[Logo www.acvariu.ro]

Acvariu.ro - forum - Cea dintai comunitate a acvaristilor
  [Search] Search   [Recent Topics] Recent Topics   [Hottest Topics] Hottest Topics   [Top Downloads] Top Downloads   [Members] Member Listing   [Groups] acvariu.ro 
[Register] Register / 
[Login] Login 
Messages posted by: Humbert
Forum Index » Profile for Humbert » Messages posted by Humbert
Message
Toata lumea isi doreste sa nu se complice cu co2 dar cum pt carbon nu exista substitut, va trebui sa accepti ca plantele alea nu vor creste nici pe departe la potential si ca s-ar putea sa te umpli de alge.

La capitolul lumina, mergj pe varianta inclusa de producator in capac daca nu ai Co2 (adica 2 neoane) ca altfel vei da o avere pe leduri ca sa cresti alge.
Cauta un episod din brstv unde au facut masuratori de PAR pt ai prime. Este si unul in care zic cate ai prime iti trebuie in functie de marimea acvariului.

Asta e problema cu led-urile si cu dimarea - fara par metru habar nu ai daca lumina e suficienta, prea putina sau prea multa.

De asta de ex inca nu stiu nici eu daca sa iau leduri sau nu.
tocmai voiam sa zic si eu ca daca pe viitor voi mai fi in situatia sa-mi iau filtru, sunt dispus sa platesc in plus pentru prefiltru inclus care se curata fara sa desfaci furtunuri/ robinete si pentru incalzitor inclus

pre-filtrul ala de la Sun Sun e bun, nu-i vorba, dar dupa niste ani m-am cam saturat de el, si asta nu neaparat pentru ca mi-ar fi lene sau pt ca fac mizerie cand il curat, ci in principal din alt motiv: Sun Sun este totusi o chinezarie si plasticul ala de la conectori nu e grozav

am mai scris eu pe forum ca dupa vreo 2 ani la un Sun Sun din asta a crapat pur si simplu un conector fara sa-i fac absolut nimic, am descoperit din intamplare la o curatare

ideea e ca plasticul imbatraneste si desi nu te gandesti la asta cand pornesti acvariul, totusi plasticele alea vor sta niste ani acolo si de calitatea lor depinde sanatatea parchetului tau.

de aia am ajuns la concluzia ca trebuie plastic de calitate si de asemenea trebuie cat mai putine tevi, tevuste, conectori si robineti, ca orice imbinare in plus este un risc de inundatie in plus.
eu nu stiu cum se descurca unii cu variatii de ph de 1 unitate zi/noapte ca la mine imediat ce am o variatie de ph (de obicei in sus, ca ori mi se termina butelia ori nu se mai dizolva bine) apare BBA.
poate e din cauza ca ph-ul ramane sus mai mult de 1 zi, poate daca ar cobori inapoi in decurs de cateva ore nu ar mai aparea, dar mi-e teama sa incerc.
Da pai la pretul asta ne asteptam sa nu tina prea mult.
eu sincer as incerca cu 2 proiectoare led de 20W
de fapt, la plantele pe care le planuiesti, as incepe chiar cu unul singur, pus mai sus si apoi in functie de evolutie as mai suplimenta sau nu.

nu am prea multa experienta pe partea asta, am un proiector din asta de 10W la refugiul cu chaetomorfa si merge excelent, dar am asa un feeling ca proiectoarele astea ar merge si la plantate, ca nu e nici un motiv sa nu mearga.

problema cu ele e sa asiguri un spread suficient si faptul ca ele in sine arata urat, dar de mers cred ca merg si as vrea sa vad pe cineva pe forum ca le incearca, ca eu la mine la plantat nu am cum

uite aici si mai ieftine, de 1700 lm

http://www.iluminat-ieftin.ro/1381/Proiector-LED-SMD-tablet-20W

eo daca as face un acvariu din asta pana intr-o 100 de litri clar as incerca proiectoare din astea

vezi si https://www.youtube.com/watch?v=4CAVx2mkI4s
pardon
Pai colegu Artur a patit-o acum cateva zile. Eu am patit-o exact in perioada asta anul trecut, deci saptamanile astea nu fac schimburi nici chiar cu sterasyl.
Cred ca merge si sa pui senzorul al doilea de care zice Dan tot in camera pompei daca ti-e mai usor. Avantajul e ca acoperi asa si riscul sa ti se blocheze senzorul principal pe deschis, care e principalul risc la ato.

Alte mijloace de diminuare a riscului pe care zic eu ca oricum ar trebui sa le ai sunt ATO pus pe priza programabila 1 minut x cateva ori pe zi (f mici sansele sa revina curentul exact la inceputul minutului dat de priza) si pompa cu debitul cel mai mic (furtun gaurit daca nu ai pompa cu debit mic).

Sau o pompa de retur care are si ea senzor si se opreste cand apa scade prea mult, ca scenariul pe care l-ai patit acum cand s-a intrerupt curentul se poate intampla si daca se obstructioneaza partial sau total overflow-ul (de ex cu un peste mort) - ato va baga apa in siatem exact cand nu trebuie - ma rog asta se rezolva cu senzorul in display.

Sunt multe riscuri la ato, mai e de ex si riscul sa ti se termine apa si sa arzi mai intai pompa de ato si dupa aia pompa de recircular, da e un risc nai mic si probabil doar daca nu esti acasa.
fain, merci
faine culori

am vazut eu bine ca ai lampa trocal led? poti da niste detalii (de care ca vad ca ai 2, cate ore le tii, cum cresc plantele etc)

sau ce lampa e aia ca vreau si eu

multam
e recomandat sa nu pui perlonul primul in calea apei, ca va retine toate impuritatile (si alea mari si alea mici) si se va colmata mai repede, adica va trebui schimbat mai des;
de aia e bine sa-l pui ultimul dpdv al filtrarii mecanice, ca sa retina doar particulele f mici
deci imediat inainte de rotor e ideea cea mai buna.
adrian09 wrote:Incepeau sa le crape inotatoarele daca depaseam 6 zile de la ultimul schimb de apa.


din cate inteleg tu ai avut problema asta de la inceput, deci nu are cum sa fie de la medii colmatate.

(bine, eu nici nu cred in teoria asta cu colmatarea, dar ma rog)
nu stiu ce sa zic ca e greu de comparat filtrele si in afara de asta nu am nici un fel de experienta cu carasi

dar oricum ar fi, nu ar trebui sa poti detecta amoniac sau nitriti in apa, asta e sigur si e batut in cuie si e semn ca filtrarea bio e insuficienta chiar daca nu pare asa

chiar si daca simptomele pestilor nu au legatura cu amoniacul (ceea ce e foarte putin probabil), este oricum indicat sa maresti filtrarea asa incat sa nu mai detectezi nici amoniac si nici nitriti

sau ma rog, ca sa nu te apuci de cheltuieli acum, poti sa faci un experiment simplu: redu semnificativ cantitatea de mancare pe care le-o dai timp de cateva saptamani (da-le cat sa nu moara de foame)

daca ajungi cu amoniac si nitriti zero, atunci e clar de la ce ti se trage si ai de ales intre a continua sa hranesti putin sau a mari filtrarea bio
mie mi se pare destul de clar ca e din cauza amoniacului.
cozile crapate sunt simptom clasic de chemical burn cu amoniac iar ph-ul alcalin face ca amoniacul sa fie mult mai toxic decat e la ph acid.

de aia si ajuta schimburile de apa, ca reduce amoniacul.
dar cel mai bine ar fi sa maresti filtrarea biologica asa incat sa nu mai ai NH4 si NO2 detectabile - testele alea trebuie sa ramana albe.

topicul e lung si nu l-am urmatit, asa ca nu stiu ce filtrare ai, dar am vazut ca ai carasi, ceea ce inca o data intareste ipoteza ca filtrarea biologica e insuficienta.
da, eu nu voiam neaparat sa te corectez, cat sa fiu eu sigur ca inteleg, pentru ca mi se pare important sa stim urmatorul lucru: in natura (in ape) valorile de nutrienti macro si micro sau de co2 pe care le tintim noi in acvariu nu exista niciodata decat absolut intamplator.

in natura toti nutrientii sunt la valori foarte mici (in general vorbind), pentru ca orice exces este imediat consumat de catre cineva: adica daca de ex. intr-un lac creste dintr-o data nivelul de nitrati, imediat se inmulteste ciano sau alte alge care-l re-aduc la zero virgula ceva

diferenta este faptul ca in natura, desi nutrientii sunt la valori foarte mici, oferta de nutrienti la aceste valori foarte mici este practic infinita (tot in general vorbind)

or, ce facem noi in acvarii e foarte diferit, motivul principal fiind ca acvariile sunt sisteme cvasi-inchise.

acum revenind la topic, presupun ca e important sa precizam si ca nu e nevoie sa bagi 40mg/l de CO2 la inceput si dupa aia sa reduci nivelul la 10mg/l, ba e chiar contradindicat.

ideea principala e sa inlocuiesti tot timpul ce se consuma, nivelul absolut fiind mai putin important (atat timp cat este intr-o plaja acceptabil)
Silviu, eu am o problema de intelegere a expresiei "aditia sustinuta de CO2"

ce inseamna asta mai precis?

ca poate insemna 2 lucruri:

1. mentinerea unui nivel mare de CO2 dizolvat in apa (gen 30mg/l)
sau
2. furnizarea contanta de CO2 pentru a inlocui CO2-ul consumat, indiferent de nivelul absolut

dupa mine, importanta e varianta 2, adica as zice ca nu conteaza daca nivelul de CO2 este 30 mg/l sau 10 mg/l, atat timp cat eu mentin constante valorile astea (de exemplu cu ph controller) si ph-ul in acvariu e bineinteles sub 7

ce vreau sa spun e ca din observatiile mele plantele cresc bine si la ph de 6.6 (30mg/l de co2) si la ph de 7 (10mg/l de co2) daca ph-ul e constant

ce zice teoria? e important si nivelul in sine de CO2 sau doar sa fie permanent la dispozitie pentru consum, intr-o plaja destul de larga de niveluri
mie mi-e destul de clar ca ambele filtre pe care le vinde/vindea WTS nu erau cele sterasyl produse de Doulton/ Berkey

ala negru pare a fi o copie dupa cel original pe care il puteti vedea aici
http://www.waterworld.com.au/doulton-sterasyl-ceramic-filter-cartridge/

nu scrie producatorul pe ele iar pretul este mult mai mic decat sterasyl-ul original si mai si scrie doar "grade sterasyl" pe el, adica o chestie de marketing

ceea ce e o veste buna, adica cel mai probabil cele 2 variante de la WTS fac exact acelasi lucru

edit: cred ca am gasit si originalul la cel cu cutia verde
https://www.amazon.de/Berkefeld-Sterasyl-Wasserfilter-Ersatzkartusche-Reisefilter/dp/B01JGLV1Q0/ref=sr_1_2?ie=UTF8&qid=1519893813&sr=8-2&keywords=sterasyl

asemanarile de culori la cutii sunt prea mari ca sa fie intamplatoare
pai stai ca am fost idiot, eu comparam consumul tau de 5 la 1dkh cu 19.2 la 1 meq/l cand ar fi trebuit sa-l compar cu 7 la 1 dkh

5 vs 7 mi se pare ok, pot fi si erori de masurare inerente testelor hobby sau poate fi un consum mai mare de magneziu

sunt abia la inceput cu chestiile astea si poate gresesc, dar mie nu mi se pare ca ai avea un consumator neidentificat de alkalinitate.
mie nu imi este clar daca sterasyl chiar opreste sulfatul de aluminiu

"The Doulton® and British Berkefeld® range of ceramic water filters are only suitable for the removal of aluminium in particulate form. >99.99% will be removed at 0.9 micron or >99.99% at 0.5 to 0.8 micron. They are not proven to be suitable for treating dissolved aluminium. To treat water containing soluble aluminium, ion exchange resin, distillation or reverse osmosis must be used."

https://doulton.com/frequently-asked-questions/

sulfatul de aluminiu este solubil in apa, deci pare ca nu e oprit de sterasyl
 
Forum Index » Profile for Humbert » Messages posted by Humbert
Go to:   
Powered by JForum 2.3.4 © 2012 JForum Team • Maintained by Andowson.com