Message |
|
Da, cand se fac pereche o sa iti dai seama: stau impreuna si cand le vine de depus, ii capacesc impreuna pe ailalti. Si curata impreuna diferite locuri de depus.
Perechile se formeaza pe la varsta de 6-8 luni (parca) oricum inainte de 1 an.
Ai mei acum au facut o pereche, ii am din septembrie 2017, deci vreo 7 luni.
|
 |
|
Pot sa te-ntreb ce scalari ai luat?
Nu stiu raspunsul la intrebarile cu varsta si dimensiunile maxime, cred ca sunt pe google. Estimez ca la 4 cm ar trebui sa aiba pana in 3 luni. Dar depinde si cum masori scalarul :-) Iar de crescut pestii oricum cresc mai mari sau mai mici si in functie de marimea acvariului.
Poti si trebuie sa ii hranesti cu de toate. Eu as adauga neaparat hrana congelata, mai ales cand sunt mici. Nu numai pt ca cresc bine, ci si pt ca fac spectacol cand le-o dai.
|
 |
|
Bai, de 1 saptamana de cand am schimbat lampa lucrurile merg bine, coralii s-au deschis f frumos. Alcalinitatea a si crescut un pic in primele 3 zile din saptamana, dar pe toata perioada a scazut, din fericire, ca sa nu ma faca pe mine sa nu mai inteleg absolut nimic din nimic :-)
Am luat si un peppermint shrimp care in primele 12 ore a eradicat cele 2 aiptasii pe care le vedeam, la pachet cu o bucata dintr-un rhodactis. Ieri mesteca la greu dintr-o stilophora proaspat adusa, am incercat sa-l exilez in sump dar nu l-am putut prinde asa ca in schimb i-am dat de mancare si azi dimineata sps-ul era tot acolo, spre suprinderea mea. Deci una peste alta sunt multumit de el.
Poza de aseara

|
 |
|
Am montat lampa. Am planuit sa o pun la 30 cm dar a iesit la 25 cm pt ca a crapat capatul stalpului si a trebuit sa-l scurtez.
Ma gandeam ca o sa arate urat, dar lampa in sine nu arata groaznic, ventilatoarele de la acvariu sunt cele care arata rau :-)
Am fost nevoit sa mai pun si un neon, pentru ca spread-ul nu e grozav si aveam shadowing.
Asa arata doar cu lampa
Asa arata cu neon pus in fata
Deocamdata rulez cu albastrul la 20% si albul la minim, urmand sa cresc treptat. Culoarea in acvariu nu e atat de albastra ca in poza de mai sus.
Pot sa spun ca sunt multumit spre foarte multumit cu lampa asta. Temperatura apei nu mai creste ca atunci cand avram neoane iar floricelele s-au deschis foarte frumos, si-au schimbat culorile si arata excelent.
De ex zoas-ul asta inainte mi se parea plictisitor, acum mi se pare foarte fain.
|
 |
|
Pai concluzia e destul de evidenta zic eu: caridinele nu-s ca neocaridinile :-))
|
 |
|
eu am avut 2 serii de CRS in ultimii 4 ani pe care am zis ca pot sa-i tin intr-un acvariu normal, dar s-au curatat ambele in max 2 luni
acum nu stiu exact ce i-a terminat, ca nimic nu era potrivit in acvariul ala pentru ei, dar bine nu s-au simtit de la inceput si se vedea asta
asa ca am zis ca daca mai incerc inca o data o sa fac totul ca la carte, cu apa de osmoza mineralizata, cu substrat special etc numai ca problema asta cu temperatura ma da peste cap
@atache2000, scuze ca am poluat topicul
|
 |
|
merci de link, mi l-am salvat, ca vreau sa ma apuc si eu de creveti (CRS)
numai o singura problema am, si anume temperatura: cum faceti voi sa nu aveti mai mult de 23 de grade vara, ca la mine sunt 28-30 in acvarii
la marin m-am blindat cu ventilatoare, am leduri, sper ca o sa reusesc un 26.
dar la marin am auto top off, ca fara el nu ar merge solutia cu ventilatoarele
asa ca la apa dulce probabil 28-30 o sa fie, or, inteleg ca pt creveti e moartea
deci care e maximul temperaturii pt creveti din astia mai fitosi in viata reala? (red cherry rezista si la 30, ca din astia am avit tot timpul in plantat)
vad ca pe site-ul asta dat de tine vad numai 23.
(e ca pe olx: care e ultimul ultimul pret  ))
|
 |
|
Liv wrote:Crevetilor nu le place apa moale - au nevoie de saruri ca sa isi formeze "cochilia" cind isi schimba "pielea".
Nu cumva asta depinde de crevete?
Nu stiu cum e la red sakura, dar la caridine (ex red crystal) stiu ca le trebuie gh 4-6 si kh 0-4 cu ph tot usor acid.
Gresesc?
|
 |
|
un alt coleg care are aceeasi parere despre acest atomizor
zic sa adunam aici impresiile, sa stie lumea
teddy2k wrote:Am inlocuit reactorul intern DIY, care avea dizolvare foarte buna, dar ocupa loc in acvariu, cu un JBL ProFlora Direct. Mult mai ineficient, scoate multe bule in acvariu care formeaza spuma la suprafata.
http://www.acvariu.ro/forum/posts/list/40/40884.page#p386875
|
 |
|
da, nu esti primul care a descoperit ca atomizoarele astea de la JBL sunt porcarii
http://www.acvariu.ro/forum/posts/list/39412.page
|
 |
|
MSI wrote:Am si eu o sticla de la farmacie 3%, am folosit-o anterior sa curat acvariul dupa ce l-am scos din depozitare ca sa il sterilizez un pic. https://trussa.ro/catalog/trussa-apa-oxigenata-3/
Dar am o retinere sa o folosesc acum pentru ca la ingrediente apar urmatoarele:
Compozitie %: perhidrol 10g, stabilizatori (acid fosforic, EDTA), apa distilata q.s.ad. 100 g.
asa, Trussa am folosit si eu chiar in weekend, mi-am amintit - o eticheta gri.
nu-i problema cu ce o mai fi in ea in afara de h2o2, ca cantitatea pe care o pui este minuscula - 5-10 ml in total, deci celelalte substante sunt in cantitate si mai mica - si oricum probabil ai carbune in acvariu
dar vezi ca apa oxigenata are un termen de valabilitate limitat dupa ce sticla este deschisa, si termenul asta e f scurt, parca 2 luni sau ceva de genul.
@adivb - apa oxigenata e safe, cred ca ti-am dat linkul ala de pe youtube unde un tip baga zoas si niste acani in apa oxigenata nediluata.
deci softies pot fi bagati chiar si direct in ea (nu as face asta, doar zic)
cat despre restul coralilor, nu au cum sa aiba vreo treaba daca bagi 10 ml de h2o2 la 100+ litri de apa in acvariu - cred ca chiar si daca ar fi acid sulfuric nu s-ar simti.
|
 |
|
orice apa oxigenata de concentratie 3% de la farmacie. nu m-am uitat niciodata la marca.
dau peste alga, cu pompele oprite 10-15 minute.
am dat si peste un smoc care crescuse fix langa un zoa - nici o problema.
|
 |
|
Salut
Faini pesti, sa-ti traiasca.
Ce alga verde ai? Daca e green hair algae, aia nu prea trece de la sine.
Eu folosesc melci si apa oxigenata aplicata local unde sunt smocuri, ca melcii nu prea mananca smocuri, ei o pasc la inceput cand e mica
|
 |
|
Raportez ca nu mai am nici urma de ciano in acvariul marin. :-))
Am avut insa o explozie de GHA in sump vreo 2 saptamani cat am lipsit, deci poate de aia - alta explicatie nu am :-)
(nitrati/fosfati in continuare nedetectabili cu teste)
|
 |
|
Gabi C wrote:ce mai citeam de spyrogyra este ca adera destul de puternic la substrat sau planta de care este atasata. A mea se desprinde extrem de usor .
eu stiu din contra, ca nu e atasata in nici un fel de nimic (dar bineinteles ca se incurca in moss sau planta si ea fiind atoasa, e greu de scos pt ca nu se rupe, deci poate la asta se refera)
aia care adera si arata aproximativ la fel (sau ma rog, este la fel de greu de scapat de ea) e cladophora.
alta cale decat sa o scoti manual si sa dai cu easy carbo acolo unde nu poti scoate nu cred ca e.
adica, daca acvariul merge bine altfel, n-are nici un rost sa te-apuci sa faci modificari in parametri in ideea ca vei scapa de ea asa.
|
 |
|
skija wrote:daca o simti ca ata atunci cred ca e Spirogyra
da
|
 |
|
Vezi aci daca nu cumva o poti recunoaste
http://aquariumalgae.blogspot.ro/?m=1
Poza nu e clara, dar pare ceva hair. Sper ca nu e spyrogyra, ca de aia se scapa doar cu reset :-(
|
 |
|
E mai bine sa pui plante de la inceput, ca pe ele nu le deranjeaza amoniacul, ba chiar il mai si halesc.
Daca ai rabdare sa nu bagi pesti multi in prima luna si faci schimburi de apa saptamanal, nu e nevoie de teste de amoniac si nitriti, mai ales ca nu le vei mai folosi dupa perioada de ciclare, care tine in jur de 1 luna. Sau poti sa iei din alea 6 in 1, care nu sunt exacte dar sunt bune ca sa vezi ca nu ai amoniac si nitriti (raman albe). Plus ca sunt comod de folosit.
Baga bacterii: tetra sau sera nitrivec, orice e bun. Daca bagi plante, nu da lumina mai mult de 4 ore pe zi pana incep sa scoata frunzulite noi, dupa aia cresti cate 1 ora pe saptamana pana la 8 ore pe zi.
Daca bagi bacterii, poti sa pui 2 pestisori mai rezistenti gen guppy/xipho/cory, te-ajuta sa se cicleze mai repede. Dar nu hrani in exces, e f important.
Ref la ciclare: ciclarea e gata cand in filtru exista suficiente bacterii pentru incarcatura biologica pe care o ai. Ciclarea se intampla de fiecare data cand cresti incarcatura bio (adica bagi pesti) de aia e important sa bagi pestii treptat. Adica daca tu ai zero pesti si testezi si vezi ca nu ai amoniac/nitriti asta nu inseamna ca poti sa bagi 20 de pesti. Daca-i bagi, vei avea din nou amoniac si nitriti pana creste populatia de bacterii. Adica vei avea o noua ciclare. Pe de alta parte, ciclarea nu poate incepe daca nu ai pesti care sa produca amoniac.
Deci cel mai bine e sa incepi cu 2 pesti si bacterii. Apoi mai bagi 2-3 pesti si bacterii si tot asa pana ajungi la nr de pesti pe care ti l-ai propus. Primul factor limitativ e numarul de bacterii, dar dupa ce creste nr de pesti intervine al doilea factor limitativ, respectiv daca bacteriile alea au loc suficient in filtru ca sa se inmulteasca. De aia nu trebuie sa suprapopulezi acvariul.
|
 |
|
opincarul wrote:Ca sa-ti raspund scurt la intrebari:
Da, e prea mult un incalzitor de 100w la 30 de litri brut, caci nu sunt 10 grade in mediul inconjurator si vrei 22 in apa;
Da, iti poate fierbe apa in cazul in care se strica termostatul;
Da, se va uza prematur daca porneste si se opreste prea des.
astea sunt valabile in mare masura si daca pui incalzitorul de 100 de w la 100 de litri, nu doar la 30; ok, poate mai putin aia cu fiertul, dar nu e nici o diferenta daca se ajunge la 40 de grade intr-un acvariu mai mare fata de 60 intr-un acvariu mai mic, ca tot va muri tot
daca in camera e semnificativ mai rece, incalzitorul tot va porni si se va opri de multe ori, deci uzura prematura (problema e cu numarul de porniri/opriri, nu cat functioneaza intre ele)
eu am folosit fara probleme incalzitoare de 100 w si la 20 de litri, daca au incaput
singura chestie absolut necesara este sa fie un incalzitor de cea mai buna calitate, pentru ca volumul fiind mic nu este loc pentru erori - iar pentru piata din romania eu altul decat eheim nu stiu
in nici un caz nu m-as juca cu resun sau alte chinezarii no name de pe ebay
|
 |
|
cred ca explicatia e ca sumpul intern este prea plin cu materiale filtrante si de aia apa din sump e de fapt foarte putina, prea putina pentru 1500 litri pe ora cat are eheim-ul ala pe minim.
din cauza asta apa trebuie sa creasca in display ca sa poata intra mai multa apa prin pieptan (sa fie folosita toata suprafata pieptanului, adica)
poti sa faci o proba, adica sa scoti pe rand materialele filtrante si sa vezi daca nivelul apei din display incepe sa scada.
solutii sunt, de ex. ai putea rupe niste dinti la pieptan sau dat niste gauri in pieptan sub dinti sau pus o pompa cu un debit mai mic sau, la nevoie, scos ceva materiale din sump (de ex. bureti)
eu as opta pt o pompa cu debit mai mic, ca oricum e bine si pt filtrarea bio sa ai debit cat mai mic
|
 |
|