Message |
|
andras wrote:Sunt curios cum va arata acvariul .... Aranjamentul va fi in acest acvariu sau vei face unul nou?
Eh... cum ma silesti tu sa dau din casa... altceva nu ti-ai gasit sa intrebi? Am vreo 2-3 idei, da-mi mai trebuie timp si plante...
Daca-mi iese proiectul de 400(L)x50(h)x50(l), acest acvariu nu va mai exista. Daca nu, ma mai joc un picut cu asta... sa vedem ce zice si "criza" asta...
porcu wrote:...masa de buturugi din dreapta ....cred ca lipseste o tufa verde in coltu' din dreapta in spatele lemnelor...
Ai perfecta dreptate, nu "trebuie" sa se vada atata lemn.... tufa aia nu lipseste, e acolo pe pozitie, insa inca nu a crescut suficient incat sa fie vizibila.
Ca impact vizual imi place mai mult perioada decembrie fata de acum, dar... atunci aveam 3 fire de Nesaea, acum am 30... atunci 7 fire de Aromatica, acum am 25... atunci 10 fire de Blyxa, acum am 50... asa e doar cu un acvariu - metoda pasilor marunti...
Norocul meu ca am rabdare...
|
 |
|
stanciuradu wrote:Am vazut ca multi pun astfel de topicuri....
Ba din contra, sunt chiar foarte putini pe forumul asta si ar fi bine sa nu mai fie deloc.
stanciuradu wrote:..nar fi mai bn sa facem noi care vrem sa primim .....
Ca sa citez un clasic in viata, ar fi bine sa faceti asa:
"Cel care are intr-adevar nevoie va lua la puricat sectiunea de Donatii.
Daca nu gaseste va trece la sectiunea Vinzari.
Daca nici aici nu gaseste va trece la lucruri cu adevarat grele: va posta la sectiunea Cumparari.  "
Se inchide.
|
 |
|
Butelia a fost cumparata acum un an de la Urbanpets si a fost folosita 10 luni.
Pe ea scrie exact asa:
25E EN 1964-1 RO SS 7426
3,5MM 6,05KG 4L PH250BAR 3KG CO2
34CRMO4 TARE 6,55KG P0062 07 12 18 02
Din cate mi-a spus cineva de la un centru de incarcare, semnificatia ultimelor cifre este: apartine lotului de butelii lansat in fabricatie in decembrie 2007, iar data verificarii la scadenta este februarie 2018.
Arata si functioneaza impecabil.
Poze:
A fost umpluta acum o saptamana.
Motivul vanzarii: am facut up-grade la 10 litri.
Anunt valabil doar pentru Bucuresti.
Pret fix: 300 lei.
Inaltime: 60 cm.
Diametru: ~12 cm.
|
 |
|
|
 |
|
Si daca folosesti cele doua substante (pe care le ai deja) in acest moment al pornirii acvariului si daca nu o faci, tot cam aia e din punct de vedere al ciclarii. Cu alte cuvinte nu te incurca, dar nici n-o sa grabeasca ciclarea.
|
 |
|
Dia astea care se gasesc mai usor, eu le dau asa:
1. Cand sunt mici de tot: Hikari Cichlid Excel (pellets) dat printr-o rasnita de piper;
2. Cand trec de 1,5 cm: JBL Novo Grano Vert mini;
3. Cand trec de 4 cm: JBL Grana Cichlid (10% Krill);
4. Cand trec de 6 cm: o combinatie de Sera Granugreen, Sera Granured, JBL Grana Cichlid si JBL Novo Rift.
5. Aia mari de tot mai mananca ocazional si Ocean Nutrition Cichlid Vegi Pellets, Medium Size (astea se duc cam repede la fund si trebuie sa le dau cate putine si des, in cadrul unei mese).
Toata gama JBL o gasesti la Hornbach, restul la magazinele online (reef sau zooplus).
Nu zic sa faci neaparat la fel, da poate-ti vine vreo idee... 
|
 |
|
rumpelstinschin wrote:... AquaFafe si EasyBalance de la Tetra ba sunt indicate ba nu sunt ce sa fac ?
Mai poti incerca si JBL Biotopol + JBL Denitrol sau SERA Aquatan + SERA Nitrivec. Scrie pe recipiente cum se folosesc.
|
 |
|
E problema ta, ca eu d'aia am dat disclaimer pe post, iar balariile le ingrijesti ca si cum ar fi ale tale.
Aplica "planul Val" cu fierul deocamdata si vezi cum evolueaza.
|
 |
|
alber wrote:Cam la jumatea lu' Decembrie am cumparat un pot de Pogostemon helferi. Care este problema. Nu creste.
Teoretic, analizele de laborator ale apei unde se gaseste in natura "steluta" asta ar fi urmatoarele:
pH 7.8
conductivity 210 μS
bicarbonate 132 ppm
Nitrate (N) 0 ppm
Phosphate (P) < 0,14 ppm
Potassium (K) < 0,34 ppm
Magnesium (Mg) 3 ppm
Boron (B) < 0,01 ppm
Calcium (Ca) 36 ppm
Sodium (Na) 1 ppm
Chloride (Cl) 0 ppm
Sulphate (S) < 0,06 ppm
Manganese (Mn) < 0,01 ppm
Iron (Fe) 0,01 ppm
Zinc (Zn) < 0,01 ppm
Copper (Cu) < 0,01 ppm
Practic, mie mi-a mers excelent la un pH mult mai mic decat ala de mai sus, si anume 6,7-6,8.
Dupa ce am scazut ph-ul la 6,2 a stagnat din crestere, insa de cand am inceput sa refertilizez masiv (o lasasem mai moale cu NKP-ul) cu PO4 (pentru rotala macrandra, ca tot ne-ai indemnat la lupta "anti-faraonica" mai demult  ) a inceput sa accelereze vizibil.
La variatii mari de NO3 n-am observat la Helferi efecte, la alte plante da. Am pus pui de Helferi identici ca marime din vechiul setup in doua acvarii - asta din semnatura si unul mai micut (fara CO2 si fertilizare).
In primul prezinta frunze verde inchis, mai lungi (4 cm) si mai "moi", iar in al doilea frunzele sunt verde deschis, mai scurte (2 cm) si mai "dure".
Pui au facut la randul lor in ambele acvarii, insa de "calitate" diferita.
Inca nu pot trage concluzii finale (sunt prea putine date si prea multe variabile deocamdata), dar, in cazul tau, eu as mai creste si fosfatii pe langa fier (Disclaimer: poate fi riscant. Daca operatiunea n-are efectul scontat si dai in balarii, zici ca ai facut-o pentru rotale si dai vina pe altul :p ).
|
 |
|
Depinde. E deschisa rana? E apatic? Sta la suprafata? Mananca?
|
 |
|
ketamina wrote:Are un robinet care pot regla debitul de apa care intra in reactor...
... si mai ai unul din care reglezi "debitul gazelor". Vezi aici ce si cum, la What to do if... - troubleshooting. N-are treaba cu apropierea de sticla acvariului, producatorul "porunceste" insa sa fie la cel putin 5 cm sub nivelul apei (din poza nu prea pare asa).
Referitor la surface extractor:
ketamina wrote:pot slabi printr-un alt mod acele doua imbinari ?
De acolo se desprinde, trebuie insistat cu un cutit de bucatarie (eventual d'ala care nu taie bine); pozitionezi lama pe imbinare si-l rasucesti ca pe o elice. Nu se sparge, nu se strica, cel mult se zgarie un pic plasticul.
Nu se supara nimeni ca intrebi, da' incearca pe viitor sa pui pozele un pic mai mici (unii inca mai folosesc laptopuri cu ecran micut  ).
|
 |
|
ketamina wrote:@andreic, nu am inteles "ei nu au o restrictie de pornire in timp a acestuia"
deci pornesc incalzitorul in a 3-a saptamana cum zice lofty, sau mai tarziu?
Eu ziceam de a 3-a luna, nu saptamana.
Spre deosebire de Dupla care nu recomanda pornirea HC in primul trimestru, alti producatori (Dennerle, JBL, Rena) nu fac nici o precizare in acest sens. O discutie constructiva ce iti poate raspunde la intrebare este acest dialog intre Gabriel si Sandu (constructiv este dealtfel intregul topic).
Eu am Dupla si am facut ce mi-a zis producatorul. Si daca as folosi acum alta marca la un nou set-up, personal nu l-as pune in functiune cel putin in prima luna si as astepta ca plantele s-o "ia la vale" (scuze, dar n-am gasit alta rima la ora asta  ).
Referitor la reactor, sa intelegem ca il ai direct pe returul tetratecului 1200? Ai incercat sa vezi cum merge treaba si cu o mica pompa dedicata (de genul Eheim compact 600, ca sa dau si un exemplu)?
|
 |
|
ketamina wrote:... ma puteti ajuta va rog? si cat timp se foloseste inainte de schema...
Cu cea mai mare placere...
Dupa cum vezi, incepand cu a doua luna lucrurile se desfasoara "normal".
In cursul celei de-a treia luni, dai drumul si la incalzitorul de substrat (daca ai).
Eu iti recomand sa incerci sa folosesti si PlantaGold7. 
|
 |
|
dogibeer84 wrote:Nu am nici o idee ce sa pune in fata la Didiplis
Poti continua diagonala aia de Heteranthera, sau chiar si niste Blyxa.
dogibeer84 wrote:Nu stiu din ce cauza Heteranthera se inegreste ...
Nu are nitrati pe cat si-ar dori. La ce plante ai, ai uptake-ul/necesarul zilnic maricel...
Per ansamblu, e un acvariu ingrijit si imi place. Bravo. 
|
 |
|
Se pare ca ai
Black Spot (diplopstomiasis).
A mai dat colegul nostu INTROS (prin 2007) cateva informatii utile si o sa-l citez in continuare:
" Black Spot- Usually these spots are seen as the fish is healing from ammonia surges. The area that was burned will turn black and this is the healing sign. The spots should fade within about 2 weeks. Orange Goldfish will sometimes turn black on their back and sides. After about 7 days the patches disappear and the fish appears orange. This is known as "Melanophore Migration" and is usually caused by any type of chemical irritant or traumatic injury. Some very common causes: high level of ammonia, low pH, flukes, or ick. The black color will not show up until the irritant is removed and the skin begins to heal. However if there are snails in the tank or the fish are living in ponds you should read below.
These spots could be from the pigmented cysts that contain the larval stage of a trematode intestinal fluke. Symptoms: Small black or brown spots up to 2 mm (0.08 inches) across. These spots appear on the body and fins of the fish and sometimes on their mouth and eyes. Treatment: Modern anti-parasite treatments should kill the parasites. The spots once formed may remain on the fish".
|
 |
|
Catalogul Tropica are cam tot ce vrei tu. Sau nu? Si e Sticky.
|
 |
|
tznetbrolly wrote:....nu stiu cum pot atasa o poza 
Uite asa se face. Ti-am editat si linkul de mai sus.
|
 |
|
ketamina wrote:Luminava fi: :t5 3x54w Osram 865 3x 54w Osram 965
Esti sigur ca vrei atata lumina pentru 180 de litri?
ketamina wrote:Lichid: A1 Daily, S7,e15,v30, ...
A1 Daily si S7 nu se folosesc impreuna. Schema e A1+E15+V30 sau S7+E15+V30.
Raspunsuri la intrebari:
1+2. Ordinea corecta este: Incalzitor substrat, 2-3 cm de DeponitMix, se presara FB1 SubstrateStart, se acopera cu nisip de cuart cu granulatia 2 mm.
3. Nu este o regula. Ideea e sa nu ai conuri de umbra spre marginile acvariului. Daca pui tuburile intr-o lampa suspendata (care e destul de compacta) o sa vezi ca distanta ar fi intre 15-25 cm. Daca le pui intr-un capac si le dispersezi uniform pe latimea acvariului, distanta poate fi mai mica: 5-10 cm.
4. Ba da, avand in vedere sau deducand din dotari ca vrei sa te axezi pe plante.
5. Face treaba cel putin la fel de buna. Chestia e ca Tetratec-ul nu e proiectat sa functioneze "reglabil". Reglajul se face din cei 2 robineti verzi aflati pe tur si pe retur in apropierea canistrei. Producatorul recomanda reducerea debitului doar pe perioade foarte scurte (in timpul hranirii). Nu am incercat si nici nu stiu ce efect ar putea avea pe termen lung functionarea lui in regim de "low" sau "medium" cum zici tu.
6. Exista un risc.  Pe cat posibil, incearca sa stochezi mai multa apa, sa lasi filtrul sa functioneze (stiu, e greu ca are debit mare) si sa completezi cu apa statuta. Mai poti baga bacterii "la fiola" Prodibio, s-a tot vorbit de ele pe forum.
|
 |
|
1. Pune in locul lui tot burete albastru/verde facut de Juwel. Pe acela inlocuit il pastrezi si il vei folosi dupe ce, din nefericire, vei fi nevoit sa aplici vreodata vreun tratament medicamentos in acvariu.
2. Toti cu exceptia celui alb (perlon). Nu-i speli energic, doar ii clatesti sa iei grosul depunerilor. In apa tocmai scoasa.
3. Filtrul de perlon il schimbi mai des, cand vezi ca s-a imbacsit. Ceilalti sunt foarte rezistenti, ii schimbi cand vezi ca isi pierd elasticitatea (dupa clatire/strangere/stoarcere nu mai revin la forma initiala), pentru a nu trece apa printre burete si corpul filtrului. Cred ca pe undeva ar trebui sa ai si burete albastru, nu?
|
 |
|
Bine ai venit!
kyoshoy wrote:PS: m-am tras singur de urechi...
Prea putin pentru cat efort am depus. Daca ai mai citi cateva articole cu compatibilitatea pestilor, ne putem considera "chit"! 
|
 |
|