| Message |
|
|
angelinna wrote:
nu am pus niciodata CO2, daca as fi pus spuneam....
algele au inceput sa apara ....nu stiu din ce cauza.
stie cineva ?
Ai si intrebarea si raspunsul. Atat staghorn cat si BBA (algele negre) apar mai ales in acvarii fara sau cu prea putin CO2. Intr-un acvariu mic ce il aveam, am avut temporar o varianta de staghorn, ce a disparut rapid dupa ce am introdus CO2. Daca plantele nu au tot ce le trebuie ca nutrienti, lumina si CO2, chiar daca apa e curata pot apare alge. Poti sa incerci macar metoda CO2 cu drojdie si un difuzor / reactor adecvat, poate ai sansa sa dispara incet-incet...
|
 |
|
|
|
Incearca totusi o fotografie a algelor. E greu sa ne dam seama de care sunt din descriere. Becurile economice chiar Philips nu sunt ceam mai grozava alegere pentru plantele de acvariu, incearca totusi lumina de tuburi fluorescente, daca vrei lumina calda si sa nu umbli prea mult dupa tuburi "adevarate" merg chiar si 830 -urile Philips (nu sunt pasiunea mea, dar in cazul tau sigur ajuta mai mult decat ce ai acum). Mai trebuie spus la 100 L ce si cati pesti ai (la conc de nitrati / fosfati / fier in acvariu nu sper), si daca ai CO2 sau nu (cred ca nu). Deci poze si cateva date in plus si ne straduim sa te ajutam. PS Apa oxigenata nu merge la orice alge si e o solutie de moment.
|
 |
|
|
|
Nu prea seamana cu Lagarosiphon, care e mai mult tija si mai pufoasa ca sa zic asa; din ce vad pare si cu ramnificatii de tulpina si f prolifica, mai degraba Najas dar aduce si cu Potamogeton gayi, dar sincer nu pot fi foarte sigur.
|
 |
|
|
Am scapat de apa verde urmand metoda nr 1 de aici, de fapt am mai pus link-ul acesta intr-un post aici la alge. Cum se pare ca apa verde apare printr-un varf de concentratie de amoniac produsa de diverse cauze mentionate acolo, iar acest varf la mine nu s-a repetat, rezolvarea a fost totala si de durata. Nici nu iti inchipui ce emotie ai cand dupa 4 zile de bezna ridici patura de pe acvariu (parca e la loz in plic cand e castigator) si vezi acvariul cu apa cristal, ba mai mult si petele de pe anubiasi disparute, fuzz algele care mai erau de demult ramase pe niste Eusterallis disparute si ele. Eu cred ca practicata corect (conf indicatiilor din link) aceasta metoda este eficienta si mai ales rapida. Nu am avut nici o pierdere de plante si am unele mai pretentioase. Doar Glosso cam ridicase capul. Am incercat inaite si metoda cu salcia (am parcul langa mine) dar era clar ca va fi de durata, iar apa din ce in ce mai verde si mai opaca incepuse sa imi afecteze plantele ce nu mai aveau astfel lumina. Deci curaj, ca nu prea ai ce pierde si boala lunga...
|
 |
|
|
|
Ce ma ingrozeste e ca butelia mea cu CO2 e pe sfarsite dupa manometru, iar eu nu voi putea sa o schimb 1 saptamana. Sper sa nu gasesc totul imblanit de BBA cand ma intorc. Ma gandesc sa reduc lumina preventiv. Altceva nu stiu ce as mai putea face. Intr-adevar relatia KH - pH - Co2 are foarte multi factori care pot face curba sa devieze de la linia ideala, mai ales intr-un acvariu... dar poate fi totusi un punct de plecare, ulterior ajustat prin tatonari.
|
 |
|
|
Stiu la ce te referi. Am impresia ca a mai pus cineva demult un post pe tema asta. Nici eu nu sunt multumit de cum imi arata Microsorium pteropus fata de ce am vazut prin alte acvarii ca acesta de aici. S- a zis ca vrea mult CO2 dar nu si lumina multa, apa mai "rece", etc. Eu am incercat de toate, dar tot arata "ars" si gaurit, ceva in genul asta. Poate ne spune cineva secretul unui Microsorum pteropus verde si "curat".
|
 |
|
|
Eu credeam ca lumina corespunzatoare (min 0,5w/l) si asigurarea unei fertilizari corespunzatoare sunt subantelese  si cu toate acestea ai problemele mentionate cu gaurirea frunzelor...
|
 |
|
|
|
General vorbind, gaurile in frunze pot fi produse de carente nutritive sau de factori mecanici (plante mancate, gaurite, de melci sau pesti ierbivori). Cum a doua varianta nu pare probabila, revin la prima si mai ales la conditia concreta care ne-ai spus-o, adica acvariu cu substrat nou de 2 saptamani, 7 cm grosime, turba cu mixaj nisip fin si de 3mm. Presupun ca lumina e OK. Cred ca e devreme sa ai carente semnificative, deci momentan as crede ca e posibil ca gaurile sa fie datorate unei leziuni inerente a radacinilor la replantare (vilii radiculari de mare finete se distrug usor) si eventual modificare de pH si nivel de oxigen la nivelul unui substrat mai gros si cu turba. Deci odata cu readaptarea radiculara la noile conditii plantele ar trebui sa isi revina. Ar mai fi posibil si un varf temporar al concentratiei de nitriti / nitrati la 2 saptamani de la inceputul unei deciclari partiale a acvariului. Daca gaurile persita si peste 2 sapt la frunze nou aparute, sau sunt prezente si la frunzele unor plante cu radacini acvatice gen Anubias nana, etc, cred ca trebuie sa ne gandim si la alte cauze.
|
 |
|
|
Nu eu sustin ca Rotala sp Nanjenshan si Mayaca sellowiana sunt aceeasi plana, ca nu am cum sa dovedesc eu asta. Am gasit alte surse in afara link-ului deja pus, care spun ca Mayaca sellowiana ete numele vechi iar Rotala Nanjenshan este noul nume al plantei. Cam asa spune si Tropica in aceasta pagina .
|
 |
|
|
Deviez un pic doar de la topic (dar nu mult). Ma intrebam eu pe la topicul cu "Amano peste tot" de ce nu vedem prin acele acvarii plante ca Rotala macrandra, Ludwigia Pantanal sau glandulosa, sau macar daca nu ii plac cele rosii macar o Tonina belem sau manaos... Si dau de o fotografie facuta intr-un magazinas de plante acvatice din oraselul lui Amano, Nijgata, si ce vad eu acolo.... O padure de ...
|
 |
|
|
Mai aveti aici o imagine a acvariului cu premiul cel mare. Planta de care spuneam este Rotala sp "Nanjenshan", unii spunand ca este sinonim cu mai vechea denumire de Mayaca sellowiana. De ce am atras atentia asupra ei - in general e de un verde crud (unii spun ca ar fi o incrucisare Rotala green cu wallichii) si este f greu sa o faci sa fie rosie. Poate si asta a contat in decizia juriului. Clasic tinuta nu numai ca e verde, dar creste inalta ca orice Rotala indica sau wallichii. Cam asa arata in conditii normale pe la noi prin acvarii. Daca va uitati atent si Glosso din prim plan are pete mai galbui - maroniu si nu din lipsa de lumina sau fier - din contra!!
|
 |
|
|
Ca tot am vorbit atat de Amano aveti aici rezultatele concursului organizat in 2006. Nu am gasit inca in engleza alt site, dar sunt f proaspete si acvaristul polonez e printre primii care le-a pus. Sunt putin confuz privind scala valorica, stiu criteriile de jurizare la ADA, dar cel putin unul de la medaliile de bronz nu m-a convins ca acvariu plantat. Ca aquascaping stil asiatic, poate ca la categoria iwagumi chelos merge. Restul nu arata rau deloc. Ghiciti ce planta a folosit masiv cel ce a luat marele premiu? (cea din covorul rosu-aramiu din spate).
|
 |
|
|
Spunea Sandu mai sus ca prefera acvariile in stilul clasic olandez. Si eu as zice ca variantele actuale de "dutch" asortate cu elemente "nature" nu arata rau de loc. Aveti aici un stralucit exemplu in acest sens, produs de fratii Senske. Chiar ma intreb (desi banuiesc raspunsul) de ce nu gasim in acvariile lui Amano din fotografiile de mai sus - o Ludwigia Pantanal, o Ludwigia glandulosa, Rotala macrandra, sau daca nu ii plac plantele rosii , o Tonina manaos, etc... In primele lui lucrari publicate din seria Nature Aquarium mai gaseai cate un accent rosu prin acvarii - macar o Ludwigia arcuata. Acum e cam verde totul.
|
 |
|
|
Am studiat in continuare problema cu sistemele ADA de CO2. Pentru cei ce se pricep mai bine ca mine ca hardware acvaristic aici ar fi bubble counter-ul ciudat de care discutam ca aduce cu un reactor, nu pot sa ma pronunt daca are si acest rol, in schimb referitor la palnia de sticla din acvariu prin care se parea ca pierd ei CO2-ul, am nimerit-o, in sensul ca si ei confirma pe site ca are membrana de nebulizare, ei ii spun filtru "polen" atomizor, e de sticla si se pare ca e f eficient. Dar cand vine vorba de preturi, maiculita... primul e 180 euro si palnia vreo 80... iar "parfumurile" lui GG cred ca sunt colaborarea lui Amano cu Kenzo sau Issey Myake ca la pret tot pe acolo sunt :-) . Ati citit pe site-ul lor ca la buteliile de CO2 mini baga si arome naturale din padurile amazoniene sau malaeziene? Cred ca asta era secretul de i s-a facut padure acvariul personal al lui Amano (cel din prima pagina din link-ul pus de mine la inceputul acestui "thread"), de ies plantele pe afara... 
|
 |
|
|
|
Nu va lasati inselati de aparente in privinta lipsei de eficienta si randament al reactoarelor lor de sticla. Spirala de care spunea MA este si numarator de bule si o prima treapta a rectorului, iar in al doilea rand palnia de sticla din acvariu este prevazuta cu o membrana de nebulizare... S-ar putea ca bula noastra de CO2 care se invarte 3-5 secunde pe spirala reactorului nostru sa iasa mai putin dizolvata decat din sistemul lor... In privinta sondei de pH ascunsa in tubul de filtrare s-ar putea sa aiba dreptate MA. Citeam candva epopeea unui tip cu acvariu tare, care daduse din motive greu precizabile in alge, in conditiile in care totul era verificat si masurat: nitrati, fosfati, fier, calciu, magneziu, CO2. In final a aflat buba - i se pusese un rest de frunzulita pe capul sondei de pH care era... da .... in tubul de tur al filtrului. Avea un sistem ADA. Nu zic ca e bine pus asa, dar teoretic se poate. Eu ma tot minunez de tuburile alea de sticla / plastic transparente ale filtrelor si Co2 care sunt lacrima, cristal, fara o alga pe ele.
|
 |
|
|
|
PS Am uitat sa iti spun ca Anubiasii poti sa ii tratezi (ca solutie temporara, dar nu rezolva cauza) in solutie de clor (da, de albit rufe) 1:20, 2 minute, cu ceasul in mana, apoi spalati din plin cu apa, eventula bagati repede inainte in Aqua safe. Asta e verificata de mine in urma cu catva ani, cand aveam un acvaiu de 60 l cam aglomerat cu pesti. S-au curatat luna si apoi i-am dus in alt acvariu unde nu aveam alga asta.
|
 |
|
|
|
Algele (rosii) care le ai sunt considerate alge ce apar in apa dura, alcalina, cu prea putin CO2, plus o eventuala incarcare de substante organice dizolvate (mai putin probabil la tine ptr ca nu ai pesti multi si ai nitrati putini, de fapt 0, ceea ce nu e bine, in opinia unor plantisti de afara). Prioritar ar fi sa descoperi de unde asemenea KH, care inteleg ca nu vine din apa de la robinet. Daca nu ai pietre calcaroase, nisip calcaros, etc (stiu ca nu), iar testerul tau de KH e OK, mai repeta totusi testul la apa de robinet. In final, daca apa de robinet e de vina (ar fi rau) solutia ar fi doar un "osmozor", sa reduci KH. Altfel, se zice ca doar SAE si eventual Barbus conconius ar mai manca genul asta de alge, dar nu rezolva problema de fond care le-a produs si nici faptul ca plantele nu merg bine. Mai trebuie deci in ordine scaderea KH, CO2 la greu, pana la pH mai acid (dupa scala KH / pH , la un KH 6- un pH 6,7-6,8), frunzele afectate sever trebuie rupte, ca nu isi mai revin. M-as mai gandi apoi in timpul doi si la o echilibrare pe macronutrienti, cum spuneam 0 nitrati ptr pesti e bine, dar nu si pentru plante. Candva se recomanda pentru combaterea algelor nitrati =0, fosfati = 0. Se pare ca teoria asta a picat, acum se zice ca ar fi mai bine nitrati 10-20ppm, fosfati 0,5-1ppm.
|
 |
|
|
Aici unu plus unu (adica doua specii de Echinodorus) a facut tot unu - adica locul I in concursul AGA, dar... marimea (acvariului ) a contat ca si speciile si frumusetea pestilor introdusi. Cred ca din fericire exista o paleta bogata de varietati de marimi si culori de Echinodorusi adecvate ptr acvariul tau, in schimb (si de aceea ti-am ales acvariul de mai sus) cred ca la asemenea alegere de plante regula de aquascaping trebuie sa ramana simplitatea.
|
 |
|
|
lazarginel wrote: Dar cred ca in maxim o luna voi monta neoane T5 de 39 de w Narva Bio light -----96 CRI si la 2400 de lumeni 6000 de kelvini
Voi vedea ce va fi ?
Eu cred ca (parafrazand celebra fraza din reclama) "viitorul suna bine" la tine din ce ne spui.
@ G.G : combinatia de HQI 5000k, si tuburi de 10000k
 dreaming about... Pana atunci am incercat surogatul de care spuneam 2x 6500K (Philips TLD 965) si 10000K (Philips Aquarelle) plus 1 buc Fluora Osram (are si Sandu dreptatea lui cu unele avantaje la acest tub).
|
 |
|
|
|
Imi este greu sa fac o comparatie corecta cu privire la cresterea plantelor sub varianta 965 vs 830/840 pentru ca acum am si CO2 presurizat cu reactor (atunci drojdia cu injectie in filtru), dar ce pot sa spun ca sunt multumit de cum cresc acum si imi place cum se vad plantele in acvariu, la adevaratele lor nuante. Nu cred ca ma voi intoarce la 830/840. Ai dreptate cu privire la faptul ca tuburile cu spectru complet nu au intensitate luminoasa mare. Cred ca in final se pot face combinatii de tuburi care sa satisfaca diferite gusturi si necesitati.
|
 |
|
|