[Logo www.acvariu.ro]

Acvariu.ro - forum - Cea dintai comunitate a acvaristilor
  [Search] Search   [Recent Topics] Recent Topics   [Hottest Topics] Hottest Topics   [Top Downloads] Top Downloads   [Members] Member Listing   [Groups] acvariu.ro 
[Register] Register / 
[Login] Login 
Messages posted by: Liv
Forum Index » Profile for Liv » Messages posted by Liv
Message
Lily pipe si skimmer.
Din lipsa de timp am ratat poza cu controlerul de pe primele pagini.

Reactorul Bitanu poate fi facut si in recipiente mult mai mici. Eu am folosit o sticla de Cola de 0.5 litri - doar ca nereusind sa o etansez destul de bine a trebuit sa o montez intern (nu arata bine deloc). Conditia de functionare la reactorul Bitanu este sa amesteci cit mai bine gazul cu apa. La mine o pompa de la Aquael Fan 1 a fost de ajuns ca sa dizolve 30-40cm cubi de CO2 in cam 30 de secunde. Uita-te pe la reactoarele de CO2 ISTA. Cu unele modificari (fara sa afectezi etansarea) e posibil sa fie la fel de bune - de fapt functioneaza exact la fel ca reactorul Bitanu. Difuzoarele (fie ca sint inline, fie cu pastile puse in acvariu) au obiceiul sa se colmateze partial si sa genereze bule de CO2 mari care au timp sa ajunga la suprafata fara sa fie dizolvate in apa. Si in momentul ala trebuie curatate cu clor sau apa oxigenata. Pina cureti pastila sau tubul de difuzie o sa stai fara CO2, daca nu ai unul de schimb.

Chiar si reactorul Bitanu trebuie curatat din cind in cind (se colmateaza furtunele) sau se aduna aerul care mai ramine in butelie (aerul se difuzeaza mult mai greu in apa decit CO2 si se aduna in reactor).
Trebuie sa stii pentru inceput ca fertilizarea nu e chiar pt. incepatori. Riscul de a dezvolta alge e mai mare si va trebui sa urmaresti cu atentie bazinul citeva luni la inceput pina te obisnuiesti cu evolutia lui si reglajele la fertilizanti. In plus plantele vor creste mult mai rapid si o sa trebuiasca sa stai cu foarfeca pe linga ele cel mult la 2 saptamini.

CO2 (e principalul fertilizant): Se introduce CO2 gazos in bazin. Neaparat trebuie urmarite animalele citeva zile ca sa nu introduci prea mult CO2. Metoda cea mai simpla e o bomba biologica (o sticla de plastic +zahar+drojdie+multe batai de cap cu dozarea). Nu ti-o recomand deoarece nu se poate regla doza de CO2 si nici nu se poate opri. Metoda urmatoare e cu CO2 obtinut chimic (sare de lamiie+bicarbonat de sodiu+2 sticle+ceva aparatura+electrovalva+robinet reglaj fin). Se poate regla, se poate opri, dar trebuie refacute substanele la 1-2 saptamini. Metoda 3 e cea mai buna - ti-o recomand desi e cea mai scumpa: butelie de CO2+reductor de presiune+electrovalva+robinet de reglaj fin). La toate 3 metodele mai trebuie un indicator de CO2 si un reactor care sa dizolve CO2 in apa. Pe linga indicator ar fi bun si un controler de pH (CO2-ul scade pH-ul si trebuie neaparat oprit cind pH-ul e prea mic).

Fertilizanti micro si macro: se fertilizeaza in coloana de apa (cu lichide adica) cu microelemente (plantele ii consuma in cantitati mici spre foarte mici) si macroelemente (plantele ii consuma in cantitati mult mai mari fata de microelemente). Se folosesc pompe dozatoare pt. lichide - vezi Jebao DP4 ca e mai ieftina. Se mai adaoga glutaraldehida (asa zisul CO2 lichid - o formulare foarte gresita) si fier chelat daca ai plante mai pretentioase. Pot fi urmarite doar cu analize de apa pina inveti sa distingi necesitatile plantelor. Micro si macro sint adoagate partial si la schimburile de apa daca nu folosesti apa de osmoza inversa.

Nu te hazarda la nici una din metodele expuse fara sa citesti si sa intelegi (mai ales sa intelegi) ce presupune fiecare din ele.
Idei..., esti glumet - sintem plini de idei:
1. schimb la picatura
2. fertilizare automata (inclusiv cu CO2)
3. hranire automata
4. urmarirea si logarea parametrilor - eventual si controlul lor (temperatura, pH, gH, kH)
5. protectie la scurgeri de apa
6. protectie la oprirea curentului

Oricum felicitari pentru realizare.
Ok. Stiu modelul. Ai PM.
O poza cu foggerul Resun se poate te rog? Sau modelul exact ca sa il caut singur.
Cu prefiltru nu ar trebui sa ai probleme 1 an. Daca nu se colmateaza furtunele. Am lasat filtrul JBl cam 14 luni fara sa il curat.

Pot sa confirm si eu ceea ce au scris altii pe aici depre furtune. Furtunele de la Eheim se colmateaza mult mai incet decit cele de la JBL. Cele de la JBL trebuie sa le curat cel mult la 3-4 luni. Furtunul de la Eheim are deja 6 luni de functionare si nu am motive sa il curat.
Eu il am pe cel mic (de 2litri). Cred ca ar face fata si la un acvariu de 400-500litri.
Vezi ca la Susun ai ceva spatiu liber la intrare si la iesire (vreo 3-4 cm inaltime pe diametru). Am pus niste inele ceramice la intrare (jos adica) ca sa "rupa/sparga" eventualele particole mai mari (frunze), iar la iesire am bagat Matrix intr-un saculet sintetic. Dupa ce montezi prefiltrul sa scoti toti buretii din filtru si sa bagi in locul lor ceva material filtrant biologic (Matrix, Eheim Substrat Pro sau Siporax - sint in ordinea preferintelor mele).

Nu stiam de Eheim Fix. Momentan ramin la burete.
Buretii pt. saltele sint cu porii deschisi altfel se supraincalzeste corpul. Daca iei Ista va trebui sa tai suportul de plastic din interior ca sa faci loc destul pt. bureti. Se gasesc bureti cu pori de diverse dimensiuni intre 40 si 80 ppi (pori pe inch).

Renunta la perlon. Are porii foarte mici si se colmateaza rapid. Daca ai pesti mai mincaciosi si ceva mai multi e posibil sa trebuiasca sa il schimbi prea des, chiar zilnic. Daca vrei sa pui perlon trebuie sa fie la iesirea din prefiltru. Iesirea din prefiltru e de intotdeauna pe sus (ca si la filtre) ca sa se poata elimina aerul.

Pe viitor eu o sa iau Sunsun, nu Ista.

Cauta si vaselina siliconica alimentara ca sa ungi garniturile, filetele si interiorul la furtune in zona de contact cu teava de plastic - adica la toate imbinarile. O sa se desfaca mult mai usor si le si etanseaza suplimentar.
Ista vine doar cu perlon. Si au o forma mai ciudata cu 2 gauri mari. O sa trebuiasca sa stai cu un ferastrau in mina vreo ora ca sa faci loc pt. bureti. Daca ai un Dremel sau ceva asemanator e mai usor. Gaura nu am dat in ei - i-am taiat cu un cutter in cruce pe centru.

Ai grija sa intrebi inainte sa cumperi daca are cutia transparenta. Era pe FB un caz incare s-a plins ca i-au livrat cutia alba desi pe site era transparenta. Merita sa poti vedea ce e in filtru.

Nu prea merita sa cumperi bureti, poate doar daca esti foarte grabit. In 10-15 minute speli toti 3 buretii in chiuveta.

Gasesti burete fin la orice fabricant de saltele - ei folosesc doar bucati foarte mari (sau la magazinele de acvaristica la pret mult mai mare). Astia care ii am de la saltele sint dintr-un material care nu elimina nimic in contact cu apa, fara miros, antialergic cica. Spre mirarea mea cind se colmateaza isi micsoreaza putin volumul si lasa apa sa treaca pe linga ei. Dupa ce ii speli revin la volumul initial (ceva mai mare).
O sa fii uimit de ce se poate stringe in prefiltru dupa ce il montezi. Si e normal deoarece asta e rolul lui exact cum a spus si Lucian. Eu le spal buretii in fiecare saptamina si nu am mai curatat filtrele de cca. 1 an fiindca nu si-au pierdut debitul. Inainte de a instala prefiltrele curatam complet filtrele la fiecare 2-3 luni.

Am un ista montat pe un JBL E900 si un Sunsun montat pe un Ecco Pro 200. Ista e transparent si se vede cind trebuie curatat, dar trebuie modificat zdravan ca sa bagi bureti in el. Perlonul cu care vine e atit de fin incit se colmateaza la 2-3 zile si trebuie inlocuit si spalat. Buretii de la Sunsun faca treaba buna (au gauri mari, medii si fine) si rezista cca. 3 saptamini fara sa-i spal (cind sint plecat nu am grija lor), dar trebuie sa ai grija cind il manevrezi la robineti. Am reusit sa rup unul si am asteptat 3 luni sa vina din China (asa am ajuns la Ista).

De cind am prefiltrele am scos buretii de prefiltrare din filtre si i-am inlocuit cu Matrix.

Adaptoare pt. furtune nu se gasesc mereu pe la noi.
Doar sa fii atent la coturi. Cablurile trec foarte greu de coturile la 90 de grade.
Vezi ca tuburile gofrate de PVC (care le cumpara toata lumea ca sint ieftine) nu rezista deloc ingropate, nici macar la 5cm adincime. Cind o sa vrei sa schimbi cablul (peste 10-15ani) o sa constati ca sint complet tasate s cablul e blocat in tub. O sa sapi din nou pe acelasi traseu.
Bluetooth functioneaza pe distante cam mici fata de WiFi. Cam toti producatorii zic maxim 10m. Doar in aer liber ajunge la 20-25m (pina se pierde semnalul). Daca mai ai un zid intre dispozitive te poti baza doar pe 10-12m.
Am acelasi mesaj de acum 2 saptamini. pe viitor uita-te daca le gasesti prin depozitele din Polonia. De acolo au ajuns in 3 zile cu Fan Courier.
adiio wrote:
Humbert wrote:... practic am cloud personal pt ca pot accesa NAS-ul unde stochez local pozele etc

Daca ai sinology si nu orice model, vezi daca poti instala Syncthing
Este un program pentru cloud personal, bine eu il am instalat pe o statie cu Linux.
Functioneza exact ca si googledrive, onedrive... etc, doar ca este al tau iar limita de stocare o reprezinta hdd-ul de pe statie.
Eu de exemplu am 4TB dedicati pentru cloud.
Ai clienti de iphone si android... este super tare.


Nu functioneaza pe Synology cu DSM6.2. Au propriile variante de cloud, dar au pastrat OpenVPN.
Uite si aici. Dar sa stii ca radiatoarele de la TME sint mult mai bune.

https://ledhome.ro/98-banda-led-acvariu
Nu e nevoie de Kali, un esp12 e de ajuns. Si ai dreptate, au inceput sa apara si pentru AC.

https://www.aliexpress.com/wholesale?trafficChannel=main&d=y&CatId=0&SearchText=deauther+watch&ltype=wholesale&SortType=price_asc&groupsort=1&page=1

Cu un acumulator de 6-7Ah si o antena Yagi (se gasesc si calcule gata facute si desene detaliate) poti sa blochezi reteaua citeva zile de la 2-300metri distanta.

Esti printre cei foarte putini care au facut retea WiFi separata pt. camere. Toti isi inchipuie ca daca stau in aceeasi retea cu camerele nu se intimpla nimic. Dupa 1-2 zile toti pling ca le merge greu tot pe wifi. Cind ajung la ei le scot NVRul din priza, brusc totul incepe sa functioneze bine si ii pun sa sune la firma care le-a instalat camerele sa se descurce. Camerele maninca destul de putina banda (cam 5-7 Mb/s), dar cind sint mai multe se schimba situatia, deoarece viteza maxima teoretica e de 72Mb/s pe 2,4GHz.
https://en.wikipedia.org/wiki/Wi-Fi_deauthentication_attack
Nu ma feresc de wifi. E o vulnerabilitate generica a retelelor pe 2,4GHz cunoscuta de vreo 5-6 ani. Nu stiu daca wifi 6 a reusit sa o opreasca. Chiar daca ar fi facut-o cam toate routerele de pe piata ramin vulnerabile. Oricine cu un "ceas smart" poate sa faca sa cada o retea pe 2,4. Iar cu un acumulator mai mare si o antena buna poate sa o faca de la sute de metri pentru sute de ore fara sa ai posibilitatea sa il gasesti.

Nu trebuie sa ramin pe Arduino. Situatia cu cu Arduino, NodeMCU, ESP si restul imi aminteste de situatia cu Linux. Dupa ce au aparut citeva sute de "arome" de Linux in 10 ani fiecare cu cite ceva in plus sau in minus nimeni nu poate sa mai spuna care e mai buna. Fiecare a ramas pina la urma la distributia care o cunoaste mai bine - chiar daca e posibil sa fi aparut unele mai bune. E ceea ce vreau sa incerc sa evit. Nu ar conta prea mult pretul , dar am deja arduino in 3 variante.
 
Forum Index » Profile for Liv » Messages posted by Liv
Go to:   
Powered by JForum 2.3.4 © 2012 JForum Team • Maintained by Andowson.com