[Logo www.acvariu.ro]

Acvariu.ro - forum - Cea dintai comunitate a acvaristilor
  [Search] Search   [Recent Topics] Recent Topics   [Hottest Topics] Hottest Topics   [Top Downloads] Top Downloads   [Members] Member Listing   [Groups] acvariu.ro 
[Register] Register / 
[Login] Login 
Messages posted by: Gabriel
Forum Index » Profile for Gabriel » Messages posted by Gabriel
Message
Vesti nasoale.

Zonele maro [probabil necrozate] are buretelui rosu se extindeau.
Ciudat insa ca toti - dar absolut toti - parazonthusii se hidratau inclusiv cei de pe zonele maro.

Aseara am luat decizia de a elimina zonele necrozate. O decizie cam radicala dar daca e sa isi revina o va face oricum.
Daca nu isi revine oricum nu mai dura mult ca buretele sa moara.

Am tot citit si citit despre coralul asta in ultimele 3 zile.
Mai toti l-au pierdut intr-o perioada mai lunga sau mai scurta de timp

Unii zic ca ii trebuie silicati. SpongePower cred / banuiesc ca tocmai asta contine.
Altii zic ca trebuie sa te concentrezi pe hranitul buretelui - cu ce in afara de SpongePower si aminoacizi?
Ca hrana cu dimesiuni inadecvate infunda canalele buretelui - eu l-am perceput ca fiind foarte compact canalele fiind probabil foarte mici
si putin probabil sa le pot infunda. Il compar si cu buretii albi sau galbeni care apar de obicei prin bazin si ale caror canale se vad cu
ochiul liber.
Ca ii trebuie nitrati pana in 10
Ca parazoanthusii hraniti prea des se inmultesc si asta dauneaza buretelui - ce-i drept in ultimele zile cand parazoanthusii erau complet deschisi buretele aproape
nu se mai vedea.

L-am ciuntit destul de rau dar cu simt de raspundere. Astazi dimineata parazoanthiusii nu erau hidratati.

Revin cu poze daca se hidrateaza.
Salut Maly si mult succes cu noul proiect.

Lumina s-ar putea sa fie cam putina [4x39w] dar depinde ce vrei sa tii.

In rest totul pare ok - exceptand aranjamentul pietrelor la care vei mai lucra oricum in timp ca noi toti de altfel.

Poate ne mai dai si niste detalii despre ce filtrare vei folosi - in afara de combinatia DSB/refugiu.
Succes si multa bafta Cristi.

Te rog sa mai scrii un mesaj pe topicul respectiv [daca vrei evident - nu e obligatoriu] pentru ca nu pot face decat split si topic nou.
Nu pot lua un post dintr-un topic ca sa-l mut in altul.

Seba,
Si eu as fi interesat de 6-8 bucati.
Dar cum a zis si Dragos asa am patit si cu neonii rosii [cu ani in urma cand au inceput sa apara la noi].
Am luat 12 bucati si la sfarsit m-am ales cu 2.
Dragos,
Sper din tot sufletul sa ai dreptate.
Fa si tu un test. Montezi partial fittingaraia [adica faci partea din cutia exterioara si pui dedesubt robinetii] apoi pui in cutia interna
apa pana la marginea de jos a pieptanului si in cutia externa apa pana la nivelul la care va sta in operare.
Daca deschizi apoi robinetul de la full siphon ar trebui sa simuleze situatia de oprire a electricitatii [kind of pentru ca aceea
se intampla cand full siphon este amorsat complet].
Pai Cosmin din cate stiu urmeaza sa fac un import.
Voi sunteti mai aproape de el si poate-i aruncati o vorba.

LE Sau il rugam pe Seba sa vorbeasca cu Pety
Cristi,
Si eu as da cam tot ce am pentru un card de pesti din a doua poza.

Imi aduc aminte foarte mult de neonii din bazinul de apa dulce
Reactoarele astea arata exceptional.

Partea de jos este conica dupa cate imi dau seama si este extrem de util.
Reactorul meu Deltec nu are asa ceva si apa urca cum vrea ea. Nu am reusit sa fluidizez vreodata biopelete cu el.

Crezi ca poti face si un reactor de zeoliti daca gasim un design fain??
Bah Dragos[t]e,
Intelesem deja toate astea de pe la primele mesaje din topic.
Dar lasa-ma sa zic si eu ceva.

1. Apa sta in cutia exterioara la un anumit nivel peste BeanAnimal.
2. Intre nivelul asta si nivelul la care BeanAnimal se dezamorseaza este un volum de apa
3. Acelasi volum de apa va trebui sa fie "tras" din cutia interioara
4. Cutia interioara deja nu mai primeste apa din bazin pentru ca nivelul din bazin a scazut suficient
5. Cutia interioara are un volum mai mic decat volumul de la punctul 2 ceea ce inseamna ca
6. Pana sa se dezamorseze BeanAnimal si sa se atinga echilibrul de care zici tu cutia din interiorul bazinului e deja goala
7. Dezamorsare

E o situatie pur ipotetica. Nu stiu ce volume ai. Sunt convins acum ca, calculate corect, ceea ce zici tu este corect.

Dar ca sa eviti asa ceva si sa nu-ti mai bati capul cu calcule solutia e simpla

Lucian,
Am revazut intregul topic si am studiat cu atentie si schitele. Nu-mi place sa fiu GicaContra, nu am folosit vreodata un astfel de sistem si nici nu am vazut vreunul
in functiune. Eu sunt un fricos cand vine vorba de scurgeri de apa si intreruperi ale electricitatii [am trei baterii pentru pompele de curenti si una din lampi
exact pentru situatia asta ].
Eu as complica un pic design-ul si as mai pune doi pereti verticali. Unul in camera interna exact inainte de trecerea in forma de U si unul in camera externa imediat dupa
trecerea U. In felul asta sigur nu se va putea dezamorsa.
Mi-a mai venit ceva in minte.

Daca volumul de apa ce trebuie sa se scurga din cutia exterioara pana se dezamorseaza BeanAnimal este mai mare decat cel din cutia interioara
atunci va trage aer din cutia interioara si clar se dezamorseaza.

Cred ca si asta trebuie testat.
Bah se poate sa ma insel eu - nu stiu.
Ati facut o proba?

Eu traiesc cu impresia sa in momentul cand nivelul apei din cele doua cutii ale overflowului va deveni egal coloana de apa
din trecerea dintre cutii se va rupe atata vreme cat prima cutie nu mai este alimentata din acvariu [din cauza opririi pompei].


Ricardo,
In cazul unei pene de curent overflowul nu se va amorsa singurel fara acea pompa
Dragos,
Nu stiu care ar fi cea mai mica pompa venturi [fiabila].
Am avut una chinezeasca ce nu avea mai mult de 7 x 7 cm dar ventuzele s-au dus repede. Am folosit-o in overflowul meu ca sa-mi miste apa.
Acum am doua Hagen-uri pe care le folosesc pe rand [din lene] si pot masura. Cred ca sunt cele mai mici.

In principiu ar trebui sa functioneze permanent ca sa scoata orice bula de aer care s-ar acumula.
Din cate imi imaginez nu ar influenta in niciun fel overflowul. Doar trage putina apa printr-un furtun de aer care ar ajunge
oricum tot acol unde se descarca overflowul - adica in cutia din spate. Ar face si un lucru bun - nu ar lasa apa sa stagneze in unele
zone din cutia din spate.
Domnilor,

Eu as fi procedat astfel.
O gaura in partea de sus a overflowului in care se lipeste sau introduce fortat un stutz pentru furtunul de aer.
Cea mai mica pompa/powerhead Hagen Aqua Clear cu venturi asezat in cutia din spate a overflowului si conectat
printr-un furtun de aer la stutzul din overflow.

In felul asta nu cred ca se va forma o bula de aer si cred ca si amorsarea overflowului ar fi foarte facila.
Cristi,
Dragos a intuit bine.
In compartimentul mic pe care eu l-am facut pentru decantare apa se misca cu viteza mult prea mare si tot detritusul mi se decanteaza in urmatorul compartiment
care este si cel mai mare [asa cum am spus in mesajul anterior]. Ar fi ramas in aceasta camera mica daca puneam perlon sau bioballs.

Fie folosesti perlon cum ai hotarat [dar vorbeste cu Seba si vezi inainte de a dispune peretii despartitori daca ai neaparat nevoie sa ii faci mai distantati] fie
folosesti solutia data de Dragos cu un singur compartiment mare in care sa pui skimmerul si unde se va decanta detritusul.

Detritusul din sump il aspiri foarte usor cu o pompa mica Sicce 0.5 careia i se pot atasa furtune atat pe aspiratie cat si pe refulare.
Dureaza fix 5 minute sa aspir o camera de 25 pe 45cm in acest fel.

Dragos,
Am si eu o intrebare.
Cum amorsezi un astfel de overflow ca nu vad gaura pentru tubul de aer.
Cristi,
Ca daca vrei sa faci un detritus trap ai doua solutii [cunoscute de mine]:-
1. fie o camera/un compartiment cu o sectiune suficient de mare incat apa sa curga prin el cu viteza mica pentru a-i da posibilitatea
detritusului sa se depuna/decanteze
2. o camera mica [asezata convenabil - adica un acces facil] in care sa se descarce teava ce vine din bazin. Camera aceasta va trebui sa
fie separata de urmatoarea prin doi pereti intre care apa sa curga de jos in sus [stii ce vreau sa spun]. Ca sa retii detritusul in ea ai doua
optiuni:
a. Vata de perlon asezata intre cei doi pereti despartitori
b. Intregul compartiment umplut cu biolballs [bilele acelea nefolositoare din plastic negru].

Prima varianta nu cred ca e convenabila doar daca nu te deranjeaza sa ai detritus in prima camera mare a sumpului [oricare ar fi ea].
Perlonul inseamna o operatiune in plus la doua, trei zile.
Bioballs inseamna sa le scoti pe toate [oprind evident pompa ] saptamanal sau la doua saptamani [cum vrei] sa le clatesti bine si
sa aspiri fundul compartimentului.

Cele de mai sus sunt din propria mea experienta. Eu am un prim compartiment [mic] in care se descarca teava ce vine din bazin si pe care
l-am gandit initial ca detritus trap. Cel de-al doilea compartiment este unul mare [cel mai mare din sumpul meu] si pe care l-am
gandit ca si compartiment al skimmerului si al reactorului de biopelete. Nu folosesc nici perlon si nici bioballs in primul compartiment
si te las sa ghicesti de unde aspir 2-3mm de detritus saptamanal . Nu am pus bioballs din motive de lene
Radu,

Iti multumesc mult pentru interventie.
Exact acestea sunt si observatiile mele despre ciano. Cu nitratii zero am avut parte intotdeauna de ciano.
Producatorul NOPOX ii sfatuieste pe toti care utilizeaza acest produs sa nu aduca niciodata nitratii sub 1ppm tocmai din cauza
aparitiei ciano.

Sunt totusi multi si cei care spun ca ciano le-a aparut atunci ca au folosit prea mult mediu antifosfat si au adus fosfatii la zero [avand probabil
nitrati peste 1ppm].

Eu am avut nitratii constant intre 1 si 2.5ppm multa vreme inainte de a pleca. Cu aceasta concentratie si fara o sursa de nitrati [fara hrana
si fara aminoacizi] cred ca a fost usor ca biopeletele sa reduca concentratia la zero in 3 zile.
Darius a punctat foarte bine.

Efluentul din reactorul cu biopelete trebuie neaparat directionat in aspirarea pompei skimmer-ului.

Dragos,
De acord ca aditia de nitrati/uree/amoniac foloseste si cianobacteriei dar tocmai aici este punctul slab al acesteia.
Prin aditia de nitrati incurajez dezvoltarea coloniilor benefice de bacterii care in timp inlocuiesc bacteria-ciano.
Practic asta e toata teoria din spatele tratamentului Coral Snow + ZeoBak - inlocuiesc cianobacteria cu alte bacterii
benefice ce se dezvolta rapid, consuma nutrientii si devin tulpina dominanta.
In 4 zile pata de ciano s-a redus la marimea pe care o avea inainte de plecare.
Probabil ca daca as aplica acum tratamentul CS + ZB as elimina-o complet dar m-am lenevit.

Iulian,
Sincer m-am gandit la ce spui tu si am trei variante
- sa adaug un reactor cu antifosfat sau
- sa rog pe cineva sa vina si sa hranesca zilnic cele doua cuburi de hrana congelata sau
- sa dozez automat nitrati
Inca analizez. Cea de-a doua mi se pare cea mai buna.

 
Forum Index » Profile for Gabriel » Messages posted by Gabriel
Go to:   
Powered by JForum 2.3.4 © 2012 JForum Team • Maintained by Andowson.com