[Logo www.acvariu.ro]

Acvariu.ro - forum - Cea dintai comunitate a acvaristilor
  [Search] Search   [Recent Topics] Recent Topics   [Hottest Topics] Hottest Topics   [Top Downloads] Top Downloads   [Members] Member Listing   [Groups] acvariu.ro 
[Register] Register / 
[Login] Login 
Messages posted by: gengiskhan
Forum Index » Profile for gengiskhan » Messages posted by gengiskhan
Message
@RSV: Exceptional! Este minunat. Felicitari!

@kyoshoy: Pentru mine acest acvariu (cu lumina respectiva) nu vine decat ca o confirmare a faptului ca punem prea mult accent pe lumina. Se aplica si in cazul meu, eu am mai multa lumina la un acvariu mai mic.
Ar trebui sa incercam sa ne convingem ca nu avem nevoie de 'j de wati pe litru pentru un plantat. 0.5 - 0.6 W/l ar trebui sa fie suficient macar ca punct de plecare. Mai mult, daca la valorile astea mai adaugi niste reflectoare... eu cred ca chiar nu e nevoie de mai mult.
Bineinteles, totul este relativ. Depinde si de cat de mult fertilizam, de cat de mult vrem sa creasca plantele intr-o saptamana, daca ne plictisim de atata tuns saptamanal sau nu...

Am uitat sa te intreb de unde ai radacinile alea? Sunt... perfecte!
100 de litri nu bag. Am maxim 160 de litri net in acvariu, deci se reduce volumul la maxim 80. Ei, cum spuneam, schimb intre 40 si 50%, da' mai mult spre 40. Si-asa de la 100 de litri, ajungem la 70. Pe care-i las in 2 galeti de 20 + 3 de 10. E ok, nu mi-e lene sa fac asta. In timp, ajungi sa fii si eficient, nu-mi ia mai mult de o ora toata operatiunea (incluzand tunsul si aranjarea plantelor).

@Humbert: imi pare rau, tot ce spui tu aici suna a ceva de genul "las' ca merge si-asa". Putem sa presupunem multe, putem sa spunem ca nu se va intampla nimic, sansele sunt mici de tot s.a.m.d.
Acuma, tu faci cum crezi. Ceea ce nu mi se pare ok este sa dai astfel de sfaturi altora. Din simplul motiv ca nu e ok.
Ca fapt divers, culmea, eu trec apa noua prin reactor, deci imi ajunge imbogatita cu CO2.
In ceea ce priveste analiza aia de apa, nu spun ca nu cred ce scrie acolo, spun doar ce-mi dau mie testele de duritate pe apa de la robinet: GH - 10 - 11, Kh - 7-8. Deci macar un parametru nu coincide. De restul elementelor nu ma mai leg, aici ai dreptate, nici eu nu tratez apa cu nimic pentru asta. Pe mine clorul ma intereseaza cel mai tare. Cate-odata, apa miroase groaznic de tare a clor. Daca tu vrei sa o folosesti asa, inca o data, e alegerea ta.

Hai sa reformulez toata treaba: parerea mea este ca e mai indicat sa lasi apa la decantat pentru declorinare, dar se pot folosi si solutii. Cred ca si astea doua metode se pot completa una pe alta - jumate apa statuta 24 de ore, jumate apa tratata.
@Humbert: Parerea mea este sa nu mai dai sfaturi de genul acestora.
1. Apa calda de la robinet poate contine treburi mult mai urate decat cea rece. Nu poti sa folosesti apa calda. Gandeste-te ca apa calda este "apa menajera".
2. Apa trebuie declorinata intr-un fel sau altul. Daca la tine merge asa, nu inseamna ca faci bine ceea ce faci. Concentratia aia de clor si "metale grele necesare plantelor" este foarte daunatoare. Daca nu vezi vreun efect asupra pestilor, fii sigur ca exista unul asupra bacteriilor din filtru care sunt extrem de sensibile la clor.
3. Acele metale grele de care vorbesti sunt de fapt in mare masura compusi de plumb. Plumbul este iarasi toxic. Compusii pe care ii doresti pentru cresterea plantelor ii obtii din fertilizanti. In felul acesta, ii poti controla foarte bine.

Chir nu inteleg: acvaristica a avansat destul de mult, sunt atatea locuri unde gasesti informatii si peste tot scrie acelasi lucru, iar tu expui exact contrariul?

@culturystul: Eu am un acvariu de 200 de litri brut si apa o schimb numai cu apa lasata la declorinat vreo 24 - 48 de ore. Ca mentiune, schimb cate 40 - 50% o data la 4 zile. Foloseam si eu solutiile respective care sa-mi combine clorul si compusii din apa, dar nu-mi mai place. S-ar parea ca toate aceste substante fac foarte multa spuma in apa si ... asta-mi da de gandit oricat de bine vazute ar fi. Eu sunt un adept al "old school" ca sa spunem asa. Ai grija ca un bidon nu te ajuta foarte mult, ar trebui pastrata in vase cu gura larga de genul galetilor si care sa nu fie acoperite. Ideal ar fi sa pui si o piatra de aer acolo sa agite apa...
In ceea ce priveste temperatura, cred ca 1 - 2 grade diferenta sunt ok. Sau chiar si mai mult, cu conditia sa pui apa proaspata incet incet in acvariu. Iar referitor la volumul mare pe care trebuie sa-l lasi la decantat - asta e! Hobby-ul cere si sacrificii: cumperi multe galeti daca gasesti de 20 de litri e excelent.

Ultima varianta ar fi cu apa RO (Reverse Osmosis) - o instalatie conectata la reteaua de apa care-ti scoate practic apa distilata, fara clor si fara alte porcarii in ea. Problema este ca iti reduce de asemenea si duritatea. in general, se face un amestec intre apa RO si apa normala, de la robinet dar lasata la decantat. in felul asta, nu trebuie sa stai cu 100 sau mai multi litri de apa in galeti prin casa, ci cu sa spunem jumatate din volumul acesta.
Pai... chiar daca nu e chiar corect sa gandesti in termeni de watt per litru - s-a discutat pe aici printr-un topic despre cum aproximam cantitatea de lumina - totusi e cel mai la indemana reper. Tu ai spus ca ai un volum de 180 de litri. Apropo, ala e brut, nu net.
La 180 de litri sa spunem ca ai merge pe maxim 1W/litru. deci ar fi exclus 2 x 150 HQI. Eu as spune ca, daca e sa mergi pe HQI, 2 x 70 e foarte ok. Sau vezi ca mai sunt lampi care au si bec HQI si 2 T5-uri.

Acuma despre calitatea luminii: lumina data de HQI este ne superioara celei date de tuburi, dar atentie ca si aici sunt becuri de diferite temperaturi de culoare, exact ca si la tuburi.

Pe de alta parte, punctul forte al folosirii tuburilor este posibilitatea stingerii unora din ele, astfel putand controla mai bine intensitatea luminii. Eventual cu niste prize programabile pe fiecare tub in parte, poti simula cresterea intensitatii luminii catre mijlocul zilei si apoi scaderea ei spre seara. Si apropo de tuburi... ce nu-i bine la configuratia pe care o ai acum? Deja ai acolo 150 de W de lumina, eu zic ca nu-ti mai trebuie nimic in plus. In cel mai rau caz, schimbi tuburile cu unele cu alt spectru.

De curiozitate, ai spus ca ai doua tuburi T5 de 45 de W. Cat de lungi sunt? Ca cele de 85.5, adica pentru acvarii de 100 de cm ca al tau, au 39 de watti si nu 45.
Salut!

Uite, pot sa-ti spun ce am eu pe un acvariu de 200l brut (100 x 40 x 50), ~160 net: o singura lampa Blau Aquaristic 4 x 39W.
Aceasta poate fi prinsa cu cabluri de tavan (sau... de un suport improvizat) sau poate fi sprijinita pe laturile mici ale acvariului prin niste suporti speciali cumparati separat - cazul meu.

Personal, cred ca exagerezi cu 6x39W. Asta ar insemna 1,3 W/l - este foarte mult. Eu am 0,78 W/l si cred ca merge si mai putin. Intr-adevar, totul e relativ si in cazul asta, conteaza mult ce si cate plante ai acolo, cat de dese, cat de mult se umbresc una pe alta, dar tot cred ca peste 1W la litru este mult.

Despre HQI... well, mie nu mi-ar placea sa folosesc lampa de genul asta decat daca este incastrata frumos intr-o lampa mare, special gandita pentru acvariu. Altfel, sa iau unul sau doua HQI-uri separat (se gasesc "module" separate) si sa improvizez prinzandu-le cumva pe acvariu nu-mi place pur si simplu din motive estetice.
Iar cele speciale pentru acvariu urca destul de sus ca pret.
Obiectul a ajuns cu bine la mine.
Multumesc frumos, Radu.
Ok.
Tine cont ca xifo cresc destul, ca neonii sunt pesti de banc, adica se simt bine in grupuri de minim 8, la fel si tetrazona, masculul betta poate deveni destul de agresiv cu femela mai ales intr-un spatiu mic si aglomerat.
Salut!
Latimea este mult prea mica. Daca poti, schimba-l.

Referitor la compatibilitate si la faptul ca ai pierdut doar 3 pesti... puteai sa nu pierzi niciunul. Compatibilitatile intre pesti nu sunt inventate. Ar trebui sa incerci sa le respecti. In afara de asta, nu ai spus cati din fiecare ai. Am o presimtire ca e si suprapopulat...

PS: Incearca sa nu mai folosesti "k" in loc de "ca".
Ai pm.
Si eu am un tetratec EX 700 si merge de mai bine de un an fara nicio problema ... din vina lui. La un moment dat, am fortat filetul de la unul din racordurile din capac si s-au crapat acele "ghiare" de care zice si Val. Dar el tot merge, nu mi-a curs niciodata pana acum.

Intr-un fel, imi era si frica sa scriu postul asta sa nu-l deochi. Daca se intampla ceva, voi sunteti de vina!
Buturugile sunt super. Dar nu ai putea sa o pui pe cea mare in alta pozitie? Oarecum in picioare (cu toate ca e relativa exprimarea), ca sa dea impresia de o scrobura cumva...

Zic si eu.
Mie-mi place foarte mult cum arata asa, fara un punct focal foarte bine definit.
Asta pentru ca ai buturuga aia de milioane acolo.

Eu daca as avea asa ceva, cred ca as uniformiza restul formelor, adica plantele, in sensul ca as pune doua maxim trei specii de plante, dintre care numai una sa fie mai inalta dar nici aia sa nu treaca de jumatate (hai 2/3) din inaltimea acvariului. Le-as lasa sa se indeseasca bine de tot, cu grija in jurul buturugii... cred ca ar arata fantastic! Ar fi un contrast destul de fain intre neregularitatile lemnuli si mootonia gazonului sau tufelor...

E doar o parere. A trebuit sa mi-o exprim din cauza formei buturugii aleia care, inca o data, geniala!
Pai poti sa ai acolo o cultura de bacterii dar care sa nu faca fata la cantitatea de NO2 si amoniac produsa, ci numai la o parte, ceea ce e mai bine decat deloc.
Deci se poate sa ai un acvariu "aproape" ciclat.

Oricum, bine ca e bine si ca trece.
Fa testele de amoniac si NO2. Vorbind de acvariu cu africani, inseamna un ph mai mare, nu? Cu atat maimult ar trebui sa verifici parametrii acestia pentru ca sunt mai toxici la ph mai mare (considerand aceeasi concentratie).

@minnardy: Uite ce mai scrie in articolul respecitv:
The optimum pH range for Nitrosomonas is between 7.8-8.0.

The optimum pH range for Nitrobacter is between 7.3-7.5

Nitrobacter will grow more slowly at the high pH levels typical of marine aquaria and preferred by African Rift Lake Cichlids. Initial high nitrite concentrations may exist. At pH levels below 7.0, Nitrosomonas will grow more slowly and increases in ammonia may become evident. Nitrosomonas growth is inhibited at a pH of 6.5. All nitrification is inhibited if the pH drops to 6.0 or less. Care must be taken to monitor ammonia if the pH begins to drop close to 6.5. At this pH almost all of the ammonia present in the water will be in the mildly toxic, ionized NH3+ state.

Asta ar insemna ca de exemplu la mine (pH 6.2 - 6.3), nu prea mai exista bacteriile respective? Sau, in fine, ca nu-si mai fac treaba? Si presupun ca nu sunt singurul care tine pH-ul asa de jos.
Nu stiu ce sa cred... pareri?
De unde stii ca in 5 - 6 ore nu se distrug bacteriile?
Daca eu iti spun ca bacteriile incep sa moara dupa 30 de minute? Sau chiar mai devreme? A ca filtrul poate nu se decicleaza in mai putin de-o ora... probabil, desi e discutabil si asta. Dar 5 - 6 ore e foarte mult.

Eu zic sa iei niste teste de NH4 ca nu strica sa le ai. Dar nu betisoare ci de-alea cu picaturi, sunt mult mai exacte. Testezi si vezi ce s-a intamplat.
Ei, daca ne spui ce ai vrea sa tii in acvariul respectiv - multe plante, sau anume specii de pesti etc. - si, bineinteles, cat de mare este (sau urmeaza sa fie), ne gandim noi sa-ti spunem cate ceva.
Eu cred ca te grabesti cu tragerea concluziilor.
background-urile facute cu ciment pot fi la fel de ne-toxice ca si cele profesionale, cumparate. La fel radacinile, la fel decorurile.

Atata timp cat omul se informeaza si face treaba cum trebuie, nu are de ce sa se ingrijoreze.
Nu le-a vrut nimeni, s-au stricat.
Se poate inchide.
Revin la subiect.
Eleocharis-ul o sa arate excelent acolo.
Ma bate si pe mine un gand... Cu atat mai mult cu cat daca nici la Porcu nu merge bine HC-ul... eu ce sa mai zic?
@pc.ciprian: cum poti sa compari un studio foto cu un acvariu undeva, intr-un apartament? Normal ca tu nu treci de ISO200. Dar eu ce as putea sa fac? Zgomot redus inseamna... fara zgomot vizibil si-atata. In niciun caz nu obtii asta la ISO800 sau mai mare. Dar e cat de cat controlabil si acceptabil din punctul meu de vedere. Din punctul tau, daca asta faci "for a living", normal ca nu e acceptabil. Ramane sa-mi dai o alta solutie pentru aceleasi conditii (ale mele).
Nivelul de zgomot tine de dimensiunea senzorului (aici intram in fizica), de constructie, de algoritmul de compresie din aparat... si probabil de multe multe altele.

Imi cer scuze, s-ar parea ca ati luat-o prea personal, s-ar parea ca am jignit sau suparat niste oameni.
Punctul meu de vedere era urmatorul: in conditiile de care dispun eu, acasa la mine, in fata acvariului meu, mie personal aceste setari imi dau poze cat de cat decente. Sau poate asa mi se pare mie. Nu sunt specialist, este un hobby doar. La fel ca si acvariul.

Ce m-a deranjat pe mine foarte mult au fost ironiile absolut inutile.

PS: prea mult off topic, eu o sa ma retrag. Porcule, scuze, de la mine cred ca a pornit totul.
 
Forum Index » Profile for gengiskhan » Messages posted by gengiskhan
Go to:   
Powered by JForum 2.3.4 © 2012 JForum Team • Maintained by Andowson.com