| Message |
|
|
Eu vad ca numai Step3 are si potasiu (aici am gresit).
1 si 2 nu au. Sau ... nu e specificat.
Daca ar avea, de ce ar recomanda si brighty K impreuna cu step 1 si 2?
Sau poate... ma insel eu. Cu alte cuvinte: nu contest faptul ca 1 si 2 ar putea sa contina si K (si nu e specificat) dar aduc in discutie posibilitatea ca acestea sa nu contina K. 
|
 |
|
|
|
Salut!
La un acvariu nou, daca e sa mergi pe fertilizare ADA, ar trebui sa incepi cu Green Brighty Step 1. Asa recomanda producatorul, stiu ei bine de ce.
Ca fapt informativ: Step 1 se foloseste in primele 3 luni de la pornirea unui acvariu, Step 2 dupa aia, pana intr-un an, Step 3 mai departe. Niciunul din astea nu contine N, P sau K.
Mai este Green Brighty Special Lights care aduce si un mic adaos de K, N si P. Brighty K iti da doar adaos de potasiu, element fundamental in "filozofia" celor de la ADA.
Deci, daca excludem Special Lights, niciunul din astea nu-ti da adaos de macro, in afara de Brighty K. Cu alte cuvinte, niciunul nu-ti adauga N sau P (tinand cont de exceptia de mai sus). In linia ADA, aceste doua elemente provin din substratul lor. In conditiile in care nu folosesti substrat ADA, atunci da! ai nevoie de aditie separata (sub ce forma vrei tu) de N si P, iar K doar daca nu folosesti Brighty K.
O "reteta" pentru inceput ar fi Brighty Step 1 + Brighty K + N si P separat. Bineinteles, cu ochii pe acvariu si ajustata doza in functie de feedback. Dupa circa 3 luni, Schimbi Step 1 cu Step 2, iar dupa un an, schimbi Step 2 cu Step 3. Brighty K ramane in tot acest timp.
|
 |
|
|
Nu e nici GSA nici GDA. Sau poate ma insel... dar:
GSA = Greeen Spot Algae - este o alga care se depunde in principal pe geamuri, o alga "tare", care apare in pete mici, verzi, tari, cam greu de curatat. Se poate duce si pe plante, unde are acelasi aspect.
GDA = Green Dust Algae - o alga care se depune iarasi preponderent pe geamurile acvariului, dar sub forma unui film continuu (relativ) si care se indeparteaza foarte usor cu orice echipament de curatat geamurile acvariului (de exemplu magneti din aia...)
Ambele nu ar trebui sa faca probleme, sunt cam prin orice acvariu si pot fi tinute sub control destul de usor.
Ce se vede acolo la tine e... altceva. Din pacate (sau mai bine zis din fericire) nu m-am intalnit cu aceasta alga pana acuma, motiv pentru care nu stiu ce sa-ti spun on topic.  Oricum, asteapta si alte pareri.
|
 |
|
|
|
Ai folosit o-ring la tipul asta de prindere? Nu cred ca e bine. Daca cu garnitura de klingherit scapa, incearca garnituri de cauciuc. Trebuie sa tina. O-ring-urile sunt pentru cu totul alt fel de prindere... Sa nu ai probleme in timp.
|
 |
|
|
Pai... nu poti sa o inlocuiesti direct cu HC?
E doar o parere personala: nu-mi place Cladophora drept gazon... Da' nu tine cont de ce zic io. Doar imi exprim parerea. 
|
 |
|
|
@Xaero
1. Filtrele (interne sau externe) - spre deosebire de impresia generala - nu ar trebui utilizate pentru adunarea mizeriei din acvariu, adica nu ar trebui folosit ca filtru mecanic. Bineinteles ca se mai adua si mizerie acolo, dar nu asta e principalul lui rol, ci acela de filtru biologic. Chiar daca e intern, chiar daca e extern. (unii considera ca un filtru intern ar fi i nprincipal unul mecanic - nu sunt de-acord cu asta, dar ma puteti contrazice  )
2. Spuneai ceva de ciclarea cu un Eheim Pickup. Tu ai ciclat acvariul cu un filtru dupa care l-ai schimbat cu altul? Daca da, inmomentul resoectiv ti-ai deciclat acvariul (poate nu 100%, dar mare parte)
3. Nu trebuie sa te astepti ca mizeria care ramane in masa apei dupa ce aspiri substratul sa ajunga in filtru (vezi punctul 1)
4. Eu aveam biofilm in conditiile unui filtru extern, cu debitul (spraibar-ul) orientat spre suprafata apei. L-am avut pus si chiar deasupra nivelului apei, batand inspre suprafata apei, biofilm tot aveam... Sunt cazuri si cazuri.
5. De doua ori pe zi eu zic ca e prea multa mancare. O singura data pe zi le ajunge si numai cat pot sa manance in aproximativ 2 minute. Nu le pune mai mutla mancare de la inceput. Cate putin cate putin, cat pot sa manance in 2 minute. Si chiar si cu o singura masa pe zi poti sa ii lasi o zi pe saptamana cu "post negru".
6. Neonii sunt pesti de card, se simt cel mai bine cel putin 6 - 8. Problema e ca eu nu as mai pune niciun peste in acvariul respectiv...
|
 |
|
|
|
E suficient pentru un acvariu de 180. Si pretul e oarecum ok (putin mai mult de jumatate din pretul lui nou), dar tine cont ca specifica faptul ca nu mai are mediile filtrante, deci astea le vei cumpara tu.
Mare grija la EX700, tetratec-urile sunt cunoscute ca si filtre cu probleme. Si asta o spun eu care am exact un filtru din acesta care mi-a mers si inca imi merge impecabil, nu a curs si nu a avut nicio problema absolut niciodata. Dar cazurile cu probleme totusi sunt cam multe...
Poti sa detaliezi putin ce vrei sa spui prin "ceata in acvariu"? Eventual o poza.
|
 |
|
|
|
800psi ar insemna fix 55 de bari, adica o presiune normala pentru o butelie proaspat incarcata.
Ti-am spus de scapari de gaz pentru ca am patit-o si eu la fel, mi s-a golit butelia in aproximativ o saptamana.
|
 |
|
|
|
Ok, multumesc pentru ajutor.
Vad eu, o scot la capat pana la urma.
|
 |
|
|
|
Problema poate proveni din amandoua partile: ori de la check valve ori de la regulator. Asta referitor la faptul ca nu ai un debit constant de CO2.
Referitor la faptul ca o butelie de 4 kg s-a golit intr-o saptamana... eu as miza pe faptul ca ai o scurgere de CO2 pe la imbinari. Tu acolo ai doua filete de la butelie pana in reductor, nu? Una e o reductie facuta la strung, in care infiletezi reductorul si dupa aia, pe aceasta (facuta la strung) o infiletezi pe butelie. Corect?
In cazul asta, ai doua locuri de unde poate sa-ti scape gaz. Verific-o bine de tot, cu ceva apa cu sapun sau solutie de-aia de spalat geamuri, vezi daca nu face bule pe undeva.
In afara de asta, ce presiune iti arata reductorul cand l-ai pus pe butelie prima data? Ma gandesc ca poate nu era nici incarcata bine.
|
 |
|
|
|
Imi puteti identifica si mie alga asta din poza?
Dupa care, daca sunt sfaturi pentru cauze si combatere, sunt numai urechi (de fapt ochi).
|
 |
|
|
|
Salutari!
Am si eu nevoie de putin ajutor. Eu as vrea sa refac layout-ul cam de tot. As vrea sa scot Blyxa si sa o replantez, dar numai jumatate din cantitatea respectiva, sa las mai mult spatiu pentru plante de foreground, sa schimb aspectul destul de mult. Daca fac treaba asta, trebuie sa ma astept la probleme grave?
Adica daca e sa scot Blyxa, trebuie sa o scot cu tot cu radacini, adica nu pot sa o tai de la baza pentru ca vreau sa plantez altceva in loc.
Deci la ce sa ma astept? Probleme mari, mici? Ce anume? Ca sa stiu daca da sau daca nu.
|
 |
|
|
Eu zic ca cu putina perseverenta si rabdare nu o sa trebuiasca sa renunti la hc-ul afectat. Cred ca o sa-i treaca, vezi ce lipseste sau ce nu e destul... Chiar daca acvariul e proaspat, tot asa as aborda eu problema.
Parerea mea. 
|
 |
|
|
Si eu sunt curios care-i acvariul de la noi.
In alta ordine de idei, acvariul numarul 3 mi se pare cel mai tare din toate pe care le-am vazut pana acuma!
|
 |
|
|
Salut! Din ce ai spus, am inteles ca ai folosit si substrat din acvariul vechi, adica altceva decat ADA. La fel si cel alb... De ce nu ai mers numai pe substratul ADA? Mai ales ca ai spus ca ti-a ramas o punga de 9 litri. Ma gandesc ca daca amesteci mai multe tipuri, te abati de la reteta lor. Plus ca bucata alba mie personal nu-mi place  (plus ca inteleg ca nici asta nu e ADA) Vad ca vrei sa fertilizezi cu schema JBL - de ce? De ce nu ADA 100%? Iarasi, e vorba de amestecarea mai multor scheme de fertilizare. De unde ai facut rost de pietrele alea?  Vreau si eu... In ceea ce priveste plantele cu care sa incepi, eu am vazut acvarii ADA incepute direct cu speciile de plante finale. Asta e cu atat mai normal cu cat producatorul specifica foarte clar ca substratul ar trebui deranjat pe cat mai putin posibil! Bineinteles, cu grija la fertilizare la inceput, cu aditie de CO2, lumina mai putina... si totul va fi bine.
|
 |
|
|
Val wrote:Porc, are ma, dar este macrandra de-aia care imi place mie. Invizibila.
Blasfemie! @ alber: felicitari!
|
 |
|
|
@lazarginel
Cel putin eu iti multumesc foarte frumos pentru expunerea aceasta cu punctele pro si contra. Am citit totul de doua ori si am avut de invatat de-aici.
Un punct de vedere de la cineva care a avut rezultate excelente si cu si fara heating cables este ... cel mai potrivit punct de vedere.
Mai departe, concluziile le trage fiecare dupa cum crede mai bine.
|
 |
|
|
Andrei o sa-ti recomande 865. 
|
 |
|
|
As vrea eu doua, unul cu ADA complet, altul pe alta linie cu EI, dar nu prea se poate.
Cum am si precizat, nici asta nu e pe ADA complet, nu am decat fertilizantii. Nici nu cred ca are cum sa mai fie. Nu stiu daca mai gasesc substrat.  Asta este.
Rvenind la aceasta gama de produse, am gasit alta informatie despre un produs din gama ADA: "Growth Plate - is a stainless steel tool, designed for warming the substrate from the bottom, in combination with a heater and a thermostat." Cu alte cuvinte, incalzitor de substrat - exista si pare sa fie oarecum recomandat. Vad ca nu se pune accentul pe el, dar exista. Bine, arata ciudat.

|
 |
|
|
|
Daca pui T5 si pui numai 5 tuburi - merge si 4, cum spuneam Porcu - eu vad ca tuburile te ajung 114. Daca pui 4, te ajunge sub 100 de lei. 7 T5-uri ... nu ai de ce sa pui!
Referitor la lungime, 85.5 e suficient. La mine - aceeasi lungime, 50 latime, 4 tuburi T5 - am lumina si in laterale, e ok.
Inca ceva: nu te uita pe site la Marbo media. Ia si suna si intreaba "pe viu" ce au si ce nu au.
|
 |
|
|