Message |
|
De-abia acum am vazut topicul asta, imi cer scuze.
Bine ai venit printre marinari, domnu' koala.
Am doar o mentiune de facut. Am observat ca ai spus mai sus ca salimetrul iti indica la mijlocul portiunii verzi. Ar trebui sa vezi exact ce salinitate inseamna asta. Spun asta pentru ca la mijlocul sectiunii verzi la acel salimetru ai salinitatea undeva pe la 1022 - 1023, si asta e cam mica. Recomandat ar fi 1025, dar sa spunem ca interval intre 1024 si 1026. Desi valorile par foarte apropiate, diferenta este mare si animalele o sa fie primele care o sa o simta.
Am vazut ca ai intrebat despre zoantusi si despre eventualul pericol. In cazul acesta, eu as recomanda alti corali, sunt multi care sunt cel putin la fel de frumosi si la fel de usor de tinut. Parerea mea.
|
 |
|
Felicitari pentru initiativa.
Recomandari:
* test NO3 Salifert, test KH Salifert. Din cate am folosit si din cate am citit pana acum, sunt cam printre cele mai exacte teste. Cel de PO4 de la Salifert... NU!
* eu in locul tau, dupa ce mi-as fi facut damblaua cu apa de la retea, as fi schimbat toata apa ulterior, cu apa de osmoza. Nu este deloc recomandata apa de la retea!
* baga macar o parte de CUC acolo: niste melci Trochus + niste paguri (1 - 2 maxim). Trochus o sa-ti extermine diatomeele. A si ideea ca daca le elimini se prelungeste perioada cu alge...  Cred ca glumesti, nu? Nu are nicio logica.
* nu ai destula lumina. Acum e ok, e la inceput, e bine sa fie putin mai scazuta. Dar pe viitor, nu o sa-ti ajunga lumina aia. Ca si exemplu, sunt acvarii de ~100 de litri care merg cu lampa MH intre 150W si 250W  Ori mai suplimentezi cu inca o lampa, ori te orientezi spre niste leduri.
Schimburi de apa faci? Cat de mult si cat de des?
|
 |
|
Pare sa-i mearga bine. L-am rarit putin inainte sa-l pun in acvariu. O sa vedem dupa o perioada mai mare cum rezista. La temperatura nu-mi fac probleme, sigur rezista. Sa vedem cu lumina cum o sa-i placa.
|
 |
|
Exact, mixtura nici eu nu mi-am preparat-o singur. In schimb, eu am mers pe mixtura luata de la George, cea de la Ocean Nutrition parca. Eu am folosit mixtura numai si numai de-asta si de comoditate, si pentru ca nu m-am interesat de alte surse.
Domnu' koala, multumesc! Dar presupun ca presupui ca acvariul nu mai arata chiar asa din cauza unui "mic" echinodorus oferit intr-un sac negru.  Oricum, pestii nu sunt speriosi. Nu pot sa spun nici ca sunt cei mai curajosi. De mancat imi mananca si acum din mana, dar ii mai apuca si se mai sperie.
Silviu, mai nou, stau destul de aproape de tine, daca-mi aduc eu bine aminte. Luni nu o sa fiu in Bucuresti, dar de Marti inainte, oricand vrei dupa ora 18, imi spui si te astept cu cea mai mare placere.
|
 |
|
Cu cea mai mare placere.
Temperatura sta aproximativ la 29 de grade. Mai am fluctuatii in functie de capacul de pe acvariu, pe care il mai dau jos din cand in cand. Atunci, temperatura scade pe la27,5 - 28 (care e o idee cam mica pentru discusi). I-am tinut si la 31 - 32 de grade in cateva situatii pentru intervale de cateva zile cand isi mai pierdeau pofta de mancare.
Cand erau mai mici, incercam sa schimb apa macar de doua ori pe saptamana, cam 30 - 40%. Nu reuseam tot timpul. Imediat dupa ce i-am luat bineinteles ca aveam exces de zel si schimbam tot asa 30 - 40% din apa la 2 zile. Dar in timp... mi-a trecut.  Acum, cand sunt mari, apa o schimb cam o data pe saptamana, dar schimb mai mult, uneori si 60 - 70%. Au mai fost cazuri in care au stat si 2 saptamani fara schimburi de apa.
In crestere, ca si pui, incercam sa-i hranesc cat mai des posibil. Asta insemna masa dimineata, inainte sa plec si apoi seara, cand veneam acasa mai apucam sa le dau inca de vreo 2 - 3 ori de mancare (uneori de 4 ori). Nu le dadea mult, dar cat sa manance bine de tot. Adica nu prea ramanea mancare neconsumata si baietii (si fetele) aveau burtile umflate. Ii hraneam cat de cat variat, dar cea mai mare parte din hrana era alcatuita din mixtura de inima de vita. A, si Tetra Discus. La inceput erau cam mofturosi, nu mancau toti mixtura, dar le-a trecut repede. Acum, la maturitate, ii hranesc o data sau maxim de doua ori pe zi cu Tetra Discus. Din cand in cand, le mai dau si mixtura sau larve rosii pe care s-ar parea ca le plac tare mult, dar nu e cea mai nutritiva mancare.
Da, s-au ales perechi. Nu toti, dar am doua perechi din 8 pesti. Probabil cele doua perechi ii streseaza din cand in cand pe restul si din cauza asta nu se mai aleg.  Mi-au si depus, dar nu am incercat sa-i ridic pentru ca nu am ce-mi trebuie si nici nu prea am timp sa ma ocup de asta. S-a intamplat si ceva ciudat. In acvariul dinainte, cel de 200l, se alesese o pereche de san merah amandoi, care au si depus. Apoi au primit casa noua de 350 de litri, unde... am observat chiar saptamana trecuta ca acelasi mascul a depus cu o alta femela, una pidgeon (in locul celei san merah). Deci s-au recombinat ca sa zic asa.
Ca si comportament, numai cand ii mai apuca pe unii depunerea sunt putin mai agresivi, ii fugaresc pe restul din locul in care depun. In rest, nu sunt certuri mari, doar ocazionalele infruntari scurte, in care practic doar se lauda unii in fata altora. De mancat mananca toti impreuna, nu se alunga unii pe altii. Ei devin mai teritoriali daca au pentru ce sa devina teritoriali. Adica daca au diferite decoruri prin acvariu (crengi, plante, un filtru intern, o piatra mai mare, etc.) atunci o sa se "certe" pentru locul cel mai bun. Eu am niste treburi prin acvariu, dar nu cine stie ce.
Nu am avut absolut nicio problema vizibila cu ei. La un moment dat, erau foarte speriati si, dupa niste discutii cu unii-altii am ajuns la concluzia ca ar putea fi o infectie bacteriana asa ca am decis sa le fac un tratament antibacterian cu Esha 2000 (google it). Totusi, eu presupun ca stresul era cauzat si de calitatea apei pentru ca imediat ce am facut un schimb mare de apa, lucrurile s-au ameliorat vizibil, inainte de tratament.
Am avut initial 13 pesti, am pierdut unul singur pentru ca a ramas tare in urma si la un moment dat pur si simplu nu a mai mancat. Daca a fost o boala... nu s-a mainifestat si la altii. Din restul de 12, 4 i-am donat pentru ca ramasesera putin mai mici, si erau cam asupriti de cei mai mari. Restul de 8 inca ii am sanatosi si voiosi, au intre 13 si 16cm. Diferentele de marime dintre exemplare sunt inevitabile in conditiile astea de crestere, dar eu consider ca totusi s-au dezvoltat ok.
M-ai intrebat cum am facut eu si ce conditii am eu in acvariu. Asta nu inseamna ca am procedat bine, unele lucruri expuse mai sus nu prea sunt recomandate cresterii discusilor. Dar presupun ca exact asta te interesa, pentru ca detalii despre conditii ideale gasesti peste tot.
Daca mai ai intrebari, shoot. Daca vrei sa-i vezi live, trebuie doar sa-ti exprimi dorinta.
|
 |
|
In cazul asta, bravo!
Da, nici nu vreau sa ma gandesc cat ar dura sa-i faci sa inteleaga pe cei din spitale in cazuri de-astea.
Apropo de bristle worms, din cate stiu eu, sunt din aceeasi clasa cu viermii penati - care astia din urma ne plac mult. 
|
 |
|
Cred ca problema lui viulian cu bristle worms e ca sunt (sau pot fi) "periculosi", pot fi otravitori.
Daca asta e motivul, atunci cred ca trebuie sa te linistesti. Nu pentru ca nu ar fi adevarat, ci pentru ca intr-un marin sunt muulte vietuitoare care pot fi considerate periculoase.  Inclusiv unii corali. Din cauza asta se recomanda folosirea manusilor cand umbli pe-acolo. Cu toate ca am asa o banuiala ca Ciprian nu foloseste manusi si tot nu a patit nimic pana acum. 
|
 |
|
Plantelor poti sa le explici teorie cata vrei, tot nu o sa inteleaga.
Pe de alta parte, daca iti merg bine, daca esti multumit, atunci totul bine si-nainte.
|
 |
|
Pe mine nu m-ai convins. 
|
 |
|
Pai... alea sunt valori mari de N si P?  Era retorica intrebarea. Crede-ma (sau nu, e alegerea ta), nu sunt mari deloc. Mai ramane si K de luat in considerare, care are un rol enorm si direct in procesul de fotosinteza. Teste pentru asta sunt, dar sunt cam scumpe. Il putem doar estima tinand cont de cantitatea de fertilizant adaugata. Deci trebuie sa tii cont si de o posibila lipsa de potasiu.
nici nu am cum sa am la ce valoare de PO4 am
Iarasi, nu e deloc mult PO4 acolo. Nu zic ca e extrem de putin... zic ca nu e nici pe departe mult.
ar fi doar varianta osmoza inversa
Varianta pentru ce? In cazul in care problema plantelor este de la duritatea crescuta a apei... Cu CO2-ul nu vad ce legatura sa aibe, poti la fel de bine face aditie de CO2 si intr-o apa mai moale si intr-una mai dura.
Daca ai KH-ul chiar 12, adica daca testul ala e corect, atunci am indoieli ca o bula pe secunda e suficient. Te cred ca testul permanent e galben, dar tot am indoieli. Sa-ti spun de ce: eu la acvariu de 40 de litri brut bagam 2 - 3 bule pe secunda fara absolut nicio problema.
Si totusi... am o nelamurire.  Tu spui ca plantele par sa nu o duca chiar bine si tu... intrerupi fertilizarea macro? Sau de fapt fertilizantii de la Tropica contin si macro. Dar totusi, cu aditia ta suplimentara de macro (PPSPro-ul), nu esti foarte multumit de cum arata plantele. Si atunci... de ce sa reduci fertilizarea? Niciodata o planta nu a mers prost pentru ca avea ce sa pape. In majoritatea cazurilor o planta merge prost pentru ca nu are ce sa pape suficient din fiecare element necesar. Parerea mea...
|
 |
|
A, acum mi-e mai clar. Deci nu spune nimic cum ca excesul de nutrienti ar inhiba cresterea, ci ca plantele secreta inhibitori. Asta ar putea sa fie adevarat... dar totusi schimburi de apa regulate se fac.
Acum mi-e clar.
Eram doar curios ce zice Dennerle acolo.
On topic, ai spus si tu, a spus si Preamaritu' mai sus despre Algexit. Si despre Easy Carbo.
@bogdivaio
Eu nu as folosi niciun fel de algicid in acvariu. Si nici Easy Carbo daca ai adaos de CO2 (scuze, am citit pe sarite topicul, nu stiu daca ai sau nu). Daca ai CO2, cum stai cu el? Dozezi suficient?
Eu sunt de parere ca ai carente acolo. Ori algicidul ala si-a facut de cap, ori ai carente. Gauri in frunze pot sa fie de la deficienta de potasiu, ingalbenirea si putrezirea frunzelor poate indica o deficienta de N si/sau P. Zic "poate" pentru ca e posibil sa fie si alte cauze.
Intr-un post anterior ai spus PO4=1,5. Poate mai cresti putin...
De algele verzi green spot si/sau green dust nu-ti fa prea multe griji. Ele sunt prezente in acvariile stabile si pot fi usor tinute in frau. Atata timp cat nu sunt deranjante de la o zi la alta, esti ok.
Mult succes!
|
 |
|
viulian wrote:manualul Dennerle imi recomanda (eu folosesc Dennerle) sa nu supradozez, caci plantele - spun ei - genereaza substante blocante care impiedica absorbtia nutrientilor daca nutrientii acestia au concentratii prea mari
Inca o tema de discutii.
Sunt foarte interesat de ideea asta. Nu stiu daca poti sa faci rost de acest manual de la Dennerle. Sunt curios exact ce spun ei acolo. Zic asta pentru ca ideea sugerata mai sus ar anula toata teoria (si practica) din spatele fertilizarii Estimative Index. Atata timp cat echilibrezi concentratia de nutrienti din apa cu iluminarea si aditia de CO2, atunci... poti sa depasesti de cateva ori bune valorile sugerate de ei.
Mai clar putin, cu exemplu: am avut in acvariu, masurat cu 3 teste diferite, intre 60 si 80 ppm NO3 si 6 - 8 ppm PO4. K as fi vrut eu sa-l pot masura, dar nu aveam cu ce. Fertilizam zilnic, mult + schimb de apa 40 - 50% la sfarsitul saptamanii. Trebuia obligatoriu sa tund toate plantele saptamanal, se observau cresteri clare de la o zi la alta. Cu alte cuvinte, le mergea bine.
Asta nu inseamna ca alte tipuri de fertilizare si alte valori mai scazute ale nutrientilor nu dau rezultate! Bineinteles ca dau. Pana la urma, ideea nu e de concentratii mari, ci de nutrienti care sa nu fie suficienti comparat cu ceilalti, sa apara un factor limitativ. Aici ii punem pe toti: N, P, K, micro, CO2, lumina.
Dar sunt curios in legatura cu concluzia aia a lor cu absorbtia nutrientilor. Adica nici asta nu zic ca nu e adevarat, dar eu cred ca ar trebui sa vorbim de valori foarte mari pentru ca asa ceva sa se intample.
Scuze de off-topic...
|
 |
|
Update: plantele si vietuitoarele au plecat, la fel butelia, difuzorul si reductorul de presiune. Electrovalva si bubble counter-ul sunt rezervate si asteapta noul proprietar. Ar mai fi filtrul hang on disponibil. Daca il doreste cineva... PM. Concluzia: multumesc frumos, se poate inchide. 
|
 |
|
Salut si bine ai venit!
Vad ca esti deja "echipat".
Spor la amenajarea noului acvariu.
Daca ai intrebari/nedumeriri, deschide un topic la Coltul incepatorului.
|
 |
|
Foarte bine.
Totusi... 100 l/h e cam putin pentru orice filtru. Sper sa ne demonstrezi ca nu e asa.
Mai e si ideea de a avea un debit de macar o data si jumatate volumul acvariului. La tine ar insemna aproape de 200 l/h, nu?
|
 |
|
Filtrele, intern si extern, ar trebui sa le lasi la un debit cat mai mare. Cu cat recirculi mai multa apa
cu atat mai bine, sigur fara sa faci furtuna in acvariu.
Pe de alta parte, lansez si eu o alta idee: cu cat scade randamentul bacteriilor denitrificatoare odata cu cresterea debitului de apa prin suportul pe care acestea traiesc?
Parca s-a mai discutat la un moment dat ideea asta pe-aici... Eu cred ca are mult de-a face si cu suprafata (volumul de fapt) prin care trece apa aia. Sau spus altfel: de ce nu se fac filtre externe cu debit mare dar mai mici ca dimensiuni? Adica sa pui o pompa de 1500 de litri pe ora pe o canistra care initial are doar 400 de litri pe ora... Poate si pentru ca scade destul randamentul acelui filtru biologic, bacteriile nu mai apuca sa se formeze din cauza flow-ului prea mare.
Pe de alta parte, asa cum ati spus aici, nici prea putin nu e bine. Bacteriile alea sunt aerobe, au nevoie si folosesc oxigen. La un flow prea mic s-ar putea nici sa nu fie destul oxigen ca ele sa se poata dezvolta suficient pentru o filtrare decenta.
Sa ne gandim care-i filtrul extern cu cel mai mic debit? Eu parca stiu de 400l/h. Nu-mi trece acum prin cap niciunul care sa aibe mai putin de-atata.
Ideea e ca adevarul cred ca e undeva pe la mijloc. Ce e foarte clar (pentru mine) e ca daca eu as face un filtru extern DIY, as lua ca model (pentru dimensiuni si debitul pompei) un filtru extern de firma. L-as masura, as vedea ce volum de medii de filtrare incape in el, as vedea ce debit are pompa si-as incerca sa fac ceva asemanator.
Parerea mea. 
|
 |
|
Se inchide aici. Doar pe moment. 
|
 |
|
Electrovalva, bubble counter-ul, plantele si animalele sunt rezervate.
|
 |
|
Se vand urmatoarele:
- reductor presiune Aqua Medic - 200 de lei
- electrovalva Aqua Medic - 120 de lei
- bubble counter Dupla - 20 de lei
- butelie CO2 de 2kg - 100 de lei (nu cred ca mai are valabila revizia tehnica, se poate face cam la orice centru de reincarcare)
- filtru hang-on Hydor Bravo 120 (400 l/h) - 30 de lei
- buturuga cu tufa de Microsorum Windelov + un anubias - 50 de lei
- aproximativ 20 de creveti Sakura Red (s-ar putea sa fie chiar mai mult de 30, nu am reusit sa-i numar pe toti) - 40 de lei toti, oricati or fi
- 2 Boraras Brigittae - 0 lei
- bonus (daca se doreste) cu reductorul: difuzor CO2 de sticla Aquatic Nature
Toate la un loc: 500 de lei.
Echipamentele pentru CO2 (reductor + electrovalva + bubble counter + butelie + difuzor): 400 de lei.
Toate provin de la acest acvariu:
Pentru a putea aprecia cat de mare e buturga cu Microsorum: acvariul este de 45 x 30 x 32 (in cm)
Toate echipamentele sunt in perfecta stare de functionare. Motivul vanzari este ... plan pentru schimbarea salinitatii acvariului cu pricina.
Toate se ridica din Bucuresti, nu am cum sa trimit nimic prin curier sau posta.
Preferabil sa le dau pe toate odata sau oricum, mai intai plantele + vietuitoarele.
|
 |
|
Chiar nu am luat-o personal
Sincer, nici eu. Discutiillor care au loc online, pe forumuri si prin alte mijloace le lipseste "tonul", care in general este interpretabil si interpretat de cel ce citeste.
Kirucd, ai pm.
O seara buna in continuare.
|
 |
|
|
|