Message |
|
Sesmar wrote:Hemianthusul "Cuba" de pe pietrele alea este delicios...
Pai daca-ti place mai ia o portie...  .
Doar ca fapt divers, pentru informarea corecta a privitorilor, nu am pietre in acvariu.
Tot ce e "suspendat" e pus pe lemn.
Asa arata Hemianthusul Cuba privit de sus:

|
 |
|
Val wrote:Da' lasa-n pace Helferi-ul ala locului, nu-l mai muta de colo-colo ca n-o sa se intinda daca il tot deranjezi.
Stiu, da' daca a facut multi pui n-am rezistat sa nu-l intind. Promit solemn ca d'acu inainte sa-l las sa creasca in voie. Ideea e ca a castigat razboiul cu Lilaeopsisul si va ramane "planta gazon" principala.
Val wrote:Zosterifolia asa creste cand ai lumina buna. De-aia americanii ii zic "star-grass".
Lumina e aceeasi ca inainte, probabil doar de la faptul ca am scos geamul de la lampa suspendata (Aquamedic Starlight)
Val wrote:Ai pus prea inghesuita Utricularia.
Am "imprastiat-o" si p'asta acum ca pe Helferi sa vedem ce iese. N-am prea gasit "instructiuni de folosire".
Val wrote:Da' am si eu o intrebare/problema: ce i-ai aratat lu' crevetele ala de s-a inrosit asa, ca ai mei nu sunt atat de rosii neam....
Probabil: nu se simt amenintati, au destul de mult loc incat ceilalti locatari sa nu-i bage in seama, au fost o perioada buna primii/singuri in acvariu. In mod cert stiu ca nu e de la mancare. O singura data le-am dat le-am dat JBL Novo Prawn si au ramas granulele pe acolo doua zile pana le-a mancat pe toate Black Molly; ei erau prea ocupati sa-si curete Mossul. Nu le-am mai dat niciodata de mancare de atunci. Singura "hrana" care a ajuns vreodata in acvariul ala e una dedicata neonilor, doar de vreo doua saptamani si doar o data la 2 zile, putina, cat sa nici nu ajunga pe fund; deci nu ramane nimic pentru creveti. In concluzie ramane: lipsa de stres.
De vreo 2 luni am renuntat sa mai adaug NO3 si PO4 si merg exclusiv pe ferilizarea completa Dennerle descrisa la inceput. Culorile s-au distantat din ce in ce mai mult de "verdele crud" (se poate observa si vizual in evolutia lunara) insa si cyanobacteriile (deocamdata doar astea) au tendinta de obraznicire. Acum adaug doar cate putin NO3, cat sa tin Heteranthera in forma (cam asta ar fi indicatorul meu, avand in vedere ca ma "omoara" precizia testelor JBL). Deci la culori este si meritul fertilizantilor folositi.
Referitor la aquascape, recunosc ca nu am nici o tangenta... vreau un acvariu sa placa ochiului meu de "profan". Cred ca i-ar mai trebui o luna sa se coaca, timp in care nu mai rotesc/scot/bag nimic prin el (poate doar sa schimb fundalul pe negru).
Oricum, puteti avea in continuare sugestii, critici si comentarii.
Mergem inainte 
|
 |
|
Se facu noiembrie (adica au trecut 3 saptamani de cand acvariul "nu mai plange" dupa Utricularia). Si cum Faraonul  s-a tinut de cuvant si cu pozele si cu posta romana, ma conformez si eu in consecinta cu poze la inceput de noiembrie. Acvariul in ansamblu:
Intrari noi:
- Utricularia Graminifolia
- Ludwigia Inclinata Verticillata "Cuba"
- Hemianthus Callitrichoides "Cuba"
- Java Moss
- Blyxa Japonica
Alte modificari:
- am scazut pH-ul de la 7 la 6,6 si am introdus 17 Paracheirodon Axelrodi
Evolutie Utricularia in 3 saptamani (de pornit a facut-o mult mai repede):
 =>
si
 =>  .
Cateva poze cu Ludwigia "Cuba", pui de Ludwigia "Cuba" si Red Cherry/Moss:
Mai am ceva de lucru la el ca sa arate cum as vrea eu, da' nu ma zoreste nimeni si o s-o fac cu pasi mici. Heteranthera Zosterifolia a inceput sa creasca pe orizontala (ca o planta gazon) si nu-mi dau seama de ce.
Alte poze o sa urc treptat si la galerie.
|
 |
|
Val wrote:Daca e sa o luam cu cititul, nu am gasit studii relevante care sa dovedeasca una sau alta dintre opinii. Daca gasesti poti sa ne impartasesti si noua. Repet, studii relevante, nu "just articole".
Apropo de impartasit, nu e un studiu, nu sunt eu in masura sa apreciez relevanta, e doar recomandarea unuia care o fi facut (presupun) niscaiva cercetari - Dennerle (si incearca chiar sa explice "naturaletea fenomenului" - am boldat eu mai jos):
" Reduce the lighting duration from 12 hours to 10, 9 or 8 hours, for example. Or even better: Grant your plants and fish a “midday break”.
The following rhythm has proven effective: At least 4 - 5 hours of light in the morning. Then a break of 2 - 4 hours without light. Followed by at least 4 to 7 hours of light. The tank should not be totally blacked out during the break (diffuse light from a window 2 - 3 metres away or an incandescent lamp positioned 1 - 2 metres away).
The periods with bright light should always be of at least 4 hours’ duration. Plants will be unable to make effective use of shorter periods. Contrary to common belief, we have not observed any negative effects on either fish or plants. Presumably because strong reductions in light are relatively common in the tropics, as a result of thunderstorms, for example.
Algae evidently do not like these “midday breaks”. It remains to be established whether this is due to the fact that the “primitive” algae are less adaptable than the “modern” aquarium plants or whether an improvement in the oxidation/reduction balance is the primary factor here. This method proves amazingly effective at combating algae.
(During the first days of this change in the lighting rhythm, you should measure the O2 and CO2 content regularly and adjust the CO2 supply accordingly. Less CO2 is usually required)."
Scuze ca e in engleza.
Una peste alta, subiectul asta o sa ramana inca mult timp deschis.
|
 |
|
Pe langa (4x)Anubias Nana Petite si [3x(5x5cm)]Java Moss - asta nu apare la anunt da stiu ca-ti trebuie  ), ti-am facut rost si de (6x)Microsorum Pteropus. Preturile or sa te dea pe spate. 
|
 |
|
viulian wrote:@Lofty: Cred ca am reusit sa ma descurc cu rama sa fie subtire
Ai reusit. Daca luai lambriu cu latimea de 10 cm, tot aia era iesirea in afara dimensiunii acvariului (ca nu stiu cum sa-i zic) de 1mm, doar ca structura era mai rigida.
viulian wrote:Urmeaza s-o siliconez si sa-i mai pun si niste coltare (pe interior , de-a lungul colturilor - pe inaltime - niste baghete din canal de cablu de 16mm x 16mm) ca sa-i dea 'duritate'.
Daca ai de gand sa prinzi de capac tot ce tine de lumina, in functie de greutatea "sistemului de lumini", poti lua in considerare, in suplimentarea micului dezavantaj de mai sus:
- pe langa folosirea siliconului in locurile unde placile de lambriu se suprapun la colturi, poti folosi un adeziv special pentru PVC (e de la Bison o mica sticluta de plastic alba pe la vreo ~ 12 lei), cu care poti lipi
- baghete speciale pentru colturi, din plastic alb/negru, se gasesc doar la Praktiker si Hornbach, de diferite dimensiuni (10x10, 15x15, 20x20 mm)mult mai dure (dar nu casante) decat canalul de cablu;
viulian wrote:nu cred ca mai am rabdare sa astept.
N-ai rabdare? Si te poti numi acvarist?
Succes in continuare!
|
 |
|
vek wrote:Uite crevetele bambous.
Noi il stim de Atyopsis Moluccensis, da e cunoscut si "informal" sub diverse nume: Bamboo Shrimp, Timber Shrimp, Wood Shrimp, Fan Shrimp.
Crevetelul tau mananca atat alge in suspensie cat si organisme microscopice, tu de ce crezi ca sta cu "umbrelutele" alea deschise? 
|
 |
|
Simplu. L-am cumparat din magazin. Decorul ala e Juwel Rock 600.
Daca vrei iti pot trimite pe mail un tutorial despre confectionarea unui decor din polistiren si ciment (DIY) sau si mai bine - confectionat din rasini speciale - (si mai ieftin decat Juwel, Papillon sau Backtonature) il cumperi exact pe dimensiunile dorite de aici.
|
 |
|
osa wrote:Care este metoda intr-un astfel de bazin, de a mentine nivelul algelor la o valoare acceptabila?
Intr-un alt topic, Lofty wrote:
Metoda:
- lumina putina;
- buna circulatie a apei;
- schimburi mici si dese de apa insotite de aspirarea dejectiilor pestilor;
- mancare relativ putina.
Suplimentarea metodei:
- filtru UVC.
In general nu te vei confrunta decat cu:
-> algele maro (diatomee), care "dau bine", deci sunt "bune";
-> daca ceva nu e in regula, cu "cyanobacterii" (BGA) si "surface scum" (biofilm). Astea doua se indeparteaza mecanic, iar cauza principala a aparitiei o constituie o incarcatura organica prea mare in apa. E un semn ca ar trebui sa faci curat pe acolo mai des si/sau mai bine. Mai poti ajuta la prevenirea lor printr-o buna circulatie a apei (atat la suprafata, cat si in masa apei).
Nu ti-a mai ramas decat sa tragi linie si sa faci totalul.
Intr-un alt topic, de asemenea Lofty wrote:
Sunt mai multe aspecte care duc la controlul algelor in acest acvariu:
a) Le pot controla oarecum prin durata zilnica de iluminare (acum am si prize programabile). Din experienta altor acvarii mai mici in care am avut africani de Malawi, cand acvariul se maturizeaza, decorul arata ca un gazon tuns foarte scurt; cam dispar algele verzi de pe decor (cu exceptia geamurilor care se curata saptamanal) si raman cele brune.
b) Depunerile vor arata asa "o vesnicie" si pentru ca sunt "pascute" periodic de locatari. Am fost doua weekenduri plecat si implicit nu le-am dat de mancare. Lunea erau algele rontaite pana la decor. Dealtfel sa observa ca in partea de sus decorul e mai sarac in alge ca in partea de jos, desi lumina e mai puternica.
c) In plus, furtunul cu care aspir zilnic mizeria are in capat o bucata de pexal care "razuie" excelent algele... daca este nevoie... pana acum n-a fost.
d) Puii nascuti si crescuti in acvariu, pana pe la 3cm, se ocupa de decor ca niste SAE.
Sper sa fie suficient. 
|
 |
|
Salutare!
mirciulik wrote:...ce alte nevertebrate pot sa pun cu ei, dar sa ma scape si de resturile de mancare?...
Nu ar trebui sa ai resturi de mancare. Da-le sa manance un pic mai putin decat suficient. Sau ii indopi ca sa-ti lase melcii in pace?
mirciulik wrote:...Cochiliile de melci le-am pus ca sa mareasca duritatea...
Asa intregi? Efectul scontat de tine este aproape nul. Parca te apucasei sa bagi bicarbonat cu lingurita... Ce n-a mers?
mirciulik wrote:...Legat de gramada inalta de pietre, asta am avut in plan cand am aranjat partea din dreapta...
Pietrele le mai poti aranja si pe parcurs; ar fi bine sa scoti pietrele alea cu muchii taioase si colturi; "dauneaza" pestilor fugariti de masculii dominanti.
mirciulik wrote:...Crytocara Moori care sunt in acvariu, ce sunt?
Ar fi 3 chestii de "departajare" a sexelor la bibanul asta:
- proeminenta fruntii (care e mai mare la masculi),
- culoarea un picut mai inchisa (uneori) (tot la masculi),
- lungimea un pic mai mare a innotatoarelor dorsala si anala (ai ghicit, tot la masculi).
Din poza as zice ca cel din planul indepartat e mascul si celalalt femela (mai mult pe criteriul al treilea), da nu pot fi 100% sigur, atat din cauza pozitiei pestilor, cat si din cauza varstei - sunt prea tineri. Nu l-ai intrebat si tu pe cel de unde i-ai luat?
Mult succes in continuare!
|
 |
|
Nu am planta de mult timp (2 luni), dar cateva observatii tot am tras. Am avut vreo 20 de plantute mici pe care le-am pus majoritatea in open-space, iar o parte la umbra (sa vad daca vor creste in inaltime ca cele de la Hornbach  ).
Cele din umbra n-au dat puiuti, au crescut un pic mai mult in inaltime comparativ cu celelalte, dar au ramas cam la aceeasi dimensiune a "coronamentului". Din punctul meu de vedere: au stagnat.
Cele "luminate" si-au dublat dimensiunile si au dat fiecare cate 3-4 pui care au crescut sub "planta mama", tot ansamblul avand forma unui ghem. Acum i-am separat pe toti si am vreo 60 de plantute la loc neumbrit, sa vedem ce iese.
Val wrote:Sa fie oare de vina Micranthemum-ul de alaturi care e consecvent in a umbri tot ce e in jurul lui?
Cam da.
|
 |
|
gengiskhan wrote:Duplarit K bile (pentru substrat) + Dupla Plant 24 + Dupla Plant tablete... Stiu ca trebuie dozat exact cum specifica producatorul .... sa incep fertilizarea cu toate produsele in acelasi timp?
Da, in acelasi timp. Se completeaza si potenteaza reciproc.
gengiskhan wrote:daca incep fertilizarea acum si CO2-ul il bag putin mai tarziu e ok?
E de preferat sa nu subevaluezi nici una din componentele trio-ului CO2-fertilizare-lumina in detrimentul celorlalte. Toate cele 3 trebuie sa fie prezente (in echilibru ar fi si mai bine). Daca ti-e frica de alge, poti incepe cu "jumatati de masura" pe care le cresti treptat, pana la cerintele acvariului tau.
In concluzie, e de preferat ca CO2-ul sa insoteasca pornirea fertilizarii, iar in noile conditii "nu vad bine" nici tubul ala JBL Solar Color 
|
 |
|
Ai inteles bine ce am vrut sa zic.
viulian wrote:Nu stiu ce aspect vizual va avea corpul superior care e mai lat decat acvariul.
Corpul superior va fi mai lat doar cu aproximativ grosimea PAL-ului din care e confectionat deci in jur de 2cm (gasesti tu o solutie sa faci rama capacului cat mai subtire sau sa renunti la ea). Pentru simetrie, poti face smecheria cu suprapunerea partiala de usi si laterala si cu suportul pe care sta acvariul.
Asa ar fi o imagine completa asupra termenului "incastrat". 
|
 |
|
viulian wrote:...sa integrez acvariul intr-un corp de mobila... capacul dificil de ridicat mai ales ca n-o sa las prea mult spatiu... idee...
Presupunand ca mobilierul de deasupra il faci la comanda si ca n-ar mai fi cale de intors de la "integrarea acvariului" eu as face asa:
1. Nu as lasa deloc spatiu vizibil intre mobilierul asta si acvariu.
2. Capacul sa fie compus din rama(poate lipsi) si o placa deasupra din material usor (PVC de exemplu). Lumina o poti avea culisabila pe lateralele mici daca folosesti lampi Juwel (cazul mai comod) sau prinsa de placa de care am amintit (DIY, cazul mai ieftin).
3. Corpul de mobilier il faci astfel incat ca usile din fata si laterala din dreapta sa se suprapuna cam 3 cm peste corpul acvariului.
4. Accesul la acvariu se face prin deschiderea celor doua usi ale mobilierului suspendat.
5. Ca sa mai poti si umbla in acvariu, iti calculezi cat consideri tu ca ti-ar fi suficient din partea de jos a mobilierului suspendat, si de-abia la inaltimea respectiva va fi pozitionat "fundul" mobilei. In momentul in care deschizi capacul la 40 sau 60 de grade (cat vrei tu ca sa te misti in voie prin acvariu) iti calculezi la ce inaltime sa fie placa de jos a mobilei si poti atasa in punctele de contact si niste dispozitive (aici imaginatia e la ea acasa) care sa-ti tina capacul pe pozitia deschis (adica sa ai hands-free).
Sper ca poti "vizualiza ansamblul".
Acu intrebarea e: faci parte din categoria "iata ce pot face doua maini dibace?" 
|
 |
|
_Dragos_ wrote:... Labidochromis Caeruleus...
Ai PM.
|
 |
|
Alokt wrote:Singura problema care mi-a aparut este faptul ca mi s-a recomandat sa nu pun lemn in acvariul cu ciclide africane.
In general recomandarea e foarte buna, omul are dreptate. Mangrova aia "ajuta" la scaderea duritatii. Dar cum spuneai ca ai in mod curent apa cu duritatea intre 12 si 16, nu vad o mare problema in cazul tau. Ce o sa scada pe de o parte de la lemn, compensezi tu pe cealalta cu schimburile dese de apa, sa ramai macar peste 10. De aici si pana la conditii improprii pentru africanii tai de Malawi (ziceai de Caeruleus, parca) e cale lunga. Daca piatra aia naturala e calcaroasa, e si mai bine. Eu zic ca poti sa bagi XXL-u'.
P.S.  aca aveai o apa moale (sub 10) sau era vorba de Tanganyika, era altceva. Am presupus ca valorile alea se refera la KH (ca n-ai precizat KH sau GH).
|
 |
|
dan_p67 wrote:Acvariu AQUAEL 60L ,lampa 2x24W T5
Este cumva cel din gama Brillux? Sau clasicul Pearl modificat?
|
 |
|
cristian.jugaru wrote:oare amano nu vor manca puii de RCS?
Slabe "sperante", vanatoarea de creveti nu se enumera printre hobby-urile lor.
cristian.jugaru wrote:maine am sa postez si cateva plante cu ei.
Daca poze n-ai, sunt bune si plantele.
cristian.jugaru wrote:daca mai sunt persoane care cresc RCS va rog sa imi spuneti ce mancare le dati si cat de des le schimbati apa.
JBL Novo Prawn. Poti incerca si Hikari Crab Cuisine (acum se gaseste si la noi).
Cand aveam un Juwel Rekord 60 dedicat exclusiv lor, faceam schimb de apa 20-30% saptamanal (normal l-as numi).
Acum: schimb de apa 10% pe zi (il fac pentru plante, nu pentru creveti).
Mai importanta este calitatea apei schimbate (fara clor, niciodata de la traseul de apa calda, fara tevaraie de cupru la instalatia de apa rece) decat frecventa.
|
 |
|
grammy wrote:As dori sa il folosesc pe un acvariu de 160-200l maxim...ce sfat imi dati?
Depinde de ce ai de gand sa tii in acvariu (plantat, cichlidae, carasi, creveti etc). In general ar fi numai bun. Acvariul low-cost de 110 litri din galeria mea e dotat cu un astfel de filtru.
grammy wrote:ca si calitate cum se preteaza?
Raportul calitate/pret e foarte bun pentru acest filtru. Materialul si calitatea executiei nu dau senzatia de ieftin.
grammy wrote:scurgeri,
Foarte rare la acest model (ar trebui sa fii ghinionist).
grammy wrote:zgomot,
Se poate dormi cu el in camera.
grammy wrote:putere...
Debitul real e cam la 70% din cel declarat.
|
 |
|
Pentru ca ca sunphoto face figuri (au disparut din poze), incercam din nou:

Plantele ce trebuiau sa plece au plecat, cele in curs de acomodare o fac cu succes, "depozitul" e in curs de desfiintare. Multumesc tuturor pentru aprecieri si sugestii. Intelegand ca ...e de bine..., ne vedem la inceput de noiembrie.
|
 |
|