Ma bucur, dar chiar trebuie 4 zile. Si o singura alga daca a supravietuit, se va inmulti din nou.
Neparat tb sa faci schimburi de apa, as face un 30% la 2 zile, pt ca algele care tocmai au murit sunt nutrienti pentru cele care inca sunt vii iar amoniacul crescut poate sa-ti omoare pestii, mai ales ca am stabilit ca acvariul nu are o populatie suficienta de bacterii bune.
fa un schimb de apa astazi (30%) si pune bacterii (direct in acvariu dupa ce schimbi apa, nu le mai pune in apa cea noua)
apoi blackout 4 zile, nu te atingi de acvariu, nu hranesti nu nimic.
apoi schimb de apa 30% la 2 zile timp de 1 saptamana, cu aditie de bacterii de fiecare data.
ref la apa de schimb, nu e nevoie sa o lasi 24 de ore; daca folosesti un produs gen aquasafe, poti sa o pui imediat, ala din cate stiu elimina si clorul (dar verifica totusi prospectul)
daca nu folosesti, las-o cel mult 1 ora, clorul nu are nevoie de mai mult de 1 o ora ca sa iasa iar daca o agiti cu ceva, chiar si mai putin.
pai, bacteriile cele mai mute traiesc in materialele filtrante din filtru.
tu daca arunci buretele, arunci si bacteriile.
buretele trebuie cel mult clatit, dar altfel lasat in pace si oricum, cel mai bine pt bacterii este un mediu ceramic, cum e sera siporax mini (ieftin si bun) si pastrezi buretele doar pt filtrare mecanica
acum, tulbureala asta nu mai are legatura cu bacteriile bune, cel mult e posibil sa fi aparut din cauza ca tu ai aruncat bacteriile bune o data cu buretele ala, dar acum nu mai are legatura cu ele.
este vorba despre niste alge care au scapat de sub control si s-au inmultit (se numeste "apa verde" desi nu tot timpul este verde)
Ce vreau sa spun este ca eu nu as face afirmatii atat de categorice daca nu sunt de specialitate si nu am facut teste extinse. (Nu stiu daca tu esti de specialitate)
Am un challenge pt colegii cu lampi led de firma: luati un power meter, dati lampa la maxim si sa vedem daca consuma cat zice producatorul - eu am facut asta la lampa mea mars aqua si nici poveste de 165w, s-a dus in max 100w, adica exact exact aceeasi situatie ca si la tine, ca daca inmultesti nr de leduri din lampa cu puterea fiecaruia iti da 165w, dar se pare ca niciodata ledurile alea nu consuma atat.
super tare, arata f bine acvariul si crevetii sunt minunati.
ma tot bate si pe mine gandul de mai bine de 1 an, dar inca nu am reusit sa gasesc o solutie pt temperatura pe timp de vara, ca nu am unde sa-i tin asa incat sa nu depaseasca 25 de grade
ce am uitat sa zic e ca de vreo 4-5 luni am inceput sa folosesc Red Sea ABCD si s-au vazut diferente la toti coralii iar de vreo 1-2 luni am inceput sa folosesc Aquavitro Fuel si iar s-au vazut diferente, chiar mari la SPS
plus Reef Roids o data pe saptamana, broadcast feed
schimburi de apa 10%, fara o frecventa anume, intr-o perioada faceam saptamanal, acum de exemplu nu am mai schimbat de 3 saptamani
nu-mi este deocamdata clar la ce ajuta schimburile astea de 10% ... mai mult nu pot sa fac ca-mi creste alcalinitatea prea mult, m-am gandit sa mai iau niste sare Red Sea normala sa o combin cu Coral pro ca sa imi iasa alcalinitatea pe la 8-8.5 cat e in mod normal in acvariu ca sa pot schimba mai mult in caz ca am nevoie
apropo, acvariul meu consuma acum 0.7 dKH pe zi, inainte de Aquavitro consuma 0.5 dKH/zi si a crescut constant, in fiecare saptamana am umblat la pompa de dozare
de aia zic ca Aquavitro ala chiar a avut efect, se vede nu numai vizual ci si in cresterea de consum de ALK
"in the end, there can be only one (pair)" - acu' vreo saptamana, unul din masculii de scalari a reusit sa-l omoare pe celalalt si acum o terorizeaza impreuna cu nevasta-sa pe femela vaduva
au depus de atunci de 2 ori, dar si-au mancat icrele, spre deosebire de perechea cealalta care depunea regulat si-si pastra icrele pana la eclozare
of, e greu cu scalarii astia, masculul ala care a murit era mai frumos ca asta... si acum probabil o sa o omoare si pe femela ramasa
scuzati calitatea varza a filmarii, damn it tre sa fac ceva cu filmele astea dar am si telefonul paradit
pai exista si senzor de temperatura impermeabil pentru acest Sonoff )
nici mie nu mi se pare ca merita - nu atat investitia, cat complexitatea - sa te apuci sa programezi arduino etc cand exista solutii simple plug & play
chiar si daca va avea capac, umiditatea tot trebuie scoasa de acolo, pentru ca nu e bine sa o lasi sa se acumuleze in capac, pt ca chiar si daca capacul nu e din lemn, e posibil ca umiditatea sa-ti afecteze instalatia electrica de la lumini si sa faci mucegai in timp
e practic un intrerupator smart care poate porni/ opri curentul in functie de umiditate
asta daca chiar vrei sa ai o solutie cu senzor, ceea ce dupa parerea mea nu e necesar, pt ca e suficient sa pui niste coolere de pc care sa mearga tot timpul si sa traga afara din dulap aerul umed
cred ca nu e nevoie de senzor pt ca umiditatea va fi tot timpul mare, ceea ce inseamna ca ventilatorul va porni foarte des, si deci nu vad rostul senzorului.
exista de altfel si ventilatoare cu senzor de umiditate, dar eu as folosi tot cooler-e pt ca poti gasi unele care sa fie complet silentioase, spre deosebire de orice ventilator.
During operation of the skimmer in the start-up phase and during the feeding of the animals it is possible that fine air bubbles are discharged at the outlet (4). These air bubbles are created when the aquarium biotope is oversaturated with oxygen, and also after the addition of nutrients and organic supplies, amino acid, etc. Even if a filter wool is used which is not prewashed the water can be very foamy, and the Comline® DOC skimmer can possibly overflow and definitely produce many small air bubbles.
This bubble formation usually isn’t harmful to animals.
However, we recommend to always use the full air power, and to position the unit slightly higher within the aquarium in case of an excessive foam development.
If the fine air bubbles are bothersome, the foam insert 3162.200 can be installed at the bottom of the skimmer (5).
The bubble formation will usually disappear by itself after the start-up phase or within a few days.
deci
1. aer la maxim
2. pus cat mai sus posibil
3. burete pus sub el, in locasul ala special de sub pompa
4. probabil o sa treaca, cu rabdare
si mie mi s-a parut destul de fitos acest skimmer, mi-a luat niste luni de bibileala ca sa ma inteleg cu el
In orice caz debitul de apa trebuie sa fie sub 200 de litri pe ora. Depinde foarte mult si de mediile biologice folosite, de marimea reactorului/filtrului, un reactor mic in care apa nu sta suficient pentru a fi consumat cat mai mult oxigen nu poate asigura denitrificare"
si e normal sa depinda, ca doar nu vrem sa credem ca intr-un filtru din asta intern maidanez de sub 200 litri pe ora se produce denitrificare....
asa ca debitul sub 200 lph e conditie necesara, nu suficienta pentru denitrificare... timpul ala de retentie hidraulica conteaza si ala depinde de lucrurile de mai sus
sincer, eu nu mi-as face nici o grija in legatura cu denitrificarea ... oricum bagi fertilizare si apoi, denitrificarea e un fel de unicorn, se vorbeste despre ea dar sunt putini aia care chiar au vazut-o intr-un filtru normal (daca or fi, s-ar putea sa nu fie nimeni)
adica gandeste-te cat de simplu ar fi ca la un acvariu marin, unde e problema cu nitratii, sa fie suficient sa pui o pompa ceva de sub 200 de lph sa treaca niste apa peste niste medii biologice si gata, problem solved!.... ai revolutiona reef keeping-ul si ai scoate producatorii de reactoare/ biopeleti din business )
(la fel pt acvariile cu ciclide africane si in general orice acvariu unde nu exista consumator de nitrati)
Dupa cum stim toti deja, pt filtrare biologica nu e nevoie de un debit mare la filtru. De aia am zis 5-6 ori, 10 mi se pare excesiv.
Eu la acvariul meu de 300 de litri am 2 jbl-uri cu debit nominal (pe cutie) de 2300 litri. Asta inseamna debit real cu filtrele noi de maxim 70%, adica 1600, deci 5X.
Avand in vedere ca le curat maxim 1 data pe an si ca mai am si prefiltru, cred ca debitul real real este la maxim 1000, afica 3X.
Si nu am avut niciodata in 5 ani probleme, desi am avut si 6 scalari cat palma in el. Recent a murit un scalar din asta mare ca l-au batut ailalati si l-am gasit de-abia dupa 1 saptamana, pe 3 sferturi mancat. Nu numai ca nu a fost nici o problema, ba chiar mi s-a parut ca plantele sunt o idee mai intens colorate, probabil de la extra nitrati.
Debitul mare e bun la filtrare mecanica.
Eheim 250 vad ca are 950 litri/h nominal, deci real cand e plin cu materialele filtrante probabil vreo 6-700; hai sa zicem ca colmatat are la jumate, adica 350, asta inseamna minimum minimorum 7X turnover pe ora, ceea ce sincer mi se pare nenecesar.
Sigur ca se poate folosi, nu zic ca nu, zic doar ca mie mi se pare nenecesar la 54 brut. In definitiv ce incarcare bio poti sa ai in 54 litri? Si mai ai si plantele care te ajuta, mai consuma si ele amoniac cat de cat.
se stie ca atat radiatia UV cat si lumina albastra sunt periculoase pentru vedere si produc efecte ireversibile
acum intrebarea este cata lumina UV / albastra emit lampile pe care le folosim noi la acvariile marine si cat din acea lumina ajunge in ochii nostri.
uite o situatie la care nu stiu daca v-ati gandit: cand avem o lampa led deasupra unui acvariu open top, aveti idee cat de mult se uita copiii vostri in acea lumina, avand in vedere ca ei sunt mai scunzi decat noi si de fiecare data cand se uita in sus pe langa acvariu lampa intra in campul lor vizual?
sunt curios de opiniile voastre... eu m-am hotarat sa pun ceva sa blochez lumina directa de la lampa...
desigur, mai e si intrebarea cat la suta din lumina albastra/ UV care ajunge in acvariu si este reflectata trece prin sticla, ca s-ar putea sa nu fie grozav pentru ochi nici sa te uiti la acvariu, chiar daca nu te uiti direct in lampa...