[Logo www.acvariu.ro]

Acvariu.ro - forum - Cea dintai comunitate a acvaristilor
  [Search] Search   [Recent Topics] Recent Topics   [Hottest Topics] Hottest Topics   [Top Downloads] Top Downloads   [Members] Member Listing   [Groups] acvariu.ro 
[Register] Register / 
[Login] Login 
Messages posted by: Intros
Forum Index » Profile for Intros » Messages posted by Intros
Message
Daca tot mergi la cumparaturi, cauta pe langa Cryptocoryne si cateva fire de Hygrophila polysperma "green" si Ludwigia repens, sunt total nepretentioase, cresc repede si poti sa le inmultesti prin butasi sa faci acvariul mai bogat, ajuta indirect si la lupta impotriva algelor. Nu le pune in fata, chiar daca la inceput par scurte, cresc pana sus la buza acvariului si nu mai vezi nimic de ele, deci se pun in spate de tot. Hygrophila difformis nu e rea si e chiar frumoasa, dar se face foarte mare pentru un asemenea acvariu. Anubiasii vezi daca gasesti nana petit, ptr ca la 54 litri e mai bine sa fie mici de tot. Nu ii pune la lumina ci legati cu fir nylon de o buturuga sau piatra, cu radacinile in apa nu in nisip si cat mai la umbra altor plante (vorbesc de Anubias), de obicei mai in fata , dar nu la geam.


Ca pesti la 54 litri 1 Ancistrus si 6 buc Rasbora heteromorpha ar fi de ajuns. Bagi intai ancistrusul, continui cu ciclarea si la 2 saptamani bagi si Rasbora sau altceva. Baga si aditivi de ciclare gen Sera Nitrivec sau echivalenti de alte firme (vezi prospectul). Nu as incepe cu pesti din fam Apistogramma ( pe la noi mai frecvent A ramirezi) - sunt foarte sensibili si pretentiosi la calitatea apei si chiar spatiu.
Sa fie mucegai?
Da, de obicei la buturugile mai proaspat introduse in acvariu in primele luni pot aparea depozite albicioase de tip mucegai, nu necesita tratamente speciale, doar daca estetic deranjeaza se pot lua cu periaj, in principiu in timp dispar fara probleme. Nu iti face probleme cu gramatica, ortografia si punctuatia - si la "distanta" de casa stai mai bine dacat unii pe aici...
Nu toti se reped la Core 2 quad din prima, unii isi fac treaba bine mersi si cu un Celeron, dar depinde ce treaba ai. In acvaristica unii lucreaza cu procesoare de text pe un Celeron (a se citi acvariu low light - low maintenance) si altii randeaza in ferme de calculatoare (a se citi au colectii de acvarii plantate, marine, etc). Ce trebuie sa stii e ca fiecare din aceste categorii de acvarii poate fi corect (am preluat si eu expresia, imi place ...) si chiar frumos la nivelul si categoria lui.


In cazul tau trebuie sa citesti cum poti lucra cat mai bine cu "Celeronul" tau, iar aceste amanunte nu sunt putine, incepand de la lista de plante nepretentioase si potrivite ca marime finala cu un acvariu de doar 54 litri, speciile si numarul de pesti pentru aceeasi dimensiune de acvariu si modalitati de aquascaping pentru spatii mici.
Evident ca in timp vine si upgrade-ul daca te prinde flama si cresc posibilitatile financiare. Succese... :-)
Cum spunea si Andrei mai sus, reactorul acela din link arata dubios rau la pretul care il cer. Daca buretelul ala infipt acolo parca de fiul meu si membrana ? aceea verde "fina" (care ar trebui probabil sa faca o dispersie gen "polen glass" -ul lui Amano) se pot numi rector de firma... Mai bine la acelasi pret cum a zis si Andrei iei un reactor de pe aici, Dupla, Aquamedic, sigur sunt mai bune, altfel veriga cea mai slaba iti duce de rapa proiectul si nu cresti conc CO2 in acvariu fata de cat bagi din tub.
Bine ai venit, sa iti traiasca africanii si sa ii vedem cat mai curand la galerie
PS Imi pare rau ca am citit in viteza mai sus, ce pesti ai acolo... Apistogramma vrea in general valori mici de nitrati in acvariu, pana in 5 ppm e cel mai bine pentru aceasta specie. Sper sa nu aiba probleme la 10ppm dar iti dai seama ca daca ai pune nitratii cu lingurita nu cred ca i-ar fi bine...
Cu fosfatii e simplu - faci o verficare a concentratiei pe care o ai in acvariu inainte de schimbarea de apa si preferabil matinal, vezi ce concentratie ai - daca ai deja in jur de 1ppm de la pesti nu mai bagi in plus solutie, de asta e avantajos sa ai fiecare substanta separat si nu mixate, ca le reglezi individual :-) (ca sursa stiu ca prin Vest mai folosesc "enema fleet" ca sursa de fosfati, dar nu stiu ce puritate si concentratii are, nu cred ca e suficienta premisa ca ambele variante si in acvariu si la om se duce in final la "bottom" . Ah, mai e o chestie, in unele zone ale globului concentratia de fosfati si chiar nitrati in apa de robinet e foarte mare, nu cred ca e cazul tau, dar ca idee si asta se ia in calcul cand e cazul.

Cu nitratii sa stii ca si mie cifra mi se parea mare, dar asta e chimia, doza NU e zilnica, ci este doar doza "de incarcare" sa iti aduci concentratia de nitrati din bazin la 10ppm. Si la mine in acvariu am inceput cu mai putin ca mi se parea mult si tot stateam pe zero, pana am tot crescut. Iarasi ar trebui sa stii de la cat pleci, daca ai deja acum 5ppm nitrati in acvariu pui doar jumatate de doza deci 0,5gr pe zi. In fond poti porni "low and slow" adica cu jumatate de doza si vezi cum merge, la asemenea doze (jumatate) chiar nu poate fi rau, dar nu uita ca aceste doze nu sunt zilnice ca la PMDD sau la PPS ci sunt "loading dose" care ar trebui urmate de verificarea concentratiilor din acvariu pana scad la jumatate (timpul de injumatatire, ca la fizica nucleara :-) ), apoi completezi cum spuneam cu 1/2 doza ptr a readuce concentratia la tinta initiala.
Carja Ioan wrote:Se cicleaza un acvariu in care nu exista vietuitoare? Cum apare amoniul in apa? Cu ce se hranesc bacteriile cumparate si puse in acvariu in lipsa amoniului?


Si abia se discutase problema asta pe aici si in 3 zile si 2 posturi deja s-a pierdut pe drum... Greu....
Ronny povestea noastra incepe asa: orice incepator citeste articolul care nu este decat cu un rand mai sus decat postul tau, adica acesta si daca apar nelamurari, membrii forumului cu mic cu mare vor raspunde la ele. Nu ma intelege ca fiind rau (intentionat), dar crezi ca daca scrie cineva 10 randuri aici (asta se intampla cam rar oricum) va cuprinde in ele tot ce scrie acolo ? , asa ca dupa ce parcurgi materialul mentionat si ai probleme concrete intampinate, poti intreba si vei primi raspunsuri la ele.
Ce substrat ai? In principiu nu e nimic neobisnuit ce spui, mai lasa-l ca se limpezeste. Plantele daca au in rest ce le trebuie nu vor pati nimic de la apa tulbure. Cred ca e devreme si sincer nu cred ca ai pe el superlumina si fertilizare in exces sa fie un inceput de "apa verde". Nu e pus in soare nu? Filtrare are? Daca nu cumpara-i un filtru si lasa-l sa mearga daca gasesti pe acolo Sera nitrivec cumpara si pune conform prospectului, pune putin si in buretele din filtru. Repet, in 2-3 zile cred ca se va "re-limpezi" de la sine.
Un acvariu de back-up (cam 100 litri in cazul tau) de 1/3 din volumul acvariului de baza cam face parte din "sculele" obligatorii ale unui acvarist, nu se stie cand ai nevoie de el- carantina, spital, refacere set-up, accidente cu cel mare, oricum e bine sa ai unul pe acolo. Il umpli cu apa din vechiul acvariu, bagi filtrul din acvariul mare in el (nu speli acest filtru inainte si nici dupa !!!), aerare mai serioasa, in cateva ore , depinde cat de ggrea va fi operatiunea refaci setup-ul la acvariul mare, il lasi o zi, pui in apa Aqua safe, antiiclor, etc, pui culturi de bacterii gen Sera nitrivec sau echivalenti de la alte firme conform prospectelor, apoi pui pestii la loc, cu apa din acvariul vechi ramasa in acvariul de back-up (deci nu umpli complet apa in acvariul mare, lasi loc ptr cei aprox 100 litri apa veche). Riscuri ? - da, pentru ca ai multisori pesti, dar daca ai filtru extern mare si nu il deciclezi ar trebui sa fie minime.

Cu plantatul daca tii mortis gasesti pensete lungi, speciale, vezi si la magazinele online de aici, eu am pus si HC-ul cu mana, dar merge si la penseta daca esti unul cu rabdare... Tufele se fac prin plantare apropiata a plantelor, dar trebuie sa ai si lumina destula sa poata stea asa apropiate, ptr ca se umbresc reciproc...

Oricum daca nu incerci nimic , ramai cum e acum si eu am inteles ca vrei sa schimbi ceva, altfel usor, in timp o ia la vale si tot trebuie sa faci ceva...
Poate e momentul sa iei taurul de coarne cu totul, pentru ca stii tu cum e cu curatenia pe bucatele, si daca zugravesti doar o camera tot se facee mizerie in toata casa, asa ca eu zic ca e momentul sa iei totul de la capat - un nou setup, cu substrat, aranjamentul gandit inainte de plantare, strategii de viitor, ce directie vrei sa-i dai, etc.

Ai dreptate in rest, daca vrei sa faci smuls si replantat va fi o mizerie de nedescris, (se cam vede prin pietris adunat mult mal), vor ramane radacini si din unele din ele vor iesi lastari exact unde nu vrei, etc. Plante tip rozeta (Echinodorusi) sau "ierboase" gen Vallisneria sunt terminate daca le rupi radacina, dar cele tip tija - ex Cabombe, Rotala, Ludwigia, etc nu au nici o probllema, ba chiar asa trebuie periodic taiate de la 1/3 de baza unde raman chele de frunze si replantate cele 2/3 apicale.

In concluzie, daca vrei ceva nou cu adevarat cred ca te poti gandi sa treci la acvaristica de "design", dar asta insemna "tehno" si "high light" si sa parasesti genul de acvariu "natural" (- a nu se confunda cu "Nature - stil Amano" , natural aquarium fiind descris de Diana Walstad- adica lumina medie, plante nepretentioase multicele, mai spre jungla, substrat nativ, mal adunat in substrat -nu e o ironie, sa stii ca malul asta in afara de bacterii de activare a substratului are si valori CEC foarte bune, deci capteza cationii gen Fier, potasiu, mangan, magneziu, etc, fiind util cresterii plantelor, cu conditia sa nu se compacteze, sa se sufoce si sa produca hidrogen sulfurat cu putrezirea radacinilor. Pe vremea pionieratului acvaristicii plantate, pana sa apara soluri profesionale intr-o carte care pentru vremea aceea era de stul de buna autorii -K. Rataj and R. Zakal mentionau lucrul asta ca solul dintr-un acvariu devenea mai "fertil " abia dupa 1 an, etc, ). Iar m-am lungit (inca mai am 2 zile de concediu si chef de scris, pe urma .... )

Mult succes, te asteptam cu realizari !

PS Off topic - Nu pot sa nu remarc revenirea unui "plantist" la activitate pe forum - bine ai revenit Hans!
Porcu'"]In alea patru saptamini n-a fost nici un peste acolo => nici un pic de hrana pentru bacterii => nici o bacterie => acvariu neciclat .[/quote:4161850a44 wrote:

Corect !! Asta e o problema elementara care am incercat si eu sa o explic unui coleg care deja avea ceva timp pe aici pe forum, dar isi "cicla" acvariul cu pestii tinuti in alt acvariu de "depozit". Nu se poate cicla un acvariu care are decat nisip, plante , fertilizanti - ciclarea inseamna dezvoltarea coloniilor de bacterii din ciclul azotului, ele sunt in apa la inceput intr-un numar nesemnificativ, si nu se pot inmulti decat daca au ce sa "manance", adica amoniac din dejectiile pestilor, din descompunerea mancarii sau introdus ca atare de noi (tehnica ciclarii cu amoniac, oarecum dificila, a nu fi incercata de incepatori).

Deciclarea acvariului poate aparea daca se spala abuziv filtrul si se schimba si apa simultan, iar intoxicatii cu nitriti pot aparea si la un acvariu ciclat, dar care are putini pesti, nr de bacterii mic, la care se introduce brusc un numar mare de pesti, peste capacitatea de "lucru" a coloniilor de bacterii.
PS. Tot mi-a scpat o eroare dactilo -
Dozele si nivelul tinta in acvariu de NO2,
NO2 (nitrit) este evident gresit, a se citi N03 (nitrat).
Ozi, situatia sta cam asa cu dozele de macro: plecand de la premisa ca iluminarea este OK, CO2 din belsug, (pare OK la pH-ul si KH-ul tau), m-am gandit la concentratii tinta in acvariul (care am considerat ca are 60 litri net) de 10ppm nitrati (NO3), 1ppm fosfati (PO4) si 10 ppm potasiu, iar fierul 0,1ppm (0,1mg/litru).

Dozele necesare ar fi de 983 mg KNO3, deci rotunjit 1 gram KNO3 per priza si cate 85 mg KH2PO4 /priza, doze din care se obtin aditional si 589 mg K (care divizat la cei 60 litri ai tai dau cam 9,81 ppm potasiu, deci nu mai trebuie sa adaugi suplimentar KSO4 sau alte solutii de K).

Concret, prepari solutiile urmatoare :
1) KNO3 pulvis 100grame in 500 ml apa, preferabil distilata (limita de solubilitate este 22 grame la 100ml, deci va fi de folos sa fie calduta apa si o vei agita cam mult pana la solubilizarea completa – chiar cateva zile la rand), aceasta solutie va contine la 5ml cate 1 gram KNO3, deci doza ta la o administrare initiala pentru acvariul de 60 litri net.
2) KH2PO4 pulvis, 8,5 grame in 500 ml, apa distilata, fiecare 5 ml va contine 85 mg, deci doza ta initiala pentru acvariu de 60 litri net.
3) Pe problema cu fierul nu sunt prea sigur din cauza ca nu sunt foarte lamurit cu forma in care il ai. Inteleg ca ai o pulbere de microelemente cu aditivi, etc, pulbere ce contine 7% fier, deci 7 grame fier la 100grame pulbere. Daca e asa, pentru a obtine in acvariu 0,1ppm fier, (eu voi considera din anumite motive 0,11ppm Fier), ai nevoie zilnic de 0,11 * 60 litri=6,6mg fier, deci rotunjit 7mg fieri. 10 grame din pulberea ta de microelemente vor contine 0,7grame fier, deci 700mg ; Vei dizolva 10 grame de pubere cu fier in 500 ml apa distilata, solutie care la fiecare 5 ml va contine 7mg fier, deci doza e de 5ml pentru a avea 0,11ppm Fe imediat dupa administrare in acvariul de 60 litri net.

Asa cum vezi am facut astfel incat sa ai de pus cate 5 ml pe zi din fiecare din cele trei solutii de mai sus pentru a avea in 60 litri net 10ppm nitrati, 1ppm fosfat, 0,11ppm Fe. Iti trebuie bineinteles un cantar electronic de bucatarie care iti afiseaza zecimi de gram, se gasesc si aici asa ca nu imi fac probleme ca nu gasesti acolo.


Probleme sunt totusi : nu ai masa de plante prea mare, nu stiu cati fosfati, nitrati, etc, scot vietuitoarele tale. Este bine sa faci masuratori zilnice macar in prima saptamana, apoi saptamanal, sa vezi ce consum zilnic ai, pentru ca dozele anterioare sunt calculate pentru a atinge concentratiile dorite in acvariu, dar sarcina ta este sa vezi cat de repede se consuma ele (uptake-ul din acvariul tau) in momentul cand concentratiile diin acvariu au ajuns la jumatate completezi cu ½ din doze (2,5ml din fiecare si teoretic ai adus din nou concentratiile din acvariu la nivelul tinta). Dupa ce ai deja un echilibru si vezi la ce interval de timp trebuie sa administrezi cei 2,5ml din fiecare din cele trei solutii totul devine mult mai usor. (vezi ca dupa schimbul de apa suplimentezi evident). NU amesteca cele trei solutii, fosfatul amestecat cu fier are probleme!!, in al doile rand fiecare acvariu este o entitate si s-ar putea sa trebuiasca sa variezi dozele din fiecare linie de fertilizare individual, amestecate nu mai ai cum.

Alternativele sunt bineinteles administrarile dupa modelele mult discutate ale unui consum estimat arbitrar (modele indexul estimativ si PPS sau mai recent PPS pro, variante in care urmezi instructiunile de acolo de pregatire a solutiilor si de ritm si cantitati administrate – vezi ca a pus Gabriel link-uri la topicul fertilizare ).

La inceput nu e usor, trebuie rabdare, dar cu tatonari si ajustari o scoti la cap. Dozele si nivelul tinta in acvariu de NO2, PO4, Fe de mai sus (poti sa iti stabilesti propriile concentratii tinta) pot fi usor modificate si derivat si dozele administrate. Sper ca nu am gresit la calcule, le-am facut « manual », dar am verificat si cu « calculatorul Chuck Gadd » si tot cam asa iese. (il gasesti repede daca bagi un search Google). Succes!
E corect ce ti s-a spus. Factorul tau limitativ pentru plante este momentan lumina. Daca constructiv nu se mai poate cu nici un truc, efort , etc, sa bagi ceva lumina in plus (un compact fluorescent, ceva...) poti ramane la genul de plante mai "low light" - anubiasi, microsorium, Cryptocoryne (apropos- nici nu stii cat de vasta este lumea asta a Cryptocorynelor, la noi subapreciata, daca ai si norocul sa vezi florile...devii dependent) Nu e nimic rau in asta, ma refer la acvarii plantate low-light, ( uita-te la acvariile din unele concursuri gen ADA , ce merg pe stilul Nature, nu pe gradini acvatice si vei vedea o alegere de specii destul de limitata si aparent "banale", dar cu un aquascaping bazat pe un hardscape aranjat cu un talent greu de atins de noi europenii), iar pe de alta parte riscul de alge e mai mic la low-light aquarium.


In rest - una din poze e miscata rau, nu se poate spune mai nimic, in cealalta pare un pui de Echinodorus, posibil crescut mai emers, nu stiu, are petiolul lung la frunza si de aceea spuneam asta. Pentru acvariul tau un Echinodorus se va face prea mare si nu va arata bine, va sufoca toata atmosfera, plus ca la un moment dat nu mai incape, iar tetrazonele nu mai au unde sa inoate- sunt pesti activi, au nevoie de spatiu de inot. Apropos de pesti, ar fi mai bine sa ramai doar la o specie, doua carduri (min 6 pesti / card, nu? ... :-) ) deci min 12 pesti in total e prea mult ptr acvariul tau.
Succese !
Feeerie ! A trecut ceva timp de cand am vazut acvariul personal al lui Amano, de la dansul acasa si s-a dezvoltat superb. Primul setup a trebuit refacut ptr ca i s-au prabusit elemente de hardscape (bustenii) la un cutremur. A mai avut la prima varianta altum-i dar acesia sunt si mai frumosi.

De remarcat pe imensa masa se afla o mica combinatie de plantute - este ultimul gadget in materie de design submers/emers de stil asiatic si se numeste wabi-kusa. Puteti gasi pe Google mai multe exemple.

Tipul imbracat in alb, european (singurul) cu codita, este Felipe Oliveira, portughez, a castigat anul trecut sectiunea de acvarii categorie peste 200 litri la AGA, anul acesta la ADA locul 10.

Revenind la acvariul lui Amano ati vazut in spate cateva fire de Ludwigia repens? Plantele emerse cu frunze mari sunt oare varietati de Spatiphyllum? De asemenea mai are o planta care se zareste discret, are frunze foarte lungi si subtiri, nu este Eleocharis, nici Cyperus helferi, o fi vreo varianta de Vallisneria nana ? (asta e subtire, dar ajunge totusi la 60 cm inaltime)... Oricum ce imi place este aspectul sobru, natural, de variante de verde, (doar Ludwigia repens aceea portocalie ascunsa parca cu oarecare jena prin spate...) si doar pestii (si characide pe langa altum-i) dau accentele de culoare si miscare. Orice s-ar spune, Amano ramane un maestru....


PS Marti - multumiri ptr link-ul inspirat.
Cam urata situatia tinand cont de viteza mare cu care s-au desfasurat lucrurile, de obicei evolutia este mai lunga, deci aici a fost si ceva factor toxic nu numai infectios, care a dus la insuficienta renala / hepatica acuta. Cred ca putine lucruri se pot face in afara de ceea ce ai facut deja. Am pus eu pe aici un search pe google cu privire la aceasta problema, poate mai gasesti pe acolo ceva de facut in plus...
Locatia si allte detalii care le vrei afisate despre tine, le treci completand rubricile ce apar dupa ce faci click pe butonul "Profile" de acolo de sus in banner-ul albastru al ACVARIU.RO. Imaginile fie le stochezi aici la galerie (vezi ca e un spatiu limitat) si de acolo le afisezi in postul tau, (era un sticky cu modul de lucru cu imaginile de la galerie -cauta-l pe aici; au mai fost unele probleme tehnice cu galeria, nu stiu daca s-au rezolvat), sau pe servere externe (uite aici un search pe aceasta tema, din care poti sa alegi unde sa iti pui imaginile, acolo iti arata in ferestre ce link introduci cu copy-paste in mesajul tau pentru a aparea aici ca imagine in postul de pe forum.
lukaboy wrote:
la cata lumina ai tu, merge si un moonlight!

Mda... e o idee, incep sa ma gandesc.
 
Forum Index » Profile for Intros » Messages posted by Intros
Go to:   
Powered by JForum 2.3.4 © 2012 JForum Team • Maintained by Andowson.com