Message |
|
Pentru a putea sa-ti recomand un program de iluminat trebuie sa stiu mai intai daca sursele tale sunt 1x24 w sau 2x24 w , din ce ai spus mai sus ma gandesc eu ca poti avea 1 buc. 2 x 24w T5 si 2 buc. 1 x 24w T5, sau ai 4 buc. 1 x 24w T5. Un program total de 8 h ( 8h daca ai ajuns tu la concluzia ca ai nevoie de 8 h ) poate fi structurat in mai multe moduri pentru a obtine un efect de rasarit, amiaza, apus, fara nici o pauza, cu o intensitate maxima ( 100 w sa zicem ) pentru o perioada de 30-60 min in cuprinsul celor 8 h. Cele 8 h de iluminare pot fi asezate in cuprinsul zilei in perioada in care te poti bucura cat mai mult de el cu lumina aprinsa.
Pentru a obtine maximul de eficienta de la aceste solutii, easy carbo si ferropol 24, se dozeaza dupa aprinderea lumini, sau cu putin timp inainte de aprinderea lumini. Ferropol il poti doza dimineata dar daca este posibil, este mai bine de dozat cu putin timp inainte de aprinderea lumini. Ferropol este facut sa fie dozat saptamanal pentru acvariile care nu beneficiaza de lumina buna si aditie de CO 2, cu plante de dificultate mica, si substrat nutritiv, unde reactiile se consuma mai lent.
|
 |
|
Da, este hygrophila pinnatifida, o planta foarte frumoasa, mai ales atunci cand a ajuns sa formeze o tufa mare.
|
 |
|
Am inteles !
Atunci continuati domnule, continuati !
|
 |
|
Daca te mananca asa tare, de ce nu-l asezi langa cel mare in dreapta lui, sa beneficieze si el de niste avantaje, cum ar fi schimb de apa la picatura, aditie de CO 2.
|
 |
|
Stai sa ma luminez !
Din enuntul tau eu am inteles ca plantele enumerate nu perleaza, dar de fapt tu vrei sa spui ca doar pe cryptocoryne nu le vezi peland ?
Daca toate plantele merg bine, sunt fara alge, cresc in ritmul lor, nu trebuie sa faci modificari, trebuie doar sa stabilizezi bazinul la acest nivel. Cryptocorynele, in conditiile pe care le oferi, mai au nevoie de timp ca sa-si poata exprima adevarata frumusete.
|
 |
|
skija wrote:Mai am o intrebare daca ma puteti ajuta , acum 2 saptamani am bagat CO2 , 1 bps timp de o saptamana , acum bag 2 bps , plantele perleaza , microsorum , staurogyne , anubias , cryptocorynele (parva si Wendtii Mi Oya) nu le vad perland , probabil deoarece cresc foarte greu ?
Acvariul are 126 litri brut , aprox 95 net din calculele mele , nu este umplut pana sus . Am 3 tubuti T5 de 24 , 2 bucati Aqua-Medic Aqualine T5 Plant Grow si unul 6500 K , in total 75 W .
Tot atat am avut si inainte sa bag CO2 . Mai am posibililtatea sa pornesc al doilea neon 6500 K adica sa am 2 buc de 6500K si 2 buc Aqua-Medic Aqualine T5 Plant Grow , adica 100 W .
Credeti ca este ok ? Incet incet o sa cresc si doza de fertilizanti macro si micro . Momentan folosesc Easy Carbo , ferropol 24 , ferropol si Easy life kalium .
Merci
Perleaza si ele, dar nu in acelasi mod in care perleaza alte plante. Vei observa bulele de oxigen pe dosul frunzelor, si asta este suficient pentru ele. Perlare inseamna ca plantele sa produca O(xigen) , iar acesta sa ramana pe suprafata frunzei, daca bula este prea mare si se desprinde de pe frunza sau pleaca de sub frunza, nu este bine si trebuie sa iei masura reversibila, adica sa reduci din perioada de iluminare un pic, in asa fel incat bula de oxigen sa se formeze si sa ramana pe frunza plantelor respective. Oxigenul ramas pe frunza va fi asimilat de catre planta pe tot parcursul nopti, mult mai bine decat daca ar fi extras si procesat din coloana de apa. Daca nu observi bule de oxigen pe dosul frunzelor la staurogine, cryptocoryne anubias ,microsorum, poti lungi durata de iluminare sau poti mari intensitatea luminoasa, desi este mai greu de lucrat cu intensitate luminoasa mai mare dar si mai greu de tinut sub control bazinul.
In imaginile postate mai sus vezi un exemplu de perlare benefica, bineinteles ca nu poti controla atat de indeaproape fenomenul, dar este bine sa nu mergi mai departe de atat. Perlarea nu trebuie sa se transforme in sifonare, pentru ca, concentratia prea mare de oxigen va duce la oxidare, fenomen care nu ajuta evolutia bazinului mai ales daca se intampla constant
Daca planta perleaza continuu, bula dupa bula la o distanta constanta una fata de alta, asta nu inseamna ca ai obtinut efectul benefic al perlari ci planta transmite ca in acel loc ea are o problema, este rupta sau incepe sa se topeasca de acolo.
Poti porni si celalalt tub de neon, mai ales daca are sursa de alimentare separata, dar pentru o perioada scurta te timp ( 30 - 60 min, nu este un sfat pentru tine, este o aproximare generala ) in cuprinsul perioadei totale de iluminare.
|
 |
|
Nu te va tine chiar un an, dar undeva la 5-6 luni poti ajunge cu ea
|
 |
|
O butelie de Co 2 tip G cu parghie se poate folosi in scopul creat mult timp. Sistemul parghie este conceput sa evacueze rapid cu presiune maxima gazul din butelie, pe cand robinetul deschide si elibereaza gazul la o presiune redusa si treptat Problema apare atunci cand se monteaza reductorul, care oarecum blocheaza evacuarea gazului, acesta fortand iesirea prin alte locuri neetanse. Sistemul de evacuare cu parghie va tine la folosirea cu reductor cateva umpleri, 5-6-7-poate 10 dar intr-un final va ajunge ca in momentul apasari parghiei sa piarda gaz pe langa sistemul de inchidere - deschidere din cauza obturari cai de evacuare cu reductorul.
Deci poti folosi stingatorul Tip G cu parghie, poti monta reductorul, poti reumple butelia, dar dupa mai multe folosiri in acest mod nu se mai poate utiliza cu reductor, dar poate fi folosita in continuare pentru scopul creat.
In cele din urma va trebui sa inlocuiesti parghia cu un robinet.
|
 |
|
Baieti !
Omiteti ceva foarte important, distanta dintre fundul acvariului si podea, care este de 25 cm, din care raman utili sa zicem 23 cm. Ce sump se poate face in 23 cm inaltime cu 20 cm latime si ce lungime, in asa fel incat sa nu ne chinuim mai departe cu mentenanta lui. Ce sistem de overflow ii recomandati, in conditiile in care acesta nu se pot monta pe capetele acvariului ci numai pe lungimea acvariului, sau il rugam frumos sa gaureasca sticla, in fundul acvariului, deoarece este singura posibilitate dea ramane cu doua fete curate, pentru ca el doreste sa fie vazut acvariul din doua planuri separate.
Sau, inca cate compromisuri trebuie sa mai faci, doar pentru unul singur, care sa asigure o filtrare decenta.
Sau sa adaptezi o filtrare decenta, la costuri minime cu o mentenanta comoda, la care sa adaptezi flora si fauna.
Hai sa ne gandim la un filtru de fund Resun peste care sa asezam un substrat poros, sa zicem roca vulcanica granulatie 1,5-3,5mm, intr-un strat generos 7-8-10 cm, cu doua powerhead-uri pe capete, sau trei, cu inca unul pe mijloc, sistem care mie mi-a tinut bazinul mai bine de o luna, fara nici o problema la un cost de aproximativ 500 lei.
Este o varianta optima si eficienta pentru dimensiunile si volumul acestui tip de bazin.
|
 |
|
stefanp wrote:
dandumitru wrote:
si mai atrage si alge pe suprafata lui.
Asta e o chestie relativa...in ce sens atrage alge?
Nu apar alge pe el mai mult decat ar aparea pe alte elemente din acvariu. (pe el in sensul ca pe plasticul din jurul electrodului)
Stefan, poate este o chestie relativa, dar totusi reala, dupa cum se vede in fotografiile si clipurile puse pe You Tube si in link-ul pus de colegul nostru Catalin cateva posturi mai sus. Cu toate ca aparatul functioneaza intr-un acvariu destul de curat, are alge pe el, asta se poate datora oare faptului ca este de culoare alba, sau datorita conditiilor din bazin, sau a intensitati luminoase, dar din pacate mult mai vizibil decat pe oricare alt element din acvariu.
Stefan, imi cer scuze ca uneori poate nu pot fi suficient de explicit, dar cand spun "" atrage si alge pe suprafata lui "" cred ca se intelege ca este vorba despre o componenta a aparatului care se afla in apa, indiferent ca este carcasa, sau altceva, chiar si pe electrod se aseaza algele daca nu va functiona o perioada mai lunga de timp. Totusi se naste o suspiciune atunci cand vezi o asemenea imagine, care te face sa te indoiesti de functionalitatea si scopul pentru care el a fost creat.
Esenta era ca Denis sa inteleaga ca nu are sens sa piarda timp si bani (chiar si 10 lei) pentru a face un experiment care are deja un istoric, multe pareri in scris si in imagini, care sunt destul de elocvente.
Denis, pune aparatul in priza dupa ce te-ai asigurat ca nu se mai apropie nimeni de acvariu, exista pericol mare de electrocutare !
|
 |
|
Daca nu ai plante,"" pretentioase "", frumos crescute, si nu beneficiezi de un scape bine format, dai inainte, ca, nu ai ce pierde.
Un singur aspect ramane de remarcat "" face atat cat valoreaza tot sistemul "" ( nu ma refer la cel facut DIY ) si mai atrage si alge pe suprafata lui.
|
 |
|
Faye wrote:
In teorie este acelasi lucru, in practica, cei care au folosit piatra ponce se plang ca spre deosebire de Matrix, se macina si elibereaza praf in masa apei.
Tot din citite, nu din experienta proprie.
OBSERVATIA este valabila pentru majoritatea mediilor de filtrare biologica, mai ales pentru cele naturale. Siporaxul, micro mec, spartura de lava,substrat pro, medii de filtrare pe care le-am folosit, si stiu sigur ca se macina, dar tot praful il gaseam depus pe fundul canistrei, probabil ca si cu matrix se intampla acelasi lucru mai mult sau mai putin, dar trebuie sa-l folosim si sa avem ochii la noi ca sa observam aceste lucruri. O parte dintre acvaristi nu sesizeaza, iar altii chiar nu dau importanta acestui aspect.
MACINAREA este un factor care se intampla in mod natural cu toate produsele de acest gen, indiferent de material, brand, calitate si forma, mai ales pentru cele care sunt transportate in vrac. Se recomanda ca inainte de folosire, mediile de filtrare biologica sa se limpezeasca sub jet puternic de apa, dupa aceea resturile care provin din macinare sunt mai putin vizibile chiar inexistente, dar sa nu exageram, niciodata praful rezultat in urma macinari nu va fi vizibil in coloana de apa, el se depune foarte repede in locuri de adapost. Daca nu s-a clatit putin materialul, este posibil ca praful respectiv sa fie vizibil un timp, dar nu mai mult de cateva ore.
Oare cei care au folosit piatra ponce, au folosit si Matrix, si observatia a fost facuta prin comparatie, sau au intrebat pe cei care folosesc matrix si atunci sa facut doar o constatare, pentru ca probabil cel care foloseste matrix nu a observat acest aspect si atunci acesta problema devine subiectiva.
Duninica placuta domnilor !
Dan
|
 |
|
Bine ai venit !
Incearca sa iei legatura cu colegul nostru Bitanu care tocmai a scos la vanzare tot hardwar-ul necesar unui acvariu de top, preturile fiind de bun simt, pentru produse SH.
http://www.acvariu.ro/forum/posts/list/31785.page
Rabdare maxima !
Dan
|
 |
|
Bobry47 wrote:
Inainte aveam 2 bule pe sec iar ph oscila intre 6.0 ziua si 5.8 noaptea.deja pesti respirau rapid si se vedea ca nu le este bine...neoni fiind cunoscuti pt aciditatea in care traiesc.
Tot datorita ph mic care l-am redus din a doua zi nu stiu cat de ok sunt culturile de bacterii.as putea la kh 4 si ph 6-6.2 sa nu am destul co2 pt fotoperioada?
Merci inca odata
In acelasi timp in care faci aditie de CO2 trebuie sa ai si o miscare a apei la suprafata suficient de mare incat sa ai si o concentratie de oxigen optima pentru supravietuirea faunei. Trebuie sa gasesti un echilibru intre aceste doua elemente care niciodata nu se exclud. Fauna in cele din urma se va adapta la noile conditii, poate ca uneori cu unele pierderi.
In mod normal noi cei care suntem interesati de acvariile plantate si de cresterea plantelor ar trebui sa adaugam fauna numai atunci cand s-a stabilizat total parametrii acvariului. Fauna bine aclimatizata la parametri respectivi se va adapta mult mai bine la conditiile de crestere a plantelor.
|
 |
|
Ferilizare este = suficient de multa,
Lumina este = suficient de multa, chiar prea multa,
CO 2 este = insuficient, o bula pe secunda nu satisface necesarul de consum la suprafata si volumul plantat.
La ce Kh si Ph ai tu cu o concentratie de CO 2 la limita supravietuiri faunei ar trebui sa rupi cu cresterea planteleor la toate capitolele indiferent cu ce fertilizezi.
Daca nu este CO 2, celelalte nu mai trebuiesc.
|
 |
|
dan.pavelescu wrote:Pana la urma ce-ai facut, ai amestecat volcanitul cu pietrisul ala cuartos?
Pietrisul quartos a fost inlocuit cu roca vulcanica de granulatie 1,5-3,5 mm asezata peste filtrul de fund, peste care sa asezat volcanitul, separate de o plasa inerta cu orificii care permit radacinilor sa se dezvolte nestingherit.
Chiar asa, sa fie cu noroc !
|
 |
|
Renunta la buretele ala ca nu-ti foloseste la nimic, si vezi ce se intampla, vezi ce directie are bula vezi cum este mixata in interiorul sticlei, si daca ajunge din cand in cand si la iesirea din sticla o poti considera ca pe o pierdere a unui sitsem nu foarte eficient. Urmand acesti pasi vei observa ce se intampla si vei putea veni cu imbunatatiri.
|
 |
|
delta wrote:
dandumitru wrote:Bulele de CO 2 circula pe verticala de jos in sus
intre noi fie vorba, era ceva aparte sa fie altfel...
D-le Doctor din Delta Dunari, intre noi fie vorba, esti un pic off topic, nu toata lumea intelege fenomenul si atunci trebuie sa dai si astfel de detalii. javascript:emoticon('  ');
Nefiind vorba de CO 2, si intre noi fie vorba se poate circula pe verticala si de sus in jos, doar ca este mai periculos. javascript:emoticon('  ');
Scuze pentru off topic !
|
 |
|
In principiu este corecta prima schema de functionare, cu o singura observatie, furtunul care aduce CO 2 -iul in tubul de sticla trebuie introdus pana in partea de jos, unde se afla out-ul din recipient, chiar pe fund.
Bulele de CO 2 circula pe verticala de jos in sus, puterea mare a powerhead-ului este un avantaj in cazul acumulari de CO 2 in partea de sus a reactorului, ca sa-l numim asa. Pentru a evita acumularea si crearea unei pungi de gaz in partea superioara a reactorului bulele de CO 2 trebuiesc sparte, mixate sau trecute printr-o pastila ceramica, pentru a iesi bule mai mici si fine care sa se dizolve repede in fluxul de apa creat de powerhead.
|
 |
|
stefanp wrote:
Ancamarketing wrote:
Ideea de baza e ca si un acvariu cu plante easy fara fertilizanti si fara co2 poate fi placut.
Absolut!
Este foarte frumos, ai facut eforturi considerabile, dar acum n-ul lasa sa moara !
Toate acvariile plantate sunt frumoase, indiferent de tipul speciilor de plante folosite la scape, atata timp cat sunt aranjate intr-o forma placuta, si ingrijite corespunzator cerintelor. Fara CO 2, poti creste cateva specii de plante, fara fertilizare in coloana de apa se mai pot creste cateva specii de plante, dar niciodata ele nu vor arata ca atunci cand au toate elementele necesare unei cresteri corecte.
Cu putinele micro elemente din substrat, plantele tale se vor descurca o perioada de timp, dupa care se vor topi. Ai cateva specii, in special cele care se hranesc preponderent prin sistemul radicular, care vor supravietui si chiar se vor inmulti, se vor dezvolta dar destul de limitat si subnutrit. Plantele acum incearca sa se adapteze si de aceea inca mai vezi lastari noi, daca vor reusi si nu vor fi invadate de alge care vor prolifera mai repede decat vor creste plantele.
Nimic din ce este viu nu poate supravietui fara hrana iar hrana ................
|
 |
|
|
|