Message |
|
@koala: ala e filtrul care trebuie dar pagina e tot a lui WTS si daca Arhitectul a vorbit, inseamna ca nu mai au
sterasyl este o marca, vad ca apartine de British Berkefeld sau Doulton
se gasesc pe ebay, dar sunt mult mai scumpe de 8-10 dolari cat costau la WTS, deci e probabil ca nici la WTS nu erau alea originale sterasyl
dar eu am alta intrebare: care este sursa informatiei ca sulfatul de aluminiu este filtrat (doar) de sterasyl?
ca eu nu gasesc nimic pe net in sensul asta.
poate poate fi filtrat cu orice filtru ceramic, nu doar sterasyl.
de exemplu ce am gasit pe net e ca poate fi filtrat cu rasini schimbatoare de ioni.
|
 |
|
pai esti departe rau
ai precipitare de carbonat de calciu?
|
 |
|
am gasit pe net informatia ca pentru fiecare 1 meq/l de alk consumata se consuma aprox. 19.2 ppm de Calciu (adica aprox 7ppm pentru 1dKH) si ca magneziul s-ar consuma in proportie de 3%-6% din consumul de calciu, deci aprox. 0.21-0.43 ppm pentru fiecare 1dKH consumat.
http://reefkeeping.com/issues/2004-12/rhf/index.htm
sunt sigur ca nu sunt singurul de pe forum care a dat peste aceste info, dar cum nu am gasit topic, va invit sa impartasiti experienta voastra aici.
o sa incep si eu sa testez si o sa pun valorile aici, sunt curios daca se verifica cat de cat pentru ca daca se verifica asta inseamna ca putem testa mai rar Ca si Mg.
|
 |
|
incearca sa pui niste conditioner de apa de oricare fel.
daca e sulfat nu va ajuta, dar daca nu e sulfat, va ajuta.
eu am avut 1 situatie in care a rezolvat problema si 2 in care nu.
|
 |
|
foarte fain si lucrarea si acvariul
succes!
|
 |
|
si eu zic sa suni la bwinstal, oamenii sunt foarte de treaba.
|
 |
|
eu zic ca cel mai probabil pestii aveau boala si socul de ph le-a declansat-o.
nu avem cum sa stim daca fara socul de ph ar fi facut-o sau nu, sunt multi paraziti in acvariu la care pestii au imunitate pana cand apare un stres extern si le scade imunitatea si fac boala si sunt multe boli pe care le fac oricum.
ce putem sa facem insa e aclimatizare corecta.
acum, despre cum previi sa reapara daca ai avut NTD nu prea stiu, trebuie sa citesti pe net si sa vezi daca ai risc sa o faca urmatorii pesti.
pe viitor, cand mai vrei sa cumperi pesti observa-i un pic la petshop: sunt vioi? au ceva pe corp? vin sus cand pui mana deasupra acvariului? etc - exista pe net articole
ref la ciclarea acvariului: singurul mod de a sti sigur cand e gata ciclarea este sa testezi amoniac, nitriti si nitrati periodic si cand primii 2 se fac zero si nitratii incep sa creasca, ciclarea e gata.
numai ca daca bagi din nou pesti, iar o sa ai amoniac pana creste populatia de bacterii.
dar din fericire nu e nevoie sa stii exact cand se termina ciclarea, ca ea se termina oricum.
e suficient:
- sa ai medii de filtrare biologica
- sa pui bacterii periodic (zilnic sau la 2 zile) vreo 2 saptamani dupa ce ai bagat pesti noi
- sa bagi pesti pe rand (de ex bagi 5 acum si apoi astepti minim 2 sapt cu aditie de bacterii si de-abia dupa aia mai bagi 5 si tot asa, dar evident tre sa ai grija sa nu suprapopulezi)
PS pietrisul ala e prea mare, cum zice ocean mai sus
|
 |
|
doar asa de dragul argumentului: acvariul probabil nu e ciclat, dar asta nu inseamna ca faptul ca nu e ciclat e o problema in acest moment.
de ce zic ca nu e o problema?
pai avem mai multe indicii:
- test care arata NO2 = 0 (ok, e 6 in 1 dar poate fi folosit ca sa detecteze NO2, ca ori e alb ori nu e alb)
- creveti care sunt ok
- pesti care nu respira des la suprafata
- nitrati prezenti in apa
toate lucrurile astea luate separat nu ar fi neaparat relevante, dar luate impreuna eu zic ca inseamna ca NU are o problema cu nitriti sau amoniac in acest moment.
sa ne amintim ca pestii au fost introdusi acum 2-3 zile si nu prea au mancat, deci nu prea avea de unde sa se faca amoniac.
din aceste motive nu am recomandat schimburi de apa, ca schimbul de apa induce noi socuri de ph unor pesti a caror problema probabil a fost tocmai socul de ph.
oricum nu prea mai conteaza, din pozele de ieri pare sa fie Neon tetra disease care e incurabila.
|
 |
|
felicitari, esti maestru ce sa mai vorbim.
rosu ala din stanga arata incredibi.
imi plac mult treptele facute din belem.
|
 |
|
da, senzorul din afara apei e pus invers.
eu zic ca e mai bine sa ai unul in afara apei decat sa ai 2 in apa ca daca stau amandoi in apa se pot bloca la fel de la depuneri.
senzorii oricum ar trebui pusi in niste recipiente gaurite ca cel de mai jos ca sa nu intre melci sau alte oratanii la ei, dar se pot bloca din cauza sarii, ca se umezesc cand sunt in apa si apoi se usuca cand sunt afara, deci sarea ramane pe ei.
https://www.google.ro/search?safe=active&biw=1920&bih=959&tbm=isch&sa=1&ei=Ws2PWtz3L8HQwQLFjqKoAw&q=tunze+ato+sensor+protection&oq=tunze+ato+sensor+protection&gs_l=psy-ab.3...15565.17251.0.17482.0.0.0.0.0.0.0.0..0.0....0...1c.1.64.psy-ab..0.0.0....0.BQN0LiZVDxk#imgrc=W_BOcYby5Jd25M:
|
 |
|
nu cred sa fie o problema cu scaderea debitului pompei, pentru ca nu va scadea atat de brusc incat sa nu-ti dai seama, deci o sa o cureti sau o sa inalti senzorul.
si oricum, daca nu se mai declanseaza ATO din cauza nivelului prea inalt, asta va duce la cresterea treptata a salinitatii pana la punctul in care apa scade de la evaporare si ATO incepe sa lucreze din nou, ceea ce nu e asa grav
dar asta e un scenariu doar daca nu te uiti la acvariu niste saptamani, deci putin probabil si oricum ti se termina apa din ATO in perioada aia, deci nu ai fi bagat oricum
eu sunt ingrijorat in schimb sa nu fac inundatie cu ATO.
de exemplu daca se infunda partial cu ceva overflow-ul (peste mort etc) nivelul apei in display va creste iar cel din camera pompei va scadea, ceea ce va duce la declansarea ATO, adica voi baga apa in sistem exact cand NU trebuie sa bag apa in sistem
apoi sunt riscurile binecunoscute de blocare a senzorilor in pozitia deschis de la sare etc
masuri de contracarare:
- 2 senzori la ATO, din care unul sta in afara apei tot timpul ca sa poate functiona ca backup
- pompa de debit mic
- pompa pusa pe priza programabila cu operare max de 1 minut - eu o am deocamdata de 2 ori pe zi dar probabil o sa pun de 4 ori pe zi
|
 |
|
Mda, nu e bine.
Nu doar temperatura e diferita intre apa din punga si apa din acvariu, ci si restul parametrilor printre care extrem de important e ph-ul.
Cel mai probabil au suferit un soc de ph.
Aclimatizarea corecta se face punand cate un pic de apa din acvariu in apa in care au venit, la intervale de 5-10 minute. Minim timp de 1 ora, ideal la picatura. In felul asta se egalizeaza si temperatura.
Nu prea mai ai ce sa faci acum, raul e deja facut.
Dar daca esti sigur ca nu ai no2 sau nh4 in apa, sunt sanse sa-si revina macar o parte din ei.
|
 |
|
ai aclimatizat in vreun fel pestii inainte sa-i bagi in acvariu?
daca da, cum anume?
|
 |
|
pai na, discutam si noi, fiecare da cu parerea proprie
scuze daca am parut agresiv, nu a fost cu intentie.
|
 |
|
oricum la plantate ai tot timpul problema ca nutrientii sunt prea putini, nu prea multi, si de aia tre sa faci aditii, asa ca nu are nici un rost sa mai tii niste plante in refugiu care sa consume si mai multi nutrienti.
sumpul are ceva sens la un plantat (mare) pentru ca dai mai putini bani pe filtrare, dar refugiul nu vad.
iar daca ai nevoie sa reduci nutrientii intr-un acvariu de apa dulce, inseamna ca ala nu e plantat, ci e acvariu cu pesti care se caca prea mult.
in cazul ala, da, merge un refugiu.
eu prin "plantat" inteleg un acvariu in care accentul este pus pe plante si eventual aquascape iar pestii exista doar ca sa arate totul mai natural.
daca eu vreau sa tin discusi ca-mi plac mie discusii si pun si niste plante in acvariu, pentru mine ala nu e "plantat".
|
 |
|
nu am vazut tot video-ul ala dar mi se pare dubios sa ai refugiu la plantat.
adica, acvariul plantat in intregime indeplineste functia unui refugiu (aceea de a reduce nutrientii), corect?
si-atunci de ce sa mai ai un bazin care face acelasi lucru cu display-ul?! la marine am refugiu pt ca nu vreau sa cresc alge in display si pt ca coralii nu fac treaba pe care o fac algele.
or fi cazuri speciale gen nu vreau plante in display sau nu vreau elodeea in display ca nu arata bine desi suge nitrati sau nu am spatiu suficient si pentru plante si pesti in display, dar ca idee mi se pare dubioasa rau.
|
 |
|
Sunt superbi, sa-ti traiasca.
Acvariul este rio 180?
|
 |
|
+1 zamolxes,
mie de exemplu imi place sa mesteresc si chiar incerc sa fac diy cat pot la acvariu, dar am ajuns la concluzia ca la lampa led nu merita sa ma bag pentru ca imi va lua mult timp sa studiez si sa lucrez la ea, iar in cazul fericit in care ar iesi ceva utilizabil, calitatea si pretul nu vor fi semnificativ diferite de ce exista acum pe piata in gama low end gen mars aqua
inca ma gandesc daca sa iau ceva gen MA sau sa sparg banca cu un AI, dar e clar ca nu voi face diy
scuze de poluare topic
|
 |
|
pai era cumcva logic ca poate lumina si plantate atat timp cat poti seta fiecare canal individual.
insa nu e eficienta dpdv al banilor, ca folosesti mai mult canalele de alb + un pic de rosu si verde iar albastrul mai deloc (se vede si in clip ca albastrele sunt pe 0% sau 5%)
|
 |
|
substratul pe care il ai acum ar cam trebui schimbat daca vrei plante.
in primul rand granulatia este prea mare, ceea ce duce la acumularea de detritus si nici nu se pot prinde radacinile plantelor in el.
iar nisipul are granulatia prea mica ceea ce de obicei duce la pungi anoxice unde se face hidrogen sulfurat care iti poate omori tot in acvariu daca le deranjezi.
si apoi, pietrele alea probabil sunt si calcaroase, ceea ce iar nu-i bine.
in mod normal la plantate se foloseste subtrat fertil acoperit cu substrat inert.
substratul fertil poate sa si lipseasca, important e ca cel inert sa fie special pt acvaristica si cu o granulatie medie.
cea mai ieftina varianta de substrat inert este pietrisul maro din Hornbach cu granulatie 1-2 mm - 5 kile la ~10 lei.
inaltimea substratului poate varia, nu exista o limita maxima in afara de a nu ocupa inutil spatiu, in schimb e bine totusi sa nu fie mai mica de 4-5 cm (fertil + inert) ca altfel e greu sa stea plantele in substrat imediat dupa plantare.
|
 |
|