Message |
|
Eu ma gandeam sa incep de undeva. Corect, nu am nici macar halatul, multi dintre noi nu-l au. Dar am material de studiu. Destul BBA cat s-o pun in niste capacele de plastic, apa de osmoza, si medii de cultura cat si fertilizanti.
O sa ma pun pe treaba sa vad ce aflu. Unde creste, unde nu creste. Macar sa-mi fac o idee ca in acvariu, asa cum ai spus imi apare in destule locuri incat sa nu mai inteleg nimic
Am frunze de Alternanthera la baza plantei care sunt umbrite si nu pare sa creasca acolo de fel. As zice ca lumina e o componenta esentiala pentru ea.
Teoria cu hranirea parazitara recunosc ca e subreda. Din motivul spus de tine.
|
 |
|
Eu n-am zis nimic cu subinteles, Geo a spus ca baga si ferro, am crezut din greseala ca se refera la ferropol. Scuze!
|
 |
|
Profito si ferropol sunt fertilizanti cu eliberare lenta. Sunt micro. In afara de intoxicatia cu metale grele Cu, Zn, Pb nu ai in mod normal probleme daca le supradozezi.
Alge care se hranesc cu micro n-am auzit sa existe.
|
 |
|
Eu bateam un apropos cu acel kH. Stiu ca suna ciudat dar sunt plante precum Vallisneria si altele care folosesc carbonatii ca sursa de carbon. Toate prefera CO2-ul fata de carbonati dar ii vor folosi si pe aceia daca ei exista in apa iar CO2-ul nu e disponibil.
Acelasi lucru il fac si algele. Ai carbonati, ii vor folosi. Unele chiar de acolo isi trag sursa de carbon. Despre BBA nu se stie daca au carbonatii o treaba sau nu.
Asta o sa fac in acvariu la mine, sa mai scad kH-ul, dar pH-ul o sa scada si mai mult. Acum, mai jos de 6,4-6,3 la sfarsitul zilei nu se duc. Asta pentru ca pun bicarbonat de sodiu. Altfel ar fi haos la cat CO2 bag eu. Dar deja deraiez intr-o discutie kH-pH-CO2 si nu stiu ce relevanta are cu BBA-ul.
Nu stiu ce sa zic cu PO4 ala. Iarasi ma duc la Barr si redau ca el a zis ca PO4 nu influenteaza cu nimic alga asta. Eu o aveam inainte sa bag PO4. Am inceput sa bag cam 5ml de EasyLife PO4 zilnic si nu vad o schimbare in comportamentul ei. Supradoza de EC am oprit-o pe moment. Am decimat cam toti crevetii ce-i aveam. Pestii au rezistat cu stoicism celor 40ml de EC cat am pus la un moment dat scazand ulterior la 30ml dupa primele decese in randul crevetilor. Decesele au continuat totusi.
Am pus un fir de Ludwigia glandulosa si s-a umplut de pui. Dar acum, frunzele vechi se umplu incet de BBA. Puii nu au... inca.
|
 |
|
Ai inceput gresit.
Ciclarea unui acvariu nu se face in 10 zile. Este fizic imposibil chiar daca faci totul ca la carte si chiar folosesti un filtru gata colonizat cu bacterii nitrificatoare.
22 de pesti in 60L la un acvariu neciclat este mult. Nu numai ca pestii vor suferi cand incep varfurile de nitriti (NO2) caci in 10 zile abia daca le ai pe cele de amoniac dar vei si prelungi procesul de ciclare. Pestii tai vor fi cauza instabilitatii. Prea multi deodata intr-un volum de apa mic si un acvariu nestabilizat.
Ca idee de proportii eu am aproximativ 60 de pesti in 275L de apa. Tu ai aproape jumate din numarul pestilor mei intr-un volum de 4,5 ori mai mic!
Substratul din pietris este prea subtire. Ai pus prea mult Aquabasis fata de cat pietris inert ai.
Plante prea putine pentru numarul de pesti. E greu sa tii un astfel de acvariu, cu atati pesti chiar si ciclat daca ai atat de putine plante. Este bine sa cauti cat mai multe plante cu crestere rapida. Pune mana pe niste Limnophila, Hygrophila si alte plante iuti in cretere.
Lumine este proasta calitativ si prea mica pentru a sustine o cantitate de plante necesara unui acvariu sanatos. Asta e prima lovitura a unui acvariu stas. Toate au lumina subdimensionata.
Incearca sa atingi un 0.5W/L macar.
|
 |
|
@scorpionul
As incepe o polemica inutila pe marginea acelui text. Cum apare alga? De ce apare?
De ce maritul de CO2 o afecteaza? Dar kH-ul? Are o importanta ce kH am?
Eu acum bag CO2 de nu-mi face fata reactorul si e un reactor DIY din filtru de apa plin cu bioballs. Sa zic ca 5bps e putin, intra gaz cu nemiluita. Nu cred ca ritmul de crestere al plantei are o legatura. Anumite plante nu o fac. Chiar si cele care o au nu o au pe toate frunzele.
O constanta la mine in acvariu este ca frunzele care sunt slabite SI expuse luminii au invariabil BBA sau fac BBA. Spre exemplu, Alternanthera, face BBA pe frunzele batrane expuse luminii dar nu si pe cele tinere care sunt in crestere.
O suspiciune de-a mea, studiind-o cum arata structural, este ca sporii microscopici se fixeaza in gauri microscopice din frunza afectata. Unde, avand la dispozitie nutrienti din planta, incoltesc si formeaza smocul caracteristic ea hraninduse PARAZITAR din planta. Probabil de aceea nu o afecteaza prea mult oricat reducem noi nutrientii din coloana de apa. Ea se hraneste cu ce prepara planta.
Pe geam eu o vad numai in punctele cu GSA ca a rasarit. Incep sa cred ca alga asta te invata ca un profesor cum sa-ti faci acvariul perfect
Problema la mine este ca am supradozat ca si Geo EC si tot nu moare. Cel putin nu imediat, riscul sa revina fiind mare.
Pe mine ma intereseaza un panaceu pentru ca nu pot trata la vesnicie EC in dozele astea. Sifonarea substratului este imposibila in proportie de 75% din suprafata acvariului. Si eu am desis ca al lui Geo.
Am avut acvariul mult mai murdar in trecut fara sa-i vad fata hatra de aceea tot insist ca nu e de la substrat murdar.
Raman la parerea ca te "contaminezi cu ea". Asta explicand rezistenta ei si enigmele legate de ce anume o cauzeaza. Din ce am citit sunt mai multe suspiciuni. Barr spunea ca poate induce BBA in orice bazin, din pacate a descris acest proces si seamana foarte mult cu ce face orice acvarist. Nimic iesit din comun. Socuri cu elemente cheie ca pH, CO2, Lumina cica ar fi suficient ca sa-i provoci aparitia. Ceea ce ar insemna ca ar trebui s-o aiba orice acvarist incepator care vrea sa faca un plantat. Pana iti gasesti zona in care toate merg bine, inerent, vei provoca fluctuatii destule. Totusi nu o fac toti, altfel am sti ce sa-i facem.
|
 |
|
Unele sunt toxice puse direct in acvariu, cele de la categoria N sunt clar nerecomandate unui acvariu cu vietati daca nu respecti cateva masuri de siguranta.
Restul ori fac parte din reteta PPS-Pro cum ar fi Fosfatul monopotasic si Sulfatul de magneziu ori nu sunt prin natura lor toxice vietatilor acvatice.
Clorura de Calciu si Sulfatul de Calciu nu sunt toxice spre exemplu. Eu le folosesc in acvariu cu creveti.
|
 |
|
Adrian Ionut wrote:Pai inseamna ca un filtru diatomic (nu stiu cat de corect este in romana) ar trebui sa te scape de spori...
Right ?
Iar parca ideea era de a invata ceva despre alga asta, nu a ne sparge in cautari pe net si a arata cine stie si cine nu...
Filtrul ala ne-ar ajuta daca am sti cat de mari sunt sporii. .....UV-ul nu pare sa aiba un efect, probabil pentru ca sporii nu ajung la el.
|
 |
|
Eu n-as zice ca e improvizatie ce ai facut. Pozele sunt mai mult decat suficiente si pentru altii care ar vrea sa faca acelasi lucru.
Ar fi bine daca ai spune ca ai folosit un cablu de retea de calculator. Poate da idei. Mie imi este familiar si l-am recunoscut dar poate altii se intreaba ce si cum.
|
 |
|
Mie mi-au trebuit trei-patru seturi de Pogostemon Helferi pana sa aflu ce trebuie facut ca planta sa nu se mai topeasca.
Am perseverat pana am reusit s-o "domesticesc" si la mine. Daca ma intrebi ce fertilizanti ii trebuie, nu stiu
Multi merg pe metoda obiceiului sau mimeaza ce fac altii, nu sunt de acord cu ea.
Pentru anumite plante am studiat mult, de multe ori in zadar insa unele si-au mai dezvaluit din secrete.
Ciondaneala cu Stefan confirma ca sunt multe variabile. Trebuie sa gasesti ce merge la tine. Poate nu e acelasi lucru care a mers la mine. Lipseste metoda, unii si-o dezvolta dar o tin pentru ei. Poate si din cauza ca e greu sa o stabilesti. Am aflat asta pe propria piele folosind apa de osmoza. E greu, dar si inveti multe despre ce merge si ce nu merge, mai ales ce lipseste
La Pogo Helferi un scurt filmulet de pe youtube a confirmat unele suspiciuni gasite pe alte forumuri si acum nu numai ca nu se mai topeste dar se si inmulteste.
Eu nu m-as baza prea mult pe apa cu pH-ul scazut cum ai zis tu. Posibil sa fie o bomba cu ceas. Cat timp ai un kH suficient plantele il vor folosi, unele din ele, si iti va impiedica pH-ul sa scada prea mult. Eu zic sa bagi CO2 pana ai un pH de 6,8 si lucrurile vor lua o turnura pozitiva.
|
 |
|
Slytherin wrote:E prima oara cand aud de asa ceva...Nici nu cred ca exista defapt...
Exista stai linistit, existau inainte ca produsele de firma sa fi fost dezvoltate.
Ca sa facem un topic interesant din aceasta simpla intrebare, ofer lista mea de substante macro-fertilizante. Cele pe baza de oligoelemente sunt mai greu de identificat dar sa pornim cu macro si vedem si micro cum facem adhoc in casa
Surse de fertilizanti:
N:
- NH4HCO3 (bicarbonat de amoniu)
------ se gaseste ca si praf de copt
- uree
------ se gaseste la farmaciile cu laborator
- solutie decoloranta pentru par (permanent) (hidroxid de amoniu)
P:
- Fosfat Monopotasic
------ nu stiu cum se poate procura
K:
- KCl (clorura de potasiu)
------ se gaseste sub forma de sare fara sodiu
Ca:
- CaCL (clorura de calciu)
------ se gaseste sub forma de rezerva pentru dezumidificator
- CaSO4 (sulfat de calciu)
------ se gaseste sub forma de ipsos
Mg:
- MgSO4 (sulfat de magneziu)
------ se gaseste la farmaciile cu laborator
|
 |
|
Hai sa ramanem pe topic. Este facut pentru ca maestrul pe care il recomanzi nu trateaza toate cazurile de BBA iar el explica intr-o fraza ce eu consider ca e material de carte.
Dovada o fac cei care raporteaza nu numai aici ci si pe o groaza de forumuri externe ca fluctuatiile de CO2/pH, murdaria nu au a face cu alga asta. Ei o au in acvarii foarte bine intretinute, unele cu mult mai bine intretinute ca al meu.
Sa spui ca fluctuatiile de CO2 induc alga asta este o afirmatie ce-mi spune ca nu ai avut de a face cu ea niciodata sau nu stii cum functioneaza CO2-ul in acvariu.
Cand vad aceasta afirmatie ma opresc din citit mai departe. Sa repeti informatia asta mi se pare o insulta cand am precizat clar inca de la prima postare ca ma intereseaza parerea celor care au avut-o si au scapat de ea. Toni o are si acum, faptul ca nu i-a napadit plantele nu o face o problema.
Nici pentru mine n-ar fi o problema daca ar sta pe spraybar. Am GSA in toate acvariile, nu am nicio problema cu alga asta. Am magnet, o data pe luna il folosesc si am uitat de ea.
|
 |
|
Pasul urmator ar fi sa explici si cum ai scapat de ea.
|
 |
|
Ma indoiesc ca o determini sa acapareze tot prin dezechilibrele de care spui.
Nu de altceva dar inainte sa o am cred ca ma jucam zilnic la CO2. Ba 2bps, ba 3bps. Ba schimbam programul de lumina.
Era saptamana si schimbarea. Si n-a vrut nici neam sa apara.
|
 |
|
Eu n-am zis ca initiativa ta e inutila, doar ca nu ai precizat ce ai de gand sa faci cu CO2-ul ca sa-ti apara BBA.
Cum mi-au spus si mie altii, asa ti-am zis si eu. Cum o fi aparut la mine... nu stiu. Bazin fara ea nu am ca sa incerc si eu un experiment ca al tau.
Sunt curios daca-ti apare. Pana acum nu am reusit sa identific mai exact ce-i prieste. Pare sa-i placa multe lucruri in bazinele mele. Iti urez succes in a face..... BBA
LE: Na, ca n-am citit tot ce ai scris 
|
 |
|
Daca vrei lumina mai mare decat cea din capac nu mai poti folosi nimic din ce a pus producatorul acolo. Juwel sunt cunoscuti pentru faptul ca nu au tuburi standard.
Grosimea, lungimea si puterea unui tub sunt standardizate. Nu exista tub de, sa zicem, 40W la o lungime 438mm. La un moment dat tot vei fi fortat sa folosesti un tub mai lung daca vrei lumina mai puternica.
T5 sau T8 se refera la grosimea tubului. Balastul mentionat de tine e pentru tuburi T8. Nu cred ca merge folosit cu tuburi T5 pentru ca pot varia si alti parametrii intre ele in afara de grosimea tubului.
Tubul ala JBL de 438mm 24W T5 nu foloseste o lungime standard. Cel de 550 este standard.
Din pacate nu ai prea multe optiuni in afara de a schimba cu totul soclurile si balastul existent cu un ansamblu nou de socluri G5 (pentru tuburi T5), balast si tub.
Ai putea totusi incerca sa adaugi un tub T5 pe langa cel existent. In functie si de cat loc mai ai in capac.
LE: Ai citit asta? http://www.acvariu.ro/forum/posts/list/2163.page
|
 |
|
Tubul standard T5 de 24W are 549mm. Nu stiu ce fel de tub e cel pe care l-ai gasit.
Din punctul de vedere unde gasesti, MarboTrade.
Da, 15W sunt putini, acum depinde la ce te referi tu, ca n-ai zis.
|
 |
|
La mine aia maidanezi un un ciucuras de BBA agatat de capatul ascutit al cochiliei
|
 |
|
Fara aditie de gaz plantele nu perleaza sau perleaza putin. Dar asta este jumate de poveste. Faptul ca perleaza nu este neaparat un semn bun. E un semn ca plantele "lucreaza" la capacitate maxima.
Asta poate sa insemne ceva bun sau nu. Cand plantele raman fara nutrienti in masa apei nu se vor opri din lucru.
De aceea trebuie sa mentii acest echilibru fragil intre Lumina-CO2-Fertilizare. La inceput e greu, pana iti gasesti plajele in care trebuie sa dozezi fertilizantii. Lumina si CO2-ul le reglezi o data si raman cam la fel. Cu fertilizarea va trebui sa te joci pana gasesti punctul de echilibru.
Trebuie sa te astepti ca nu toate plantele vor merge bine. Pana capeti experienta o sa mai pierzi din ele. Dar cu timpul iti vei da seama ce anume trebuie sa cresti si sa scazi. Daca "asculti", plantele iti "vorbesc" 
|
 |
|
NO3-ul cel mai probabil il aveai din cauza carasilor si a numarului mare de alti pesti, desigur.
Collisa nu am avut. Din ce stiu eu sunt mai pasnici decat Gurami cu care se inrudesc. Cam atat 
|
 |
|