[Logo www.acvariu.ro]

Acvariu.ro - forum - Cea dintai comunitate a acvaristilor
  [Search] Search   [Recent Topics] Recent Topics   [Hottest Topics] Hottest Topics   [Top Downloads] Top Downloads   [Members] Member Listing   [Groups] acvariu.ro 
[Register] Register / 
[Login] Login 
Messages posted by: Liv
Forum Index » Profile for Liv » Messages posted by Liv
Message
Sint bune. Conditia e sa nu le amesteci cum ai facut.
Pot sa iti garantez ca cele lipite corect nu se desfac cu surubelnita.

Prima e chiar foarte buna la 6W/mK. As prefera-o de departe, desi trebuie puse suruburi.

Amestecindu-le ai pierdut avantajele de la fiecare.

Singurele fan-uri care nu le-am vazut cu axul blocat pina acum sint cele de la Intel (alea care vin cu procesoarele box). Din nefericire Intel nu vinde fan-uri.

LED-urile au randament luminos de maxim 25% (in laborator - am auzit si de 30%). Chiar cele mai bune la vinzare de pe piata au randament de 17-22%. Daca bagi 100W in LEDuri, cel putin 70W se transforma in caldura.

Daca bagi un bec de 50W in cutia ta fara ventilatie fortata cred ca o sa ajunga la 100de grade Celsius in cel mult 20 minute.

Atunci cind o componenta electronica trebuie racita nu exista radiator prea mare. E la fel ca la filtrare - nu e prea multa niciodata. La radiatoare conteaza citeva lucruri:
1. sa preia caldura rapid de la componenta care trebuie racita.
2. sa aiba suprafata cit mai mare.

Ca sa preia caldura rapid trebuie sa ai un volum mare de metal in aproprierea componentei - de unde rezulta talpa groasa a radiatoarului pe care se monteaza componentele.
Ca sa aibe suprafata mai mare trebuie sa aibe aripioare cit mai multe si mai mari - nu ai loc pe orizontala cauti radiatoare mai inalte.
E posibil sa ai o deciclare partiala daca a ramas fara apa.

Credeam ca am patit-o cind am ramas fara tensiune timp de 4 ore, iar UPS-ul care e doar pe filtru a ramas fara tensiune dupa cca. 30 minute. Din fericire nu s-a intimplat nimic, dar am inceput imediat (in aceeasi seara) schimburile de apa (o galeata dimineata si una seara - am 180 de litri). Testele de apa nu au indicat nimic la mine, dar am continuat timp de o sapatamina ca sa fiu sigur.

Daca nu faci vreun tratament cu medicamente schimburile dese de apa (declorinata si cam la aceeasi temperatura cu acvariul), doar reduc nitratii si adaoga micronutrienti pentru plante.
Poate nu ai inteles ce am spus in topicul de la lampa veche asa ca mai repet - a 4-a sau a 5-a oara.

Pune radiatoare mult mai mari. Mult mai mari.

Inca o data - poate pricepi.

LED-urile au nevoie de racire buna. TREBUIE RADIATOARE MULT MAI MARI.

Si pasta termoconductoare dedicata nu combinatii cu ceva ce poate lipi.

Nu o sa mai repet - pina la urma sint banii tai.
In cazul deciclarii se recomanda schimburi mici si dese de apa - cam 5% din volumul acvariului pe zi sau chiar de 2 ori pe zi. Motivul principal fiind reducerea rapida a substantelor periculoase (NH3, NO2).

Oricum deciclarea poate fi indicata numai de aparita NH3 si/sau NO2 in apa - adica numai cu teste de apa.

Cum ai ajuns la concluzia ca s-a deciclat?

Abia acum am vazut raspunsul tau. Apa albicioasa poate sa fie din mai multe cauze - de exemplu daca ai scapat care contine zahar in apa. Oricum schimburile mici si dese sint de multe ori recomandarea initiala la mai multe probleme - te poti gindi la un riu, unde apa se schimba permanent.
Nu pune LDD-urile in paralel. Au incercat si altii si nu prea a iesit bine. Dupa discutii cu fabricantul au ajuns la concluzia ca nu se poate.
Nu ma uitasem la ATO. Vad ca s-ar preta si la schimburi automate de apa (de fapt vad ca pentru asta este) - daca senzorii functioneaza si in apa dulce.

Am retinut ideea.
In momentul de fata nu prea vad la ce ar folosi programarea iluminarii la intervale de 1 minut. 3 canale programabile la intervale de 15 minute imi par suficiente. Primul pornit/oprit pentru simulare rasarit/apus cu alb cald, inca unul pt. iluminat general si al 3-lea pentru perioada in care plantele ar trebui sa acumuleze nutrienti.

Dar cum vreau sa mai introduc albatru si rosu cred ca ar trebui sa trec la microcontroler.
Se folosesc ambele variante - acumulator sau baterie.
Difera circuitele de incarcare. Nu esti primul care a patit asa ceva.

Si daca se decaleaza care e problema? Programul se reia exact asa cum a fost gindit - pe 24 ore. Curentul la mine s-a intrerupt de citeva ori. In afara de o intrerupere de 4 ore (din cauza unei inundatii de la vecini) nu am intervenit la prize decit cind s-a schimbat ora.

Cred ca e mai rapid sa inlocuiesc o priza mecanica decit sa schimb o baterie/acumulator lipit.

Cam 1/3 pina la 1/2 din noi (de aici) au ceva pretentii la surubareala/lipit fire. Marea majoritate a incepatorilor nu reusesc sa "vada" o baterie/acumulator intr-o priza programabila. De schimbat nici nu se mai pune problema.

De fapt nu asta e interesant, ci care prize programabile rezista mai bine in timp.

Care aveti mecanice si care aveti electronice?
De cit timp functioneaza?
Desi topicul e vechi poate sa fie interesant pt. multi.

Dupa ce am citit si topicul asta (in urma cu un aprox. 9 luni) m-am decis sa iau prize programatoare mecanice. De pe la alte cunotiinte am aflat ca cele electronice au si la ora actuala cam acelelasi probleme. Sint si unele modele care functioneaza fara probleme, dar la preturi mult mai mari.

3 bucati Strohm SM-TG-3 (12 lei bucata) de la Bricodepot Pantelimon. La 29 lei erau si electronice. Una defecta (nu pornea decit daca apasai pe carcasa - au shimbat-o a 2-a zi fara comentarii in 5 minute. Ramine putin in urma, asa cum a zis si stefanp, se corecteaza in citeva secunde la 6-7 luni daca e nevoie - probabil frecventa retelei de 220Vca e ceva mai mica de 50Hz.


Nu e mare lucru sa schimbi acumulatorul la cele electronice, dar mai trebuie un ciocan de lipit, indeminare la surubareala si sa gasesti acumulatorul pe undeva - in Bucuresti probabil ca se gaseste, dar prin tara mai greu.

E mai ieftin sa cumpar inca 1-2 mecanice, sa le testez si sa le pastrez pina cind cade una. Mai ieftin ce inseamna - desfacut priza, vazut modelul de acumulator, cautat, cumparat, lipit si montat la loc. 3-4 ore pierdute (inclusiv drumurile) si 6-9 lei la RATB. Doar timpul pierdut e mai scump decit priza de 29 lei.

Ar merita daca ar trebui programe mai complexe, doar ca intre timp au aparut microcontrolere.
Regret pierderea - au fost frumosi.

Ca o consolare (nu ca ar folosi prea mult) sint mai multe pierderi de pleco fara cauze care sa poata fi bine stabilite (primele 20 le-am citit) - aproximativ asemanatoare. Cu exceptia a vreo 5-6 (hraniti incorect, deciclari, nitratii peste 150 sau substrat cu resturi si gaze) nu am vazut elemente comune. Alti 4 au facut analize de apa fara sa gaseasca nimic deosebit. Cu vreo 2 exceptii (cei cu acvariile deciclate) doar la pleco a aparut problema. Restul pestilor se simteau bine.

Ce aveau in comun:
-erau relativ nou introdusi in acvariu - de la 2 zile la 2-3 saptamini.
-erau destul de mici cam sub 10-12 cm (din pozele postate) - nu stiu cit de repede creste pleco.

Unul a cumparat 3 specii diferite la interval de 2-3 zile - i-au murit toti.

Desi am vazut ca salcia creata poate fi folosita in acvariu, la mine pleco rontaie din lemn (si in hrana recomandata pt. pleco se introduc fibre de lemn). Portiunile de pe cioata pe care "aterizeaza" sint de obicei aceleasi si sint aproape albe fata de restul cioatei care dupa 5 ani de stat in apa sint maro inchis. Poate salicina rontaita o data cu lemnul a fost cam multa - e doar o sugestie.

PS: Oferta de pe PM ramine valabila - cind ai timp si chef.
400 l/ora parca e cam mult. Bine sint 200 de fapt plus cit e buretele colmatat.

N-are un buton gri-argintiu sus? Daca invirti de el scade creste debitul.

Cred ca ar fi bine sa deschizi un jurnal de acum. Cineva il va citi si o sa primesti sfaturi la obiect.
Daca pui filtrul sa bata direct spre cel mai apropiat geam s-ar putea sa fie de ajuns.
Ce filtru e?
Ne dai te rog si o descriere completa a acavariului?
Filtru, marime, substrat, pesti, plante? Altele?
Transferul bacteriilor care formeaza ciclul azotului dintr-un filtru in altul este riscant. Nu poti sa stii ce mai transferi prin intermediul mediilor de cultura - boli sau paraziti.

Nu prea poti sa "sari" peste ciclare. Acvariul e un sistem ecologic aproape inchis, prin bazinele in care se trateaza apa trec cantitati gigantice de apa si chimicale.

Mai bine ai rabdare si folosesti o metoda care s-a dovedit viabila in ultimii 20-30 de ani. E viabila pentru pesti. Si lenta pentru noi.
Apropo cum se comporta dupa gris?

Ai aproape simultan 2 boli cu potential letal - care din sfaturile primite le-ai utilizat?

Adica ce ai facut pentru gris?
Ai pus mult prea multa mincare.

Scoate 2-3 litri de apa din acvariu intr-o galeata, baga o cana/pahar sub filtru (in care sa intre filtrul), opresti filtrul, il scoti din acvariu cu tot cu cana, desfaci fitrul. Buretele din el il arunci in galeata cu apa scoasa din acvariu. Ce ramine in cana arunci. Speli carcasa si capul filtrului (doar astea 2, nu si buretele din filtru) la chiuveta. Buretele il clatesti in apa din acvariu - poti sa il stringi de 2-3 ori in mina ca e plin de mizerie - o sa iasa ceva ca un mal din burete. Buretele nu il clatesti la chiuveta, doar in apa din acvariu. Asamblezi totul la loc si pui filtru in acvariu. Apa in care ai clatit filtrul o arunci. In acavariu pui alta declorinata

Ai grija ca asamblarea filtrului e poate face de obicei doar intro singura pozitie uita-te bine care sint pozitiile pieselor.

Apa galbena e data de taninii care ies din mopan - o sa dispara cu schimburile de apa. E deranjanta doar vizual.
Mie imi pare fin rot, dar experienta mea cu bolile e inexistenta.

Astepta o parere autorizata.

Pina atunci schimburi dese si mici de apa (5-10%) zilnic - simultan cu curatarea cit mai bine a substratului.

Daca ai 3 pesti din specii diferite afectate probabil ca va trebui sa tratezi tot bazinul.
euro2me wrote:
N-am mai vazut atata tevatura pt alegerea unui nisip, imi inchipui cum a fost (va fi) cand ti-ai ales (o sa-ti alegi) nevasta


Mai are destul pina acolo. Si trebuie sa convinga sponsorii ca a gasit cel mai bun raport calitate/pret.

As vrea si eu DENNERLE CRYSTAL QUARTZ GRAVEL BLACK - da' cind vad ca e 10lei kilu imi trece repede.
Daca nu sint alte pareri raminem la cuartos de 2-4 mm.
Crypto reactioneaza si la mine greu. A fost rupta de un mbuna in urma cu cca. 2 luni (au ramas doar cioate din ea) si abia dupa o luna au inceput sa mai dea frunze. Momentan toate sint puse in nisip de 0-2mm cu bile JBL la radicini. Scoate cite o frunza noua la 4-7 zile.
 
Forum Index » Profile for Liv » Messages posted by Liv
Go to:   
Powered by JForum 2.3.4 © 2012 JForum Team • Maintained by Andowson.com