| Message |
|
|
|
LAsa cam 10 zile doar 2 neoane. Dupa asta, le poti aprinde si pe celelalte. In rest, cu timpul ramane cum am spus.
|
 |
|
|
|
Un sfat, creste numarul de plante. Sa fie cu crestere rapida, Egeria, Elodeea(Elodia zic unii), Cabomba(sa ajungi la 80% din suprafata plantata). Sunt bune pentru absorbtia excesului de nutrienti. Le poti arunca/dona dupa setare.Lumina, in primele 3 saptamani las-o la 6 ore/zi. Dupa aceasta, daca nu vrei pauza de pranz, cresti perioada de lumina cu o ora pe saptamana, pana ajungi la 10 ore/zi.
|
 |
|
|
Ma bucur ca te-ai linistit. In mod sigur, acum, esti imun la blestemele faraonice. 
|
 |
|
|
|
Daca doresti sa tii doar pesti substratul nu are prea multa importanta. In functie de specia/speciile pe care le vei tine ai sau nu nevoie de pietris calcaros sau nu.
|
 |
|
|
Cu placere. Aici gasesti cam tot ce doresti in materie de prospecte Dennerle. Eu am platit cam 360 euroe HC-ul meu, asta inclusiv cotrollerul.
|
 |
|
|
Stai asa, eu am spus ca mie nu imi ajungea un powerhead de 300l/h. Eu am nevoie de mult CO2, in cazul tau s-ar putea sa fie de ajuns pompa de 200l/h.
Daca tot bagi mana in buzunar, de ce nu iei si un ph controller tot de la Dennerle? Este o scula profesionala si nu iti va parea rau. Uite aici instructiunile pentru Cycloturbo. Personal, sunt incantat de controllerul de ph. Nu se prea compara cu ce gasesti pe piata.
|
 |
|
|
La extractorul Eheim nu ma bag.
La reactor, intr-adevar merge si pe returul filtrului extern, dar, eu nu am avut rezultatele scontate deoarece filtrul s-a dovedit a fi prea puternic. Acesta era un Jebo 828 de 1200l/h trecut prin chiller si sterilzator, deci, pierderea de debit era semnificativa, cred ca 50% si tot era prea puternic. Am incercat si cu un powerhead Jbl de 500l/h si nimic bun. In final am gasit niste power headuri de la RIO parca si am incercat cu 2 dintre ele. Unul de 300l/h, asta parea cam slabut si unul de 460l/h care, in ceea ce ma priveste, da randamentul cerut. De altfel, intr-un mail adresat celui de unde cumpar eu fertilizantii, acesta mi-a confirmat ca sistemele complete Denerle ce folosesc Cycloturbo vin cu un powerhead de 450l/h(cu debit reglabil). Se pare ca ma redescoperit roata.  Cred ca, conectarea direct pe returul filtrului extern este ok entru fratiorul mai mare, al lui Cycloturbo, varianta XL pt 5000l.
Referitor la HC, am recitit cu placere acel topic(mama ce de intrebari mai aveam si eu), tot la parerea mea raman ca, in ceea ce il priveste pe HC Dennerle, cu CONTROLLER Dennerle, acesta se poate porni din prima.
Am incercat si combinatia de controller no name cu Dennerle si nu merge, era sa prajesc bazinul. Vreti Dennerle, atunci folositi solutia completa. Cred ca si in ceea ce priveste controllerul Dupla situatia este asemanatoare.
|
 |
|
|
Schema de care pomenesti tu @ketamina, este un overview asupra solutiei de fertilizare Dennerle si nu o schema in sine. Acolo se explica ce inseamna de fapti cifrele de pe substante.
Lofty, ti-a aratat prima parte a fertilizarii, care coincide cu perioada initiala de setare a bazinului. In continuare, folosesti schema din mijloc.
In ceea ce priveste HC Dennerle, ei nu au o restrictie de pornire in timp a acestuia(Dupla, da, au). Acest lucru se intampla datorita diferentei de abordare a problemei incalzirii substratului.
|
 |
|
|
|
Ca o mica paranteza la ce a spus Maria SA, Faraonul, eu am pus sclari in bazinul plantat(la greu) unde aveam cam 500 creveti. Rezultatul: niste scalari superb crescuti si un numar de circa 20-30 creveti ascunsi printre plante.
|
 |
|
|
Deci, daca scoate pestii din acvariu, poate sa dea curent de 220v, nu mai mult ca il bat minerii. 
|
 |
|
|
|
Cu schimburile dese nu rezolvi problema GH, doar daca le faci cu apa de osmoza. La fel, este indicat sa comletezi apa evaporata din bazin tot cu apa de osmoza. Eu, as cauta un substrat de care sa fiu sigur ca este complet inert chimic si abea atunci as trage un nou setup, dar, daca spui ca apa la robinet are gh=16 tot un osmozor te paste.
|
 |
|
|
|
Crezi ca daca nu sfaraie, nu poate avea in componenta carbonati? Testele pe care le facem noi sunt foarte relative. Pentru ce patesti tu cam asta ar fi singura explicatie, in functie de datele pe care le-ai dat.
|
 |
|
|
|
Asta cu injectia ce CO2 pentru scaderea kh este relativa.
Ce substrat folosesti? Daca substratul tau(in cazul in care nu ai bolovani calcarosi pe acolo), contine o componenta calcaroasa injectia de CO2 in apa nu va face altceva decat sa il demineralizeze si sa iti arunce carbonatii in apa, acest lucru ducand la cresteri de Kh si implicit la cresteri de aditie de CO2 pentru mentinerea ph. Vei fi tentat sa bagi mai mult CO2 si te vei invarti in acelasi cerc vicios. Solutia, cam scumputa, este sa gasesti un substrat complet inert chimic(incerca sa cauti pe la statiile de epurare a apei pietris cuartos de 1-2mm). Cel mai elegant ar fi sa inlocuiesti acel substarat cu un substrat dedicat de genul: DENNERLE crystal quartz gravel sau Dupla Ground, complet inerte fata de actiunea CO2.
|
 |
|
|
|
Tratamentul poti sa-l faci inainte de resetup. Ideea cu schimbul de apa este pentru eliminarea resturilor de alge, nu pentru altceva.
|
 |
|
|
|
O mica precizare: 4x54w cu tuburi T5 este enorm de multa lumina. Eu la un acvariu HQI folosesc cam 60 lumeni/litru in mod normal. Chiar si in cazul tuburilor de definitie inalta, Osram 965 pe care nu le vei gasi la noi, tot ai 3450lumeni, asta de inmultit cu 4 face 13800lumeni. La 160l real 180l=>86lm/l. O cantitate uriasa de lumina. Acest lucru duce la mari probleme in fertilizare, micro, macro si CO2. Oricum, nu porni toate tuburile din prima, fa-o progresiv. De asemenea si perioada de lumina trebuie sa fie cam de 5-6 ore maxim pe zi pana la stbilizare. Dupa asta poti creste perioada de lumina la 9-10 ore/zi, preferabil cu o pauza de lumina a pranz. De Cladophora scapi usor cu H2O2 si, bineinteles, prin schimbarea conditiilor ce au dus la aparitia ei. Ex1200 este urias pentru bazinul tau, incearca cu ceva mai mic. Se dezinfecteaza cu Cloramina B.
Nu incepe un bazin cu plante putine si lumian multa. este o reteta sigura pentru dezastru. Planteaza cel putin 80% din suprafata bazinului cu ce gasesti sa creasca mai repede, Cabombe, Egerii, Elodee intre care pui si plantele dorite de tine. Pe masura ce se seteaza bazinul inlocuiesti plantele nedorite cu cele ce s-au dezvoltat deja.
|
 |
|
|
Eu, as mai ridica cu 5cm lampa aceea sa elimin umbrele din colturi. In rest, se pare ca ai facut treaba buna.Felicitari. 
|
 |
|
|
Dnnerle special plant sunt tuburi de 3000k, iar cele Amazon day sunt tuburi de 6000k. Din ce am citit pe net se pare ca tot Osram le produce pentru ei. deci, cred ca ai scapa mult mai ieftin cu tuburi T5 de 3000k si T5 lumilux 865. tuburile de la JBL sunt tuburi de inalta definitie ara, ca toate acestuburi au ''boala'' ca au un randament scazut, iar pretul este pe masura. deci, daca esti dispus sa investesti poti lua Giesemann, Dennerle sau poti folosi varianta mai ieftina de la Osram
|
 |
|
|
|
Nu cred sa ma insel. Debitul filtrului si uniformitatea ''imprastierii'' CO2 sunt doua lucruri diferite si nu prea au multe in comun. Normal ca daca ai sonda de CO2 langa reactor vei avea putin gaz in tot bazinul. Sunt convins ca, acum ca ai mutat sonda unde trebuie, problemele tale se vor rezolva.
|
 |
|
|
Val wrote: Circulatia apei este ineficienta si nutrientii si CO2-ul nu ajung in mod egal la toate plantele. Mareste circulatia apei din acvariu adaugand unul sau mai multe power-head-uri, macar temporar, pana scapi de problema. Stiu ca mai multe filtre interne arata ca naiba din punct de vedere estetic, dar... asta e.
Sorry sir, dar curentii de apa puternici dintr-un bazin sunt generatori de alge, datorita oxigenarii suplimentare a apei. Eu am experimentat acest lucru si cladophora prolifereaza in curent bun de apa. Firme de renume, Dennerle, recomanda, printre altele, sa nu se depaseasca ca filtrare, riscul de aparitie a algelor fiind scazut, capacitatea bazinului sau 75% din aceasta. Ca sa ma fac clar, la un bazin de 1000l ai nevoie de o fitrare de max 1000l/h si minim 750l/h. Se cam pupa cu ce spun cei de la Eheim pe filtrele lor. Din acest motiv nu este recomandata o ''redundanta'' prea pronuntata in ceea ce priveste filtrele acvariilor plantate.
|
 |
|
|
|
Eu, m-as limita la modelul 2226 pentru acvariul de 180l. Un debit prea mare, la un moment dat poate deveni generator de alge in bazin si, daca in cazul bazinelor sterile este ok, pentru un bazin plantat nu este. Referitor la un posibil upgrade, nici o problema, daca va fi cazul, vinzi ce ai acum si iei ce iti trebuie atunci. Ar mai fi o optiune de luat in considerare si anume JBL e900, eu pe asta as merge. Tetratec nu iti recomand.
|
 |
|
|