| Message |
|
|
|
|
 |
|
|
|
Pare curios, dar acvariile mari suporta mai multe greseli pentru simplul motiv ca sint mari.
Daca adaog azi 0,5 centimetri cubi de fertilizant mai putin sau mai mult nu are prea mare importanta - se va compensa cu ce adaog miine sau poimiine.
Adica nu masor foarte exact. O picatura in plus sau in minus de fertilizant la un nanoacvariu (ca al tau) poate sa insemne diferenta dintre am alge sau nu am alge. 1 centimetru cub are intre 18 si vreo 26 de picaturi functie de concentratia solutiei.
Sau daca vrei invers - moare un crevete sau un peste undeva unde nu il vad (oricit am vrea sa nu se intimple asa ceva toate fiintele vii au o viata limitata - poate cu exceptia tardigradelor). Prin descompunere va genera NH3. La tine in 15 litri e posibil sa ajunga NH3 la o concentratie care sa afecteze si celelalte vietuitoare. In 180 de litri (la mine) concentratia de amoniac va fi de peste 10 ori mai mica - e posibil sa nici nu observ ca a crescut NH3. Exemplul e dus la extrem un crevete in descompunere in 15 litri nu cred ca poate genera destul NH3 ca sa afecteze restul vietuitoarelor.
Daca tot nu ai decit plante si melci de ce nu aplici metoda mai simpla. Scoti toate plantele si melcii -le pui in acvariul mic. Incalzesti acvariul de 15 litri la 42-45 de grade Celsius 2-3 ore. Se raceste, pui filtrul inapoi, schimbi 50% din apa, a 2-a zi schimbi 75% din apa. Ar trebui sa verifici daca metoda functioneaza si la planarii.
|
 |
|
|
|
Cred ca e prea putin o zi fara mincare. Poate 2-3 sau chiar o saptamina. Inca nu am auzit de un peste sanatos mort de foame.
Si sa ai grija ca ar trebui (cred) carbunele activ sa fie pus abia la sfirsit - dupa tratament si probabil dupa un schimb de apa mare. Respecta cu strictete ce spune producatorul No-planaria. Preferabil varianta care e in limba producatorului.
|
 |
|
|
|
Daca ai fi pastrat plantele poate ai fi salvat destule din ele.
Oricum daca le luai mai de aproape ajungeau intr-o stare mult mai buna.
Nu cred ca in Paris nu o sa gasesti un forum (eventual pe Facebook) unde sa se practice schimburile si donatiile. Toate plantele care le am -Ludwigia, Bacopa, Egeria, Miriophylum, Tripartita - provin din donatii (cu o singura exceptie). Crevetii si pestii la fel si am inceput sa donez si eu din ei.
Cit despre rabdare - eu incerc de o luna jumate sa salvez 3 fire de Alternanthera - inca mai am sperante. O sa vad peste inca o luna. Unele plante incep sa creasca dupa 1-2 luni si chiar pierd toate frunzele. Adica rabdare din nou.
Schimba 1/3 - 1/4 din continutul filtrului - astepta 2-3 saptamini si mai schimbi cam aceeasi cantitate.
|
 |
|
|
|
Ori nu e ciclat ori ai reusit sa scapi ceva cu zahar in el.
Sint infuzori si bacterii.
Ai rabdare - de obicei trece chiar si fara schimburi de apa desi nu ar strica schimburi mici de apa ca sa fii sigur (5-10 litri pe zi).
|
 |
|
|
|
Multumesc pt. ancistrusi.
Am inceput sa-i aclimatizez cu 2 picaturi pe secunda.
In 2-3 ore o sa-i bag in acvariu.
|
 |
|
|
|
In ala de 150 sau in ala de 25?
|
 |
|
|
|
La mine un RCS matur a binevoit sa avanseze 4 cm deasupra apei pe furtunul de CO2 - l-am gasit uscat.
Salturile la gupy le-am stapinit doar cind am lasat 2-3 mm intre sticla si capac.
|
 |
|
|
|
Prea multa mincare.
Macropodus Opercularis cica e mort dupa planaria. Daca ai de unde sa imprumuti unul.
|
 |
|
|
Daca au o miscare unduita/peristaltica sint planaria:
http://www.aquascaping.ro/articole/361-planaria
Daca la capul care nu e pe un punct fix vezi mai multe "brate" sint hidre:
http://acvablog.ro/ro/hidra-hydra/
Uite si un articol mai aproape:
http://www.acvariu.ro/forum/posts/list/29469.page
Punctele albe pot sa fie o multime de alte animale acvatice - termen generic purici de apa/balta.
Nu sint cel mai in masura sa dau sfaturi fiindca nu am avut asa ceva, dar cred ca ai putea incepe prin infometarea pestilor (sau foarte putina mincare) si o curatenie zilnica a bazinului - mai ales sifonarea substratului.
|
 |
|
|
Sint cam sceptic ca nitratii sint 0 la apa din retea.
Vezi daca nu exista vreun buletin de analize la Compania de apa Olt.
Si pe vremea cit am stat in Slatina (pina in '82) nu gaseam pesti decit in Bucuresti sau la colegi/prieteni.
La 12,5 mg/l NO3 e numai bine si pentru plante si pentru pesti.
Apa cristal nu e o indicatie despre continutul de poluanti din ea - e doar pentru ochii nostri. Daca a disparut NH3 si NO2 ciclarea s-a terminat - tot cu teste pot fi masurate. Oricum la filtrele care le ai si adaosul de Nitrivec probabil e finalizata.
Daca nu aveai carbon activ in Fluval poate se lasa si cu ceva pierderi. In cel mult o luna ar trebui sa scoti carbonul activ - nu va mai filtra chimic si are obiceiul citeodata sa "verse" inapoi in apa ce a filtrat.
LE:Cica ai si un petshop acolo care se lauda ca are si pesti - e un avans totusi:
https://www.facebook.com/petshop.slatina
|
 |
|
|
|
Bine ai venit.
|
 |
|
|
|
Am si gasit la ce - la neoni tetra- Paracheirodon Innesi.
Daca ii cresti la 8dH femelele nu se mai pot reproduce. Le trebuie 4-5 dH.
Parca am mai citit de asa ceva in urma cu cca. 30 de ani.
|
 |
|
|
|
La toate speciile de pesti gasesti si o limita la duritatea suportata - la fel ca la temperatura si pH. Probabil ca poate fi depasita daca e crescuta/scazuta lent. Totusi chiar daca se adapteaza, unele functii - imi aduc aminte de reproducere, dar nu mai stiu la ce specie - sint afectate ireversibil de cresterea duritatii.
|
 |
|
|
|
La alegerea pestilor iti sugerez sa pornesti de la parametrii apei - din amintiri vagi aveti apa dura pe acolo. Asta daca nu vrei osmoza inversa.
Cred ca incap fara probleme (fara sa verific) 20 de neoni si 20 de zebre, plus un trio (1M+2F) de Trichogaster Leeri sau Trichogaster Lalius. Iar pe fund 10 cory (panda sau pygmeus).
Indiferent ce alegi ar fi bine ca la maturitate sa nu depaseasca 10-12cm - te limiteaza latimea.
|
 |
|
|
|
Sa tii cont ca gupy si moly fac pui multi si repede.
Scalarii si neonii se inteleg bine daca sint crescuti de mici impreuna. In natura (Amazon) scalarii maninca neoni.
|
 |
|
|
|
Ia in calcul sa inlocuiesti buretiii si inelele ceramice cu Siporax, Matrix sau Biorio - nu acum, in viitor. Ramin doar buretii din lateral (prefiltru) si ultimul burete (primul burete din primul sertar de sus). O sa obtii o filtrare mult mai buna. Daca o sa ai mai multi pesti, conteaza mult. Eventual un prefiltru separat - HW602.
Filtrarea nu e niciodata prea multa, cu cit e mai buna o sa ai mai putine probleme.
|
 |
|
|
|
Scuze - am ratat bucata cu 108W si E900. Ce ai in filtru?
La ce ai acum ar trebui sa vezi cum creste Christmas Moss in 2-3 saptamini.
|
 |
|
|
|
N-as putea sa spun. Sint totusi incepator. La mine (am si eu tripartita) a inceput sa prospere de cind am trecut de la iluminat slab la iluminat mediu cu o bomba de CO2 si fertilizare calculata cu aproximatie la nivelul de plante care il am. Ca sa fiu sigur ca nu o pierd am pus-o pe un suport la cca. 30 cm de sistemul de iluminat pina reusesc sa maresc lumina - de la mediu la puternic.
Oricum depinde de cantitatea de lumina care intra in acvariu - de care pina acum nu ai spus nimic. Neoane, leduri? Tip, putere, lumeni?
Sa-ti lasi cumva deasupra bazinului cel putin 20 de cm liberi (preferabil mai mult) fata de sticla. O sa trebuiasca sa bagi (foarte rar) mina cu totul in acvariu si o sa ai umarul exact deasupra sticlei. Poti sa faci un fel de masca care sa acopere gaura aia (colantata/vopsita la fel ca zidul) - masca care sa poti sa o scoti usor. Obligatoriu din materiale rezistente la apa - komatex de exemplu. Uita-te la pozele tale - citeodata vei fi obligat sa stai la fel cu capul deasupra bazinului.
Daca nu ai capac deasupra acvariului apa care se evapora se va condensa pe zid - deci la tine cel mai bun ar fi un capac simplu (o placa de acrilic peste intaritoarele transversale) cu citiva milimetri mai mic decit interiorul sticlei. Tot ce condenseaza pe capac cade inapoi in apa - fara capac eu am condens de 7-10 litri pe saptamina.
La ce ai acolo se preteaza plantele usoare/medii fara probleme (cu iluminat adecvat). Cresc si in substrat inert cu ceva fertilizare in coloana de apa sau fara unele, doar ca la substratul care il ai nu m-ar mira sa dai in alge foarte repede (asta e doar din ce am citit).
Din momentul in care ai pus apa/plantele si ai pornit filtrul pina cind poti sa adoagi pesti ar trebui sa treaca cel putin 3 saptamani - preferabil 4. Daca vrei sa ai pestii sanatosi.
Intra la profil si treceti locatia - nu vreau sa te trimit in Berceni/Pantelimon daca stai in Iasi, Timisoara sau Craiova.
Daca ai chef poti sa ne spui ceva mai multe despre tine la rubrica "Despre noi".
Citeste citeva articole - mai ales ghidul incepatorului si ciclul azotului (borcanul care l-ai avut abia daca se paote numi acvariu - brrrrrrr).
|
 |
|
|
Uita-te la hydrocotyle tripartita:
https://www.google.ro/search?q=hydrocotyle+tripartita&espv=2&biw=1024&bih=734&source=lnms&sa=X&ved=0ahUKEwib3-Sut9PQAhVIBSwKHbVXCiIQ_AUIBygA&dpr=1.25
Totusi are nevoie de iluminat mediu - asta trebuie sa verifici sau sa adaogi lumina. Ca e inalta de 3-4 cm nu cred ca ami conteaza daca ai inaltimea mare.
|
 |
|
|