Message |
|
1502 x 600 x 580
Perete fata/spate = 1502 x 600 mm x 2 buc.
Perete lateral = 580 -2 x 10 (peretii) - 2 x 1,5 (silicon)= 580 - 23 = 557 x 600 mm x 2 buc.
Baza = 557 x 1502 - 2 x 10(peretii) - 2 x 1,5 (silicon) = 1502 - 23 = 1479 x 557 mm x 2buc.
Intaritoare = 80 x 10 x 1479 mm x 2 buc + 1 x 100 x 10 x 557 mm
14,79dm (lungimea) x 5,57dm (latimea) = 82,38 dm² x 5dm (inaltimea) = 412L
Eu cred c-ar fi suficient dac-ai lipi in colturile dintre peretii fata/spate cate o intaritura de 100 x 12 x 1479 mm, fara sa mai pui fund dublu, daca folosesti sticla de 12mm. Am unul de 1600Lung x 600Inalt x 700lat, = 623L folosit ca.12 ani, cu intarituri doar fata/spate/sus/jos pe toata lungimea + un pod intre fata/spate sus.
Mai am unul cu dimensiuni incredibile, dar nu fac reclama la asa ceva. In orice caz sta plin cu apa de 10 ani, fara nici o problema, are 420L, din sticla de 8 (opt)mm, pe suporti mult mai simplii si mult mai practici decat cum ii faci tu. Cel de 600L sta pe sase picioare si cate-o rama sus si jos, fara nici o intaritura diagonala.
Mai sus am gresit lungimea.
In loc de:10,48 x 5,6 = 58,688 x 5,8dm = 340,4L -5cm de la marginea de sus pana la suprafata apei = 10,48 x 5,6 = 58,688 x 5,3dm = 311L.
Era corect:14,8Lung x 5,6lat =82,88 x 5,8Inalt =480,7L, daca ar fi ramas coloana de apa inalta de 58cm. Daca ramane la 50, sigur ca scade volumul total.
|
 |
|
Grosimea peretilor de sticla nu se adauga la volumul acvariului! Din toate dimensiunile exterioare trebuie sa ascazi grosimea sticlei. Nu uita fundul dublu. Cand calculezi latimile peretilor trebuie sa tii cont de grosimea siliconului, pe care am omis-o eu in calculul provizoriu.
Bibliotecile se sprijineau pe 4-5m lungime, acvariul are 1,5m, la aceeasi greutate. Lemnul e mai usor decat apa.
|
 |
|
Sorry pentru off topic.
Nu-nu, @Ancistrus, nu sunt nici moderator, nici admin. E doar exces de zel, cum il numesti tu, ai dreptate, dar cred c-ai observat bine, e si o parte de tic in tot amestecul, cand fac pe grozavul prin posturile adresate noilor veniti. Eu ti-am trimis mesajul pe privat doar ca sa nu te las expus unor "sefi" mai putin ingaduitori. De vanat posturi nu cred ca sunt interesat. Dac-ar fi asa as fi avut timp sa maresc considerabil numarul lor, de cand sunt inscris pe forum.
|
 |
|
Bine-ai venit Costel, cand mai treci pe aici dute intai la rubrica "Despre noi" si prezinta-te, citeste regulamentul si nu mai scrie cu litere de tipar, decat unde o impun regulile gramaticale. Daca mai citesti pe aici vei observa ca si noi incercam sa scriem corect, dupa gramatica romaneasca, atat cat ne sta in puteri.
Lipiturile tin foarte bine chiar daca lasi 2mm intre sticla. Asa intra siliconul mai bine daca-l presezi cu presa. Daca pui siliconul intai pe margine si atasezi pe urma peretele de restul acvariului poti sa lasi si doar 1mm. In orice caz nu-i bine sa se atinga sticla nicaeri, pentru ca se sparge foarte usor in timpul transportului sau daca-l atingi ceva mai dur.
Nu incerca sa polizezi cu masina denivelari, pentru ca se incalzeste punctual si crapa toata placa. Sper ca stii sa calculezi dimensiunile. Daca nu esti sigur mai bine posteaza-le aici, sa le mai verificam si noi.
Fara grosimea peretilor = 1480 x 560 x 580mm, daca omitem grosimea siliconului.
10,48 x 5,6 = 58,688 x 5,8dm = 340,4L -5cm de la marginea de sus pana la suprafata apei = 10,48 x 5,6 = 58,688 x 5,3dm = 311L.
Apa va cantari 311kg, sticla fiind ceva mai grea, vei avea, cu suport cu tot, vreo 450kg pe planseul apartamentului!
Tine? Poti sa-l plasezi intr-un colt?
|
 |
|
Dute repede la rubrica "Despre noi" si prezinta-te. Citeste regulamentul! Dupa ce scri controleaza daca ai scris bine, corecteaza ce ai scris gresit si abia pe urma dai click pe "Submit".
Asa poti sa eviti sa apara asa ceva in posturile tale:
"Si la cam cate saptamani fata o femela a fata caci cred ca am una.
Iti trebuie un acvariu bine plantat, sau o cutie de 1L, cu gauri, atarnata in apa acvariului, in care pui femela, ca sa poata scapa puii de lacomia ei. Daca mai ai si alti pesti acolo va trebui sa muti femela in alt acvariu si sa feresti si acolo puii de ea, cu plante sau in cutie.
Daca nu sti sa recunosti o femela gestanta presupun ca nu le ai deloc cu acvatristica, asa ca ar fi bine sa inveti mai intai intretinerea pestilor, ininte de a trece la reproducere. Trebuie sa stii cum trebuie hraniti, cu ce, cum se tine apa curata, la ce temperatura se tin fiecare, de ce fel de apa au nevoie.
Gasesti toate informatiile aici pe forum daca ai rabdare sa citesti. Altfel o s-o cam dai in bara cu acvaristica!
|
 |
|
Odata ajusi in acvariu vor intra si in filtre, din acel moment mai scapi de ei doar daca deciclezi filtrul. Nu stiu la ce concentratie de cupru rezista bacteriile, dar sunt sigur ca melcii rezista lejer la concentratia dubla de solutie recomandata pentru starpirea lor, pentru ca m-am luptat cu ei 6 (sase) ani, si am scapat de ei decicland pe rand toate acvariile, bineinteles cu multa straduinta sa nu mut accidental ouale lor dintr-un acvariu in celelalte. Unii dintre noi stim ce presupune asta, ca nu-i chiar simplu.
PS:
Melcii asasini, Anentome helena, nu starpesc melcii din filtre!
|
 |
|
Te pomenesti ca mai si iei masuri de corectie a ph-ului apei din acvariu masurat cu varza.
|
 |
|
Iulian,...sa risti sa fie apa prea limpede?!
Da, risca cu incredere. Iti garantez eu ca nu vei avea vreodata vreun dezavantaj, nici tu si nici acvariul cu ce-i in el, din cauza c-ar fi prea limpede apa.
Poti sa le folosesti pe ambele.
Dezavantajul va fi ca vei da acvariului un aspect de laborator de fizica, fara sa ai un avantaj mare fata de folosirea unui singur filtru rapid, daca nu cumva te hotarasti sa ingrijesti in el purcei aurii, cu coada voal.
Unul dintre filtre, aquaballul, nu are pahar de retinere pentru apa murdara, ceea ce duce la caderea murdariei inapoi in apa, cand vrei sa-l speli. Cine a aprobat productia acestor filtre trebuie sa se fi avut foarte bine cu conducerea firmei producatoare.
Asa ceva nu folosesc eu in acvarii nici daca primesc banii cat costa filtrele. Nu cunosc filtre mai proaste, si slava Domnului cunosc o multime.
Recomandarea mea:
incearca sa-l folosesti pe celalalt, care retine macar o parte din murdarie cand il scoti din apa, pe post de filtru biologic, adica sa nu-l speli decat atunci cand nu mai iese apa din el decat foarte incet.
Ideal ar fi sa ai substrat si plante, pentru ca substratul, prin faptul ca cresc bacterii in el, si plantele pentru ca consuma o parte din compusii azotului, indeplinesc partial functia de filtru biologic. In acest caz va trebui sa cureti substratul doar cand este neaparata nevoie, si doar in locurile in care este ceva mai murdar, cel mai bine la intervale egale, dar in locuri diferite, ca sa nu scoti toate bacteriile deodata.
Un filtru canistra ar fi bun, dar pentru cine se multumeste cu un acvariu mai mic nu merita totdeauna investitia.
|
 |
|
Ambele sunt filtre rapide, menite sa adune suspensiile, pentru a putea fi eliminate la timp prin spalare frecventa, ca sa nu strice apa. Ca filtre biologice nu pot fi folosite, pentru ca daca se curata materialul (buretele) frecvent, se elimina si o mare parte a bacteriilor si se anuleaza filtrarea compusilor azotului, care sunt toxici pentru orice vietuitoare din acvariu.
Daca nu se curata filtrul se va colmata dupa cateva saptamani si nu va mai functiona deloc. Ideea cu spalatul in apa acvariului, ca sa nu se piarda bacteriile, este o pacaleala. Dupa spalare va ramane doar un procent infim din fosta colonie, nici pe departe suficienta pentru scopul propus.
Este adevarat ca numarul bacteriilor scade si creste odata cu marirea si scaderea cantitatii de hrana introdusa in acvariu, in ipoteza ca diferentele se produc in perioade de ordinul saptamanilor, in urma mariri sau scaderii numarului de vietuitoare, dar acest proces este incomparabil mai lent decat rapiditatea cu care se schimba numarul bacteriilor in urma spalarii filtrului, schimbare care se produce aproape instantaneu, cu urmarea ca dupa spalare se vor inregistra concentratii marite de toxine, de multe ori observate prea tarziu sau deloc.
Stresul la care sunt supuse vietuitoarele le inrautateste conditiile de viata si duce la inbolnaviri sau moarte, aparent inexplicabila, mai ales pentru ca acvaristul are constiinta impacata ca a facut curatenie si ar trebui sa fie totul in ordine. Pare greu de crezut, dar schimburile de apa, chiar frecvente si mari, nu sunt in masura sa elimine toxinele care se produc continuu in lipsa bacteriilor, pentru tot timpul pana la urmatorul schimb.
Filtrul biologic este motorul acvariului. Subaprecierea sa duce la cele mai multe esecuri in incercarea de a ingriji un acvariu.
Apa limpede multumeste multi acvaristi, dar sa nu uitam ca pestii nu pot sa traiasca nici in vodca, chiar daca-i "cristal"!
|
 |
|
Am cumparat solutie contra lor, de la "Sera", doza dubla si am turnat-o toata deodata in acvariu. Cand s-a terminat au strigat ca vor si supliment.
Acum am eliberat acvariul si-l setez din nou dupa desinfectie. De acum inainte o sa fiu atent la ce bag in avariu.
Pana nu faci la fel n-o sa mai ai liniste de acum incolo de ei.
Chiar daca-i elimini din acvariu, vor ramane in filtre, iar de acolo-i scoti doar o data cu bacteriile,= deciclare.
|
 |
|
Depinde de ce fel de filtre ai. Descrie-le sau scrie aici ce tip de filtre sunt. Ar trebui sa fie scris undeva pe ele.
|
 |
|
Asta-i motivul pentru care am mentionat necesitatea intrebuintarii corecte, ceea ce presupune mai ales filtrarea suspensiilor si oxidarea corecta a clorului cu filtru de carbune, dimensionat corespunzator concentratiei. 10 ani a tinut osmoza mea, si ar fi tinut mai mult, pentru ca nu dadea semne de oboseala, dar am rupt stutul filtrului fin si am lasat-o sa mearga fara. In 2 saptamani a crescut duritatea permeatului de la 20µS/cm pana la 90-120.
Acum am una ieftina, noname, de ca. 1,5 ani si:
|
 |
|
nano wrote:
... instalatia de osmoza pe care o detin are un efluent de 70 - 100 µS.
E pe duca! 5-22µS/cm e ok.
Demineralizata inseamna ca nu contine minerale, dar poate sa contina toxine din agricultura sau combinate chimice. Distilata este apa condensata din vapori care pot cel mult sa se contamineze cu atomi de Cu difuzati in condens de pe peretii conductelor. Orcum concentratia de Cu va fi aproape imposibil de masurat.
Osmoza scoate ca. 98% din tot ce nu-i apa din lichid, produce ca. 100-200L in 24 de ore ca. 10 ani, daca se foloseste corect si se gaseste pe ebay la 60-80€, dar costa 30€ transportul in Romania si dureaza ca. 14-25 de zile.
|
 |
|
flyer01 wrote:cere siporax ;)
Siporax exista cel putin de trei feluri.
1. Inele mari, ca. 20mm, pentru iazuri;
2. Inele de ca. 16mm pentru acvarii;
3. Pastile cu diametru sub 1cm tot pentru acvarii.
Nu se folosesc in filtrele pentru suspensii ("mecanice") pentru ca acolo circula apa prea repede si nu se pot aseza bacteriile cum ar trebui, si trebuie spalat prea des.
|
 |
|
Sufla in burete si fa comparatie intre cei cu porii deschisi si cei cu porii inchisi.
Nu te supara, nu sunt rau intentionat, dar trebuie sa-ti spun ca faci in continuare greseli de gandire.
Anume: gaurile pe care le poti face teoretic si mai ales practic in burete nu vor avea nici pe departe porozitatea unui burete confectionat cu porii deschisi.
Apreciez tenacitatea ta, dar ar trebui sa pornesti cu incercarea de a perfectiona roata nu de la rotile din evul mediu, ci de la cele pentru avioanele de vanatoare.
|
 |
|
Nu sunt carcotas, nici nu vreau sa te descurajez, ci doar sa te ajut.
Filtrul pe care-l ai se foloseste la colectarea suspensiilor din apa. Pentru filtrarea biologica ar fi,..."aproape demn de luat in seama" doar daca l-ai umple cu un material cu calitati ideale, de genul ceramicii sinterizate, care-i un material produs special pentru acest scop.
Cu buretele care incape in filtrul acela, indiferent de felul sau, cu pori mari sau chiar foarte mici si la viteza mult prea mare a apei care trece prin el, nu vei reusi sa filtrezi cantitatea de amoniac si nitrit care apare in urma descompunerii hranei si fecalelor, intr-un acvariu in care hranesti mai mult de 2-3 Guppy. Nu va trece mult timp si se va colmata, va trebui sa-l speli si vei arunca si mult prea putinele bacterii colonizate acolo.
Un substrat de nisip cu granulatia de ca. 1-2 mm ar putea gazdui mult mai multe bacterii. Plantele ar consuma si ele o parte din compusii toxici ai azotului, amoniac, nitrit si nitrat, daca ar fi destul de multe si mari. Colonizarea unui filtru biologic cu bacterii dureaza in cele mai bune conditii ca. 5-6 saptamani. Cu ajutorul bacteriilor cumparate se poate reduce durata colonizarii materialului din filtru la ca. 2-3 saptamani.
Daca incerci sa ciclezi un material filtrant cu pestii in aceiasi apa, se va prelungi mult durata, pentru ca va trebui sa schimbi apa ca sa elimini toxinele si vei arunca o data cu apa si bacteriile care nu s-au depus inca pe material.
|
 |
|
Dar te ajuta sa faci poze bune si asta ii va ajuta pe cei care-ti pot ajuta sa afli ce-i cu icrele.
|
 |
|
Doar pentru cazul ca n-ai stiut, buretele din mobilier (canapele, saltele, fotolii) se impregneaza in procesul de fabricatie cu substante insecticide care dauneaza grav si pestilor.
|
 |
|
Ajuta la reducerea unor agenti patogeni, dar efectul e neglijabil, daca ingrijesti acvariul corect. Sub 10 Watt actiunea lampii este aproape nula. Incepand de la puterea asta, actiunea razelor depinde de transparenta tubului (curat-murdar) si de viteza de trecere a apei prin raze. Radiatia are efect imediat distrugator doar asupra microorganismelor.
|
 |
|
Nu exista aparat de fotografiat care nu-i defect si scoate poze neclare din cauza sa. Cauta cauza la tine.
|
 |
|
|
|