitate, intretinere sau respectiv hotel si statiune inainte sa dai banii, nu? Succes!
|
 |
|
|
|
Pai eu nu m-am orientat dupa ce spune ci dupa ce arata in fotografiile de mai sus.
|
 |
|
|
Porcu'"][quote:50a7e95ba7="freddy wrote:o fi vreo bacterie si noi tot o dam cu lumina?
Nu cunosc nici o boala care sa se manifeste prin inegrirea plantelor si a pestilor.
Este greu sa spun ca am rezolvarea sau macar diagnosticul corect al problemelor tale, mai ales in privinta problemei pestilor, dar stimulat de discutia de mai sus (am vazut-o cam tarziu recunosc) emit si eu doar teorii care ar impaca ambele probleme ale petelor negre de pe plante si de pe carasul auriu. Da, asa cum spunea MA nu este o cauza comuna a ambelor probleme (decat daca consideram ca un exces de nitrati favorizeaza si algele negre punctate si o rezistenta scazuta la boli a pestilor), dar pot fi doua probleme distincte cu cauze diferite, dar cu acelasi aspect: punte negre pe plante si pe carasul auriu.
Pentru plante e simplu, sunt alge negre punctate, o varietate de alge rosii care apar mai ales la nitrati, nitriti mai mari si apa mai dura, alcalina, cu putin CO2. Cam asta scrie pe un site de afara:
Black spot algae: Black spot algae form small, black spots on plant leaves. The cause of black algae is unclear, but excess nutrients (nitrate) and light help its spread. Control is very difficult, the best means to take is to remove affected leaves.
Eu as adauga la remedii si apa mai moale, mai acida, CO2 mai mult, plante mai multe, pesti mai putini si mai mici.
Cu carasul auriu patat cu negru la fel ca plantele povestea e mai complicata si gradul de precizie diagnostica mai mic, fiind mai multe posibilitati, unele mai usoare altele mai grave. Uite un citat mai jos care iti da aceste variante:
Black Spot- Usually these spots are seen as the fish is healing from ammonia surges. The area that was burned will turn black and this is the healing sign. The spots should fade within about 2 weeks. Orange Goldfish will sometimes turn black on their back and sides. After about 7 days the patches disappear and the fish appears orange. This is known as "Melanophore Migration" and is usually caused by any type of chemical irritant or traumatic injury. Some very common causes: high level of ammonia, low pH, flukes, or ick. The black color will not show up until the irritant is removed and the skin begins to heal. However if there are snails in the tank or the fish are living in ponds you should read below.
These spots could be from the pigmented cysts that contain the larval stage of a trematode intestinal fluke. Symptoms: Small black or brown spots up to 2 mm (0.08 inches) across. These spots appear on the body and fins of the fish and sometimes on their mouth and eyes. Treatment: Modern anti-parasite treatments should kill the parasites. The spots once formed may remain on the fish.
Sper ca la pestisorul tau de fapt sa fie varianta cea mai usoara si anume excesul temporar de amoniac la un acvariu in ciclare. In privinta bolilor parazitare mai gasesti ceva pe aici:
Diplostomulum
O chestie chiar urata ar fi si asta.
Sper sa nu te fi incurcat mai mult decat ajutat si problemele tale sa se rezolve.
|
 |
|
|
|
|