Message |
|
verifica si CO2-ul (ph-ul, ma rog, ce poti verifica asa incat sa poti sa-ti dai seama daca ai sau ai avut variatie de CO2)
stiu ca tu crezi ca nu s-a schimbat nimic, dar verifica-l totusi
iar testul de PO4 ar trebui facut la finalul perioadei dintre fertilizari, ca sa vedem nivelul minim (adica daca tu sa zicem fertilizezi in fiecare zi la 8 dimineata, fa testul de PO4 ziua urmatoare, imediat inainte de a fertiliza).
daca testul e bun si bine facut si rezulta ca PO4 nu e cauza, atunci e CO2.
daca si CO2 e ok, atunci poate nu e GSA 
|
 |
|
Under construction dupa o explozie de BBA (nu am observat vreo saptamana ca s-a terminat gazul :-))

|
 |
|
intrebarea e cum iti dai seama ca sunt exacte, in caz ca le folosesti?
nu te ajuta daca mai ai inca unul, ca tot nu stii care e cel bun.
ar trebui sa ai unul profesional, dar in acel caz la ce ti-ar mai trebui asta?!
oricum in timp se decalibreaza, deci daca e bun azi cand l-ai comparat cu cel profesional, peste 1 luna s-ar putea sa nu mai fie bun.
hai sa zicem ca la ala de ph poti compara cu testul colorimetric, dar la TDS nu ai aceasta varianta.
incerc sa iti explic de ce nu vrei primi multe raspunsuri la intrebarea ta 
|
 |
|
stai linistit, e normal si nu are legatura cu easy carbo
pe de o parte se formeaza bule de gaz (nu e neaparat oxigen) din apa pentru ca e apa noua si cand vine pe teava are diferite gaze dizolvate in ea ca e sub presiune (si cand pui apa de la robinet intr-un pahar se formeaza bule) si pe de alta parte poate dura si o saptamana pana filtrul elimina tot aerul din el (filtrul are aer in burete, nu in el propriu zis)
la acvariile plantate cu multe plante care au tot ce le trebuie (lumina, fertilizare, co2) apar bule de oxigen, dar acolo e alta cauza: e de la fotosinteza plantelor - nu e cazul la tine ca nu ai plante (adica ma rog, ai 2-3 plantute, dar alea sunt ca si cum nu ar fi)
|
 |
|
am cumparat de pe ebay de la un nene din bulgaria o pompa de dozare Jebao/ Jecod si a ajuns in mai putin de 48 de ore, am fost impresionat
pret la fel ca pe fishstreet, livrare gratuita la comenzi peste 40 de euro
http://www.ebay.com/sch/pets-bg/m.html?_nkw=&_armrs=1&_ipg=&_from=
are si site:
www.reef.bg
check it out!
PS am uitat sa zic ca mi-a dat bonus un cap de dozaj de rezerva (13 euro) si a corectat cu pixul o greseala din manual
foarte ok omul.
|
 |
|
ai dreptate.
mai vand, dar acum vreau 90 de lei, ca a mai crescut planta  )
|
 |
|
sunt 5 ani si jumatate de cand a fost postat anuntul  )
|
 |
|
eu am inteles mai multe din titlu decat din post  )
deci daca inteleg bine vrei sa muti filtrul si pestii intr-un acvariu nou.
da, merge.
problema cea mare nu e cu filtrul, ala e ok daca deja e ciclat, problema cea mare este potentialul soc pe care-l vor resimti pestii la transfer.
cel mai simplu e sa umpli tot acvariul nou cu apa din acvariul vechi.
daca nu, trebuie sa fii atent sa faci aclimatizarea pestilor in mod corect inainte de transfer (pui pestii intr-o galeata ceva cu apa din acvariul lor si apoi timp de cel putin 1 - 1.5 ore pui apa din acvariul nou in galeata aia, sa zicem la fiecare 10 minute cam 5%-10% din volumul de apa existent in galeata)
|
 |
|
pai e o politica buna, aduce mai multi oameni in magazin si poate nu cumperi o vietate, dar daca te duci de 2-3 ori acolo ca sa vezi pesti marini, tot cumperi ceva legat de acvaristica.
eu cel putin asa patesc, rar plec dintr-un petshop fara sa cumpar o chestiuta cat de mica.
e ca la Ikea: "am fost azi la Ikea si nu am cumparat nimic. A costat 200 de lei".

|
 |
|
oameni buni, am mai scris asta pe forum: nu eliberati in natura animale care nu sunt autohtone.
cum naiba sa arunci 100 de broaste la canal?
e suficient sa supravietuiasca 5 din ele si intr-un an te poti trezi ca ai o populatie de broasca africana la tine la bloc.
in 5 ani pot fi in tot orasul, daca zici ca depun 200 de oua saptamanal din care eclozeaza 60%.
nu cunosc nimic despre broasca asta, dar nu avem de unde sa stim daca nu cumva e o broasca atat de rezistenta si vorace incat sa elimine prin infometare broastele noastre autohtone dintr-o anumita zona.
poate nu are pradator la noi etc etc
nu ne jucam cu lucrurile astea.
trebuie sa omori toti puii aia de broasca daca nu reusesti sa-i dai cuiva.
este responsabilitatea ta personala, daca iti e greu sa-i omori trebuia sa te gandesti la asta inainte de a lasa broastele sa se impuiasca.
|
 |
|
narcis wrote:Ce sa caute glicerina in reductor? Inainte si dupa numaratorul de bule se pun valve de sens. Asa glicerina/apa nu o ia inapoi spre reductor. Posibil sa mai reduca si din pierderile de lichid din numaratorul de bule mai mult sau mai putin, in functie de calitatea lor.
pai eu am 2 reductoare in functiune iar unul din ele are numaratorul de bule "incorporat", adica e montat chiar pe robinetul de reglaj fin.
si oricum, eu nu folosesc valve de sens pe linia de CO2... n-am chef de bataia de cap sa le pun, sa le etanseizez etc... am folosit o vreme si tot trecea apa prin ele, iar ultimii 5-6 ani m-au convins ca se poate si fara.
bine, tb mentionat ca eu folosesc difuzoare inline iar pe astea e mult mai greu sa vina apa inapoi... atunci cand aveam reactor parca imi amintesc ca aveam si valva de sens, dar atunci nu aveam numarator de bule, ca vedeam bulele in reactor 
|
 |
|
si eu sunt interesat de problema asta, si la mine apa din numarator dispare misterios dupa cateva saptamani si cum nu am chef sa umblu acolo stau fara numarator de bule, practic
dar eu nu cred ca apa se evaporeaza... adica, acolo in furtun exista o presiune mai mare decat cea atmosferica si dupa cum stim presiunea mare ingreuneaza evaporarea... plus ca nici nu e aer acolo, e CO2.... nu-mi dau seama prea bine ce se intampla, dar am 2 feluri de numarator de bule si in unul din ele apa rezista mult mai mult decat in celalalt, deci daca ar fi evaporarea de vina cred ca rata de disparitie a apei ar fi apropiata
cred ca mai probabil e ca bulele de CO2 imping apa afara din numarator in sus pe furtun atunci cand ajung la suprafata ei si se sparg... la fel cum pe marginile unul pahar cu apa minerala apare apa; sau cand fierbem apa intr-o oala marginile ei se uda ... deci cred ca numarul de bule pe secunda si constructia numaratorului joaca un rol important aici.
in fine, voi ziceti ca glicerina e safe pentru reductor?
as incerca si eu
|
 |
|
da asta mai voiam sa spun si eu.
fa-l din profile de aluminiu imbinate cu suruburi ca alea sunt garantat drepte.
|
 |
|
exista multe optiuni sa ascunzi pal-ul si ce o mai fi: coltar cum spui tu sau rama in jurul acvariului sau la limita chiar vopsite in culoarea standului...
dar stii care e chestia?
daca vrei sa arate ca la Ada, atunci cea mai sigura cale e sa cumperi Ada.
orice vei face tu nu va arata in veci ca Ada. Asta nu inseamna ca va arata rau, doar ca nimic DiY nu poate concura cu Ada, care e Apple in materie de acvaristica.
succes!
|
 |
|
Radu_B wrote:@Koala: Exact asta vreau. Tu m-ai inteles perfect. Merci!
uau.  )
deci mie nici nu mi-a trecut prin cap ca tu vrei fara placa de pal ca sa poti lumina sumpul de sus, prin acvariu, in conditiile in care standul este deschis.
nu e mai simplu sa pui un bec/ neon/ led sau ce vrei tu sub acvariu care sa-ti lumineze sumpul si sa eviti complicatia cu standul facut la milimetru si riscul de a pune sticla direct pe fier?
si mai e ceva: de obiciei oricat de ordonat si de curat ai face instalatiile de sub acvariu la inceput, in timp ba mai bagi un filtru/ prefiltru/ reactor, ba mai pui co2 daca e plantat, ba nu stiu ce - e aproape garantat ca in juma de an vei avea o increngatura de mate si fire deloc placute la vedere sub acvariu, si asta doar la un acvariu de apa dulce.
la unul marin dezordinea va creste probabil si mai mult.
ma rog, stii tu mai bine ce vrei sa faci, eu doar zic pareri ca de asta suntem aici, sa dam pareri.
acvariile alea de la Ada cu standuri arata intr-adevar absolut spectaculos chiar si fara apa in ele, insa e foarte multa munca acolo si atentie la detaliu si na, trebuie sa fii pregatit.
|
 |
|
Radu_B wrote:
Cum sa nu  Vreau pentru design. Vreau sa fie cat mai simplu posibil in genul celor de la ADA. In plus, acvariul nu va avea substrat iar lumina vreau sa treaca prin acvariu si sa lumineze si sumpul. Sa se vada toate matele
lamureste-ma te rog ca sunt confuz:
1. standurile de la Ada sunt acoperite cu lemn sau ce o fi, corect?
adica daca tu pui o placa de pal sub acvariu, nu are cum sa se vada in nici un caz, ca va fi blocata de lemnul standului
2. "acvariul nu va avea substrat iar lumina vreau sa treaca prin acvariu si sa lumineze si sumpul. Sa se vada toate matele"
esti sigur ca fizica iti da voie sa vezi din fata acvariului sub el, prin sticla de pe fund?
uite stai in fata unui acvariu si uita-te prin geamurile lui laterale, sa-mi spui daca se vede in afara acvariului - eu zic ca nu se vede, pentru ca planurile perpendiculare unele pe altele intr-un acvariu actioneaza ca niste oglinzi, adica reflecta complet lumina in interiorul acvariului.
asta este cu siguranta valabil pentru laterale.
nu stiu daca este valabil si pentru fund, dar eu zic ca da, nu se schimba prea multe in cazul fundului in afara de unghiul sub care cade lumina.
eu zic sa faci acest experiment, eu cred ca este imposibil sa vezi prin fundul acvariului daca te uiti dintr-o parte.
cred ca daca te uiti de sus de unde bate lumina se vede, dar altfel va fi un efect de oglinda acolo, adica vei vedea continutul acvariului si nimic de sub el.
|
 |
|
salut
mie standul mi l-a facut colegul alnegu, am scris mai sus, nu stiu daca mai activeaza pe forum ca nu am mai tinut legatura
pot sa te intreb de ce vrei sa pui acvariul direct pe stand?
adica o placa de pal nu e scumpa si sa pui acvariul direct pe fier care nici macar nu e in contact pe toata suprafata cu sticla este o idee foarte proasta.
|
 |
|
1. asa se zice, desi eu nu stiu sa existe un raspuns definitiv;
dar in general intr-adevar reactorul se pune ultimul pe circuitul apei
2. ar fi bine sa pui niste cuple rapide, care sunt scumpe ca dracul, dar alea sunt cu adevarat folositoare, ca nu mai curge nici un pic de apa cand desfaci
de robineti eu zic ca nu ai nevoie - inainte de incalzitor ai robinetul de la filtru iar dupa reactor nu ai nevoie ca e suficient sa scoti out-ul filtrului afara din apa
adica, chiar si daca pui robinet dupa reactor, tot va curge niste apa cand desfaci, deci tot vei avea nevoie de o galeata, asa ca diferenta fata de situatia fara robinet dupa reactor e ca va curge un pic de apa in plus (apa din portiunea de furtun de dupa robinet si pana la iesire)
si oricum, pentru fiecare robinet pe care il pui pe furtun numarul locurilor pe unde poate sa curga apa creste cu 2, deci e un risc de luat in calcul si aici
3. robineti gasesti prin bricodepot (fostul bricostore) , eu de ex am luat ceva de genul asta pentru schimbul de apa
http://www.bricodepot.ro/orhideea/gradina/irigatii/minivana-tub-16mm-cu-garnitura-grommet.html
dar sincer eu pentru acvaristica nu as folosi alti robineti decat din cei speciali pt acvaristica, mai precis Eheim sau JBL (daca produc)
plasticul imbatraneste in timp si poate sa crape, de asemenea mai conteaza si cum se face prinderea de furtun - conectorii si robinetii astia de gradina nu stiu daca rezista la fel
|
 |
|
trasalica wrote:Acvariu, apa, plante, lumina, pesti, furtun CO2, bomba CO2(drojdie cu zahar sau bicarbonat cu sare de lamaie) sau butelie CO2(reductor la ea), numarator bule, ventuze, valva unisens,. Daca mai trebuie ceva, sa se adauge. Salut,
substrat pentru acvariu, loc disponibil pentru acvariu in casa, o casa, curent electric etc
|
 |
|
Viermemort4 wrote:Nu ma pot hotara. Am si difuzor CO2 3 in 1 de la Tropica, si scarita Dennerle mini-flipper. Am sistem CO2 presurizat. Care metoda de difuzie este mai eficienta?
Va multumesc
de ce nu le testezi pe fiecare in parte, daca le ai deja?
eu zic ca difuzorul e mai eficient decat mini flipper, dar depinde si de volum, probabil la un acvariu mic merge si flipper-ul.
flipper-ul are avantajul ca nu se vede ceata de bule in acvariu ca la difuzor, daca asa ceva te deranjeaza.
|
 |
|