| Message |
|
|
Val wrote:
gengiskhan wrote:Eu folosesc un ISO mare
Diferenta intre o poza la ISO 800, cum zici tu si una la ISO mic (50, 80, 100 cat iti permite aparatu') este imensa. Indiferent despre ce camera foto vorbim, de la cea mai penala sapuniera la Canon EOS-1Ds Mark III...
Nu prea am inteles recomandarea asta..
Nu e neaparat o recomandare. Eu fac asa din mai multe motive: odata pentru ca fac pozele pe intuneric, numai cu lumina acvariului aprinsa pentru a nu avea reflexii urate in sticla (in loc de poza la acvariu iese... un portret de-al meu  ), in al doilea rand, pentru ca-mi permite aparatul, nivelul de zgomot fiind foarte redus chiar si la ISO 1600.
Diferenta nivelului de zgomot de la un ISO la altul e invers proportionala cu dimensiunea senzorului... In concluzie, eu spun ca ar conta enorm camera.
Un RAW nu e mai bun ca mai multe poze in bracketing, dar mai multe RAW-uri sunt
Promit ca e ultima data cand sunt off topic.
Si-acuma on-topic (da' nu ma bateti): Vad Eleocharis, Glosso si HC. De ce nu o singura planta pentru gazon? 
|
 |
|
|
Porcu wrote:In dreapta e filtru pe care am incercat sa-l scoatem pentru poze da' era murdar si-a inceput sa curga noroi din el. Prin urmare l-am taiat din poze  . Tenta violeta a Rotalei e data de tuburile AquaMedic PlantGrow, asa se vede si pe viu pentru ca-i exact sub ele. Tubu' de 9.000 K e in fata, deasupra covorului si-l face sa arata de un verde extrem de frumos. Lasa ca se va razbuna Rotala pe tine  , o sa-ti cresca verde, cu intrenoduri lungi si cheala la baza  .
 ... Stiu ca se va lasa cu "stat la colt" si cu alte "pedepse"... da' eu am renuntat la Macrandra.  Sper ca totusi prea-maritul Faraon sa dea un semn de mila pentru al lui supus.
Porcu wrote:ISO il stiu regla la aparat, da' cum sa subexpun poza nu stiu  . Pot si cu 2 tuburi sau doar cu 4. Cred ca Glosso e "arsa" din cauza tubului de 9.000 K, e extrem de intens.
Pai nu cred ca e greu. Depinde si de aparat. Apropo, despre ce aparat e vorba? In principiu, trebuie sa mergi pe setari manuale in intregine, iar subexpunerea o obtii setand un timp de expunere mai mare decat ce-ti sugereaza aparatul. In fine, poate la mine e mai simplu. Astfel, pozele ies putin mai intunecate. Parerea mea este ca la asa acvariu... ar merita si mici retusuri pe poza.  Da' e doar o parere. Inca o "sugestie": iarasi, depinde de aparat, dar daca se poate, foloseste un "zoom" cat mai mic. O sa-ti dea o adancime mult mai mare a acvariului.  Eu le fac cam asa: * ISO 800 * expunere 1/8 - 1/10 (adica destul de mare) * 18mm (adica minimul pe care mi-l poate da obiectivul respectiv) * doar doua tuburi aprinse din 4, unul fiind 865 si unul ... nu mai stiu ce e exact, dar e roz.  * neaparat trepied la expunerea asta. Pozele ies cam ca aici (asta e cea mai reusita din punctul meu de vedere). Sper ca nu am exagerat cu off topic-ul.
Porcu wrote:Da' de unde stii tu cifrele astea ? Ca nu te-am vazut in petshop cind am fotografiat.
Daca dai click dreapta pe poza si dai properties, te duci la tab-ul "Summary" si dai "advanced" (daca nu e deja), acolo vezi cam toate setarile facute pe aparat, inclusiv tipul aparatului: Sony DSC-S80. Deci la o intrebare deja am raspunsul. EV-ul este penultima rubrica parca, numita "Exposure Compensation".
|
 |
|
|
Poza 4 are cele mai multe detalii. Primele doua sunt mai de "efect", dar se pierde mult din detalii si e pacat.
Pentru ca vorbim de un acvariu plantat si de un aquascaping, detaliile sunt importante, deci as spune ca poza 4, cu toate ca poti sa obtii ceva intre, in care sa fie vizibile detaliile dar sa fie si intunecata unde trebuie, pentru a reda atmosfera din prima poza.
Mi-ar placea sa se vada o idee mai bine si "bolovanii" (  ) din extrema dreapta. De asemenea, trebuie "aranjat" rosul ala, e prea intens (presupun ca nu e asa pe viu, nu?). Deja da putin in violet. Vreau sa-mi cer scuze anticipat daca prin afirmatia anterioara am jignit aceasta planta minunata care este Rotala Macrandra.
Si bineinteles, o alta incadrare, folosind un trepied.
Eu personal, nu as merge pe EV. Nu cred ca ai de ce. Eu folosesc un ISO mare si subexpun poza. Nu poti sa faci poza cu numai doua tuburi aprinse? Cred ca in felul asta nu o sa se mai arda poza in dreptul covorului, in fata.
Val wrote:[...]Sigur, chestiile astea se pot face si din software, ulterior, dar nu va arata ca o poza expusa de la inceput asa cum vrei tu.
Tin sa te contrazic aici.  Nu spun ca ies mai bine, ci ca va arata exact la fel. Depinde daca ai un RAW la dispozitie sau nu...
|
 |
|
|
Este fantastic decorul! Arata exceptional. 
|
 |
|
|
cibserg wrote:Prefer sa le fac bine de la inceput. Daca nu-mi ies bine le sterg.
Bine, asta e un subiect foarte discutabil si discutat... Si-anume faptul ca aparatul scoate exact ce vrem si ce vedem cu ochiul liber.
Oricum, multumesc pentru raspuns.
|
 |
|
|
cibserg wrote:As vrea eu sa am un DSLR. Dar mai am de investit in tehnica de acvariu si apoi in aparat foto.
Am un aparat point&shoot clasa pro-sumer: SONY DSC-H2. E destul de vechi dar se pare ca face poze decente.
Frumos acvariul! Felicitarei.
Tot off-topic si eu  Ce folosesti pentru editarea pozelor?
|
 |
|
|
brawn wrote:
acvariul nu se cicleaza in 4 sapatamani. asta este un mit. doar cu teste de apa iti dai seama daca este ciclat sau nu.
Si fara teste de apa in cat timp se cicleaza?
Testele de apa sunt exact ceea ce spun: niste teste care-ti indica (virgula) calitatea apei din acvariu. Nu te ajuta la ciclarea acvariului, ci doar iti spun cand s-a terminat ciclarea.
Fara teste, o sa-ti fie mult mai greu sa-ti dai seama daca acvariul este ciclat sau nu.
|
 |
|
|
|
Nu.
Se mai cearta intre ei, da' nu-i nicio problema.
In schimb, ar trebui sa-ti faci griji din alte motive: neonii sunt pesti de banc, adica minim 6. Ce vreau sa spun aici e doar ca s-ar simti mai bine intr-un numar mai mare.
Depinde si de marimea acvariului.
|
 |
|
|
|
Mai intai sa ne spui ce inseamna "spalat instalatiile".
Sper ca nu e ce cred eu...
|
 |
|
|
Nu are nimic. Si eu folosesc o foarfeca normala. De fapt doua: una mare pentru tuns si una mica pentru treburile mai de finete.
Ideea cu foarfeca de la JBL sau alta firma e ca sunt facute special pentru asa ceva: sunt mai lunig deci nu trebuie sa stai cu mana pana la cot in apa, sunt putin curbate (acuma depinde, unele sunt drepte) si mie personal mi se par mai "stabile", adica iti da o mai mare siguranta
Inca o data: poti folosi ce foarfeca vrei tu, dar cred ca e indicat sa o dezinfectezi inainte sa o folosesti in acvariu.
|
 |
|
|
d3m0 wrote:Ok probabil prima observatie (care mi-o fac singur deasemenea) ar fi ca scalarul nu are ce cauta in 30l am mai deschis eu un topic si am explicat de ce a ajuns acolo  , dar sper cat de curand sa imi fac un acvariu de 60 l si atunci nu va ma fi nici o problema 
Tot problema va fi si in 60 de litri de apa. Doar daca o sa tii acolo numai un scalar...
|
 |
|
|
Accesoriile mele cele mai importante le consider cele 7 galeti, 5 de 10 litri si 2 de 20 de litri, + furtunul si aspiratorul de substrat.
Al doilea "tool" ca importanta pe lista este penseta pentru plantat. Pana sa o iau, o consideram mai mult un moft. Dupa ce am vazut cum se planteaza fir langa fir orice planta, inclusiv HC-ul... o consider divina!
|
 |
|
|
alexnbv wrote:Si eu care credeam ca am facut un lucru bun  Am vazut ca multi useri de pe forum incearca sa ajunga la 1w/litru, iar prin cele 5 tuburi ale mele sunt aproape de acest raport(am 90W la 116 litri adica 0.78W/litru)....eu am incercat...acum sa vedem ce iese.
Am sa pun in seara asta poze cu tot ceea ce cred cred ca este suspect in bazin....sa vedem ce diagnostic imi dati
Nu vreau sa aduc contraargumente ideii de prea multa lumina, dar la mine s-a vazut o mare schimbare cand am trecut de la 2 x 30W la 4 x 39W. Bineinteles, treptat. Acuma, recunosc, cred ca e putin cam multa lumina. Spui ca ai 90W la 116 litri. Eu am 156 la 200 de litri, adica fix la fel, 0.78W/l.
Intrebarea mea pentru voi toti este urmatoarea: 200 de litri (cazul meu) sau 116 litri (cazul lui alexnbv) reprezinta volumul brut. Eu pun pariu ca daca ma raportez la volumul net de apa, am mai mult de 1W/litru! Asta pentru ca am vreo 35 de litri de substrat + ca acvariul mai are vreo 20 de litri "lipsa" pana la buza de sus. Inca o data, nu o spun ca si agument pentru cresterea lumenilor in acvariu. Dimpotriva, chiar ma gandesc sa las doar 2 tuburi in timpul zilei si la pranz, unde acum am pauza, sa-i bag un boost de 2 ore cu toate 4 tuburile.
Si chestia asta - adica procentul din volumul acvariului care nu e ocupat cu apa - variaza foarte mult de la un acvariu la altul. Cineva isi umple mai mult acvariul decat altul, cineva isi pune substrat de 2 ori mai gros decat necesar (aici ridic doua degetele), s.a.m.d.
Caz in care intreb: la care din volume raportam numarul de Watti? Pentru ca fertilizarea cel putin eu o fac la o aproximare a volumului real de apa.
PS: Cred ca am mai discutat amanuntul asta pe undeva, dar nu cred ca am ajuns la nicio concluzie.
|
 |
|
|
|
Din nou Blyxa si Bacopa Caroliniana de donat. Ambele in cantitati... mai mult decat suficiente pentru 2 - 3 oameni. Inca nu sunt scoase din acvariu, dar cred ca o sa fac operatiunea in seara asta. Vin cu un update cu numarul exact de fire dupa ce le scot. Pentru cine doreste: plantele se ridica din zona Dristor. Update: m-am oprit din numarat la 40 de fire de Blyxa. Bacopa nu stiu cata este dar e destula. Plantele sunt scoase din acvariu, asteapta. Astept doritori.
|
 |
|
|
|
Inca o data: nu iei un droser "de putere mai mare (logic)" ci iei un droser pentru puterea de 39W.
Ele au un interval in care lucreaza, te uiti sa fie ce trebuie.
|
 |
|
|
|
Da, dar nu orice droser ci raportat la puterea tubului.
Nu ai precizat ce fel de T5, adica de cati watti sau ce lungime. Droserele se gasesc pentru diferite wattaje, scrie pe ele. Daca neonul e de 39W (cred ca 85.5 cm lungime), atunci ai nevoie de un droser care sa poata sa-ti dea 39 de W.
Oricum, scrie pe ele pentru ce sunt facute.
|
 |
|
|
Am avut si eu o experienta cu o butelie de 4kg la care mi-a cedat supapa. A fost... interesant. Dar era umpluta mult peste limite. Aveam un reductor AquaMedic care statea cu acul dat peste cap, la maxim. Nestiind atunci cum trebuie sa fie in mod normal, nu am dat drumul la gaz. Reductorul respecitv are gradatie pana la 120 de bari, iar la mine acum statea la 0 dar pe partea ailalata.  A rezistat asa vreo 3 - 4 zile dupa care... a cedat siguranta. Treaba se rezolva usor, eu am schimbat tot robinetul acolo unde am si incarcat-o. Mi-a zis nenea de acolo ca nu se poate pune inapoi supapa, ca trebuie schimabat tot robinetul. Acuma nu stiu sigur, dar cred ca e cel mai bine asa. Nu trebuie sa renunti la CO2. Chiar si dupa experienta de mai sus, eu tot cred ca atata timp cat presiunea e in limite normale, e faorte safe, nu ai de ce sa-ti faci probleme. Iar cu un reductor vezi imediat daca presiunea nu e ok. La mine, zona "verde" pe reductor merge pana la 70 de bari. Deci ce e peste... nu e bine, chiar daca butelia e facuta sa reziste la 250 de bari. Supapa o sa cedeze undeva intre 120 - 160. Sau asa ar trebui. @Val: reductorul de la sera nu are o zona "verde"? O presiune normala?
|
 |
|
|
|
In principiu, nu e de la tine, asa e deschisa fereastra de catre javascript: fara posibilitate de maximizare sau redimensionare.
M-am uitat acum de curiozitate, la mine nu face asa, dar eu folosesc Firefox. Am incercat in IExplorer si intr-adevar, fereastra nu poate fi marita sau maximizata.
|
 |
|
|
Dap, tot de Hemianthus era vorba. Intr-adevar, creste foarte repede, dar cand l-am bagat prima data, a durat cam 2 - 3 saptamani ca sa o ia din loc calumea. Despre inaltime... pai eu am coloana de apa de aproximativ 40 de cm si la mine ajunsese sus. Mie imi place pentru ca pot sa-l tund sub forma de "bile", ca un gard viu. PS: Da, tot pe EI merge acvariul si in momentul acesta.
|
 |
|
|
Vroiam sa spun ca-s lenes si caut alte solutii cu "randament" mai mare. Daca ele nu exista, fac ce trebuie facut.  Poate o sa ajung si la africani, momentan vreau un acvariu cu 2 - 3 specii de plante (!) care sa-mi placa si dupa aia mai vedem. 
|
 |
|
|