[Logo www.acvariu.ro]

Acvariu.ro - forum - Cea dintai comunitate a acvaristilor
  [Search] Search   [Recent Topics] Recent Topics   [Hottest Topics] Hottest Topics   [Top Downloads] Top Downloads   [Members] Member Listing   [Groups] acvariu.ro 
[Register] Register / 
[Login] Login 
Messages posted by: Liv
Forum Index » Profile for Liv » Messages posted by Liv
Message
Din amintiri foarte vagi - valori sub o anumita temperatura medie zilnica induc hibernarea.

Totusi traieste si in Florida unde nu cred ca hiberneaza (am zis cred fara sa verific ceva).
Cu copilul o sa termini cind o sa fie in casa lui.
Succes.
Si in plus 40 litri e prea mic. In 3-6 ani ajung la 25-30 centimetri lungime. Nu o sa aiba loc nici sa se intoarca acolo.

Sint simpatice cind sint mici , dar cresc mult.

Bec cu infrarosu cu o piatra mare sub bec - ca orice sopirla trebuie sa se incalzeasca.

Ai grija ca sint invazive. Nu se elibereaza in natura.
opincarul wrote:Fatalitate! Toti erau cu gurile pe sus si buretele de pe IN strans la mijloc. Se colmatase l-am spalat, dar nu-l mai pun inapoi, ca plec de acasa pentru cateva zile.


Am patit-o exact la fel cu burete pus pe IN. Doar ca a durat doar 2 zile.
Pui burete cu gauri medii/mari sau si mai bine iei un prefiltru.

Eventual iei asta http://iazuri-acvarii.ro/acvarii/filtre-acvariu/filtre-acvariu-externe/eden-501-external-filter.html?sort=p.price&order=ASC .
E mai ieftin decit un prefiltru. Si il lasi fara alimentare, doar cu bureti.
E aceeasi componenta. Chinezu i-a spus Zener ca are diagrama curent- tensiune aproape identica cu o dioda zener. Doar ca e mult mai abrupta in zona de protectie.
A ajuns intr-un bazin cu ciclide.
Se poate inchide.
Bine ne-am gasit si bafta cu Amano.
Am RCS de o saptamina si inca mai citesc despre ei.
Mult mai bine decit cu burete.
Lasa o bucata de burete pe unde intra apa in filtru si restul il umpli cu mini siporax.
Bacteriile se fixeaza pe orice suprafata fixa din acvariu (nisip, pietris, gemuri, palstic). Au nevoie de suprafete foarte mari - te poti uita la caracteristici la siporax.

Spartura de lava e buna, dar in cantitate mult mai mare decit siporax din ce am citit - rog unul din colegi sa ma corecteze daca gresesc.

Nu lua lampa aia - in afara ca e daylight nu zic altceva despre leduri.

Pe aici se gasesc curent becuri cu led de 10-12W si 1000 de lumeni. Cu 3 becuri - unul alb cald 2500-3000K si 2 alb rece 6000-6500K - obtii putin peste iluminat mediu. Din descrierea ta rezulta ca ar incapea in locul neonului.

La benzile cu led IP68 din auzite dupa 1-2 ani li se ingalbeneste izolatia.
Ai putea umple interiorul capacului cu benzi cu led normale (fara protectie) si sa le protejezi de umiditate cu un fund de stiplex sau sticla montat etans sub capac. Trebuie sa vezi cite ai nevoie (sa depasesti 2500-3000 de lumeni), pot fi taiate in anumite pozitii fixe. De obicei se gasesc pentru alimentare la 12V, dar sint si la 24V.
um02122 wrote:Ma uitam si eu pe eBay si am gasit asta:
http://m.ebay.co.uk/itm/252368255879

La descriere zice ca au folosit Zener la fiecare led pentru a izola ledurile arse, permitind functionarea corecta a ledurilor nearse.

Poate sa imi explice careva cum vine asta?


Se pune paralel cu LEDul. Cind cade ledul dracia aia intra in scurt, iar sirul de leduri functioneaza in continuare.
Cauta "led protection pled" sau littlefuse.

http://www.littelfuse.com/~/media/electronics_technical/application_notes/led/littelfuse_open_led_protection_for_led_strings_application_note.pdf


E ok - dar mascullii arata mult mai bine.
Succes la cautat geamuri. In Constanta sint doar vizitator de vara.
Nu degeaba ii spune luptator.
Unii sar nu toti. De asemenea unii au ceva impotriva pestilor cu cozi fluturinde si colorate (gen gupy).

Inaltimea coloanei de apa se scade cind vrei sa se reproduca.

Daca ii pui capac sa lasi deasupra apei un spatiu ca sa respire.
Femelele le poti tine in comunitar de obicei fara probleme - mai multe la un loc (nu am auzit inca de probleme cu ele).

Am auzit si de masculi mai putin rai cu alti pesti - dar se pare ca sint cam rari. 2 masculi in acelasi acvariu se urmaresc unul pe altul, iar lupta incepe repede.

E un lenes si jumatate - ii place sa stea pe cite o frunza mai lata, nu prea ii plac curentii de apa.
Nu poti sa tii un mascul si o femela - masculul va alerga permanent femela si daca nu poate sa depuna risti sa o ucida chiar daca are unde sa se ascunda.
Daca vrei sa vezi cum lupta beta poti sa pui 2 masculi impreuna. Sau mai multi. Sfirsitul va fi acelasi - va ramine unul singur. Ceilalti vor fi omoriti.

Masculii incearca sa se atace si daca se vad unul pe altul prin sticla. Se infoaie ca in poze.

Coloana de apa de 15 cm e buna pentru bazinele de reproducere. Alearga mult mai putin masculul ca sa stringa icrele in cuib.

Si atentie ca au obiceiul sa sara (doar unii) - adica ar fibun un capac. Si bineinteles le lasi spatiu la suprafata ca sa respire.
Hai sa le luam la rind. Cel mai prost stai cu iluminatul pt. plante. Plantele nu au nevoie doar de lumina, doar de macronutrienti sau doar de micronutrienti (si carbonul sub forma de CO2 sau Easycarbo e tot macronutrient). E nevoie de un echilibru inte cele 3 ca sa cresti plante.

La tine factorul limitativ e lumina. Daca nu ajunge destula lumina la frunze acestea sint inutile si vor fi distruse de planta - de exemplu se inegresc si se "topesc".

Ai plante easy care nu au cerinte deosebite la nici un capitol. Ai 15W/80litri= 0.18W/l. Putin spre foarte putin. La neoane sub 0,5 W/l e considerata lumina slaba. Anubias cred ca s-ar simti bine acolo. Cu neoane trebuie sa depasesti 0,5W/l.

Daca te hotarasti sa mergi pe LEDuri calculul acolo se face altfel si ar tebui sa depasesti 25lumeni/l (iluminat mediu).

Pune te rog o poza cu capacul si cu partea pe care e prins neonul. Ce distanta e intre partea superioara a capacului si luciul apei (cu aproximatie - in centimetri).

Daca ai montat dulii de becuri sau prize si esti in stare sa dai gauri in plasticul de la capac cred ca o sa poti adaoga vreo 3000 de lumeni.

La filtre conteaza mai mult volumul cu material filtrant (si tipul materialului filtrant) decit capaciatatea de a plimba apa. Mai vorbim despre asta - dar nu mai lua alti pesti deocamdata. Eheim e considerat printre cele mai bune filtre. 350 ar fi numai bun la ce ai acolo. Depinde de bani -cum au zis colegii mai sus.

Pietrisul mare (de citiva cm) lasa sa intre printre pietre reziduurile de la pesti si resturile de mincare care putrezesc acolo, iar radacinile plantelor nu se prind bine de el. Chiar daca il cureti cu mult simt de raspundere tot ramine prea mult printre pietre. Daca e prea mic - sub 1mm - nu circula bine apa prin el si se dezvolta bacterii anaerobe. Recomandat e intre 2-4 mm pt. bazine plantate.

Pesti:
-cory sint pesti de cird - se simt bine cind sint de la 6 bucati in sus.
-gupy - masculul alearga permanent femelele. Ar fi bine sa ai 1 mascul la 2 femele (se mai odihnesc si femelele din cind in cind) sau doar masculi. Daca ai si femele asteapta-te la pui. Ce faci cu puii? Ai unde sa ii cresti sau sa ii dai altcuiva?
-beta - din moment ce a inceput sa alerge dupa alti pesti nu ai ce sa ii faci decit sa il izolezi. Chiar in acelasi bazin - intr-o fatatoare sau o cutie din plasa, dar sa nu uiti ca stie sa sara si respira aer atmosferic de la suprafata apei - daca nu respira moare inecat (nu e gluma).
Foarte pe scurt - o sa revin cind mai am timp:
1. Nu poti sa ai nici o problema cu pH fara sa bagi diverse substante prin acvariu.
2. Ai plante usoare (easy) care cresc in aproape orice conditii dar vezi punctul 3. Fertilizezi cam degeaba.

3. Ai prea putina lumina. De fapt ai mult prea putina lumina.
T5 are daimetrul de cca. 15mm, iar T8 de 25.4mm.
Vezi daca poti sa montezi inca un tub. Sau sa le inlocuiesti cu 2 bucati T5. SAu sa treci la LEDuri.

4. Pietrisul e prea mare - mai vorbim.

5. Filtrul care il ai e mic. Daca vrei mai multi pesti iti trebui unul mai serios.

Punctul 3 e cel mai important.
Trece-ti locatia te rog la profil. Si daca vrei sa ne spui cite ceva despre tine e o sectiune dedicata.
Cum a scris si Ocean testele cu betisoare 5 in 1 cam de pe la toti producatorii sint nesigure si de multe ori cu indicatii gresite. Vezi pe la tine prin zona ce pH are apa la furnizor si cam ala e daca nu bagi CO2. Nu cred ca poti sa scazi pH la 5 fara sa bagi diverse in apa.

Daca beta ataca gupy tot ce poti face e sa pui beta in alt acvariu - 10-15 litri + ceva plante cu un filtru cu burete bolborositor ar fi de ajuns. Sau sa il donezi /returnezi.

Ce ar mai trebui sa ne spui:
-ce e in filtru? burete si atit?
-ai T5. De care si ce putere au?

Nu scoate plantele. Acomodarea lor la noile conditii poate sa dureze mai mult. Ce suprafata ai plantata si ce plante? Pune o poza de ansamblu si ne lamurim mai repede.
offtopic:
Nu mai folosi te rog diacritice - nu sint vizibile.

tot offtopic:
Pt. comentatori: parca era vorba ca la intrebarile de acvaristica raspundem la obiectul topicului. Daca l-ati fi trimis la search parca era mai bine.

ontopic:

Am incercat-o, dar vezi ca sint 2 tipuri de gelatina Dr. Oetker.
Una la plicuri mici si una la plicuri mari. Am pus 2 plicuri mici si nu s-a inchegat neam de neamul ei - arata ca un ulei ceva mai gros. Dupa 2-3 corectii la ochiometru am folosit-o asa cum era - a functionat totusi. Am simplificat reteta si o sa ti-o scriu la sfirsit.

Sint practic 3 metode de generat CO2:
1. Butelie de CO2 presurizat+reductor+numarator+valva+reactor
2. Reteta cu sare de lamiie si bicarbonat (reactie chimica)
3. Reteta cu drojdie (reactie biologica).

Sint in ordinea eficientei si pretului. Aparent butelia e cea mai scumpa, dar e si cea mai buna, iar in citiva ani pretul ei ajunge mai mic decit la celelalte 2 - asta e doar din citite.

La toate 3 trebuie furtun de CO2 - furtunul normal de aer nu rezista in timp. La toate trebuie sa verifici daca nu ai scapari de gaz - cu apa si sapun.

1 si 2 pot fi oprite cu un controler de pH.

3 odata ce e pornita nu mai poate fi oprita decit daca o arunci si faci alta.

Dupa incercarea nereusita cu 3 in versiunea cu gelatina am simplificat versiunea fara gelatina (sint abia la a 2-a bomba).

Importante sint proportiile nu cantitatile exacte.

Deci ce fac eu:
a- 2 cani de zahar si 3 cani de apa se pun pe foc mestecindu-se pina se dizolva zaharul
b- se lasa sa se raceasca sau se racesc in apa (nu se mai adaoga apa)
c- in aceeasi cana se pune apa calduta (adica poti sa bagi degetul in ea si sa fie doar calda, nu fierbinte), 2-3 linguri din apa cu zahar (de la punctul a) si o lingurita rasa de drojdie uscata (e la plic). Amesteci totul la citeva minute timp de cel putin 10 minute (sau ceva mai mult - drojdia uscata trebuie hidratata inainte de utilizare).
d-dupa ce ai hidratat drojdia si s-a racit apa cu zahar le torni pe amindoua intr-o sticla de 2,5 litri de bere sau apa minerala (sint mai rezistenta la presiune decit sticlele de apa).

Ies in jur de 1,5 litri de lichid. Reactia porneste cam in 6-8 ore. Daca nu hidratezi drojdia tot o sa porneasca, dar in 12-14 ore. Functioneaza cam 2-3 saptamini si e dependenta de temperatura camerei (iarna e mai lenta). Daca pui mai multa drojdie o sa dea mai mult CO2, dar o sa tina mai putin.

Capacul cu furtunul trecut prin el, numarator de bule si furtunul de CO2 cu difuzorul trebuie sa le ai gata pregatite.
O gasesti. Nu o am salvata ca ti-as da linkul. Foloseste search.

Uite si o versiune:

Reteta de Co2
Este o reteta stransa tot de pe forumuri acvaristice, reteta ce asigura un flux de aprox 1 bula/sec. (In cazuri in care se doreste mai mult sau mai putin, cantitatea de drojdie va fi crescuta / scazuta)
Ingrediente pentru o sticla de 2l:
- 5.5 cani cu apa (distilata, dar vad ca merge si de la robinet)
- 1.5 cana cu zahar
- 20g gelatina (eu folosesc doua plicuri de 10g gelatina alimentara Dr. Oetker (cca 1.5 RON)):
- 0.5 lingurita drojdie (folosesc tot Dr. Oetker (cca 1.5 RON)): sau se poate folosi si drojdie la cub. aproximativ jumatate din cub ( cubul are 25 de grame )
- 1 lingurita bicarbonat de sodiu (creste pH-ul initial ca sa aiba de unde sa scada in urma fermentatiei. Aceasta datorita faptului ca aciditatea prea mare omoare drojdia prea repede. Aici ideal ar fi daca s-ar putea gasi drojdie de bere intrucat aceasta nu are “probleme� cu alcoolul) – o punga va tine o viata si consta pe undeva pe la 2 RON
Preparare:
1. In jumatate de cana cu apa rece se pune gelatina, se amesteca si se lasa la hidratat cam 5 minute (altfel face cocoloase).
2. Intr-o craticioara se pun 2.5 cani cu apa calda in care se dizolva zaharul.
3. Se adauga cana cu gelatina.
4. Se pune craticioara pe foc si se amesteca des.
5. La primul clocot se ia de pe foc (nu e bine sa fiarba, ca se distruge gelatina).
6. Se adauga bicarbonatul de sodiu si se amesteca bine.
7. Se lasa la racit pana se poate turna in sticla.
8. Se pune sticla in frigider si se lasa cateva ore sa se inchege bine.
9. Cand s-a inchegat gelatina se adauga 2.5 cani de apa calduta in care a fost in prealabil dizolvata drojdia.
10. Se conecteaza bomba la furtunul de CO2. In cateva ore trebuie sa inceapa productia de CO2.
Metoda asigura o buna constanta a debitului de CO2, in mod normal nefiind nevoie de robinet pentru dozare. Nu exista nici un pericol de explozie pentru ca in sticla nu se acumuleaza o presiune deloc mare.Un amestec tine pana la o luna - vara poate va tine ceva mai putin pentru ca temperatura ridicata grabeste procesul.
Drojdia mananca zaharul din apa, dar prezenta gelatinei reduce aceasta cantitate si o mentine oarecum constanta. Acest lucru face ca reactia sa nu fie agresiva la inceput urmand apoi sa se diminueze, fapt ce ar duce la un flux inegal de CO2.
Veti observa ca odata cu trecerea timpului, stratul de gelatina scade, iar nivelul apei va creste in sticla.
Ocazional se intampla sa moara drojdia inainte de a se epuiza zaharul. Adica in sticla mai ramane gelatina, dar productia de CO2 e diminuata. In cazul acesta se baga sticla la frigider sa se inchege bine gelatina cu zaharul ramas, se arunca apa si se pune din nou o masura de apa+drojdie ca in reteta de mai sus.
Pentru o crestere a debitului se incearca adaugarea cate putin a unei mici cantitati de drojdie dizolvata in prealabil in apa.
eventual se poate sari peste pasii cu bicarbonat
P.S.reteta cat si instructiunile nu imi apartin,au fost preluate

Sfaturi interesante:
http://www.qsl.net/w2wdx/aquaria/diyco2.html
1. Bagi furtunul de CO2 in tubuletul de sticla. Daca nu intra incalzesti capul furtunului intr-un ibric pus pe foc pina se moaie putin.

2. Pilnia trebuie sa stea spre suprafata apei cit mai aproape de substrat. O prinzi cu o ventuza de geam, o legi niste pietre sau inele ceramice cu guta de pescuit, ...

3. rabdare

Toate cele de mai sus presupun ca exista deja ceea ce au scris Trasalica si Humbert.
Aye aye, sir, yes sir.

Pompa de valuri o sa fie.
Cum inca nu am vazut vreuna (doar m-am uitat la citeva pe YT) am priceput ca "mesteca" mult mai bine apa decit un flux liniar generat de o pompa normala.

N-am binevoit pina la ora asta sa deschid un cont in valuta - nu am avut motive. Se va rezolva si asta.

Cred ca o sa incep cu un Koralia Nano sau JVP110A functie de buget.
Un reactor facut din o sticla de 0,5 litri de Cola si un Aquael fan mini de 220litri/ora (cel mai mic cu aerare care la-m putut gasi - neaparat cu aerare) dizolva 30-40 cm cubi de CO2 in 20-30 secunde.

O descriere rapida gasesti aici:
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=661628547329057&set=p.661628547329057&type=3&theater

Cred ca nu poti sa il vezi decit daca ai cont pe FB.

Dezavantaje:
- arata urit - e intern
- scoate un usor zgomot

O sa incerc sa postez simbata modalitatea de executie. Am vazut ca au mai avut si altii exact aceeasi idee, dar nu mai gasesc link-ul.
 
Forum Index » Profile for Liv » Messages posted by Liv
Go to:   
Powered by JForum 2.3.4 © 2012 JForum Team • Maintained by Andowson.com