[Logo www.acvariu.ro]

Acvariu.ro - forum - Cea dintai comunitate a acvaristilor
  [Search] Search   [Recent Topics] Recent Topics   [Hottest Topics] Hottest Topics   [Top Downloads] Top Downloads   [Members] Member Listing   [Groups] acvariu.ro 
[Register] Register / 
[Login] Login 
Messages posted by: bluemonk
Forum Index » Profile for bluemonk » Messages posted by bluemonk
Message
Donez un pachet mare de plante sanatoase, fara alge, doar in Bucuresti - Microsorum petite (Dennerle), Anubias nana, nana pinto, cofefolia si Bucephalandra wavy leaf, poza este atasata. Ca si dimensiune, in poza plantele sunt intr-un lighean cu diametrul de 55cm si provin din acvariul prezentat in topicul meu Lido 200. Mesaje cu nr de telefon pe privat, primul venit primul servit, donez celor care le vor pt placerea proprie si de preferat au suficient spatiu si conditii (CO2). Se ridica de vis-a-vis de Kaufland Mihai Bravu.
Un exemplu apropiat de 3000l reef - https://www.practicalfishkeeping.co.uk/features/articles/A%20magical%20reef%20tank.
In articol pretul echipamentelor e estimat la 25-35K GBP , mai pui si vietuitoarele si probabil ca ajunge la 50K euro, asa ca Humbert n-a fost departe cu estimarea.
Dar colegul nu ne-a spus ce fel de acvariu doreste, un FOWLR cu siguranta e mult mai ieftin.
Acelasi acvariu, aceleasi plante si hardscape, un nou setup. Am schimbat vechiul filtru Cristal Profi e1501 cu un Eheim 450. Filtrul functioneaza si ca pompa booster pentru o pompa Eheim de 2000 lph pentru ca pe acelasi circuit de apa am si chillerul. Marele avantaj este ca noaptea opresc pompa filtrului mergand doar cu cea de 2000 lph care e instalata in spatele peretelui pe care se afla acvariul. Rezultatul e ca acvariul e dead silent noaptea. Setupul are o saptamana.
Probabil ca va veni si un upgrade dar nu asa curand. Cand l-am luat pe asta as fi avut loc , la limita, pentru un 250. Am doua probleme cu marinele (lasand la o parte costurile echipamentelor si vietuitoarelor) - caldura degajata in procesul de racire si zgomotul. Pentru un apartament obisnuit din Bucuresti e cam mult, daca ai si o familie de 4. Momentan ma gandesc la un nanocube 60 cu softies pe care sa il tin la birou unde temperatura e controlata si n-as avea nevoie de racire, am bazinul si filtrarea, mai imi trebuie lumina, piatra si vietuitoarele. As muta toti coralii moi din asta in nano si as merge mai mult pe SPS in red sea. Cam la asta se limiteaza toate planurile de viitor acvaristice.
Cateva poze de azi. La partea tehnica am adaugat ventilatie in sump cu un ventilator Noctua S12A si un controller de temperatura AquaMedic twin. Motivul pt controllerul de temp e ca odata cu chillerul trebuie sa porneasca si ventilatia in baia de serviciu unde e instalat chillerul, fara se face foarte cald si sa stau cu ventilatia permanent iar nu era o optiune buna.
BBogdan wrote:
bluemonk wrote:
Chiar ma intrebam cum ai apa asa de clara doar cu Matrix - Purigenul e de vina.
Sarea RSCP face KH-ul mare, cam 11-12 dupa cum zice RS, anecdotic am auzit si 14; chiar daca schimbi doar 16% clar ai un spike de alcalinitate si neavand sump coralii sigur il simt cum pui apa noua in bazin. Dar dupa cum vad in poza , se simt bine. Eu zilele astea incerc o varianta de schimb de apa care sa economiseasca sare si apa de osmoza - am facut un bazin separat pentru apa de schimb, doar cu filtrare - un skimmer intern, filtrare chimica cu carbon, phosguard si purigen si filtrare biologica cu matrix din bazinul cu vietuitoare. Apa o schimb practic intre bazine iar apa proaspat facuta pun doar in bazinul de schimb, mai rar si o cantitate mai mica. In felul asta vreau sa minimizez variatiile de parametri si sa economisesc sare si apa de osmoza , cu pretul unui mic consum de energie electrica si putin material filtrant.


Apa o aveam foarte curata si inainte de Purigen, am pus foarte de curand 100 ml de Purignen sa vad daca e vreo diferenta si chiar nu vad sa fie vreuna sesizabila/notabila, poate trebuie pus mai mult. Isi face treaba foarte bine filtrarea biologica si mentenanta saptamanala.
Schimb 20% , care reprezinta 16 litri la volumul meu de apa daca bine stiu am 80 de litri de apa.
Am facut testul de alkalinitate dupa schimbul de apa si nu creste mai sus de 8.2 , asta in conditiile in care inainte de schimb e undeva la 7.4-7.7 de cele mai multe ori, asa ca nu cred ca e un soc prea mare ca altfel as vedea pe corali, zic Ai mei nu proteseaza deloc, ba chiar se hidrateaza mai bine dupa schimb.

Pare interesant experimentul tau, sunt curios daca o sa fii multumit de el si ce beneficii va aduce pe termnen lung.(evident excluzand econimia de apa si sare)

Beneficiul imediat pe care il urmaresc e stabilitatea cat mai buna a parametrilor pentru ca apa de schimb o pregatesc "ochiometric", niciodata nu pun aceeasi cantitate de sare, apa, si probabil ca si calitatea apei de osmoza variaza de la un schimb la altul. In plus, folosesc o sare la care pun niste RedSea ABC+ sa cresc Ca si Kh aproape de valorile din bazin si tot ochiometric o pun si niciodata nu verific cu testele apa rezultata. In plus, imi simplifica schimbul de apa avand mereu apa la dispozitie - bazinul mare are 170 l brut (reefer 170), cel de schimb 60 (un nanocube 60), pot face un schimb mai mare sau mai mic oricand si am si un refugiu/bazin carantina la dispozitie in caz ca e nevoie.
Vom vedea ce zic si coralii, in orice caz, cu orice schimbare trebuie pornit incet.

BBogdan wrote:Filtrul extern plin cu Matrix si mai nou cu ceva Purigen in el, face fata foarte bine, plus mai am peste 12 Kg de piatra vie in bazin.
Exact, schimbul de apa tine loc de aditii si da, daca parametrii apei sunt "out off the charts" poate crea unele probleme. Eu fololesc sarea Red Sea Coral Pro, cantaresc necesarul de sare folosind un cantar electronic. De fiecare data schimb 16 litri de apa, 38.1 g x 16 = 610 g (609.6 g) de sare pe care o amestesc in apa care a fost incalzita in prealabil la 25-26 de grade cat am si in bazin. Nici macar nu mai masor sa vad salinitatea cu densiometrul din dotare, refractometru nu am si nici nu am nevoie momentan, dar da poate nu e o decizie prea inteleapta , insa mi-o asum senin!
Am patit o singura data sa am Alkalinitatea scazuta undeva pe la 6.5, tind sa cred ca in urma unui schimb de apa s-a intamplat asta, probabil nu am tinut bine sarea sau naiba stie, ca nu pot neaparat sa trag o concluzie.


Chiar ma intrebam cum ai apa asa de clara doar cu Matrix - Purigenul e de vina.
Sarea RSCP face KH-ul mare, cam 11-12 dupa cum zice RS, anecdotic am auzit si 14; chiar daca schimbi doar 16% clar ai un spike de alcalinitate si neavand sump coralii sigur il simt cum pui apa noua in bazin. Dar dupa cum vad in poza , se simt bine. Eu zilele astea incerc o varianta de schimb de apa care sa economiseasca sare si apa de osmoza - am facut un bazin separat pentru apa de schimb, doar cu filtrare - un skimmer intern, filtrare chimica cu carbon, phosguard si purigen si filtrare biologica cu matrix din bazinul cu vietuitoare. Apa o schimb practic intre bazine iar apa proaspat facuta pun doar in bazinul de schimb, mai rar si o cantitate mai mica. In felul asta vreau sa minimizez variatiile de parametri si sa economisesc sare si apa de osmoza , cu pretul unui mic consum de energie electrica si putin material filtrant.
Multumesc pt raspunsuri, eram curios in legatura cu parametrii pentru ca din cate am citit il tii doar cu o canistra cu Matrix. Schimbul de apa mai consistent (20%) iti tine loc de aditii dar are si potentialul sa destabilizeze acvariul daca parametrii la apa preparata nu sunt aproape de apa din acvariu.
Felicitari, arata foarte bine si poza e pe masura. Lumina e setata asa doar pt poza sau asa il tii? Cum tii sticla atat de curata, eu nu vad o pata de coralina, la fel si pe pompa de valuri. Ai putea sa dai niste detalii - parametrii, mentenanta, etc?
Humbert wrote:merci

off, nasol ce aud de arici... ce dracu sa fac atunci cu algele astea?


Daca poti, scoate pietrele in cauza si curata-le cu simt de raspundere in zona respectiva dupa care tot local da si cu apa oxigenata. Cred ca asta e o problema la nano-reefs, pestii care mananca eficient alge fie nu sunt reef-safe, fie sunt prea mari pentru un nano.
Si ultima:
Inca o serie:
Acvariul vechi a fost dezafectat si totul mutat in asta nou, fara upgrade-uri la echipamente.

Acvariu : Red Sea Reefer 170
Skimmer : 2 * Tunze 9004 (1 AC , 1 DC)
Reactoare : 1 Aqua Medic S cu JBL Carbomec ultra, 75ml schimbat saptamanal, Grotech BPR 80 cu all in one biopellets, alimentat cu o pompa Jebao DCS 3000
Medii filtrare : Filter sock schimbat la 2-3 zile, Martrix si Denitrate cam 4 l, medii antifosfat Phosguard si JBL PhosEx Ultra, cam 100ml din fiecare, schimbate alternativ saptamanal , intr-un filtru Tunze 3162 la care am scos pompa si capacul superior, iesirea de la reactorul de biopeleti se varsa peste mediile din filtru
Pompa retur : Jebao DCP 5000
Control temperatura : Chiller Teco TK150 alimentat din pompa de retur
Pompe valuri : 2 x Jebao SW4 pe modul Else
ATO : Tunze osmolator nano
Lumina : Hydra 52 HD
Dosing : Aqua Medic Reef Doser , solutii Red Sea (Ca, KH, Mg, NOPOX), dozare manuala Coral Colors si Coral Nutrition
Mentenanta : schimb apa 15l/saptamana, curatat geamul zilnic, echipamentele si sump-ul cand se impune

Parametrii : KH undeva intre 9-10, Ca 450, Mg cam 1400, NO 3 undeva in jur de 0.5-0.1 , PO4 0.05 masurat cu Hanna, Temperatura : 24-25C (chillerul setat pe 24)


Live stock : 3 chromis, 2 clowni, ceva melci, o scoica, mici aiptasii pe care le tin sub control cu Aiptasia X, un mica tufa de Caulerpa Racemosa pe care o tund cand are tendinta sa invadeze . Corali : cate ceva din fiecare gen - gorgonie, zoantusi, kenya tree, discosoma, gsp, euphilii, candy cane, brain, lobophilia, chalice, turbinaria, montipora, acropora, stilophora milka, hraniti cu Reef Roids Si Microbe Lift cam de 2 ori pe saptamana.
Am renuntat la nisip intrucat nu mai am goby, n-au facut fata stresului generat de mutare. Am avut si ceva pierderi de corali, unii erau compromisi dinainte de transfer, asta e viata - un sun coral, o goniopora, un candy cane si cam atat. Emotii am avut cu SPS-ul la transfer insa in cateva saptamani si-a revenit si acum e in crestere. LPS-ul si coralii moi s-au adaptat foarte repede. Momentan probleme am la GSP si la un kenya tree care nu se mai deschide de nu stiu cate saptamani insa nu ma stresez.

Ma gandesc sa trec la un skimmer de sump , e cam dificil sa mentin un nivel cat mai constant al apei in sump deoarece nivelul apei in sump e aproape acelasi peste tot iar ATO-ul nano de la Tunze merge bine la suprafete cat mai mici.



Multam pt sharing.
O optiune foarte buna power flotorul pentru acvarii de dimensiuni pana la mediu (250l) mai ales ca toate au aceeasi amprenta; evaluam varianta sa trec la un skimmer de genul in loc de cele 2 Tunze 9004 pe care le detin.
Vand bazin 70x45x45 sticla ultraclara 8mm si stand; bazinul a mers cu apa sarata in ultimul an si jumatate, se vinde pentru ca a fost dezafectat. Bazinul se poate vedea in topicul http://www.acvariu.ro/forum/posts/list/0/38610.page . Standul este o imitatie dupa standurile mai vechi Juwel de la linia Lido, culoare par. Prezinta diverse zgarieturi mai mari sau mai mici; pentru cine il doreste il dau la un pret modic, astept oferte.
Hailea, cel putin la modelul cel mai mic, 130, cere 40 cm in spate si 20 in fata pentru instalare.
Poti face un experiment - scoate chillerul din stand , aseaza-l cat mai aerisit si vezi in cat timp iti reduce temperatura cu 1C la o anumita cantitate de apa. Apoi pune chillerul in stand , in conditiile in care merge de obicei si masoara acelasi lucru. Daca iti iese cam acelasi timp esti OK.
Sunt de acord cu Dan Pavelescu doar atunci conditiile exterioare permit - eu n-am putut avea acvarii plantate vara pana n-am investit intr-un chiller. Plantatul e in living , chillerul in bucatarie. Aer conditionat nu am in living, e pe hol si raceste indirect. Lampa HQI ridica temperatura la 200l in 6 ore cu aproape 2 grade.
Marinul se afla in camera de joaca/lucru a copiilor unde nu se doarme de obicei iar chillerul este in baia de serviciu. Marinul n-ar putea rezista fara chiller, l-am uitat o seara de iarna oprit, caloriferul oprit in camera si dimineata aveam 27.5C , cu 2 grade mai mult decat temperatura la care il tin.
Mentinerea temperaturii optime e problema cea mai mare la acvarii, cu cat mai mari, cu atat problemele mai mari. Daca am trai ca americanii, am avea fiecare un fish room unde nu trebuie sa tinem cont decat de acvarii, nu si neveste, copii, vecini, etc.
Foarte frumos, coralul cel mare din stanga (sarcophyton ?) e prea mare insa pt scape.
Intrebarea mea e insa alta - cum merge chillerul acela in stand? Parerea mea e ca in orice fel ar fi proiectat un stand, sa pui un chiller cum e Hailea, cu evacuarea prin spate (presupun ca standul e langa perete) e foarte ineficient si scurteaza mult viata echipamentului. Daca nu ma insel , Hailea are si instructiuni de montaj cu distantele minime in fata si in spatele lui pentru o functionare normala. E aproape ca si cum ai pune un aer conditionat split cu ambele unitati in camera.
Si cum il suporti in casa pe timpul verii, dpdv zgomot si caldura ?
Se pare ca s-a vandut si pe la noi - https://www.bocris.ro/cooler-laptop-spire-pacific-breeze-pana-ventilatoare-80mm-2100rpm-porturi-sp300
L-am gasit la un magazin in USA la 19USD - pana la pretul la care il vinde Tunze mai e mult.

Acela e un ventilator de laptop la care Tunze a adaugat un suport si de asemenea brandul ca sa justifice pretul. JBL-ul e cam zgomotos.
Daca gasesti o solutie sa montezi ventilatoare Noctua silentioase e cea mai buna varianta calitate/pret.
Dan ti-a dat solutia optima.
Daca tot nu vrei sump atunci un Tunze 9004 (DC) e foarte potrivit pentru 100l apa.
 
Forum Index » Profile for bluemonk » Messages posted by bluemonk
Go to:   
Powered by JForum 2.3.4 © 2012 JForum Team • Maintained by Andowson.com