[Logo www.acvariu.ro]

Acvariu.ro - forum - Cea dintai comunitate a acvaristilor
  [Search] Search   [Recent Topics] Recent Topics   [Hottest Topics] Hottest Topics   [Top Downloads] Top Downloads   [Members] Member Listing   [Groups] acvariu.ro 
[Register] Register / 
[Login] Login 
Messages posted by: dandumitru
Forum Index » Profile for dandumitru » Messages posted by dandumitru
Message

Acum nu am aparatul acasa, dar se va intoarce Duminica !
Hai va rog, va rog frumos, putina rabdare !

Din punctul meu de vedere nu mai esti incepator !
Ai evoluat mult in doua luni, ca acvarist, deci nu ai nici o scuza !
koala wrote: vreau sa spun ca acvariul lui Humbert este o realizare deosebita!
Este "natural", este "sanatos" si (din punctul meu de vedere) arata extraordinar de misto!

Felicitari, Humbert!


De aceeasi parere !
Este numai meritul tau sa te bucuri de aceasta realizare !
FELICITARI, HUMBERT !

P.S.
Sunt doar fair play, iti recunosc realizarile si meritele ( si asta conteaza mult ), nu aduc oasanale !
Am tinut sa specific acest aspect pentru a nu lasa loc de interpretari.

Vad ca nu am scapare, o sa fac si o fotografie de ansamblu pana la urma !
Imi este cam frica de Tovarasu Pavelescu, Batman asta al Romaniei, nu-l pot refuza, ce sa fac, asta este !

Ia uitatil cum arata !
Inainte de a fi tuns, vreau sa spun !

image

image

image

image

image

image

image

image

image

image


Imi pare rau, dar intentionat nu am facut o fotografie de ansamblu, pentru ca nu arata bine de loc cu o aglomerare atat de mare de plante .

'' Va multumesc pt raspunsuri,cat despre folosirea cu alti fertilizanti eu cred ca ar merge atata timp cat densitatea lor este mai mare decat a apei... ''

Daca Dennerle ar fi dorit un profit mare din vanzarea acestui produs, probabil ca-l putea face sa functioneze si cu alti fertilizanti.Dar cum ei isi doresc sa fidelizeze fan-ul Dennerle, venind cu inovatii in sprijinul hobby-stului, nu fac decat sa personalizeze fiecare produs pe gama Dennerle !

Ce spui tu, este corect din punct de vedere fizic, dar pentru a obtine aceeasi precizie cu care functioneaza pentru Dennerle, mai ai de stabilit densitatea celorlalti fertilizanti in comparatie cu cei de la Dennerle.
Concluzia este ca va functiona, dar nu va fi la fel de exact ca pentru Dennerle. In functie de densitatea fertilizantului pe care il vei folosi, el va doza o cantitate mai mica sau mai mare de solutie. Dupa mai multe probe probabil ca vei ajunge la un compromis sau poate ca vei renunta. Oricum este biine de stiut daca va fi util si altora, nunumai fanilor Dennerle.

Renunta si la sticla securizata, nu este indicata pentru a fi folosita la confectionarea unui acvariu.
Sticla lipita cu silicon este sfanta pentru acvarii, mai ales pentru gradul de etanseizare pe care il ofera.
Celelalte moduri de lipire a sticlei nu asigura etanseizarea si elasticitatea lipiturilor, mai ales ca un acvariu indiferent de dimensiunile lui este in tensiune permanenta.

Da, ceva nu este logic !
Depinde cum privesti lucrurile si la ce te raportezi.

"" Trebuie tinut cont si de inaltimea coloanei de apa in alegerea lumini . "" Depinde la ce te raportezi, pornind chiar de la tipul sau categoria bazinului, sunt situati in care nu trebuie luat in considerare acest aspect.
"" Daca nu ma insel daca este mai mare de 50 cm trebuie o intensitate mai mare . "" Depinde la ce te raportezi, nu intodeauna este necesar.
"" La 1 w/l trebuie neaparat CO 2 plus fertilizare in masa apei, daca nu vom creste alge. "" Daca ai mai putin de 1 w/l nu mai fertilizezi in coloana de apa si nu mai folosesti CO 2 ca nu ai 1 w/l. CO 2-iul il poti folosi cu succes si in bazinele neplantate daca stii ca-ti foloseste, fertilizare in coloana de apa faci oricum indiferent de lumina, numai ca o dozezi in functie de necesitati.
"" Daca ai un acvariu de 200 l si pui doar 100 l , nu-i logic sa fertilizez doar pt 100 l ?????? "" Nu este logic , poate nu trebuie sa fertilizezi de loc, sau poate trebuie sa fertilizezi doza tripla. Depinde la ce te raportezi.
"" La fel si cu schimbul de apa, ma raportez la volumul net, ca doar nu schimb si substratul+decorurile "" Iar nu este asa, nu conteaza cantitatea in litri sau cat reprezinta 30 % din volumul acvariului in litri, este vorba de procedura, dar daca tu ai un scop pentru care se impune sa inlocuiesti o anumita cantitate de apa nu te opreste nimeni sa scoti apa masurand cantitatea respectiva.
"' Fertilizarea se face in functie de gradul de plantare al acvariului "" - - Se face gradual, si in, functie de suprafata plantata si volumul ocupat de plante, dar in principiu se face in functie de necesitatile speciilor de plante respectand un echilibru intre " lumina - fertilizare - CO 2 "

Din pacate lucrurile nu sunt atat de simple si usor de inteles, mai ales pentru cel care pune apa intr-un bazin, pentru prima data in viata lui dupa sfaturile vanzatorului !







Daniel1402 wrote:Dane si berea cine o da?
Raportul de lumina se determina impartind puterea neoanelor la volumul net de apa (48w:80l=0,6 w/l).
Treaba cu brut si net este generala, vei lua in calcul grosimea sticlei, substratul si decorurile, asta-i mai putin important.
Exista neoane t8 o generatie mai veche, au o grosime de 2,6 cm si trebuie schimbate dupa 6 luni, t5 sunt mai noi, au 1,3 cm si se schimba dupa 1 an. Dupa cele 6 luni si respectiv 1 an, neoanele isi pierd din intensitate. Se recomanda neoanele cu 6500 k, (ex: osram 865), care reproduc lumina soarelui midday sau daylight. Sunt neoane pt o crestere mai buna a plantelor, osram fluora, giesemann aquaflora, etc.



Multumesc pentru urare !
Chiar am nevoie de spor .. la scris !
Da !
Hai sa incepem de la "0"
Raportul w/l face referire la puterea consumata pentru iluminare unui volum de apa dat.
Acesta este un mod orientativ de a calibra iluminarea, volumului unui bazin in functie de puterea consumata. Mai putem vorbi si de lm/l care exprima intensitatea luminoasa pentru un volum de apa dat, dar nu intram in amanunte acum. Nici una din aceste metode nu este perfecta.
Orientativ putem spune ca :
- lumina pana la 0,5 w/l = un bazin slab iluminat
- lumina cuprinsa intre 0,5 - 0,7 w/l = un bazin mediu iluminat
- lumina peste 0,7 w/l = un bazin foarte bine iluminat
In functie de intensitatea luminoasa, calitatea tuburilor si spectrul lor, ne putem alege specii de plante cu dificultate de crestere, mica, medie, ridicata, foarte ridicata.
Copiat din articole, multumiri celor care ne-au ajutat sa intelegem mai bine fenomenul !

Deci, putem spune ca atunci cand ne alegem plantele pentru un bazin trebuie sa ne raportam la :
- volumul brut al bazinului
- intensitatea luminoasa a tuburilor lm/l sau puterea consumata w/l
- tipul tuburilor de neon
- calitatea tuburilor
- gama de fertilizare
- calitatea sustratului nutritiv
- ajutorul aditiei de CO 2 sau lipsa lui
- calitatea si tipul filtrari
Bine inteles ca se poate intampla si invers, sa ne alegem speciile de plante si sa ne raportam cu toate celelalte la necesitatile plantelor, este un pic mai greu, dar este posibil.
Nota
- pentru iluminarea corecta a unui bazin, trebuie sa ne raportam la volumul brut al acestuia, ca noi pana la urma iluminam un spatiu in care gazduim un hardscape compus din sol, pietre, lemne, dupa care incadram plantele si indiferent de volumul de apa dislocat, pentru a avea o imagine buna a display-ului noi trebuie sa luminam toate suprafetele compuse ale bazinului. Daca avem un bazin cu un volum de 200 l si dislocam cu hardscape-ul 50% din volumul de apa si plantam utricularia graminifolia il luminam cu o putere de 100 w sau 200 w, stiind ca aceasta planta are necesitati de lumina foarte ridicata. Eu sunt convins ca ar fi foarte multumita cu o putere care sa se apropie cat mai mult de 200 w adica 1 w/l .
http://www.aquascaping.ro/acvaristica-de-apa-dulce/plante-de-acvariu/263-utricularia-graminifolia
- pentru o fertilizare corespunzatoare trebuie sa ne raportam la volumul brut al acvariului
- pentru o eficienta ridicata a substratului nutritiv trebuie sa ne raportam la volumul brut al acvariului
- pentru a face un schimb corect de apa la sfarsitul saptamani ne raportam la volumul brut al acvariului
- pentru a face un consum al cantitati de apa inlocuita la scimbul saptamanal ne raportam la volumul net....
In momentul in care te raportezi corect la criteriile de baza, stii de unde trebuie sa pornesti, nivelul performantei fiind dat de punctul pe care reusesti sa-l atingi cu evolutia bazinului si felul in care arata in acel moment.
Sper sa fie de folos aceste cateva amanunte

PS
Eu nu beau bere (multa) beau vin, deci, daca trebuie sa dau de baut, dau un vin !
Daca trebuie sa primesc, primesc orice, chiar daca mie nu-mi foloseste in mod sigur va folosi altora !

Buna seara !
Bine ai venit !

Daniel1402 wrote:Bine ai venit!


Daca vei avea un acvariu de 100 l, volumul net de apa va fi de cca 80l, la plantele easy un raport de cca 0,5w/l este suficient, va trebui sa pui 2 neoane de t5 de 24 w va fi ok.
Dan


Daniel !
Eu stiu, inteleg ce vrei sa spui, dar un incepator nu va intelege la ce sa se raporteze cu w/l.
Poti sa dai si cateva detalii privind legatura dintre volumul brut,volumul net, plantele easy si iluminarea bazinului.

Porcu wrote:
Asta e situatia si n-are nici un rost sa fii nemultumit, n-o sa-si adapteze ei preturile la nivelu' de trai de la noi.


Si totusi la noi se cumpara cu un pret mai mic decat in , Anglia sau UE, chiar daca ramane totusi un produs scump pentru Romania.

Koh-i-Noor wrote:Dragii mei, inainte de a da cu parul, va intreb totusi, poate e ceva ce-mi scapa:

Am sticlele de 500ml Easy Life in fata (varianta noua, cu sticle negre) si citesc de pe eticheta originala, nu de pe traducere care poate fi gresita:

NITRO: folosirea a 10ml per 500 l creste NO3 cu 2.0 ppm(=mg/l) si K cu 1.3 ppm (=mg/l) (Concentratie FOARTE diluata daca ma intrebati pe mine, dar ma rog..)

KALIUM: folosirea a 10ml per 100 l creste concentratia de K cu 4 ppm!!!

Ca sa aducem concentratiile la acelasi numitor comun (voi folosi acvariul meu de 200l ca punct de reper):
10 ml de Easy Life NITRO imi adauga 5 ppm N si 3.25 ppm K
10 ml de Easy Life KALIUM (fertilizant potasiu specializat) imi adauga 2 ppm K, adica mai putin potasiu decat imi adauga Easy Life Nitro

Inainte sa ma apuc sa spun ca astia isi bat joc de noi, ma abtin si va intreb, care-i faza?

p.s. Foarte buna ideea cu cartonul ala in interiorul capacului sticlei. Acum cand fertilizez bag in acvariu si fibre minuscule de carton dizolvat in urma agitarii sticlei de fertilizant.


Easy Life Kalium - potassium il folosesti numai atunci cand consideri ca ai nevoie de el in concentratie mai mare decat o poate oferi solutia de Nitro, adica azotat de potasiu.
Deci producatorul ne-a pus la dispozitie un produs doi in unul " Easy Life Nitro (KNO 3) " pentru a nu ne bate capul prea tare cu chimia si procentele de dozare, ne spune si cat trebuie sa dozam pentru cati PPM vrem sa obtinem. In plus ne mai ofera un produs " Easy Life Kalium " care este un element stabilizat separat, pentru o dozare suplimentara dar si pentru schema de fertilizare estimativ-index, cu o anumita concentratie, dar lucrul cel mai important este ca dozezi fara a fi conditionat de alte elemente prin compozitie.
Easy Life Pro-Fito contine Fe, dar avem de la ei si Easy Life Ferro ( aditie de fier ) care dozat singur ofera alta concentratie decat pro-fito care pe langa fier mai contine si alte micro elemente. Avantajul dozari separate cu Fe este ca poti mentine concentratia la un nivel mai mare fara a creste concentratia celorlalte elemente care pot crea un exces ce poate duce la carente, dar si evitarea carentei de fier prin lipsa lui daca se dozeaza numai pro-fito.

Nu cred ca intentia lor este una de profit ci mai degraba de a oferi un spectru larg de combinatii pentru toate tipurile de bazine, incepand de la very easy pana la very difficult si de a veni in sprijinul tuturor acvaristilor indiferent de nivelul lor de cunostinte in domeniul acvariilor plantate.


Foarte bine a punctat Stefan , vorbind de solutia chimica KNO 3 , mai explicit K leaga NO 3 pentru a micsora solubilitate lui in apa, deoarece NO 3 este foarte solubil si s-ar consuma imediat intrand in reactii cu alte elemente, NO 3 de sinteza ( anorganic ) este mai usor de asimilat de catre plante, decat cel organic care este mai greu solubil dar si mai greu de asimilat. De aceea in bazinele noastre trebuie facuta o diferenta intre NO3 organic si cel anorganic, planta este oportunista si intodeauna il va alege pe cel mai facil , dar testul de NO 3 va masura concentratia la gramada.
skija wrote:Nici o problema , sper ca nu s-a suparat nimeni , cel putin eu nu )


Nici eu !
skija wrote:Nu vreau sa fiu "rau" dar daca citeai atent un pic mai sus am scris clar ca nu sunt acasa , ceea ce inseamna ca nu am cum sa incerc sa fac ceva ......

Ceream doar pareri si sfaturi ptr cei care doresc sa impartaseasca acest lucru pe forum , nu esti obligat sa raspunzi tu sau altul la acest topic .

Nu mai vorbesc de felul cu care raspunzi "Baga presiune, daca se sparge din cauza presiuni iti cumpar eu unul nou ! " . Nu este vorba de bani , nu de aceea "mi-e frica" , ca se sparge difuzorul ...

Este vorba ca nu am mai avut CO2 pana acum si sunt si eu curios de unele chestii pe care nu le-am gasit nicaieri pe net . Si crede-ma nu sunt chestii de noob sa zic asa .

Apreciez foarte mult acest forum si membri acestuia , dar nu vreau sa fac "scandal" eu sau altii intr-o discutie sau topic .

Merci

PS:Sper ca nu am jignit pe nimeni , daca da imi cer scuze


UPSS !
Imi cer scuze, am citit, dar am pierdut din vedere acest aspect, chiar nu intelegeam de ce nu incerci sa maresti presiunea !
Exprimarea mea se vroia a fi una de incurajare de a merge inainte fara nici o frica, imi cer scuze dar nu s-a vrut a fi o jignire.
Adevarul este ca nu, nu ne obliga nimeni sa raspundem aici sau in alta parte, o facem intodeauna din proprie initiativa, dar credema ca uneori chiar nu se merita.
Omule !
Ti-am explicat cuvant cu cuvant cum trebuie sa procedezi, de unde sa incepi, si care este problema din care cauza nu functioneaza reactorul respectiv.
Noi aici despre ce vorbim, despre Tropica sau despre JBL si Aquili. Nu are legatura faptul ca 0,5 bar pune la lucru o pastila ceramica de la un difuzor JBL si nu pune la lucru o pastila de la un difuzor Tropica, daca sunt pastile ceramice nu inseamna ca sun la fel , ca au aceiasi densitate sau aceiasi grosime, lucrurile asemanatoare la exterior pot fi foarte diferite la interior.
Baga presiune, daca se sparge din cauza presiuni iti cumpar eu unul nou !
Daca nu ne pui sfaturile la incercare, de ce ne mai intrebi ?

Tot din cauza presiuni slabe iti iese CO 2 doar pe margine, la acel difuzor ceramic.

Daca vrei sa faci o experienta, sa vezi cum functioneaza ala de la Nevertebrate, iti imprumuta for ever Tov. Dumitru unul stoc -nou-nout !
Ce zici, interes arkadas !


Inchide robinetul de reglaj fin si deschide din robinetul mare pana cand ai pe ceas o presiune de 3 bar. dupa care, cu reactorul montat, deschizi robinetul de reglaj fin si vezi cat de mult coboara presiunea pe ceas, si ce reactie are reactorul.
Daca reactorul incepe sa functioneze si pe ceas depasesti zona verde, mai inchizi putin cate putin robinetul mare si deschizi robinetul de reglaj fin pana cand ajungi cu presiune in zona verde, asta si in functie de cum se comporta reactorul.
La tine este problema de lipsa a presiuni, reactorul trebuie sa functioneze, dar de la un prag minim de presiune in sus, doar nu o sa fii tu acel singur ghinionist la care sa nu fie bun reactorul !

Salut Marius !
Ca sa putem da un sfat, trebuie sa tragem o concluzie, ca sa tragem o concluzie avem nevoie de amanunte, amanuntele trebuiesc sa fie despre volumul acvariului, ce fertilizanti folosesti si cat dozezi, filtrare ( externa, interna ) si ce medii de filtrare folosesti, lumina ( cat timp este luminat acvariul, la ce intensitate ), ce substrat ai, la cat timp faci schimbul de apa si cat la % din volum inlocuiesti, la ce perioada de timp sifonezi substratul, acvariul beneficiaza de aditie de CO2 biologic sau gazos, valoarea parametrilor apei Ph, Gh, Kh, NO 2, NO 3.
skija wrote:

Poi si atunci sa trec pe ProFito ?

Eu impart doza de ferropol in 7 in loc sa dozez totul odata saptamanal .


Nu sunt diferente mari intre pro-fito si ferropl, amandoi sunt fertilizanti micro de entry level, pentru bazine usoare, plantate sub medie cu plante easy, cu recomandari de dozare pentru o saptamana, adica doza respectiva asigura hrana plantelor pentru o saptamana, dar si pentru bazine care depasesc acest nivel. Deci a nu se face confuzie cu se recomanda pentru fertilizare saptamanala, pentru a usura acvaristul de povara fertilizari zilnice.
Cand ai un acvariu de top level, cu plante de dificultate peste medie, nu te mai poti baza pe aceste doze si nici pe metoda saptamanala. Atunci trebuie sa cauti o gama de fertilizare care sa acopere necesitatile bazinului, cu alte recomandari, o gama produsa cu chelantii mai buni, rezistenti la oxidare pe perioade lungi de timp, care permite dizolvarea nutrientului, usor, in timp ce este consumat de catre planta.
Poti ramane la aceiasi gama, si daca cunosti cerintele bazinului,poti sa supra dozezi atat cat este necesar si un pic mai mult fata de consumul plantelor, este putin mai dificil, ca pentru asta trebuie sa ai un bazin stabilizat, dar pana la urma vei reusi sa apreciezi dozele.
Cand dozezi zilnic dupa aprinderea lumini, sau cat mai aproape de acest moment, ai avantajul ca planta dispune de cantitatea optima de fertilizanti, asimileaza din plin nutrienti inainte ca ei sa intre in procese de oxidare si auto eliminare.





 
Forum Index » Profile for dandumitru » Messages posted by dandumitru
Go to:   
Powered by JForum 2.3.4 © 2012 JForum Team • Maintained by Andowson.com