Message |
|
dan.pavelescu wrote:GSA-ul e normal, in lipsa CO2. A fost bine si la 41 de grade, stati linistit
GSA-ul apare mai ales la lipsa fosfatilor
Nu este problema cu temperatura in general, am avut plante si cand cresteam discusi si incalzeam eu apa la 30-32 grade  , problema este la unele specii de plante care nu suporta un astfel de soc: lipsa nutrientilor, CO2 si temperaturi mari. Acum sa vedem cum isi revin...
|
 |
|
M-am intors dupa o 8 zile de umblat pe munte. Pe acolo umblam cu polartecul pe mine, 9-14 grade noaptea si 24-27 grade ziua  . Prin oras cum era la 37-38 grade?
In acvariu am avut 28-29.4 grade. Plantele fara o dozare zilnica de nutrienti si fara codoi nu au dus-o prea bine. Unele au crescut ca nebunele (ca de obicei), altele au inceput sa dea semne de topire.  Puteti face comparatia cu poza de sptamana trecuta. GSA peste tot, in rest nici urma de alge.
Dintr-o data a aparut o explozie de lintita (lemna minor pentru puristi). Inainte nu era nici urma  Treaba nasoala, urmeaza o perioada de vanatoare permanente pentru a scapa de ea sau macar de a o mentine intr-un stoc acceptabil.
Luni urmeaza o balaceala, curatenie si de marti reintroduc in functiune instalatia de CO2. Peste 2 saptamani urmeaza o alta deplasare de o saptamana si un alt experiment.
|
 |
|
Inelele ceramice sunt doar pentru filtrare mecanica, deci poti renunta linistit la ele si sa introduci orice mediu mai poros chiar si piatra vulcanica, mai bine inele siporax.
Succese!
|
 |
|
Trebuia sa intrii cu foarfeca nu cu sapa  Esti prea harnic
|
 |
|
|
 |
|
|
 |
|
dan.pavelescu wrote:Iar.. unde e dom'le prezumtia de nevinovatie?
Aproximativ doua saptamani au stat fara mancare in dozator, abia miercuri am facut alimentarea.
Sa pun intrebarea altfel: JBL Algol sau Prodibio Alg'Out?
Daca nu dai toate datele de la inceput (asa cum le ceri si tu altora  ).
La intrebare nu iti raspund, doar cunosti ca eu sunt impotriva algicidelor direct in bazin, in afara de 2 - cand e neaparat nevoie de metronidazol si de carbon lichid.
|
 |
|
dan.pavelescu wrote:Idem molly. Am o caruta de molly si xipho in acvariul asta.
Pai de ce le mai dai de mancare daca au alge? Sa se descurce... Din experienta mea niciun peste nu moare de foame daca o saptamana nu primeste nimic de mancare. Incearca asa si vezi daca mai fac mofturi
|
 |
|
dan.pavelescu wrote:M-am gandit si eu des la o instalatie pentru schimb de apa, n-ar fi greu de realizat. Dar mi-am dat seama ca voi deveni si mai puturos si nu voi mai aspira in veci substratul. Asa ca am ales sa schimb apa doar prin mentenanta.
Ma intereseaza o poza de ansamblu, sa vad evolutia plantelor (ca acum se face luna).
Automatismul este pentru perioada in care plec de acasa (1-3 saptamani) in care pot sa las sticle pe care cine ramane acasa sa le verse saptamanal in bazin in fiecare luni dupa ce duminica s-a facut schimbul de apa...
Pai de cand l-am plantat l-am tuns de 3 ori.  Ultima data s-a strans o galeata de verdeata mai ales ca am aruncat ceratopterisul, am mai pastrat doar un fir, dar si ala creste ca nebunul...
|
 |
|
Ma pregatesc de concediu. Am imbogatit instalatia de schimb apa la picatura cu o electrovalva care va fi comandata de un releu WiFi Sonoff si cu un debitmetru digital. Debitmetrul e doar de curiozitate sa vad cam cata apa schimb saptamanal si sa vad daca "prinde" debitul de schimb la picatura. Am separat apa care vine de la filtre in doua cai. Pe o cale este un robinet de reglaj fin prin care las in mod normal sa curga cam 50-80 l/zi iar pe cealalta ramura am pus o electrovalva. Electrovalva este normal inchis. Va fi actionata de releu cu un program de functionare vreo 4-5 ore duminica pentru a face schimbul de apa, sau o voi actiona manual daca vreau sa racesc apa din acvariu... Astept o carcasa IP64 pentru Sonoff si gata automatizarea.
|
 |
|
Am pus peste tot ultimul fisier
|
 |
|
Gaurile din frunzele unor plante arata o deficienta de potasiu. Daca vei adauga nitrati si fosfati vei mari si concentratia de potasiu si vei vedea destul de repede rezultatele (la frunzele noi in general).
|
 |
|
Ieri am crecut populatia acvariului cu 20 Callistus si pentru ca nu am gasit Rasbora espei am luat 10 Barbus Tetrazona rosu sa am miscare in bazin si nu m-au dezamagit este o alergatura in tot bazinul... O sa mai iau inca 10-15 bucati.
Cu plantele, la inceput mi-am propus sa incep fertilizarea usor si sa o cresc treptat. Azi cand am facut schimbul de apa am vazut ca au aparut cateva frunze moarte, m-am uitat la ele si am vazut ca incepusera deja sa apara pete maronii pe frunza batrane (de la baza plantelor). Asta mi-a spus ca duc lipsa de mecronutrienti (nitrati si fosfati), drept care dupa schimbul de apa am facut niste teste => NO3 si PO4 zero. Fiind venite de la crescatori de plante ele erau obisnuite cu un regim full de nutrienti, drept care m-am hotarat si am trecut pe regim full EI drept care am adaugat 15ppm de NO3, 2 ppm de PO4 si 0.5 ppm de Fe gluconat (maine o sa mai dozez micro pentru ca sigur fosfatii vor precipita din fier). Dupa o ora deja multe plante au inceput sa perleze, firisoare de bule de oxigen au inceput sa apara mai in tot bazinul  De acum o zi macro o zi micro si full CO2. Caz solved
|
 |
|
incepator wrote:
Ma refeream la Crinum calamistratum, am crezut ca ai unul in mijloc
In zona aia sunt cateva fire de Lindernia rotundifolia "variegated" in fata si in spate un varf de Eichornia azurea (in dreapta se vede un Eichornia azurea mai mare)...
|
 |
|
adiio wrote:
Lucian wrote:
si impedanta, impedanta ???
pentru 1 metru oricum nu conteaza.
la impedanta nu lungimea conteaza (un cablu TV oricat de lung este tot 75 ohmi are impedanta) ci zona de lipitura care nu mai are acelasi mediu de izolatie... lungimea unui cablu conteaza ca si rezistenta totala a firului si implicit pierderea nivelului semnalului transmis.... dar la aplicatia noastra chiar nu stiu ce parametru este mai important si cat influenteaza masuratoarea, nu stiu cat este de amplificat semnalul si la ce frecventa lucreaza astfel incat sa fie influentat de acesti parametrii. In toate documentatiile sondelor de pH scrie ca sa nu fie traseu comun al cablului de la sonda si a cablurilor electrice... Ca in orice fenomen pe care nu il stapanesc aplic principiul de bun simt: paza buna te fereste de neplaceri
|
 |
|
incepator wrote:Vad cumva un crin in mijloc? Daca este asa, iti recomand sa il muti in coltul din spate pe unde ai outul din filtru, creste pana la 1.2m lungime si asa are loc sa se plimbe prin acvariu, face si niste radacini puternice, iar cand va fi dezvoltat la maxim nu o sa poti sa il muti usor.Din cauza unuia ca asta am facut un acvariul actual de 135cm
Nu stiu la ce planta te referi tu ca ar semana cu crinul de apa, dar nu am asa ceva prin bazin  Toate plantele de acolo le-am crescut de ani de zile asa ca cam stiu cum si in ce fel cresc 
|
 |
|
Am facut o comanda de substante si pentru a ajunge la suma minima per comanda am luat in plus cate un Kg de Azotat de potasiu si Sulfat de potasiu puritate pentru analiza. Daca este cineva interesat le dau la pretul de achizitie si anume KNO3 48 lei/Kg si K2SO4 37 lei/Kg. Prefer sa le dau in flaconul original si doar in Bucuresti, nu trimit in tara.
|
 |
|
Astazi operatiunea Reset pot spune ca s-a terminat. Lotul de Amano si Otocinclus au sosit si s-au apucat sa pasca...
Am primit si substantele pentru nutrienti (a trebuit sa cumpar mai mult asa ca o sa am de dat la pretul de achizitie). Am montat si un ventilator de suprafata pentru evaporare si racirea apei (un corp cu 6 ventilatoare). Este foarte zgomotos
Totul functioneaza bine (in afara de ventilator) si am inceput plantarea (pentru inceput cam 35 de specii  )... Am facut-o in graba, fara un plan. O sa le mai mut, aranjez in timp
|
 |
|
adiio wrote:Eu as fi facut-o altfel... cumparam 1-2 metri de micro-coaxial, taiam cablul sondei si prelungeam firul prin lipituri cu fludor.
Din experienta stiu ca sudura bate la fund orice mufa.
Asa ieseai si mai ieftin. 
si impedanta, impedanta ???
|
 |
|
Am tot cautat sa-mi prelungesc cablul de la sonda pH. Ce se gaseste in comert cablu dedicat este de 7 ori mai scump decat ar fi normal... Deoarece nu am gasit cablu BNC mama/tata am luat un cablu BNC tata/tata si o mufa adaptoare mama/mama din care a rezultat un prelungitor de 1m la uriasul pret de ~15 lei cu TVA
Iata o sursa de piese (dar nu e singura):
- cablu BNC https://www.conexelectronic.ro/ro/cabluri-rf-asamblate/15398-CABLU-BNC-BNC-50-OHM-1M.html
- Adaptor BNC https://www.conexelectronic.ro/ro/tip-bnc/9603-ADAPTOR-BNC-TIP-I-MAMA-MAMA.html
Am atasat si cum arata cablul pus in opera... Recomand recalibrarea controllerului de pH dupa aceasta operatie (se mai schimba rezistenta/impedanta), cu toate ca dupa schimbare nu s-a modificat pH-ul masurat...
Am cumparat si niste mufe pentru a face dintr-o sonda veche un cablu prelungitor: tai cablul de langa sonda si montez o mufa BNC. Se gasesc foarte multe tipuri, majoritatea prin sertizare si neavand scule recomand pe cele prin lipire, cum ar fi asta: https://www.conexelectronic.ro/ro/tip-bnc/8699-BNC-TATA-SURUB-MANSON.html
Pentru prelungirea sondei de temperatura m-am uitat la cablu/mufa si parca o stiam de undeva... Este mufa mini DIN 6 pini cunoscuta in calculatoare ca PS/2 mufa de tastatura/mouse, deci trebuie un prelungitor de tastatura/mouse PS/2 - caz solved
Instalatiile imi funtioneaza in parametrii. Am dat drumul si la al doilea reactor CO2 si se observa ca scaderea pH-ului se face mult mai repede deci dizolvarea codoiului este foarte buna pe doua reactoare.
Am inceput dozarile de nutrienti. Zilele astea urmeaza marea plantare (vreo 35 specii de plante) si urmeaza sa-mi vina un lot de creveti Amano si Otocinclus Affinis.
|
 |
|