Message |
|
ocean wrote:
dandumitru wrote:Exemplul cu roca vie este altceva, ceva care nu sufera termen de comparatie cu nisipul.
Treaba cu substratul nu am scos-o din burta pe forumurile de afara se vorbeste de asta de ani de zile, conditia e ca granulatia nisipului sa fie adecvata 0-2,5 mm cel mult pentru ca spatiul dintre granule sa fie optim pentru popularea cu bacterii benefice, dar cum am spus trebuie granulatia si miscarea apei sa fie suficienta, in acvaristica marina exista doua metode: Jaubert si Metoda Berlin bazate pe acest principiu al filtrarii prin substrat sau/si refugiu dupa care functioneaza si acvarii publice renumite unul din ele e cel din Monaco . Singura cerinta in plus la cele doua metode mentionate este ca substratul sa aiba grosime suficienta ca filtrarea/popularea cu bacterii sa fie si aeroba si anaeroba(in straturile profunde), treaba se aplica si la refugiile (tot la marine, dar se poate folosi si la apa dulce doar ca nu e cunoscuta) cu miracle mud-care mai are si alte proprietati (pe care nu le pomenesc aici pentru ca discutia e mai lunga)despre care exista diferite opinii pe net in contradictoriu venite in general de la persoane care nu l-au folosit corect sau nu l-au folosit niciodata-cred am fost primul din tara care l-am folosit la un marin in 2007. Asa ca nisipul (nu substratul gen ce se foloseste la olandeze sau pietrisul desi intr-o oarecare masura fac si alea ceva daca exista curent suficient)daca are granulatia optima+curent de apa face filtrare biologica
Vorbim obiectiv, sau o dam bara-bara ?
Ai sustinut, la un caz obiectiv, ca substratul face filtrarea unui bazin cu ciclide in proportie de 90% , iar canistrele cu bureti de vase si alte caca maca 10%.
Am spus ca in configuratia lui nu are cum sa faca substratul asa ceva.
Filtrarea prin substrat este o alta discutie, ce substrat si ce fel de instalatii, iara alta discutie.
|
 |
|
Salut Vlad !
Problema ta este biofilmul care se formeaza la suprafata apei, care este intors in coloana de apa de spray-bar.
Ca sa scapi de aceasta problema ai nevoie un surface skimmer. Eu am avut o varianta de la JBL.
Inlocuieste buretele din canistra cu siporax si nu mai deschide canistra asa des, nici la trei luni ,poate nici la cinci luni,mizeria pe care o gasesti dupa o luna o vei gasi si dupa cinci luni, atunci cand ai ca medii de filtrare biologica gen siporax. Daca ai dubii in privinta debitului mai scazut ca de obicei ( desi nu este o mare problema ), atunci nu strica o verificare.
Canistra are un anumit randament care se cicleaza la o constanta in fuctie de fauna si flora, dar pentru asta are nevoie de timp, nu trebuie frecata la intervale scurte de timp, cu cat mai lunga perioada de mentenanta cu atat mai bine .
|
 |
|
ocean wrote:Eu cred ca filtrarea ta biologica e asigurata in proportie de peste 90% de substrat (ceea ce se intampla daca ai suficient curent de apa si la tine este)
Eu te contrazic, de fapt nu eu personal ci teoria si practica !
In nici un caz, substratul nu poate face filtrare biologica si nu poate cicla un bazin. Prin filtrarea coloanei de apa, cu medii de filtrare biologica ciclam bazinul si obtinem NO3 (nitrati), substratul se cicleaza cu mult mai tarziu si in urma ciclari lui obtinem PO4 (fosfat , de fapt organofosfat ) deci sunt doua lucruri diferite.
Indiferent ce debit de recirculare ar avea apa in bazin, substratul (nisipul) nu poate indeplini aceasta functie. Poate (substratul), dar intr-o alta varianta si cu o alta categorie de material .
Exemplul cu roca vie este altceva, ceva care nu sufera termen de comparatie cu nisipul.
|
 |
|
Bayek wrote:Volum brut inseamna acvariul sau doar apa? Tind sa cred ca acvariul. Nu am vazut niciunde specificat asta, pe instructiunile de dozare, desi mi se pare foarte important.
Volum brut = volumul bazinului. Toate piesele de decor, cu exceptia rocilor de lava ( adica pietrele de rau si pietrisul quartos ), sunt sugative de nutrienti, inclusiv solurile nutritive, decorul de lemn, mediile de filtrare poroase, toate absorb o cantitate de elemente nutritive. Totul este scufundat in apa, plus volumul canistrei si mediile de filtrare. Nu conteaza suprafata sau masa de plante din bazin, tu trebuie sa ai in coloana de apa o .................. foarte mare de nutrienti in asa fel incat nutrienti sa ajunga la fiecare frunzulita. Volumul de apa dislocat de decor, substrat si mediile de filtrare din canistra nu se scade din volumul brut, deoarece la calculul de dozaj vei pierde la .............., asta ca sa nu pui plantele sa alerge prin bazin ca pesti dupa granule.
Acum mai propun un termen nou, despre care nu s-a vorbit pana acum aici, pe care trebuie sa il puneti in zona punctata de mai sus si la care trebuie sa va ganditi serios atunci cand va calculati ratia de fertilizanti pentru bazinele voastre.
Deci factorul principal care se ia in discutie este DENSITATEA nutrientilor in coloana de apa, in apa din substrat si canistra.
Legat de -- dezechilibrul de fosfat --
Este vorba despre raportul de NO3-PO4 care ideal ar fi sa aiba valori 50mg/l NO3 0,1-0,5mg/l PO4, in cazul in care se dozeaza carbon aceste valori se vor reduce semnificativ
si ca sa poti pastra raportul, trebuie sa dozezi separat NO3 si PO4.
|
 |
|
Bayek wrote:Multumesc pentru raspuns. Cu PO4 nu vreau sa fertilizez separat, nici vorba asa ceva, am inteles ca e periculos. Vreau doar sa-l testez, sa vad daca exagerez cu NPK sau mentin doza. Conform testelor de NO3 nu exagerez. Cred ca o sa revin la dozarea zilnica, mi se pare mai sanatos asa. Am lenevit destul.
Cu placere !
Am inteles ce vrei tu, eu spuneam cum am procedat eu .
Intodeauna am fertilizat zilnic, atat cat era nevoie, 2ml pentru 40 l la volum brut.
|
 |
|
Octavian1331 wrote:Salut
Foarte bune remarcile tuturor. Personal am incercat de-a lungul timpului mai multe metode si tipuri de feritilizanti (inclusiv Masterline).
Ideea este ca totul trebuie corelat si tinut sub observatie, pornind de la calitatea apei, lumina sol plante si nu in ultimul rand vesnica discutie despre CO2( foarte importanta).
Daca totul s-ar rezuma la a cumpara fertilizanti si ai turna efectiv in acvariu conform prospectului ( cum a procedat si subsemnatul in trecut) atunci toate acvariile ar fi perfecte ...dar din pacate nu-i asa.
Din propriile experiente am constatat ca totul merge mai bine daca nu fertilizezi cu N si P. Aceste se gasesc in acvariu in cantitati suficiente (plantele nu consuma chiar asa mult). Restul...Fe K etc IN doze mici zilnice, adica asa numita ferilizare-lean dosing system cu mentiunea ca trebuie ca solul sa sustina cresterea plantelor.
De cca 1 an folosesc Tropica Premium. Detin si o sticluta de Specialized ( pt orice eventualitate) dar pe baza testelor de NO3 si Po4 nu este nevoie. De fapt fostfatii sunt cei mai periculosi in acvariu si sunt principala cauza a aparitie algelor- chiar intr un acvariu cu fertilizare CO2. Sigur daca vorbim despre acvarii doar cu plate sau plante si 5 fate atunci sigur ca trebuie luata in calcul si fertilizarea cu N si P.
Octavian 1
Nota 10 cu felicitari !
CEA mai concreta concluzie explicata simplu, din experienta, cu maxim de impact !
Uimirea mea este ca nimeni nu are nici o reactie la un lucru care s-a spus pentru prima data, sub aceasta forma, pe acest forum.
Am mai remarcat ca nimeni, dar nimeni, dintre cei acvtivi aici nu au avut nici un fel de apreciere,nu au pus nici macar o intrebare acestui om, nu au avut nici un dubiu, nu au aprobat sau au negat ce spune acest om. Acest om spune un adevar simplu bazat pe experienta, un adevar pe care nu vreti sa-l luati in seama, pentru care, parca nu aveti interes, dar tocmai de asta aveti neplaceri cu bazinele !
Oameni dragi, scoala se termina acolo unde incepe experienta .
Bayek wrote:Am inceput sa dozez cate 10ml de Dennerle Elixir all in one si NPK Booster in weekend si alti 5ml la jumatatea saptamanii. Acvariu de 63 litri. Testez NO3 de doua ori pe saptamana, valori intre 10 si 25 mg/l, nu imi dau seama exact din nuanta de portocaliu. Parca mai mult spre 10. Ei recomanda la npk intre 10 si 20 ml la 100 l apa pe saptamana, in functie de plante. Deci eu depasesc.
Am inteles ca dozajele astea recomandate sunt prudentiale, facute pentru acvarii slab plantate. Cineva mi-a spus ca se poate doza pana la 4x ce scrie pe eticheta, daca e acvariul bine plantat.
Oare ar fi bine sa incep sa testez si PO4 sau e suficient testul de nitrat?
Si care ar fi un nivel critic la NO3? Pentru pesti si alge. Voi cat ati atins maxim, fara sa apara probleme?
Eu am ajuns cu NO3 si la valori de 100 mg/l, dar nu am dozat nici o data PO4 separat, iar in macro aveam ratia la jumatate, pe test PO4 era invizibil .
Prafurile erau facute la cerere in concentratiile cerute de mine. Atunci nu exista Masterline , era doar Marian 4232 ! De cand am inteles cum stau lucrurile, nu am mai avut alge niciodata !
|
 |
|
Bayek wrote:
dandumitru wrote: Voi face prezentarea primului meu bazin si a cunostintelor mele din anul 1994 , cand nu stiam absolut nimic, nimic, despre acvaristica.
Respect!
Multumesc Bayek !
|
 |
|
Bazin 160 litri, substrart pietris 4-8 mm, filtru intern Eheim pikup 200, medii de filtrare burete, lumina 2 buc T8 30W. flora cryptocoryne wendtti green, anubias barteri,fauna 30 buc sumatrani, 4 buc. ancistrusi, 8 buc. corydoras paleatus, 6 buc. Khuli. Aveam un decor din pietre de rau.
Invatasem sa aspir substratul periodic , sa fac schimb de apa saptamanal 30% din volum, va rog sa ma credeti ca nu stiam de ce trebuie sau la ce foloseste. incepusem sa fac cunostinta cu BBA, pe sustrat si numai pe pietrele albe , aveam GSA dar nu era o mare problema, nici BBA-ul nu ma deranja, era chiar placut, nu stiam ca sunt alge, nu ma deranja.
Acest setup a fost facut prin ani 1998 si a functionat pana prin 2000, nu fertilizam cu nimic pentru ca nu stiam ca trebuie, bazinul era plin de BBA, , pe decor filtru frunze de anubias varful frunzelor de cryptocoryne, nici nu aveam intrebari in 1998 . La cunostinte trecusem cumva la grupa mare, invatatesem ceva despre ciclare, observasem pe deplin ciclul azotului cu toate etapele, mirosuri, apa alba, apa cristal, intr-un cuvant era o minune. Multi nu se intalnesc cu asa ceva, poate ca nici nu vor, si la ce le-ar folosi, cu ce iar ajuta, ce ar putea sa inteleaga din acest fenomen. Sau ce este de inteles daca vezi si simti transformarile din ciclul azotului ?
Va urma ciclul primar !
|
 |
|
Hybrid wrote:Multumesc, neavand filtrare in substrat, ce ramane de facut, sa mai astept sa se cicleze si jumatatea noua din substrat (aveam 3l din vechi + 3l noi)? Intre timp fertilizez normal cu NPK si Tropica?
Intradevar, doar pe frunzele vechi au aparut respectivele gauri.
Are cineva o parere si referitoare la PO4?
NU ai nevoie de el !
Atat cat ai nevoie de el, il ai in NPK !
Cu fosfatul trebuie sa fii foarte atent, este un nutrient foarte dorit si de alge, daca il ai in cantitate mare in bazin, plantele nu il pot asimila, se inverzeste apa, scade concentratia de Oxigen din apa, vor aparea algele verzi pe plante, pe geamuri, deci trebuie tinut foarte aproape de 0.
|
 |
|
Buna seara !
Daca sunt tuburi de neon T8 ar trebui inlocuite cam la opt luni, daca sunt tuburi T5 se inlocuiesc la un an.
Daca sunt tuburi dedicate si sunt dorinte pentru rezultate excelente, T8 ar trebui inlocuit la cinci luni iar T5 pe la zece luni.
|
 |
|
Hybrid wrote:Buna ziua,
2 intrebari pe ziua de azi am si eu:
1. Gauri in frunze, ce inseamna? Carenta de potasiu?
2. Incerc sa dozez PO4 (anti GSA), am un test de apa de la JBL (din ala la borcan, cu reactiv etc), si Easylife PO4.
Testul JBL are scala de la 0.02 la 0.4 (verde) pana sus la 1.8 ppm (rosu).
Bon, pe EasyLife zice ca 1 ml la 50L acvariu creste concentratia cu 0.1 ppm; bag 2 ml, stau 30 minute sa se imprastie cat de cat apoi testez, tot zero imi iese.
E normal? Sau e EasyLife PO4 zeama de varza?
Nu te stradui !
Este inutil,atata timp cat substratul nu este ciclat. Plantele au nevoie de ceva bacterii pentru fixarea nutrientilor in radacicina .
Acum am sa introduc doi termeni care nu au fost folosisiti pana acum aici si nici pe alte site-uri, termeni care trebuiesc cunoscuti de toti cei care vor sa aiba un acvariu plantat, si nu numai .
Este vorba de : ciclarea superioarea --, care cuprinde coloana de apa si filtrul inpreuna cu mediile de filtrare si : ciclarea inferioara --care consta in ciclarea substratului care impreuna cu cea superioara formeaza echilibrul bazinului. Am mai spus undeva , nu in acest mod, dar se pare ca nu se prea ia in seama.
Inca un sfat nu doza niciodata separat, separat dozezi separat ramane. Ia de mananca si tu o salata cu ingredientele separate, separat un castron cu ceapa , un castron cu rosii , un castron cu salata verde , un castron cu branza, separat sare ,separat ulei, separat piper etc . si vezi cam ce stare ai si ce fel de gust simti. Nu cred ca are gust de salata bulgareasca cu toate ca acestea sunt ingredientele pentru ea.
La frunzele batrane nu se pune problema de carente, carentele se iau in vedere la frunzele tinere, la varf, iar substratul acumuleaza nutrienti doar atunci cand ai o filtrare de fund prin substrat, dar niciodata nu vor acumula substante de sinteza, pentru ca din asta este facut el, si chiar daca va acumula va fi o cantitate foarte mica deoarece va ajunge la saturatie, mai degraba soluri nutrive mai sarace pot asimila nutrientii organici.
Fara filtrare de fund aceste lucruri practic sunt imposibile, atata timp cat nu se misca nimic prin substrat nu are cum sa acumuleze, tocmai de aceeea in substrat se formeaza bacterii annaerobe.
|
 |
|
remus67 wrote:Stai linistit, stiu de gluma!
Cat despre generatia asta...ce sa zic? Am o fata de 24 ani. In conceptia ei, ar cam trebui ma-sa sa puna de coliva...
Omule !
Ai multi aliati, eu sunt unul dintre ei, am doua fete !
Imi cer scuze de off .......
|
 |
|
Voi face prezentarea primului meu bazin si a cunostintelor mele din anul 1994 , cand nu stiam absolut nimic, nimic, despre acvaristica.
Bazin 30 l, sustrat pietris quartos sort 8-16 mm, filtru intern, mediu de filtrare biologica burete, hard scape cateva pietre de rau,flora, o planta de Ludwigia Repens si un Nymphaea Lotus Zenkeri Red bulb, o lampa de acvaristica cu un bec economic PL cu doi pini. Fauna pe care eu am gasit-o deosebita atunci Hoplosternum Thoracatum doua bucati, Molly sase bucati, Xiphophorus sase bucati, aceste denumiri nu le stiam atunci (bine stiam moli, xipfori , analfabet ce mai ).
Am ciclat bazinul, nu pentru ca stiam dar asa mi sa spus , dar nu am inteles nimic, mi s-a aratat o plansa in care era explicat ciclul azotului dar tot nu am inteles mare lucru, dar am mers mai departe .
NU am folosit nutrienti, nu stiam de existenta lor, probabil ca nu existau atunci, nu am folosit solutii pentru ciclare, Ludwigia avea o culoare verde, Lotusu-l era dar nu era,de teste nu stiam, despre filtrare nici atat. Un esec total, nu aveam alge, apa era mereu tulbure (albicioasa ), plantele nu evoluau, fauna arata din ce in ce mai rau, intrebari pe ici pe colo, prin piete, pareri si pareri, toti incepeau cu - iti spun eu - de ce vii la mine, n-ai vorbit cu nea .... ce ti-a spus -nu aflam noutati, nu stiam de unde sa incep si unde sa ma opresc, un singur indiciu am prins din zbor, de la o conversatie intre cunoscatori-- mai fac schimb de apa saptamanal -- am facut si eu asa, schimbam apa saptamanal.
Asta a fost realitatea in acel moment ! Nu am fost prosti, am fost neinvatati,
Poate ca nu suna a ce trebuie pentru acest topic, dar am scris aceste randuri pentru ca vreu sa se inteleaga cum incepem fiecare si sa incurajez pe cei care stau deoparte si privesc sa posteze experienta lor pentru a vedea ce intelegem, si cum mergem mai departe. Pe parcursul topicului, vom judeca aceasta situatie dar si pe toate celelalte prezentari .
Eu voi mai posta inca alte cateva situatii din etapele prin care am trecut.
PS
Aici eram la grupa mica !
|
 |
|
Propun sa abordam acest subiect pentru a intelege mai bine cu toti si a ne pune de acord cu ce medii de filtrare biologica putem lucra si cum trebuie sa le folosim pentru a avea o filtrare adecvata si eficienta in functie de capacitatea bazinului si tipul setup-ului.
Puteti incepe prin a spune ce tip de bazin aveti, ce volum are bazinul, ce medii de filtrare biologica folositi, ce caracteristici indeplinesc respectivele medii,, cat de eficiente vi se par, daca il considerati adecvat pentru situatia dumneavoastra. Puteti face recomandari si expune pareri din experienta dumneavoastra, din articole de pe alte forumuri din toate sursele de informatie pe care le-ati avut la indemana atunci cand ati inceput acest hobby si mai tarziu cand ati inteles de fapt ce inseamna mediu de filtrare biologica.
Pentru a nu influenta, eu voi posta dupa ce voi vedea cateva pareri ale voastre, pentru a fi obiectiv si la subiect, pentru a putea corecta acolo unde observ ca cineva nu a facut conexiunea corecta, acelasi lucru , il doresc si din partea dumneavoastra, nu sunt profesor , nici dumneavoastra nu sunteti, de aceea va incurajez pe toti sa va impartasiti experienta si cunostintele aici, pentru ca intr-un final von reusi impreuna sa lamurim multe necunoscute.
Va multumesc !
|
 |
|
Fadds wrote:
flo77 wrote:
Dupa cum am spus, cel mai bun reper este claritatea apei, acvariile suprafiltrate vazute pe lungime dintr-un capat in altul au apa clara-cristal, si asta n-are nicio treaba cu filtrarea mecanica cum crede lumea. Bacteriile libere din coloana de apa nu se scot cu vata perlon.
Daca scoti din text cuvantul - suprafiltrate - si inlocuiesti cu - bine filtrate - adica o suprafata de filtrare biologica suficient de mare pentru capacitatea bazinului ar iesi fraza perfecta, pe intelesul tuturor.
In acest fel eviti sa ii duci pe incepatori catre cheltuieli inutile si mai tarziu la eventuale probleme pe care nu le vor mai intelege.
Sunt de acord si cu exprimarea - suprafiltrare - in momentul in care se specifica inlocuirea mediului de filtrare biologica periodic , si ii recomanzi in functie de mediul de filtrare biologica folosit si de tipul bazinului,o perioada de timp in care consideri ca mediile de filtrare sunt supra incarcatesi nu mai fac nitrificare.
|
 |
|
EverSad wrote:In regula!
6: Dupa freo' saptamana, stabilim "cand" si cat se face schimb de apa.
Nu cred, ca este nevoie de schimb de apa, in momentul in care vei face schimb de apa vei pierde o observatie , apa alba laptoasa si apoi revenirea la apa cristal, etape care marcheaza fenomenul azotului.
Daca are importanta, chiar se poate filma, daca nu sunt atat de importante aceste etape, sau poate ca nu si despre asta discutam, se poate trece peste.
|
 |
|
Baieti !
Deja lucrurile se complica, adica le complicati !
Tratatele de chimie, tabelele si multele minuni cu bacterii de toate felurile, si tot ce sa vehiculat pe aici, fac referire doar la nivel macro. adica in mijlocul naturi, in padure, in oceane in mari, in lacuri, in ape curgatoare, in desert, la polul nord ,la polul sud etc. Nici un tratat despre ciclul azotului in natura sau in coloana de apa , nu face referire la un bazin de N litri pentru acvaristica. Este adevarat ca avem nevoie de parametri optimi pentru aparitia bacteriilor, pentru dezvoltarea lor, pentru tinerea lor in activitate. Cam asta este tot ce poate face pentru noi aceste studii, cine doreste sa intre in amanunte o poate face linistit atat cat va putea intelege. Daca considera ca ceva din ce a invatat poate ajuta punctual intr-o anumita situatie aici cred ca e liber sa explice. Binenteles ca si in bazinele noastre la scara mica se intampla acelasi fenomen dar nu atat de complex si nu in toate bazinele la fel.
Experimentul
Pentru acest experiment, ca sa ne luminam, sa intelegem, sa practicam adica sa reinventam apa calda putem porni in urmatorul mod
- bazin steril 10-20 l
- burete bolborositor
- o pompa de aer cat mai puternica, ceva care sa poata tine numarul de bazine N (N= numarul producatorilor de substante + UNUL NATURAL )
Asta este tot ce trebuie pentru a studia ciclul azotului pornit prin aditii de bacterii si NATURAL in coloana de apa si mediul colonizator .
Mai departe, cand puneti problema folosiri substratului in acest experiment, nu mai este vorba de ciclul azotului in coloana de apa,deoarece mai apare un element _- solul - care trece printr-un altfel de proces de ciclare aproximativ la fel (nu foarte diferit ) dar si cu altfel de bacterii. Luate impreuna aceste doua fenomene inseamna ECHILIBRARE , niciodata un bazin nu va functiona pana cand acest fenomen nu este incheiat, dupa care, cele doua cicluri se contopesc si incep sa lucreze simultan ducand bazinul la STABILIZARE .
Daca doriti sa testati si ciclarea substratului, dar si a diferitelor tipuri de substrat ar fi nevoie de
- bazin
- substrat , INERT, NUTRITIV, POROS
- substantele de aditie a bacteriilor de la diversi producatori
- N bazine ( N= numarul tipurilor de substrat ) pentru ciclare NATURALA
Daca doriti sa combinati cele doaua situatii pentru a obtine o STABILIZARE mai rapida , mai puteti face si urmatorul experiment
- bazine pentru cate tipuri de substrat doriti sa testati STABILIZAREA inclusiv bazinele pentru stabilizarea naturala
- filtru de fund
- pompa de aer pentru filtrul de fund pe fiecare bazin
- burete bolborositor
- o pompa de aer care sa poata tine toate bazinele din experiment
- substante
Acum alegeti voi cu ce experiment vreti sa incepem
Alegeti si bacteriile de care aveti nevoie, pe cele heterotrofe si autotrofe , nitrosomonas nitrobacter ETC
Si dupa ce vati agitat cautand prin tot GOOGLE-ul mai veniti pe acasa si cititi pana la ultimul PUNCT inclusiv tabelul. Poate totusi intelegeti de ce sunt complicate lucrurile si trebuie sa reinventam apa calda.
http://www.acvariu.ro/ciclul-azotului
Eu mai propun si achizitia unui microscop, ca sa putem observa concret ce tipuri de bacterii se dezvolta, ca bacteriile din coloana de apa si mediile de filtrare biologica , nu sunt aceleasi cu cele din diferitele tipuri de substrat, si pentru ca, ca este posibil sa nu gasim prea multe similitudini de bacterii in bazine.
PS
Daca ma primiti la contributii, pot fi si eu prezent, daca nu am dreptate injuratima, daca am dreptate abtineti-va, in ambele situatii nu vreau sa intru in polemici si amanunte.
Probabil va fi ceva de inteles din acest post, sau de folos cuiva.
|
 |
|
EverSad wrote:OFF topic: Proiectul stagneaza momentan. (Cineva trebuia sa trimita 6 mii da' ieuro si mo' dat teapa)
Se asteapta finantare alternativa.
On Topic:
Cat de tare afecteaza testul, daca se merge pe temperatura mica? (1-10 celsius)
Stiu ca este bine sa am peste 25C pentru bacterii.....
Manevra ar fi ca vreau sa fac testul in hala/depozit si nu am incalzire acolo.
La 1-10 grade celsius nu mai ai nevoie de filtrare biologica pentru apa, in cel mai rau caz ai putea avea nevoie de filtrare chimica sau mecanica. Temperatura este un parametru indispensabil si care influenteaza foarte mult dezvoltarea organica, la foarte rece ( a se intelege sub 15 cu plus ) nu se dezvolta aproape nimic , si la foarte cald ( peste 35 cu plus ) ce sa dezvoltat incepe sa moara .
|
 |
|
flo77 wrote:
Ariath wrote:
Chihiros wrgb II 30
Wow! Da' stiu ca te-ai hotarat sa le dai serios cu PAR-ul la cap plantelor! Cred ca e cazul de comprese cu CO2(sau mai mult carbon lichid) pana nu incep sa_si faca algele de cap.
Succes in continuare, acvariul e superb!
Eu vad acest bazin atat de bine stabilizat, incat mie greu sa cred ca va face alge !
|
 |
|
dan.pavelescu wrote:Cum mai arata acvariul acum? Ca sa stiu daca fac o propunere rusinoasa catre adminii aia mai batrani
Si eu zic ca se merita propunerea !
Nu inteleg tovarase, ce mai astepti ?
|
 |
|
|
|