| Message |
|
|
Imi place mult sumpul iar chestia cu by-pass-ul este intr-adevar utila. Am vazut aici http://www.pny.se/aquarium/diy_sump.php un proiect asemanator
si cand imi proiectam sumpul am incercat sa folosesc ideea dar forma bazinului meu si implicit forma cabinetului nu mi-au permis.
Singura problema pe care as vedea-o este ca la un moment dat te vei satura de schimbatul ciorapului [entuziasmul pornirii se estompeaza in timp
vei vrea sa muncesti cat mai putin la bazin si sa stai mai mult sa te delectezi privindu-l  ] si atunci se va aduna detritus in prima camera ce va trebui
aspirata periodic asa ca va trebui sa opresti pompa. Back to square one  .
Exact pentru motivul asta ma bucur ca nu am implementat by-pass-ul
LE - pe retur [pentru mine asta e ce vine din sump in acvariu] poti folosi linistit pvc de 20. Debitul se pastrea dar cu o sectiune mai mica viteza de curgere
creste si in afara de pompele de valuri poti folosi si apa care vine din sump ca sa produci curenti.
|
 |
|
|
|
|
 |
|
|
|
Asa este numai ca sunt destul de multi si cei care folosesc impreuna biopeletele cu mediul antifosfati.
Cred ca depinde de acvariu.
Fiecare trebuie sa testeze ce solutie functioneaza in bazinul lui pentru ca sunt cam multe variabile la mijloc
ca cineva sa poata spune cu fermitate ca doar o solutie functioneaza.
|
 |
|
|
|
Folosesc reactor de biopelete in combinatie cu un produs Tropic Marin numit NP Bacto Balance care se pare ca imbunatateste "performantele" biopeletelor si, mai nou, MicroBacter7.
Am evident skimmer, cam 2 litri de matrix, uneori carbune activ. Atat.
|
 |
|
|
Bah cred ca v-a fost tare greu sa haliti cotlete de miel, souvlaki, tirokafteri, spanakopita si alte asemenea mancaruri nasoale.
Se vede asta pe fetele voastre
|
 |
|
|
Unul din articole ar fi acesta http://reefkeeping.com/issues/2006-09/rhf/index.php#10 capitolul Phosphate Reduction via Calcium Phosphate Precipitation.
Am mai citit undeva ca lime water este folosita si in epurarea apelor uzate [casnice sau industriale] ce contin fosfor/fosfati.
Procesul este reversibil. Am sa caut si articolul sau discutia respectiva.
|
 |
|
|
Vinovatul pentru polipii lipsa ai milkai [poza facuta din mana si cam defocusata]
Goniopora care abia astazi s-a hidratat jumatate din cat se hidrateaza de obicei
Spider Sponge - parazoanthusii nehidratati dar cel mai important observati zonele maro - astazi hidratat complet  dar zonele maro inca sunt acolo.
Nu prea am avut unghi bun pentru un cadru reusit.
And Mr. Personality
LE Toate pozele cu milka mi-au iesit total defocusate. Pur si simplu tipul statea intre brate si nu am un unghi favorabil. Nu pot aseza lentila altfel decat
oblic fata de geam - adica ...
|
 |
|
|
|
Seba,
Arata uimitor bazinul.
Nu stiam ca ai talent si la aquascaping.
Sunt mut de admiratie si o sa-i urmaresc cu placere evolutia.
Succes.
|
 |
|
|
|
|
 |
|
|
|
Superba montipora.
Daca ochii sau setarea displayului meu nu ma inseala are o culoare spre grena.
|
 |
|
|
|
Fierul ajuta in dezvoltarea algelor filamentoase.
Cei care folosesc un algae scrubber dozeaza fier [si potasiu] ca sa stimuleze cresterea si sa mentina o densitate mare de alge in scrubber.
Asa ca fenomenul din bazinul tau are cu siguranta de a face cu dozajul de fier.
Cu kalwasser-ul am fost si eu tentat la un moment dat dar am citit ca precipita impreuna cu fosfatii care pot fi apoi eliberati cand ph-ul scade [accidental]
foarte mult.
|
 |
|
|
Scuze tuturor pentru raspunsul intarziat. Am venit vineri ca sa plecam iar sambata si abia ieri seara ne-am reintors  .
Am reusit inainte de a pleca iar sa fac cateva poze cu gorilla crab-ul pe care l-am prins si executat pana la urma, cu spider sponge-ul acolo unde s-a facut maro
si cu milka "chelita" de polipi. O sa incerc sa le urc diseara pentru ca le am acasa.
De data asta am avut grija ca cineva sa puna un cub de mancare congelata si jumatate de capacel de Flourish Nitrogen zilnic si lucrurile au fost relativ ok.
@Iulian, Ricardo si Dragos - eu nu am / nu folosesc mediu antifosfati. NO3 a fost cu siguranta zero dar sunt la fel de sigur ca fosfatii au fost foarte mari.
O greseala din care am invatat ca fara un aport zilnic de mancare, aminoacizi sau nitrati/amoniac/uree gen Flourish fragilul echilibru dintr-un acvariu
ce se bazeaza doar pe biopelete pentru reducerea nutrientilor poate avea de suferit. Lectie invatata.
Am doua canale libere pe pompa de dozare [dozez momental doar Ca si carbonati] si cred ca o sa pun Flourish data viitoare cand mai plecam.
O zi buna tuturor
Gabriel
|
 |
|
|
Bilantul a trei zile in care am fost plecati cu totii de acasa si a mers doar autocompletarea, fara aditii si fara hrana pentru pesti sau corali
1. Geamuri verzi - grrrrr
2. Cyano pe o suprafata de trei ori mai mare decat atunci cand am plecat
3. O goniopora rosie cu mijloc albastru retrasa complet in schelet
Si cel mai rau
4. Spider coral-ul cu portiuni din burete de culoare maro - probabil mort - evident parazoanthusii nu sunt deschisi
5. Un crab dintr-o acropora a luta-o razna. L-am gasit pe milka de unde a ciugulit portiuni ernorme de polipi. Milka e
chiar langa aceasta acropora si probabil din cauza faptului ca nu am mai dozat fito si zoo crabul a iesit sa caute de mancare. Ce-i drept
era destul de mare. Am zis ca e un accident si am incercat sa-l imping usurel de pe milka dar s-a intors. Am incercat sa-l prind dar am
reusit doar sa-i smulg doua picioare. Nu-l mai vad. Nu stiu cum o sa fie.
Nu am facut teste.
Explicatia la punctele 1-3 este una singura NO3=0 [fara hrana, fara aditia de NP Bacto balance, fara aditia de Reef Energy]
La punctele 4-5 cred ca este pur si simplu lipsa aditiei de fito, zoo, Sponge Power, NO3=0 adica toate la un loc
|
 |
|
|
|
Radu,
Dragos are dreptate. Ai nevoie de doua tevi/furtune ce aduc apa din display in sump. Pompa va avea fluctuatii de debit [scaderea acestuia] in timp
din varii motive: depuneri pe teava/furtunul de retur, depuneri in pompa etc. Exact asa am vazut functionand foarte bine un bazin din Constanta [elven=Andy].
Apa din compartimentul pompei o tii cat de jos sau sus vrei tu. 1cm diferenta de nivel este suficienta [cel putin eu atat am si este foate ok].
Fa peretele dintre ultimele doua cum vrei va functiona bine oricum dar daca-l faci mai mic atunci nivelul din camerele 2 si 3 va fi mai mic decat daca
acest perete la aceeasi inaltime cu ceilalti pereti despartitori si vei pierde un pic din volumul net al sumpului/sistemului.
Iti spuneam de plasa pentru ca se colmateaza mai greu decat buretele.
Uf. N-am stiut de PO4X4 - asta trebuie fluidizat si intr-adevar plasa nu e ok.
Nici vorba de fabrica de nitrati.
Cam toate pompele Eheim mari [Compact+ 1000-3000-5000] au un fel de robinet pe retur si functioneaza bine mersi.
|
 |
|
|
|
10ml din fiecare la 230litri volum NET.
|
 |
|
|
|
De doua ori pe zi.
Dimineata dupa aprinderea luminilor
- Reef Energy A+B in care pun cate o lingurita de TM Phyton si Zooton si opresc skimmerul 30min
- Sponge Power 2-3 picaturi
- Iodide Complex Concentrate [tot de la KZ] - 1 pic
Seara la 1 ora dupa stingerea luminilor
- cate o lingurita de TM Phyton si Zooton dizolvate bine in putina apa de acvariu [nu mai opresc skimmerul].
|
 |
|
|
|
Eh na.
Normal ca este tot acolo.
Doar ca e amestecat cu cel de granulatie mai mare.
O sa-i sun pe baieti astazi.
Mcy.
|
 |
|
|
Dragos,
Jumatate din bazinul meu a fost cu exact acelasi nisip pe care il ai tu.
Si nu vrei sa stii ce pot face un goby de nisip si un watchman cu crevetele lui intr-un bazin de trei ori mai mic decat al tau
LE Mai au Sponge Power baietii de la h2o?
|
 |
|
|
|
Intrebarea despre lampa ti-am pus-o pentru ca in ultimii doi ani s-a dovedit ca doar utilizarea de led-uri albe si albastre nu acopera intreg spectrul necesar
coralilor. Ultimele lampi aparute au si led-uri verzi, rosii, galbene dar mai ales violet [UV cum le numesc unii] care completeaza spectrul emis de led-urile
albe si albastre.
|
 |
|
|
Radu,
Skimmerul poate sta linistit pe un suport. La mine nivelul in sump este de 25cm si skimmerul lucreaza la 15cm.
Nu o sa se formeze bule daca vei mentine nivelul din camera pompei foarte apropiat de nivelul din camera cu mediile de filtrare.
De fapt vei dori acest lucru deoarece este bine ca pompa sa aiba coloana de apa deasupra alfel isi micsoreaza randamentul
sau poate face vartej si va traga aer [ceea ce nu-ti doresti niciodata]. Iti ofera si o siguranta in plus daca ai uitat sa pui apa
in camera ato-ului si nivelul in camera pompei scade.
As zice sa te mai gandesti cu buretii si sa incerci o solutie de genul plasa de tantari pentru mediile de filtrare.
Pompa aceea de la Eheim nu cred ca-ti ridica apa la 85cm cu un debit suficient.
Eu am si Eheim am si Sicce ca si pompe de recirculare.
Sicce este mai zgomotoasa la inceput pana isi formeaza pelicula bacteriana insa intervalul de curatare este mai mare decat la Eheim
si debitul este foarte stabil. La acelasi debit Sicce sunt si mai eficiente energetic fata de Eheim. Cand zici eficienta energetica nu te
gandi doar la consumul de electricitate ci si la pierderile care se transforma in caldura ce este transferata apoi apei din bazin.
Pe de alta parte Eheim-urile sunt foarte fiabile. Ca o mica paranteza Eheimu-rile astea mici [300, 600 si 1000] sunt facute tot de italieni
|
 |
|
|