[Logo www.acvariu.ro]

Acvariu.ro - forum - Cea dintai comunitate a acvaristilor
  [Search] Search   [Recent Topics] Recent Topics   [Hottest Topics] Hottest Topics   [Top Downloads] Top Downloads   [Members] Member Listing   [Groups] acvariu.ro 
[Register] Register / 
[Login] Login 
Messages posted by: andreic
Forum Index » Profile for andreic » Messages posted by andreic
Message
Pai, un 70w are in jurul a 5500lm, iar un 150w in functie de tip are intre 10000 si 12000lm. Eu nu am vazut mai mari. La becurile acestea conteaza cum dau lumina nu neaparat ce puternice sunt. Lampa, pune si tu o intrebare la Reef, e adevarat ca sunt mai rare dar se gasesc. Ai mai avea o optiune si anume sa maresti acvariul la 120cm.
Am o lampa de 126cm lungime, cu cele 3 becuri.
Acvariul are 130x60x60cm, deci 468l, iar acei 2x150w sunt ultrasuficienti pentru orice planta. La 3x150w nu vezi plantele de sifon.
Personal, as folosi o lampa de 100cm si care sa permita folosirea de becuri de 70w, 2 bucati. Iti recomand 2 becuri, deoarece la 100cm, merge si asa, dar va trebui sa ridici lampa ceva mai mult ca sa luminezi tot bazinul, apreciez ca distanta dintre luciul apei si bec ar cam fi de 50cm. Amanno, recomanda pentru lampile lui Nature Aquarium, cu HQI 1x150w un acvariu de maxim 90x45cm in suprafata, deci ar merge si la tine. Eu raman consecvent temperaturii de culoare intre 5500k si 6500k.
lazarginel wrote:
Daca treci pe HQI sa stii ca acest tip de becuri au o viata mai scurta undeva pe la 6000-8000 de ore
Si se incalzesc foarte tare
De aceea le trebuie un cooler
lumina puternica intr-adevar inseamna ritm mai mare de crestere la plante
Dar inseamna si curent mai mult
Si co2 mai mult
Si macro -micro mai mult
Si schimbarea mai des a substratului
Si daca uiti de acvariu vreo 1 saptamina
S-ar putea sa te umplii de alge


Nu prea sunt de acord cu afirmatia ta despre HQI
6000 ore, mediu, inseamna aproape 2 ani la o folosire zilnica de 10 ore. Un T5 tot atat tine.
Se incalzesc, este adevarat, dar nici cu T5 nu mi-e rusine. Acum iarna, cu HQI am o temperatura de 25,5-25,7gC,
iar fara 24.8(acolo pleaca incalzitorul). Vara am de la natura 30gC in casa fara AC, deci e normal sa mai incalzeasca ceva in plus. Am 3x150w HQi, dar folosesc constant doar 2 becuri. Acestea au un flux luminos de 12000lm bucata, iar un T5 de mare randament ''bate'' cam 4600lm. Ca sa pot lumina bazinul meu(60cm latime) as avea nevoie de 6x54w, adica peste cei 300w pe care ii consum cu HQI-ul. Fertilizarea, in ambele cazuri, ar fi la greu. In ceea ce priveste algele, esti invitatul meu sa le descoperi pe Anubiasi si Pteropus, plante cu crestere lenta aflate DIRECT in bataia luminii. In ceea ce priveste ''privelistea'', efectul de shimmering este exceptional si nu poate fi intalnit, in prezent, la alt corp de iluminat. Personal, nu m-as mai intoarce la tuburile fluorescente. Singurul lucru care ma oftica, sunt convins ca de aici este, Barclaya imi face frunze uriase cu un petiol si mai mare.
Sesmar wrote:Acum insa cu trecerea la 3 cifre o sa-mi pun B-666-BBA


Sigur ramai iar pieton cu numarul acela.

On topic, la submarinul meu am experimentat si cu un filtru si cu 2 filtre. In cazul unui singur filtru foarte puternic,
intr-o parte a acvariului aveam curenti la greu, iar in cealalta parte, datorita plantelor, curenti aproape inexistenti.
Consecinta, un "jeg" pe frunze care, cu timpul se innegrea si se durifica. Am redus debitul filtrului, prin atasarea unui sterlizator si al unui
chiller, dar asa am rezolvat numai partea pe unde intra apa in bazin, in sensul ca reducand debitul au disparut acei curenti. In partea
opusa, aceeasi problema, cu "jegul". Am reolvat problema cu ajutorul celui de-al doilea filtru, caruia i-am atasat, pentru reducerea debitului,
un incalzitora extern. Estimez ca, real, am acum in bazin ceva de genul 600l/h, ceea ce este foarte bine in cazul meu.
deci, militez pentru ideea de 2 filtre in locul unuia prea puternic.
Sesmar wrote:Am citit despre noul substrat de la JBL - il vreau in combinatie cu aquabasis. Cred ca asta voi alege pe viitor.
Da' acu' mi-e lene


Umbla prin sat, asa o vorba, cum ca acest Manado de la JBL ar mari Kh?!
Bilele de la Dennerle sunt chiar bune, numai nu te astepta sa faca miracole.
Intros wrote:Incearca sa scazi nitratii. La KH mic se pare ca este preferabil o valoare mai mica la nitrati. La valori mai mari (chiar si peste 10 la KH mic) se citeaza blocarea varfului de crestere si contorsionare frunzelor. Excesul de calciu da, poate fi o a doua cauza, mai ales daca varfurile sunt albicioase, poti cumpara de la farmacie fiole de calciu gluconic de 1 gram si sa bagi 3 zile 1 fiola /zi si vezi ce iese. Nu iti creste KH si nu sunt alte pericole. Nu am timp sa pun poze, dar am avut si eu la unele plante aceleasi probleme si era de aici (nitrat mult, KH mic, calciu putin). Poti mari usor si fierul daca ai destul CO2. Deficitul de bor cu actualele produse de fertilizare este f rar. Nu cred ca e cauza.


Salut, eu experimentez aceeasi problema cu NP. Mentionez ca planta incepuse sa se dezvolte binisor pana m-a mancat pe mine sa bag K2SO4 pentru suplimentarea K. Rezultatul este cel descris de @Radek, cu mentiunea ca eu am kh=5 si NO3=10. Sincer, nu cred ca nitratii ar fi de vina, ci, ma degraba o dozare defectuoasa a K. Sa nu uitam ca cei de afara de care s-a facut vorbire mai sus, isi iau K din K2O5, care nu se gaseste pe la noi. Nu pot demonstra clar dar am impresia ca SO4 este de vina pentru multe probleme ce apar. Ar mai fi de zis si faptul ca cea mai frumoasa NP am vazut-o la Lofty, un fan EI, in bazinul caruia valorile de N erau destul de mari.
Val wrote:Da' stiti ceva ce noi nu stim?
Adica de ce presupuneti ca asta a fost singurul import de ADA?


Nu stiu nimic sigur, numai ca, tinand cont de investitia necesara pentru un transport, de durata pana la aparitia acestuia in magazin, m-am gandit ca este posibil sa apara sincope in aprovizionarea cau ADA.
De aceea am aratat o alternativa, mai scumpa si mai incomoda ce-i drept, dar daca iti arde buza, o poti folosi. Am dorit sa ii arat lui @gengiskhan ca un stoc epuizat, la un moment dat, nu este un capat de tara.
Iti dai seama ca si eu prefer ograda proprie.
Am vrut numai sa arat ca sunt si alte optiuni in caz de criza.
In ceea ce priveste CO2, eu nu as sari de 35ppm conform tabelelor, desi nu sunt prea agreate aici.
La tine in acvariu vei avea un mare conflict. Ma refer la faptul ca Heteranthera vrea un nivel al nitratilor de peste 20ppm, iar Eriocaulonul, nu mai mult de 10ppm.
HZ sub 20ppm se innegreste si sub 15ppm incepe sa se topeasca, iar Eriocaulonul la peste 10-15ppm se ingalbeneste.
Val are dreptate, este o planta careia ii plac mult macroelementele, in special NO3. Eu mentin nivelul de NO3 intre 10 si 15ppm, iar planta nu da semne de carenta, iar de crescut creste superb.
Lumina o tin la 60lm/l.
E, multa lume mai uita ca esti la inceput. Tu, planteaza acvariul la greu, stabilizeaza-l si dupa aceea mai vorbim.
Nu te supara, dar asta cu stocul epuizat nu sta in picioare. Chiar presupunand ca George nu ar mai aduce ADA, exista si alte optiuni, mai scumpe ce-i drept, dar se gaseste ce doresti.
Radu.U wrote:Nu stiu sa echivalez exact si real ... dar presupun ca undeva la 800 L pe ora


Daca chiar vrei sa vezi, cupleaza-i o sticla de 1l si cronometreaza in cat timp se umple.
Regula de 3 simpla si ai raspunsul referitor la debitul real. H2O2 arde bine de tot Cladophora, probabil a distrus-o pe toata.
Eriocaulonul cum a suportat tratamentul?
Nu iti recomand HC. Ai un acvariu prea mare pentru ea. As ramane si eu la UG, desi planta mea favorita ramane
Lilaeopsisul. Totusi, daca ii dai lumina la greu, creste marisor, eu am ajuns cu ea cam la 10-12 cm firul.
Poate ai noroc. Eu, am prajit literalmente Eriocaulonul si, din 7-8 fire de 25 cm, mai am doar 2 varfuri de 2 cm, iar alea arata de zici ca este cabomba.
Nu am avut pierderi animale la tratamentul cu apa oxigenata si blackout dar, Eriocaulonului nu i-a placut deloc.
Nici blackout si nici H2O2. Vei distruge ce ai mai sensibil, Eriocaulan, H Cuba.
Un sterlizator UV-C ar trebui sa fie suficient si, atentie la ce nivele de fertilizanti ai pe acolo.
Aia apare si din cauza prafului.
Daca chiar nu vrei extractor, gaseste o solutie sa agiti usor suprafata apei sa o ''rupi''.
Poate indrepti cumva jetul de la filtru?! Nu prea tare sa nu scoti CO2.
Exista si o metoda DIY, dar poate ma injura lumea. Nu am experimentat-o, doar am citit
despre ea si nu rezolva complet problema ta. Se foloseste o hartie absorbata, gen prosop de
bucatarie din hartie si se pune usor pe suprafata apei. Biofilmul adera la aceasta si, voila, ai scapat pentru ceva timp, cred ca este de ordinul
a 2-3 zile, daca nu mai putin. Daca iti convine ideea, poti repeta operatiunea de cate ori este nevoie.
Porcu wrote:Io constat rezultate foarte bune (plante sanatoase, culori tari) cu schema completa JBL "romaneasca" .


Atunci, mi-or fi bagat mie ceva in apa astia de la firma de distributie.
Eu nu am treaba cu romanesc sau nu, nu stiu, spun doar ca Jbl pe care il folosesc acum
nu mai este ce a fost. Asa mi se pare mie.
Eu am inceput sa am senzatia asta, atunci cand am vazut ca, la noul setup trebuie sa folosesc cam 20-22ml/zi de Feropol, in conditiile in care la setupul vechi, cam acelaeasi conditii si acelasi numar de plante foloseam numai 15ml. Parca au mai umblat si la reteta de micro, ca nu mai merge asa cum mergea odata. Sper sa ma insel eu.
Deci, Feropolul este ok!!
Atunci, bazinul tau papa mai mult fertilizant.
 
Forum Index » Profile for andreic » Messages posted by andreic
Go to:   
Powered by JForum 2.3.4 © 2012 JForum Team • Maintained by Andowson.com