[Logo www.acvariu.ro]

Acvariu.ro - forum - Cea dintai comunitate a acvaristilor
  [Search] Search   [Recent Topics] Recent Topics   [Hottest Topics] Hottest Topics   [Top Downloads] Top Downloads   [Members] Member Listing   [Groups] acvariu.ro 
[Register] Register / 
[Login] Login 
Messages posted by: Lucian
Forum Index » Profile for Lucian » Messages posted by Lucian
Message
Considera bornele 1 si 2 din montaj bornele unui intrerupator pe care trebuie sa-l pui pe firul de alimentare a sursei ventilatoarelor. Deoarece ai doar doua borne trebuie sa intrerupi doar o faza (fir). daca conductorul este cu doua fire lipite operatia este usoara, daca conductorul este rotund este mai greu (dar nu imposibil) de ajuns la cele doua fire interioare mantalei externe. Daca conductorul este cu 3 fire se taie unul din firele de culoare albastru/maro sau verde nu cel galben-verde care este masa.
Este acelasi lucru cu intrerupatorul de la lustrele din casa. La intrerupator ajunge doar o faza, cealalta merge direct la bec. Intrerupatorul uneste sau intrerupe acea faza si face ca becul sa merga sau nu.
ufffffffffffff mai usor nu stiu cum sa-ti explic. Mai bine ne vedem maine si facem practic in 2 minute un cutter si o sticla de bere (sa vezi ce repede beau berea dupa concediul asta)
Nicio problema, este un forum si ne exprimam liber ideile, dar...
In schema am dat exemplul doar pentru dorinta explicita a lui Koala de control al ventilatoarelor. In al doilea rand in manual este dat clar: "Relay contact capacity..." Adica niste valori limita maxime a celor doua relee. Din pacate si astea sunt omise datele pentru curent continuu si pentru sarcina inductiva sau capacitiva si este data doar sarcina rezistiva (implicita daca nu este specificata): capacitatea unui releu sa "rupa" arcul electric si sa "tina" in sarcina pentru cele 3 exemple de mai sus este diferita.
La fel de bine poti sa legi un consumator la 12 V pentru racire si sa pui un incalzitor la 220V pentru incalzire, cele doua relee nu sunt legate intre ele si nici alimentate intern.
Deci si tu ai dreptate dar este o alta schema

...si sursa de 12V a ventilatorului sa o leg la conectorii 1 si 2 (cooling). Corect?

Incorect. Alimentarea sursei o intercalezi prin controler, mai bine zis unul din cele doua fire de alimentare il tai si cele doua fire rezultate le legi la controler - vezi schema mea (de preferat faza dar asta necesita sa testezi si sa bagi mereu in aceasi pozitie stekerul in priza). Ai inteles?
Mai asteapta sa ii duci la un PetShop pentru ca este pacat. Multa lume este in concediu si poate nu a apucat sa vada topicul tau...
Amandoua montajele vor functiona pentru ce ai tu nevoie fara improvizatii - considera-le ca pe niste relee care fac sau nu un contact in functie de temperatura. Tot ce trebuie sa faci este sa intercalezi pe unul din circuitele de alimentare (ori pe alimentare la 220V ori pe linia de curenti slabi 12V) de preferat pe 220v pentru a nu sta alimentatorul sub tensiune tot timpul. Am pus mai jos doua schite care cred ca sunt sugestive...
Eu personal as prefera schema www.fish-street deoarece are senzor de temperatura extern si nu mai trebuie facute improvizatii care in cazul senzorilor sunt problematice - montajul nu este conceput sa compenseze rezistenta cablului de legatura si nici eventualele influente electromagnetice, etansarea senzorului, etc.
Daca te hotarasti sa iei de pe www.fish-street spune-mi ca am gasit cate ceva interesant de comandat de la ei. Ce nu imi place la aceste montaje este ca sunt totul sau nimic. As fi preferat un montaj care sa varieze tensiunea de alimentare a ventilatoarelor si sa functioneze gradual in functie de temperatura. O imbunatatire ar fi ca alimentatorul sau fie cu selector de tensiune: 4; 6; 8; 10; 12 v si sa poti sa te joci cu turatia (zgomot vs randament)...
Bine ai venit.
Este bine ca ai postat aici pentru o scurta prezentare, dar asteptam si jurnalul acestui setup la sectiunea "Aqascaping".
Stiu ca acum arata mai bine si poti sa ne impartasesti despre evolutie...
Invata-te ca de acum sa nu mai "gandesti" in ml de substanta ci in ppm... In felul asta toti vom avea acelasi piunct de reper care nu mai tine cont de marimea acvariului ci doar de concentratia substantei active
In cazul tau:
MICRO - seara: - dozare din 3 in 3 zile
FE: 3mg/zi
Profito: 3mg/zi

In primul rand eu recomand sa se dea Micro dimineata, cand plantele au nevoie sa proceseze fierul care altfel se descompune destul de repede. Si nu inteleg, intr-o parte spui ca pui la 3 zile iar in alta parte spui ca dozarea este zilnica???
Nu este OK sa ai fier zero. Fierul nu este absorbit de substrat. Fierul poate sa se combine cu PO4 si sa precipite, dar precipitatul este cu valoare ZERO pentru plante...
Doza ta va adauga:
Profito: 3mg/zi la 190 acvariu tu pui o doza de 0,0315 ppm Fe
Ferro: 3mg/zi la 190 acvariu tu pui o doza de 0,08 ppm Fe
In total 0,11ppm Fe. Daca il pui zilnic este OK dar daca il pui la 3 zile nu prea merge. Incearca sa pui la doua zile un total de 0.2ppm Fe. In celelalte zile pui Macro...
Si ca vorbeam de Macro:
MACRO - dimineata - dozare din 3 in 3 zile
K: 3 ml/zi
PO4: 3ml/zi

Fosfo: 3ml va aduce un aport de 0.08ppm PO4 la acvariul de 190 litri (calculele sa le faceti la valorile de apa nete nu la capacitatea brutra a acvariului. Eu aici dau niste modele...). Mie mi se pare o valoare foarte mica. Vezi ce date am dat eu la tintele recomandate. Nu stiu cu ce ai masurat valoarea de 0.05ppm PO4 si chiar daca ar fi reala pana la o valoare de 1ppm mai ai cale lunga...
NO3 mare inseamna ca dai multa mancare la pesti. De aici si valoarea mare a nitritilor: ai mereu in procesare o cantitate mare de mancare, resturi si reziduuri. Ori micsorezi numarul de pesti => cantitatea de mancare sau doar cantitatea de mancare ori maresti cantitatea de apa de la schimburi. Daca intr-adevar ai 30ppm NO3 de ce ai mai pus Nitro? Tinta ar trebui sa fie sa scazi pe la 10ppm NO3-ul
Starea plantelor poate avea o cauza si temperatura marita.
Daca problema este sa nu alunece plasa in laterale se poate rezolva cu niste placute prinse de interiorul ramei astfel incat sa impiedice jocul lateral (placutele intrand pe partea interioara a bazinului)
Daca problema este ca o imping pestii in sus cand sar - daca exista aceasta posibilitate rama trebuie prinsa de sticla - un U din aluminiu intors cu laturile in jos, fixat de rama plasei si sa intre sticla acvariului intre laturi. Il blochezi cu un cauciuc intre U si sticla...
Rama pentru plasa de tantari de la geamurile termopan. Pui o alta plasa dar rama este buna si sistemul de prindere cu un cordon de cauciuc care intra intr-un sant este foarte usor de utilizat.
PO4 + pompa de circulatia apei + CO2 stabil si mai mult
GSA apare in cateva ore daca nu este echilibru deci stergerea geamului seara si urmarirea aparitie/disparitiei pana in seara urmatoare...
O evolutie notabila. Pentru cine nu isi da seama sa se uite la diferenta dintre doua poze facute la o diferenta de 3 luni. Continua tot asa.
Fa un reactor dintr-un filtru extern si daca poti fa-l cu by-pass cu 3 robineti astfel incat sa reglezi un debit mic prin reactor si sa se dizolve tot CO2-ul.
Dupa cum ai spus singur GSA=PO4 in deficit deci trebuie pus in plus
La lumina eu recomand o perioada de maxima intensitate = fotosinteza de minim 4-5 ore. Eu am la un bazin un pic mai mare ca al tau iluminarea de 2 tuburi 10 ore si 6 tuburi 6 ore (toate 6 de 54W) si nu am alge - asta este un complex de factori dar iluminatul este unul din elementele ecuatiei...
Combinatia de 1 midday + 1 aquaflora este foarte buna. (si mai buna ar fi 2+2 )
Bine ai venit! Frumos acavariu.
Am vrut sa-ti editez link-ul pozei, ca sa se vada direct in post, dar poza este prea mare...
A inceput sa arate altfel. Acum rabdare, si stai cu ochii pe el.
Alex wrote:...de livrat, l-am livrat catre Mosu, acum f...pe el la cap, ca el trebuie sa-l ridice pe site Nah ca l-am dat in gat

Ce faci Mosh ??? DORMI

De pe cand ma jucam cu discusii am gasit urmatorul link salvat: http://www.aquapress-bleher.com/
viulian wrote:... si de asemenea, mi-ar place si mie o foarfeca in S

Mi-am luat una si iti garantez ca face toti banii mai ales la HC Vezi ce faci si nu iti obtureaza zona de lucru cum mi se intampla cu foarfeca curba...
Userul angelytto a fost banat pentru comportament jignitor.
I s-a sters si Avatarul pentru utilizare neautorizata a unei fotografii proprietate a unui coleg de pe forum.
smilie
Merg si Staurogine repens sau Porto Velho in dreapta dar si Alternanthera reineckii 'Mini' care sa faca o pata rosie sau un sir de lumanarele de Ammania bonsai in stanga...
daca pui staurogine sa fi atent ca se vor propaga peste gazon (trebuie tinute din scurt )
realmode wrote:Trebuie doar curatata sticla si atit?

Sticla nu trebuie curatata sub nivelul substratului ci trebuie doar acoperita

Daca sticla se acopera cu un film verde (si nu puncte verzi) nu este GSA ci GDA... Vezi pozele de mai jos (prima este GDA iar a doua GSA).
Daca este GSA, intr-adevar se creste nivelul de PO4. Daca este GDA cauze posibile sunt CO2 prea putin, dezechilibru Ca/Mg (lipsa Mg) sau dezechilibru NO3/PO4 prea mult PO4. Din analize ar rezulta oricum ca ai PO4 prea putin. Mai conteaza si cu ce tip de teste ai facut masuratorile si daca ai verificat vreodata acele teste - se face o solutie cu apa distilata si cu fertilizantul tau astfel incat sa rezulte o valoare de sa zicem 0.2ppm PO4. Se testeaza acea solutie si se vede culoarea fata de paleta de culori data de fabricant... Eu la PO4 am ramas profund dezamagit de testele JBL si salifert pe a caror masuratori nu ma mai bazez (la o solutie de test facuta de mine care era de 1ppm PO4 Salifert imi arata sub 0.4ppm iar JBL era atat de colorata ca nu se vedea prin ea deci mult peste maximul de 1.8ppm. Concluzia o trageti singuri.
Daca utilizezi apa de osmoza in mod cert este de la dezechilibrul Ca/Mg si in general nutrientii de firma dau acest dezechilibru deoarece sunt prea putine persoane care utilizeaza si solutiile de corectie (cum este Seachem Equilibrium sau Aquavitro Mineralize) sau adaos doar de magneziu. In general apa de la retea este bogata in Ca si mai putin bogata in Mg.
De asemenea nu este buna acea pauza pentru ca intrerupi procesul de fotosinteze. Este bine o durata de 7.5 ore dar sa fie continue. Daca vrei sa vezi acvariul si dimineata si seara pune dimineata o ora cu iluminat redus, cat sa dai de mancare si sa pui nutrientii si dupa amiaza 7 ore full.
Pentru a sustine plantele substratul trebuie sa aiba cel putin 5cm. Daca nu este asa mai ai timp maine sa faci rost si sa-l completezi
 
Forum Index » Profile for Lucian » Messages posted by Lucian
Go to:   
Powered by JForum 2.3.4 © 2012 JForum Team • Maintained by Andowson.com