[Logo www.acvariu.ro]

Acvariu.ro - forum - Cea dintai comunitate a acvaristilor
  [Search] Search   [Recent Topics] Recent Topics   [Hottest Topics] Hottest Topics   [Top Downloads] Top Downloads   [Members] Member Listing   [Groups] acvariu.ro 
[Register] Register / 
[Login] Login 
Messages posted by: Intros
Forum Index » Profile for Intros » Messages posted by Intros
Message
Koala sa nu crezi ca vreau sa te deturnez in ultima clipa de la africani, dar pentru toti cei ce citesc aici la ciclide despre un nou acvariu si pentru ca vorbisem cu tine demult ( ) la intalniri despre ciclide mari, frumoase care ar merge in acvariu cu ceva plante, m-am gandit sa pun aici imaginea cu acest acvariu. Pestele este Geophagus altifrons.
canadezu wrote: am sa-l trec pe CO2 pina la sfirsitul saptaminii.
Ai acolo o infestare majora cu Oedogonium (forma mai virulenta de fuzz algae) si ceva BGA (alge albastre-verzi). Ambele destul de dificil de controlat. E mult de citit ce e de facut - vezi ca sunt mai jos destule discutii despre amble, in posturi separate - vezi "Problema cu fuzz algae", "Link util", "Tratamente alge verzi-albastre", etc. Ca idee generala iti trebuie mai multe plante cu crestere rapida, CO2 la limita superioara, dar fara fluctuatii (porovoaca fuzz algae - scrie in literartura, am patit-o si eu pe vremea CO2 din drojdie; posibil util ceva adaos nitrati (trebuie masurati cat sunt). Oricum ai mult de citit acolo si mai ales mult de luptat (nu exista solutie rapida).
Mai mult decat scrie aici nu am stiut nici eu. La mine a mers (e drept acum vreo 3-4 ani).
Val, la Cladophora merge? Ma enerveaza rau, ca la fiecare nou setup trebuie sa dau lupte gele cu asta in covorul de Hemianthus Cuba, manual se ia cu tot cu covor... Nici un mancator de alge nu se atinge de ea, in rest nu o am pe nici o planta, dar inhiba din greu cresterea covorului de HC, cred ca din pacate are si astfel de efecte... am vazut asta nu o data.
Clauss, problema cu algele e complexa, nu neaparat complicata, dar are multe aspecte. Complet fara alge e foarte greu, iar acvariile mici sunt mai greu de "stapanit" din acest punct de vedere. Trebuie sa te asiguri ca ai indeplinite urmatoarele conditii:
- lumina adecvata ca spectru, in cantitatea necesara (pentru acvariu mic 0,75 Watti/litru este suficient), durata 8-12 ore pe zi (la inceput 8-10 ore este OK)
- filtrare corespunzatoare a acvariului (mai bine un filtru mai mare decat mai mic)
- fertilizare lichida pe masura maturarii acvariului (dupa 2 saptamani) daca ai un substrat performant
- aditie CO2 de la inceput este foarte recomandata, ar reduce si din riscul unor alge, dar cu conditia sa fie stabila, fara variatii mari (Co2 presurizat, ideal cu controller, dar la acvariu mic poate nu renteaza, atunci tatonarile repetate cu tester colorimetric raman solutia)
- aditie de culturi de bacterii denitrificatoare de la inceput, care sa scurteze ciclarea (gen Tetra bactozym sau Sera nitrivec, etc)
- pesti si creveti mancatori de alge cat mai precoce, dupa ce conditiile acvariului s-au stabilizat (au disparut nitritii) pentru ca ptr un acvariu mic ar merge Ottocinclus affinis si Caridina japonica ca mancatori de alge si sunt sensibile ambele specii la nitriti.
- schimbari dese de apa in prima luna - asta se uita intotdeauna- in primele doua saptamani 3x30%, apoi 2x33%, dupa care se intra in ritmul de 1x25-33-50% pe saptamana ;
- ar fi de evitat suprapopularea cu pesti, in acest fel schimbi doar 25-33% din apa saptamanal, ceea ce este mult mai bine in intretinerea unui sistem fara mari variatii care ar deranja viitorii locatari
- nu folosi algicide chimice decat in situatii disperate, ca ultima masura, fac mai mult rau decat bine.
- planteaza de la inceput masiv si baga specii de plante ce o iau repede din loc (ex Hygrophila difformis - dar asta e mare ptr un acvariu mic, ar merge mai bine Hygrophila polisperma), chiar daca mai tarziu le schimbi cu ce plante iti plac sau se potrivesc cu amenajarea ta
- indeparteaza manual toate algele care se pot, citeste link-urile de pe aici de la rubrica de alge pentru a putea recunoste ce alge ai si ce e de facut (vezi ca in prima luna apar inevitabil, totul e sa nu o ia razna)
- echilibrul macroelemente - lumina- CO2 / incarcare cu pesti, ramane pe termen lung cheia limitarii algelor in acvariu
Succes! si acvariu mai mare = bataie de cap mai mica (pana la un anumit nivel), asa ca poate faci acum un upgrade si il tii pe cel mic pentru carantina, spital, back-up etc
Mitica wrote:Am citit si eu pe APC chestia asta cu solutia de kh 4 dar cum preparam asa ceva? Nu am balanta farmaceutica


Daca ai stii ce simplu e.. Ma refer la 10 ml apa ptr tester, nu pentru tot bazinul. La sistemul de osmoza JBL iti dau o schema de preparare a unui KH dorit (mai mic decat cel pe care il ai la teava) plecand de la KH de la robinet si apa osmozata. Eu am facut prin tatonare (inainte de a avea schema) si mi-a iesit din a doua incercare. Veziv cat e KH de la apa de la robinet acum, si apoi incerca mixaj cu apa distilata (nu se poate sa nu o nimeresti din 1-2 incercari). La mine a fost cam 3ml apa nativa si 2 ml diatilata si de la KH 5-6 am ajuns la 4.
Am vazut, am citit, explicatia (via Mosu) este ca s-a pus forumul pe un nou server si in timpul operatiunii care s-a facut din mers, s-au pierdut niste posturi.
Val wrote: Adica sa nu iti inchipui ca te poti apropia de un fluture, atat de mult (12 cm, de exemplu, in cazul obiectivului meu) incat sa iti iasa un macro adevarat si fluturele sa ramana acolo sa iti pozeze. Decat daca e retardat, inghetat, ud sau mort.


Doar ca unii folosesc si obiective gen Canon EF 180mm f/3.5L Macro USM ... dar nu e vorba de mine
Frumos specimen Barclaya red .

Ginel , pe de alta parte ai spus foarte bine ce ai spus cu Hemianthus callitrichoides ca se creste mai usor emers, dar mai ales ca in covor submers cu toate eforturile se ingroasa progresiv stratul pana putrezeste la baza (cam ca Riccia) si se decoleaza de substrat, iar apoi trebuie sa o iei de la capat cu plantatul in buchetele cu radacina si sa asteeeepti.... La mine cam 4 luni a mers, apoi s-a decolat.

Din acest punct de vedere Glosso ramane mult mai usor de intretinut si mai rezistenta la alge, Hemianthus Cuba fiind foarte expus la riscul de Cladophora, care se smulge cu tot cu HC.

Am si eu niste fotografii cu HC crescut suspendat, dar nu mi s-a parut prea frumos si am renuntat sa le pun pe aici.

Astept cu interes de la colegul "transatlantic" Canadezu cum evolueaza si cat de dificil de intretinut este covorul de Utricularia sp. din noul lui setup Iwagumi. :jajaja:
Eu nu recomand solutii home made in defavoarea celor profesionale. Administrarea cu calcule precise a fiecarui macroelement (sau acronimul NPK, dar daca e sa fim corecti, acronimului ii mai lipsesc cateva litere ptr a fi complet ), pentru a atinge valori tinta in acvariu reglate pentru combinatiile de plante pe care le avem, este cea mai profesionala metoda de fertilizare cu aceste macroelemente. Ca e greu de inteles si de facut daca nu stii chimie e adevarat, dar nu trebuie confundata problema microelementelor, enzimelor si fitohormonilor de stimulare biologica a cresterii plantelor- unde e evident ca sa te apuci sa faci ceva pe acasa e aberant - cu problema macroelementelor. Va asigur ca nitratul si fosfatul de la Dennerle sau Seachem, etc, e acelasi cu cel de la noi, cu restul produselor, da, e alta treaba. Cu "politica" asta a macroelementelor sunt convins ca si Sandu daca tot a fost citat e de aceeasi parere... Ideea e sa ajungi sa ai in acvariu nivele tinta care crezi ca sunt adecvate plantelor care le ai. Cu ce produse, asta e cum se descurca fiecare.
Aici pe josul paginii i-am facut lui Ozi, o exemplificare de calcul "custom" al fertilizarii cu macro, dar exemplul poate fi adaptat si la alte volume de acvarii. Poate ajuta...
canadezu wrote: si eu cred ca piatra este la locul ei dar un pic cam mare, probabil ca mai tirziu am sa o pun mai adinc in substrat vreau sa las un pic plantele sa-si revina.


Nu o afunda, ca oricum o sa ti-o "ingroape" Utricularia cand creste...
gica wrote: Ti-as ramane indatorat daca ai incerca sa-mi explici mai pe indelete frazaT5 sau metal halide in functie de adancimea acvariului)


Desi tuburile fluorescente T5 sunt un progres fata de T8 in privinta intensitatii luminoase folosite fata de cea pierduta si nereflectata in acvariu (randament de lucru mai mare), in privinta penetrarii in profunzimea coloanei de apa in acvariu acest spor nu a fost de aceeasi anvergura, la peste 50cm adancime (inaltime a coloanei de apa) atenuarea intensitatii luminoase devine marcata, cresterea unui covor de plante pretentioase (gen Hemianthus callitrichoides Cuba) fiind mai dificila.

Lampile metal halide mai scumpe, cu caldura degajata mai mare si spectrul luminos poate nu perfect (sau macar pe aproape) au in schimb calitatea de a penetra o coloana de apa de adancime mare, pana chiar la 70-80 cm fiind inca destula lumina, in al doilea rand dau si acele sclipiri ale apei ca in natura, care la tuburile fluorescente nu se formeaza.

Deci daca nu vrei plante covor sau adancimea coloanei e doar pana la 50-55 cm (nu se pune inaltimea bruta a acvariului, asta poate fi de 60 cm ca se pierd 10cm cu nisipul, apa nu e sus pana la buza, etc) va fi OK si cu T5, peste 60 cm recomand metal halide daca vrei covor de plante in fata. De asemenea la acvarii f mari (peste 500-600 litri) parca e mai bine cu doua lampi de 250w MH , care le aprinzi secvential, decat un snop de tuburi fluorescente care sa acopere necesarul.
Salut Gica, bine ai venit printre noi! Ma bucur ca faci parte dintre cei ce nu vor totul peste noapte pentru a se "bucura" apoi de roadele unor decizii neinspirate. In principiu este bine ca stii ce vrei, adica acvariu plantat luxuriant, dar in acelasi timp estetic, completat cu pesti compatibili acestei idei.


Acvariile "de gata" au in general doua probleme - lumina la limita pentru speciile de plante mai pretentioase si preturile mari. In ziua de azi (cel putin in Bucuresti, dar sut convins ca si in Cluj) poti sa gsesti firme, persoane care sa iti faca acvariu din sticla de calitate, cu dimensiunile cele mai bune pentru ce doresti si pentru spatiul care il ai, cu masuta de rigoare, cu sau fara capac.

Din punctul meu de vedere am ajuns la concluzia ca, daca exista posibilitatile financiare, as recomanda fara capac (open-top), cu iluminare cu corpuri suspendate (T5 sau metal halide in functie de adancimea acvariului, resurse financiare, etc), motivele fiind multe - estetica, plante ce infloresc emers (ex Nymphea), acces usor pentru replantari, intretinere, etc.

La un bazin f mare evaporarea intr-o camera mica poate fi o problema - in acest caz , da, capac sau acoperire cu ceva sticla. Oricum ideea e ca iesi mai bine si mai pe preferintele tale cu ceva facut la comanda.

Pentru plante sunt de aceeasi parere cu Porcu' - instalatie CO2 de la inceput, cu butelie, lasa CO2 din drojdie pentru copii si gospodine, am testat-o noi in "copilarie" si pentru tine, la acvarii adevarate (mari) nu face fata, iar variatiile de CO2 vor face sa devii expert in alge. Dupa ce te hotarasi la ce acvariu vrei si ce sisteme auxiliare mai reluam discutiile. Succese!
koala wrote: din punctul meu de vedere, piatra din dreapta-fata e cam in plus, da' e doar o opinie personala ...

Nu este chiar in plus, daca ar scoate-o ar fi dezechilibrat, toate pietrele ar fi in triunghiul din stanga-spate, daca trasezi mental o diagonala a bazei acvariului din stanga fata in dreapta spate.
koala wrote:... sincer sa fiu, nu prea as vrea sa amestec "borcanele", imi doream tare mult un bazin tip "biotop" ... si asa TREBUIE sa pun inauntru ceva plante ( Sa fie frumos, cu plante si pesti colorati ! - nu pot sa spun a cui e replica asta ) ... ma bate gandul de cateva fire de Vallisneria gigantea + niste Anubias sp. + Bolbitis heudelotii ...


Uite asa o sa zica lumea ca iar l-au convins fanaticii astia ai forumului (dar nu eu eram cel cu plantele si pestii colorati) sa bage iar patrunjelul lor in frumusete de african, pana se alege praful de biotopul de Malawi/ Tanganyika. Dar la un acvariu cu Pseudotropheus le spui si tu ca ai facut un pseudobiotop.... Glumeam Koala, sincer, desi poate nu ma crezi, dar chiar ma bucur sa vad ca aceasta rubrica infloreste, pentru ca eu am considerat intotdeauna ca in pofida barfelor, acest forum nu este doar unul dedicat plantelor sau acvariilor plantate, iar ce vad aici incepe sa sune de bine. Daca voi cei cativa (prezenti si viitori posesori) cu acvarii de "africani" reveniti la "vigoarea publicistica" :bpc: din timpurile bune, cred ca, vorba lui GG ( ) si aceasta rubrica se va mai revitaliza. Suntem cu ochii pe voi
Ca sa fim si mai precisi cu Fissidens - ar fi cel mai util Fissidens fontanum.
E OK, mai subtiaza substratul putin in fata sa fie mai in panta, de altfel Utricularia nu are nevoie de cine stie ce grosime de substrat. Sper sa iti iasa cum doresti, eu cred ca va fi frumos. Sa bagi CO2 de la inceput! Bafta!
Din pacate disparitia melcilor este un semn precoce ca "ecosistemul" din acvariu nu mai este de calitate. Melcii care se inmultesc, mai ales cei mici (tip Planorbis corneus, etc), sunt un marker de finete al unui sistem sanatos. Asa am patit eu in acvariul mic de 30 litri, care la un an si jumatate a luat-o la vale, intai s-au rarit melcii, apoi din pacate crevetii red cherry (a "ajutat" si caldura de asta vara). Pana nu a ramas mai nimic din ei. De asemenea aparusera viermisorii de care spui. Parerea mea e ca, la mine cel putin, s-a datorat anaerobiozei din substratul prea fin si incarcat organic. Daca ai de mult substratul s-ar putea sa fie nevoie de schimbare.
 
Forum Index » Profile for Intros » Messages posted by Intros
Go to:   
Powered by JForum 2.3.4 © 2012 JForum Team • Maintained by Andowson.com