[Logo www.acvariu.ro]

Acvariu.ro - forum - Cea dintai comunitate a acvaristilor
  [Search] Search   [Recent Topics] Recent Topics   [Hottest Topics] Hottest Topics   [Top Downloads] Top Downloads   [Members] Member Listing   [Groups] acvariu.ro 
[Register] Register / 
[Login] Login 
Messages posted by: popey
Forum Index » Profile for popey » Messages posted by popey
Message
Rechinilor! ati tabarat pe bietul om de nu o sa mai stie de unde sa ia mai intai si ce sa faca cu ele!
@jago, altadata sa nu mai zici ca ai bani nene
Mai usor fratilor cu laudele, ca mi-o iau un cap
Cel mai greu va va fi probabil sa gasiti o teaca de inox pentru a baga senzorul atentie, etans in ea , astept idei pentru improvizatii, daca sunt.
A nu se considera o reclama la produsul respectiv, adicatelea la termostat, acesta se numeste Computherm Q3, pentru alte tipuri probabil difera pozitia si forma senzorului.
Spor la treaba!
multumesc alex, inca o data va garantez ca functioneaza, pentru cine doreste , il pot ajuta, va rog contactati-ma pe pm .
Nu gasesti la banii aia nimic, mai ales un sistem complet care implica si ph-controller . Chiar si la mana a doua sunt mai scumpe de 500 lei . Numai butelia si reductorul sunt in jur de 500 ron .
Mai departe...
Metode de calcul ar fi, dar ne complicam , in general scrie pe punga de substrat , daca o vezi la fata locului iti dai seama , uite un extras din instructiunile de folosire de la o punga de jbl aquabasis plus de 5 litri :
Continutul unei pungi este suficient pentru amenajarea unui acvariu de 100 l (cca. 80 x 35 x 40 cm). Pentru acvarii mai mari se calculeaza necesarul de pamant: prima data se asterne un strat de aproximativ 2 cm de Aqua Basis pe fundul acvariului (o punga pentru 100 l), deasupra acestuia se asterne un strat de 4 cm de pietris spalat, cu o granulatie de 2-3 mm (nu se utilizeaza pietris foarte mare).
Peste el se pune pietrisul, de obicei in cantitate dubla fata de substratul fertilizator , sau daca o luam aritmetic, la un acvariu cu L=80, l=35 si h = 0,04 unde h este grosimea pietrisului, ne da 11,2 litri, adica aproximativ 10 kg de pietris . E un calcul empiric, dar cu aproximatie cam astea sun cantitatile .
firma : jbl aquabasis plus - 44 ron 5 litri .
pietris : 10 kg - in jur de 30 de lei in hornbach
Da, lucreaza , deoarece are posibilitatea de a-l lega ori pe "rece" ori pe "cald", are doi contacti, NC si NO adica normal close si normal open, daca il pui sa lucreze pe cald, respectiv pe incalzire, se leaga pe NO, daca il pui pe racire, se leaga pe NC, uite si o poza:

pe contactul 1-2 se leaga in regim de incalzire iar pe 2-3 in regim de racire .
La jumperi nu am umblat, nu este cazul, daca muti jumperul nr.1 , se modifica sensibilitatea termostatului de la 0,2 grade la 0,3 grade , ori pe mine ma intereseaza sa fie cat mici diferentele de temperatura dintre on-off .Iti spun sigur ca functioneaza, acum nu mai vorbesc din presupuneri ci din fapte reale, este testata treaba, la mine functioneaza .
problema asta cu buturuga am avut-o toti, uite ce s-a discutat aici : http://www.acvariu.ro/forum/posts/list/7814.page
dap, mi-a luat ceva timp sa postez , dar se vrea a fi o solutie la subiectul acestui topic .Citi aici : http://www.acvariu.ro/forum/posts/list/20/11580.page#103630
Asa cum am promis, revin cu rezolvarea problemei pe care am pus-o in acest topic: controlul temperaturii apei din acvariu cu ajutorul coolerelor comandate de un termostat electronic .
Solutia pe care am gasit-o, e cea care mi s-a parut mie mai simpla si mai comoda: un termostat de camera asa cum am spus, solutie pentru cei care stiu mai putina electronica ( decat altii ), va arat niste poze din care sper sa reiasa cum se poate face treaba asta .
1. termostat de camera
2. desfacut, cu baterii montate , se observa cinci suruburi si mai este unul sub baterii, trebuiesc desfacute, pentru a ajunge aici :
3. in partea dreapta sus a acestei poze se vede o piesa mititica albastra care de fapt este chiar ce ne intereseaza pe noi : senzorul de temperatura .
4.aceasta se va detasa de pe cablaj (atentie, este lipita pa ambele parti ) si in locul ei se vor lipi doua fire cat se poate de groase, ( la mine nu a intrat cablu mai gros de 0,75mm ), iata:

5.la capatulu celalalt al firelor se lipeste senzorul ( firele sa aiba cam 1 metru ), eu le-am pus cu varnes termocontractibil, adica la temperatura se strange pe lipitura etansand-o :
in poza sunt neetansate cele doua fire, se trage varnesul acela negru pana la capat si se incalzeste usurel cu o bricheta iar acesta se strange in jurul firelor .
6. Partea cea mai complicata este izolarea senzorului , intrucat in apa bagat, va fi practic pus in scurt deoarece se stie bine ca apa este buna conducatoare de electricitate . Asa ca va trebui izolat. Solutia asta eu am gasit-o avand o teaca subtirica de inox in care am bagat senzorul, teaca am umplut-o cu pasta termoconductoare, din aceea alba care se pune pe procesorul de la calculator, am izolat capatul cu silicon de acvarii si ca sa fiu sigur, i-am tras si niste banda izolier.
Arata asa :
Mai departe, urmeaza legarea alimentarii coolerelor prin intermediul releului termostatului pe contactul NC - normal close sau pinii 2-3 .
Urmatoarea etapa este calibrarea termostatului, acesta, deoarece in circuitul ntc-ului a intervenit si rezistenta cablului si-a modificat setarea initiala din fabrica .Aceasta se face cu senzorul imersat in acvariu, citind pe termometrul acvariului temperatura si regland din semireglabilul portocaliu din poza astfel incat temperatura afistata de termostat sa fie aproximativ egala cu cea din acvariu :
- semireglabil

comparatie temperaturi
In functionare : ma mai gandesc daca sa il montez pe perete , ( sotia nu prea ma lasa sa gauresc peretii )

Sper ca m-am facut inteles, astept intrebari sau nelamuriri .
A! era sa uit pretul unui astfel de termostat este de 65 de lei .





Sfat pentru Giany : achizitioneza pietris 3-5 mm , nu nisip 2-3 mm, substratul aquabasis este compus in mare parte din nisip, daca mai pui si tu nisip peste el, in timp tot substratul se va colmata, in pietris se formeaza bacteriile nitrificatoare, apa trebuie sa circule si prin el putin, daca asta nu se intampla, toate radacinile plantelor vor muri iar echilibrul in acvariu va fi afectat , la fel si pestii . ( no offense bobesque)
JBL AquaBasiss 2,5 litri - 32 ron ( este la punga ) peste care poti pune in jur de 5 kg de pietris cuartos (alb, granulatie 3-5mm) care costa in Hornbach 15 - 20 ron . Cand le ai mai intrebi cum sa le pui.
Ca pe search vad ca nu stii sa apesi
Spuma aceea, bulelele de care spui tu, mai apar si din cauza din cauza nitratilor in exces, e clar ca in acvariul ala ai multe resturi organice in descompunere. Da-le mai putina mancare pestilor, si fa schimburi de apa mai dese . Ca sa iti spun de niste teste probabil ca iti cer prea mult. Las-o mai moale cu mancarea!
Mai baieti, daca ma mai uit mult la voi, ma las de plantate . Si pana una alta, multumesc lofty pentru trick-ul cu pozelele
, fii binevenit, fii sigur ca , cu mic cu mare suntem alaturi de tine .

PS - nu mai scrie cu diacritice, nu mege pe forumul asta, ma dor ochii deja
Azi, facand o oarecare reamenajare prin acvariu, m-am luat mai "tare"de blyxa, care crescuse cam desantat si am gasit intr-una din tufe alga din poza . Nu m-am mai intalnit cu dansa pana acum, dar seamana cu Spirogyra - Silk Algae , voiam sa stiu daca am categorisit-o corect . Ce e curios e ca DOAR intr-o tufa era, in alta parte nu .

chanel89 wrote: Am niste plante si lasa cv verde pe sticla acvariului!


Ce plante sunt? Acel ceva pe sticla acvariului probabil sunt alge . Cu niste poze ne-am edifica mai bine.

chanel89 wrote:Si mai am o problema! am 5 tetrazoni, 4 sanitari , si un scalar! vreau sa mai iau ori 6 goppy ori 6 neoni! sunt combatibili?

Tetrazonele sunt niste pesti tare jucausi si le place sa ii ciupeasca de coada pe alti pesti care au cozile voalate, respectiv gupii . Eu am 9 tretrazone si mi-au lasat doi masculi de gupy fara cozi pana sa iii scot din acvariu, dar de neoni nu s-au luat , ti-am spus, le plac cozile voalate .
HumanFace wrote:Substratul JBL, neonul sun glo 15w , co2 din bomba cu drojdie si zahar, si sera florena saptamanal le ajunge la plante, intr-un acvariu de 50L?
Si ce fertilizant macro homemade imi poti recomanda?
Multumesc.


Ca si iluminare este cam putin, teoretic undeva peste 0,5 watt/litru ar fi limita inferioara de iluminare .
Daca ai plecat pe substrat JBL, majoritatea colegilor te-ar sfatui sa sa continui cu fertilizare lichida de la acelasi producator, respectiv ferropol si ferropol 24 , care la pret e cam la fel ca sera florena . Acum, termina sera florena si apoi treci pe JBL daca ai de gand sa imi urmezi sfatul .
Macro ? Eu folosesc PPS-Pro , detalii aici : http://www.acvariu.ro/plante/-/asset_publisher/1Zc1/content/metode-complete-de-fertilizare-estimative-index?redirect=%2Fplante
sorry, mosu, am postat in acelasi timp
Ma bucur ca cineva este atent si ma mai corecteaza, mai greseste omul ,intradevar este vorba de o reactie endoterma.
Totusi, pe alt ton nu se poate? Si te rog fara alte comentarii, sa ramana topicul "clear" .
se adauga 7-8 fire de sagittaria subulata la acelasi pret ramane pachetul, 30 ron plus transport.

bonus cateva fire de valisneria si un kilometru de elodea
mai fratilor, de cate ori vad topicul asta ma ia cu fiori ...
@ scificuss: din cate stiu eu supapa de siguranta declanseaza pe la 120 de bari, asa ca stai linistit . Cu ocazia asta am vazut ca si a mea tot pe 68 de bari este .
 
Forum Index » Profile for popey » Messages posted by popey
Go to:   
Powered by JForum 2.3.4 © 2012 JForum Team • Maintained by Andowson.com