| Message |
|
|
|
Normal, aici, sunt de acord cu tine ca politica de ''crede si nu cerceta este cat se poate de paguboasa. Nu iei tabele de bune, fara sa te documentezi.
|
 |
|
|
Off topic. Nu pot sa nu remarc, ca acum 7-8 luni, dadeam cu tunul dupa Aromatica si nimic. Cu chinuri mari am reusit sa fac rost de 2 fire de la un coforumist si am mai gasit in Germania ce am mai avut nevoie, iar acum nimeni nu mai vrea. 
|
 |
|
|
|
Pai, se pare, ca, in ceea ce ma priveste nu este chiar varza. Posibil, ca atunci cand ai niste valori ale nutrientilor, mult mai mari decat cele acceptate in teorie, pentru unii bune, pentru altii mai putin bune, acele valori ale CO2 din tabelele date sa fie mult mai relative. Nu vorbesc aici de Dennerle, numai, am mai vazut si alte tabele cu valori asemanatoare.
Apropo, de ce spune Sesmar, si la mine se observa acea ''inflorire'' dupa ce ph a ajuns la 6.70 in conditiile unui kh=8.
|
 |
|
|
O mica corectie la ce ai spus tu. Intr-adevar, in teorie, apar, printre altele, la variatii de CO2, dar se refera la low lvels of CO2, adica CO2 putin. Eu nu aveam Co2 putin la 100ppm.
http://www.aquariumalgae.blogspot.com/
Acum, m-am potolit si am urcat la ph=6.70, deci cam 50 ppm si pare ca s-a stabilizat.
M-am mai jucat eu ieri si cu un bec de alta temperatura, dar a fost doar pentru 2 ore si am revenit la lumina veche. Straniu, bec de 6700k, in teorie cu o lumina mai albastra decat 6000k si in realitate mult mai galbena. Ciudat mod de a vedea culorile il mai au americanii astia.
|
 |
|
|
|
Hai, ca am impresia ca am dat-o in dalidumbe. In loc sa stau linistit cu acvariul meu, m-am apucat sa scad ph de la 6.5, kh=8, deci, cam 80ppm CO2 la 6.3, kh=8, deci, CO2 cam 105ppm. Aproape instant, cam in 24h au incept sa apara staghorn, alge specifice dezechilibrelor in fertilizarea mai ales macro(NO3 mic). In bazin am NO3=10 si PO4=1. In mod teoretic stau chiar excelent, numai ca in realitate lucrurile stau putin altfel. Acest lucru ma duce cu gandul ca exista o relatie intre cantitatea de CO2, NO3 si PO4 diferita de ratia Redfield, care este o ratie ideala. Cred ca, cu cat ai CO2 mai mult in bazin peste o limita, sa zicem peste 50ppm trebuie sa cresti corespunzator si restul macro si microfertilizarii. nu stiu daca spun balarii, sau am dreptate, sau reinventez eu roata? Intreb pentru ca toti au tendinta sa se ia dupa ph din bazinele de concurs ale japonezilor care sunt infime, de ordinul 5.5-6.0. Ce nu se uita nimeni este faptul ca apa de la reteaua japonezilor este apa din ghetari si are gh=0 si lh=0, ei fiind nevoiti sa o durifice. Ca sa nu ne chinuim cu transformarea apei, lucru nu tocmai usor de realizat, ideal ar fii un Gh=4 si un KH=3 la un ph=6.5, am decis sa urc ph la 6.7, adica un nivel al CO2=50ppm. Sunt convins ca si lumina are un cuvant greu de spus si mai caut sa vad care este relatia, daca o fi vreuna. Exista un triunghi ''amoros'' format din lumina, macro si micro fretilizanti, numai ca nu imi dau seama de proportiile fiecaruia, bineinteles aici vorbind de un substrat complet inert fata de actiunea CO2.
|
 |
|
|
|
Sa inteleg, ca folosesti o variatie a ratiei Redfield daca nitratii au alte valori decat cele cuprinse intre 25-35 ppm in conditiile acelui PO4?
|
 |
|
|
Deci, esti sub valorile mele. Eu stau la 1-1,2ppm schimb saptamanal de apa 25%. Apropo, dupa indelungi chinuri ph a scazut la 6.35. MAi jos nu ma duc cateva zile ca mi-e firca pentru pesti. Deci, teoria mea se cam duse pe apa sambetii. 
|
 |
|
|
|
Pai, asta este si ideea, discutii, pentru ca in final sa incercam sa tragem niste concluzii.
|
 |
|
|
|
Sorry, nu am fost atent. La ce valoare tineti voi fosfatii? Serios nu am glumit cand am afirmat faza cu simtitul la mana al aciditatii. Intreaba-l si pe @Sesmar de asta.
|
 |
|
|
|
Se impaca foarte bine. Nu vei pati nimic.
|
 |
|
|
|
Ia ca m-ati facut curios. Ma duc sa experimentez sa vad ce iese.
|
 |
|
|
|
Folosesc KH2PO4 in asa fel incat sa am 1ppm PO4. Se poate ca acel tabel sa fie orientatitv, totusi, cand tin mana in apa mai mult simt cum ma inteapa din cauza aciditatii. Deci, chiar cred ca ma apropii de 90ppm. KH il masor cu test colorimetric Dupla, iar ph il masor cu controller Dennerle. O sa incerc in weekendul asta sa mai cobor odata ph sub 6.37 sa vedem ce iese, desi, chiar nu vad rostul la asemenea valori ale CO2.
|
 |
|
|
M-ai spart cu valoarea aceea.  Teoretic inseamna 160ppm.
Eu nu pot sa dizolv atata CO2, sincer, mi-ai dat peste cap rationamentul si mi-ai stricat jucaria. Credeam ca reinventez roata.
Acum, lasand gluma, chiar nu pot sa cobor ph la mine in bazin sub 6.38 la un kh=7. De la aceasta valoare in jos reactorul incepe si scapa bule, mentionez ca nu umblu sub nici o forma la reglajul debutului de CO2.
|
 |
|
|
Sesmar wrote:Dupa mine ar trebui sa-l cobori progresiv pana la un 6.4-6.5.
Nu prea are cum daca are kh=9. Apa este suprasaturata de CO2, din ce am observat eu(reactorul nu mai dizolva CO2), cam pe la 90 ppm incepand de la Kh=7. Tu ii propui sa faca cam 100ppm, ceea ce este urias de mult. Nici macar tu nu ai asa ceva in bazin si tu ai boala la apa acida.
|
 |
|
|
|
Pare a fi o mazga care se dezvolta in perioada de inceput a acvariului, pe lemne nu foarte bine tratate, de obicei. Dupa stabilizarea acvariului dispare de la sine. Pana atunci continua sa o indepartezi mecanic.
|
 |
|
|
|
Dar, spune-i si faptul ca ii termina debitul acelui filtru. Nu inventa Dupla degeaba powerheadul pentru 400. On topic, da, este o alegere infinit mai buna decat Aqua-medic, la un bazin de 200+l. Totusi, eu raman la parerea ca Cycloturbo este net superior, unde mai pui ca aluia chiar nu ii rebuie powerhead putand fi conectat direct la returul filtrului extern/intern, avand si robinet de control ala debitului. Ca si dimensiuni Cycloturbo este mai scurt decat Dupla400 dar mai gros cu 1,5cm in diametru si suporta bazine de pana la 750l, Dupla 400 nu a facut fata in bazinul meu de 400l, dupa cum stii, lucru bun pentru viitor in cazul in care isi schimba bazinul. Ca si pret costa aproximativ la fel ca un Dupla 400.
|
 |
|
|
|
Daca PO4=2 si este o valoare corecta, impreuna cu acel fabulos NO3 ma duc cu gandul la ceva mort prin bazinul tau. PO4=2 este o valoare foarte mare, in mod normal ea fiind in jur de 0,5ppm. In cazul acvariilor bine plantate, unde posesorii stiu ce au de facut PO4 poate ajunge prin adaugare de macro cam la 1ppm, mult sub valoarea data de tine.
|
 |
|
|
|
Nu stiu cum de creste greu Didiplisul. Dupa parerea mea, este una dintre cele mai frumoase si mai usor de crescut plante stem. Are nevoie doar de fertilizare(includem CO2) si lumina. Eu trimez saptamanal acvariul si scot gramei de Didiplis. Parere mea ar fi sa mai astepti putin cu ea.
|
 |
|
|
|
Nici H2O2 nu este eficienta impotriva BBA.
@Sesmar, stiu situatia ta. Acum, in teorie doar, cianobacteriile fiind grampozitive sunt distruse de eritromicina, iar bacteriile filtrante fiind gramnegative ar trebui sa nu fie afectate. Totusi, bacteriile din filtru sunt distruse de tratament.
|
 |
|
|
BGA - cred ca vorbesti de blue, green algae, este numita in mod eronat alga ea fiind de fapt o cianobacterie. Aici gasesti mai multe explicatii despre cianobacterii. Ar mai fi de spus ca nu este consumata de vietuitoarele acvatice, deci, degeaba ai SAE, creveti, etc.
La fel ca si @Val nu iti recomand, decat poate ca ultima solutie, folosirea de antibiotic in bazinul comunitar. Imbunatatirea conditiilor in apa bazinului va duce la disparitia acestor cianobacterii.
|
 |
|
|