[Logo www.acvariu.ro]

Acvariu.ro - forum - Cea dintai comunitate a acvaristilor
  [Search] Search   [Recent Topics] Recent Topics   [Hottest Topics] Hottest Topics   [Top Downloads] Top Downloads   [Members] Member Listing   [Groups] acvariu.ro 
[Register] Register / 
[Login] Login 
Messages posted by: Gabriel
Forum Index » Profile for Gabriel » Messages posted by Gabriel
Message
Leo a scris
Sunt tare curios sa aflu care este diferenta intre terminale, la un T5 de 18W si un T8 de 20W.


Cred ca le cam incurci un pic. Vorbim de T5 HO (high output) cele denumite HE (high efficiency) neavind o utilizare practica in acvariu. HO au puteri incepind cu 24w si pina la 80w. Ca sa nu mai lungim discutia te rog da un search si fa o documentare depre T8 si T5. Soclurile de care vorbim, spre exemplu, sunt G5 pt T5 si G13 pt T8.

Leo a scris
Eu credeam ca vorbim de tuburi cit de cit uzuale, folosite pe lampi normale

Nu am inteles prea bine ce vrei sa spui in fraza asta. Lampile/tuburile T5 nu sunt inca uzuale pe la noi din pacate.
Domnu' Leo - te rog nu induce omul in eroare. Soclurile pt T5 nu_sunt_identice cu cele pt T8 - poate doar ca si principiu de constructie. Distanta dintre contacte este diferita.
Droserul este intr-adevar functie de puterea in W a tubului insa tuburile T5 au puteri diferite de cele T8 si pentru acest motiv va trebui sa caute drosere electronice destinate tuburilor T5.
Daca vorbim de drosere electromagnetice atunci acestea se pot folosi la tuburile T5 daca sunt facute sa aprinda un tub de putere mai mare caz in care va face "overdriving" dar va scurta viata tubului (eu fac asta unui tub PL-L de la Philips si in 3luni deja si-a pierdut mult din intensitate - plus ca aceste PowerCompact se aseamana mult contructiv cu T5-urile). Eu personal nu as pune droser electromagnetic pe un tub T5 si nu intru in amanunte de ce.
Usor OT - Tuburile T5 sunt si "dimmable" ceea ce din cite stiu nu poti face cu T8.


@sicmar
Judecind dupa volumul acvariilor cred ca iti vor trebui tuburi de 80W pentru cel de 500litri si/sau 54W pt cel de 250litri (functie de lungime). Eu iti pot spune pe pm (desi nu este un secret sau poti cauta mai jos tot la aceasta sectiune un post vechi de-al meu) unde gasesti de 80 si 24W. Tot la fel vei gasi si drosere - cautand in aceasta sectiune posturi mai vechi.
Topic inchis. Plantele au deja un alt proprietar. Urmatoarea "recolta" peste o saptamana. Peste vreo luna va fi probabil si blyxa care - deocamdata - merge in acvariul de la munca.
Plantele nu au nici o sansa cu carasii. Or sa fie doar un snack delicios pentru ei.
Plantele sunt in pungi si astepta.
Bonus - Marsilea Hirsuta - destul de multe plante ce vor asigura succesul unui covor.
Numai pentru Constanta. Imi pare rau.
Luni 24Iulie o sa am ceva Glossostigma si Micranthemum Umbrosum de DAT doar pt Constanta.
Nu am sa repet ce au spus deja baietii mai sus in special ce a spus Sandu si am sa-ti confirm ca nu exista nici o legatura intre Gh si nivelul (ppm sau mg/l) de CO2 din apa.
Eu cred ca te intereseaza in cit timp se consuma pt ca vrei sa stii ce butelie iti trebuie si cit de des va trebui sa o incarci. Nu-ti bate capul cu incarcatul pentru ca nu costa multi bani ci doar mult timp. Sfatul meu este sa iti iei o butelie de pina in 4 kilograme de CO2 care va fi suficienta si pentru un acvariu de 400/500 litri - suficienta adica nu va trebui umpluta mai devreme de o luna si asta doar in cazul in care ai pierderi necontrolate de la butelie pina la reactor.
Eu am oprit nicodata CO2-ul noaptea. Acum am controler dar cu ani inainte ma bazam doar pe un test de CO2 permanent (coloristic - Sandu stie) si nu am avut probleme cu pestii.
Daca vrei sa o tii in substrat IN PERIOADA INITIALA pina incepe sa formeze stoloni atunci poti folosi acel U din sarma desi eu unul nu l-as folosi.
Ca si tehnica de plantare poti sa folosesti penseta si sa pui nu mai mult de 2-3 plante intr-un loc pe care le ingropi pina ramane afara numai LOBUL frunzulitei.
Poate fi plantata in substrat mai grosier cu una din urmatoarele doua conditii 1. fie ai sub acest substrat grosier unul cu granulatie fina sau 2. acest subtrat grosier este poros (nu dau example de astfel de substrat ca sa nu para reclama).
Nu trebuie sa ai initial pesti ce consuma alge pentru ca acestia o vor scoate din substrat.

Daca vrei sa tii planta in susbtrat DUPA CE A INCEPUT SA SE PROPAGE mi-e teama ca este o adevarata istorie si batalie pentru unii. Informatiile de pe net sunt contradictorii in ceea ce priveste substratul, fertilizantii si lumina (durata, intensitate, spectru etc) si iti spun ca sunt unii care au propagat-o fara sa creasca spre lumina/in sus si cu 0.5w/litru (desi - ma repet - regula w/l este desueta) si altii care au avut peste 2w/litru si nu au reusit sa o tina pe substrat.
Din experienta proprie:-
- forma emersa (pe care mai mult ca sigur o vei achizitiona) are o perioada de tranzitie cind formeaza plante noi dar tinde sa se duca in sus indiferent ce ai face; eu am scos plantele noi formate submers, le-am separat si replantat; plantarea s-a facut ca mai sus de fiecare data;
- a crescut pe substrat in acvariul de la munca ce are peste 300litri si cu 160w si cu 320w - singura diferenta fiind viteza de crestere;
- imi creste acasa cu 96w la 128litri (brut) pe substrat dar lobii se formeaza la o inaltime de 2-3cm si deci planta are cam 3-4cm inaltime cu tot cu frunza - mai inalta decit imi crestea aceeasi planta in acvariul de la munca;
- subtratul imbogatit este un atu dar nu cred ca e imperativ - aici nu ma pot pronunta pentru ca am plantat-o atit acasa cit si la munca in acvarii cu substrat nou (ce este - prin coincidenta - imbogatit)
- imperativ muuult codoi
- nu imi place pentru ca este foarte usor de dezradacinat moment in care vei avea de a face - posibil - cu un intreg covor de glossostigma plutitor
Revin putin asupra a ceea ce am scris despre blyxa cu ceva posturi in urma pentru a corecta o greseala neintentionata.
Cred ca de fapt am in acvariu doua specii diferite de blyxa. Blyxa Japonica - si cea mai cunoscuta - care spuneam ca s-a inmultit prin
separarea radacinii - ceea ce este gresit. De fapt din planta mama cresc plante adiacente ca niste ramuri (dealtfel este o planta cu tulpina la origini). La un moment dat aceste plantule fac si ele radacini deasupra substratului moment in care se pot separa de planta mama si planta separat. Eu am separat deja cam trei pentru ca planta mama avea deja cam 5-6 plantule adiacente.
Ce-a de-a doua este o specie diferita de planta (banuiesc tot blyxa din cauza coloritului asemanator de pe frunze) pe care nu am putut insa sa o identific. Se inmulteste intr-adevar prin stoloni si creste mult mai incet. Plantele nu au asa de multe frunze ca B Japonica, sunt mai scurte si mai inchise la culoare (desi culoare este relativa fiind functie de mediu) iar culoarea maro de pe frunza este pur si simplu ca o dunga ce urmareste nervura centrala. Poate Sandu ne va "lumina" in ceea ce priveste specia.
Revin la Glosso - am plantat doua fire salvate din acvariul de la munca in cel de acasa (dupa un eventual tratament cu clor pt alge). In doua saptamani au acoperit cam 10 x 10 cm si continua sa creasca rapid. Din cauza luminii frunzele au cam 3-4cm inaltime (se disting clar prin colorit si inaltime din covorul de Marsilea ce le inconjoara) dar stolonii nu au luat-o in sus. Nu imi place faptul ca se smulge foarte usor din substrat desi volcanitul este asa de poros ca radacinile se ataseaza foarte usor de el.
In schimb Microsorum (pteropus si windelov) nu cresc asa cum m-am asteptat. Nu dau semne de lipsa de nutrienti ci doar stagneaza si nu vad radacini sa creasca din rizom. Verificand toate posibilitatile raman doar doua - provin din culturi emerse (aproape sigur) si nu s-au adaptat la viata submersa si probabil nici nu o vor face sau lumina este prea puternica pentru nevoile lor.
Revin la postul de mai sus. Cu scuzele de rigoare calculatorul pt dozajul macroelementelor este pe www.aquaticplantcentral.com
INTROS as scris
ai gasit substantele de mai sus pe la noi in comert si ce cantitati folosesti la volumul acvariului tau ? (eu fiind interesat mai ales de nitrat de K si clorura sau sulfat de K).


Intros eu as zice ca problema nu o constituie substantele pentru macro ci pentru micro.
Pentru macro folosesc KNO3, KH2PO4, K2SO4, MgSO4 si le-am gasit la comerciantii de produse de laborator. Nu am vrut sa introduc in acvariu altceva decit substante PA (puritate analitica) pt ca am citit si despre accidente. Am cumparat de la doi comercianti unul din Ploiesti mai scumputz si unul din Buc ceva mai ieftin. Daca vrei detalii pe PM. Am luat pentru toate borcane de 1kilogram care - judecand dupa comsumul acvariului de acasa - imi vor ajunge peste 1 an.
Cu micros as fost foarte greu. Nu am gasit ce am vrut in Romania. Am cumparat cu mari dificultati si probleme cu vama rromana (am scris in cunostinta de cauza cu rr pt ca asta sunt vamesii - sper sa nu fie nici o persoana pe acest forum care sa lucreze pt vama) micros sub forma de praf tocmai din Canada (www.hydropnics.com).
Cantitatile pentru macro le voi da aici ca nu sunt un secret dar problema este ca ele depind nu numai de volumul acvariului (net sau brut - si am sa explic si asta) ci si de lumina, co2, cit de plantat este acvariul, cit de populat este acvariul, substrat etc. Cel mai bun calculator pt cantitati l-am gasit pe www.plantedtank.net.
Acvariul meu de acasa are 80 x 40 x 40cm deci 128litri brut.
Pe alte forumuri parerile sunt impartite - unii dozeaza pt volumul brut, altii pt volumul net (adica volumul din dimensiunile interioare din care scad volumul substratului si al hardscape-ului) mai dificil.
Eu mi-am luat ca valoare de referinta 100litri pentru ca nu mai lucrasem cu EI, din frica de alge care deja isi facusera cunoscuta prezenta fiind acvariu nou/neciclat precum si din cauza luminii cam scazute ca intensitate.
Lumina este 4 x 24w T5 TLL865 Philips deci cumva intensitate medie spre mare - la inceput fotoperioada de 12h pe zi apoi 9/10h pe zi la aparitia algelor.
Eu dozez astfel
Luni+Miercuri+Vineri
Substante uscate
KNO3 - 1ml
KH2PO4 - 0.1ml
K2SO4 - 0.5ml
MgSO4 - 1.2ml
Marti+Joi+Vineri
Traces - aici degeaba spun dozajul pt ca se poate aplica doar daca cineva foloseste aceeasi substanta ca sursa pt ca difera concentratiile de micro.
O sa spui ca dozez prea mult fosfat dar sa stii ca mi-au aparut niste "spot algae" pe frunzele de anubias ceea ce denota nivel scazut de PO4.
Discutia este vasta si "curg rauri de cerneala" ca sa zic asa pe alte forumuri depre dozaj.
CO2 l-am dozat iar empiric pt ca sfatul lui "plantbrain" peste tot este "uita de co2 dozat conform cu Kh/Ph si arunca sonda de Ph". Deh problema mea a fost ca nu am gasit inca Kh test si am folosit aproximativ metoda empirica "injecteaza pina vezi pestii stresati apoi mai redu un pic". Zic aproximativ pt ca probabil duritatea (desi nu stiu cit poate fi daca folosesc 50/50 RO/apa robinet) impreuna cu reactorul neperformant (acum folosesc un reactor Ferplast Mixer plus un powerhead separat pt dispersia apei ce iese din reactor) nu imi dau voie
sa cobor Ph sub 6.5 si aici nu am pestii stresati.
Ce pot sa spun - raspunsul plantelor este extraordinar dar atentie - exista reversul metodei - o zi de dozare sarita sau un schimb de apa sarit si algele vor fi la ele acasa.
HC nu am gasit inca dar Glosso am folosit la munca in acvariul de peste 330litri (la volumul asta am dozat EI) si a mers super bine pina cind m-am pricopsit cu blue-green algae (NO3 scazut) si a trebuit sa fac intuneric pt 4zile. Am piedut lilaeposis, micrantemum iar glosso a luat-o in sus. O ia spre lumina cind intensitatea este scazuta. Avea 2-3cm cu 2x80w TLL865 iar la 4x80w TLL865 mi-au aparut algele deh.
Sandu a scris
Blyxa japonica am si acum dintr-un transport de asta iarna(parca)...am poza la galerie si chiar daca nu arata chiar ca atunci e bine si acum 3 saptamani am dat un pui la Constanta la un coleg forumist.

Hehe - de fapt cred ca au fost chiar doi pui Sandu - unul din ei usor mai dezvolat decit celalalt. Mare om oricum. Din citeva exemplare - fara sa stea pe ginduri - mi-a dat imediat doi pui.
De cind folosesc 50/50 RO/apa robinet plus EI (exista un link pe aici despre aceasta metoda) s-au intimplat multe. Puiul mai dezvoltat s-a inmultit prin separarea radacinii - foarte ciudat - si arata superb - multe frunze, cu un colorit aparte - un verde crud combinat cu insertii maro.

Puiul mai putin dezvoltat a ramas oarecum in urma (nu are atitea frunze si nici macar aceeasi culoare) in schimb a "luat-o din loc" si are deja stoloni - doi la numar in directi opuse - si pe fiecare stolon cite doua plantule (care dupa cum observ mostenesc imaginea plantei mama).

Mai am de asteptat pina sa ma pronunt daca am "prins-o" sau nu.
Le-am plantat si diferit ca sa fiu sigur ca macar una o pot propaga.
Cea dezvoltata am bagat-o in substrat cu aprox 0.5 cm din frunzele ce le avea iar cea mai putin dezvoltata am plantat-o doar cu radacinile infipte in substrat.
Daca poti ia doar bubble counter-ul si reactorul (Energy Mixer). Pe ultimul l-am vazut la lucru. Face o ceata (mist) de CO2 in bazin (arata ca o sampanie :-) ) ce se pare ca este mai eficienta decit dizolvarea completa in apa a CO2-ului (bulele fine de dioxid ce vin in contact cu suprfata frunzelor sunt mai usor absorbite/folosite de plante).
Pentru cei interesati de acvariile mici (nano - ca sa folosesc un termen utilizat pe alte forumuri) exista un filtru extern numit Eden501 facut de o firma italiana cu acelasi nume Eden. Opiniile sunt extrem de favorabile acestui filtru pe alte forumuri ceea ce m-a facut sa cumpar doua bucati (unul pentru birou) si altul pt acasa. Se poate folosi la acvarii de pina la 60litri volum. Diferenta cea mai importanta intre acest filtru si unul intern pentru acelasi volum este ca volumul mediilor de filtrare este mai mare si se pot folosi medii pentru filtrarea bilogica (inele ceramice poroase) spre deosebire de un filtru normal interm care nu foloseste decit un burete. Ar mai fi si alte avantaje lesne de inchipuit ce tin de aspectul estetic si de usurinta in utilizare.
Din pacate acesti italieni nu au importator in Romania. Eu le-am luat din Atena.
Poze
Filtrul vandut. Super cumparator, super serios. Bonus 3 cutii de medii de flitrare (separate de mediile cu care vine filtrul) - FARA a fi cerute de cumparator. "Din partea casei" pentru un cumparator serios.
Filtrul este iar de vinzare.
Cumparartor neserios (fara comentarii).
TetraTec EX 700 - pretul mai sus.
De unde as putea cumpara din BUCURESTI un droser/balast electronic de calitate/"firma"??????
Un UP

Nimeni interesat de restul de echipamente.
Simbata sunt in Bucuresti.
Cumpar
- glossostigma elatinoides
- hemianthus callitrichoides "cuba"
- marsilea hirsuta
- lilaeopsis "mauritius"/mauritiana sau brasiliensis sau novae-zelandiae
- hemianthus micrantemoides
- riccia fluitans
Sfat - nu il face mai inalt de 50/60cm.
Eu - spre exemplu - il umplu pina la 50cm inaltime pentru ca in urmatorii 10 cm sunt corpurile de iluminat. Daca as fi avut capac l-as fi facut de maximum 50cm.
Sunt multe inconveniente la o astfel de inaltime.
 
Forum Index » Profile for Gabriel » Messages posted by Gabriel
Go to:   
Powered by JForum 2.3.4 © 2012 JForum Team • Maintained by Andowson.com