Message |
|
Pentru ca de-a lungul anilor de acvaristica am tot strans diverse de care nu mai am loc prin casa, vand diverse echipamente, unele poate nu tin de sectiunea de marine. Nu tin la preturi, astept oferte de la cei interesati. Doar pentru Bucuresti, nu trimit prin curier.
- skimmer Hydor Slim Skim nano, ii lipseste inelul original de cauciuc care sustine cupa , in timp a imbatrinit cauciucul si s-a rup, a fost inlocuit cu un inel elastic care isi face treaba foarte bine
- reactor biopellet Grotech BPR 80, in stare foarte buna, buretii originali
- overflow box hang-on Eshopps PF 800 + DYI silencer, in stare foarte buna, folosita fara probleme de mine cam 1 an
- filtru extern Eheim Classic 150 (2211), in stare foarte buna, fara materiale filtrante
- prefiltru SunSun, buretii originali
- 2 filtre hang-on AquaSzut
- reductor presiune CO2 AquaMedic, in stare foarte buna
- filter sock cu support acrilic Grotech si ciorapi de pasla
- doua lamp led freshwater Blau Nano LED light 11 watti, dimabile manual
- lampa UV JBL 9w
- lampa led chinezeasca freshwater 8000K, nu mai stiu producatorul si modelul
- Hydor Smart Wave controller
- doua dozatoare Dennerle, cu membrane de rezerva
- fogger terariu Resun, aproape nefolosit
Imi cer scuze, am sa postez preturi. Ideea era ca vreau sa le dau ca ma incurca, nu tin la preturi, pe unele habar nu mai am cat am dat si preturi pentru ele noi nu gasesc insa nici la donatiii nu le pot trece. De aceea asteptam ca cei interesati sa faca oferte decente in privat. Dar pentru a respecta regulamentul, preturile orientative sunt mai jos:
-skimmer Hydor Slim Skim nano - 200 RON
- reactor biopellet Grotech BPR 80 - 300 RON
- overflow box Eshopps + DIY silencer - 400 RON
- filtru Eheim 150 classic - 100 RON
- prefiltru SunSun - 30 RON
- reductor CO2 AquaMedic - 300 RON
- filter sock Grotech - 200 RON
- lampile Blau - una dintre ele a avut suportul rupt la baza si lipit de mine, asa a venit de la magazinul din Austria, lipitura a tinut fara probleme, 100 RON, cealalta 200 RON
- lampa chinezeasca 8000 K - 40 RON
- Hydor smart wave - 100 RON
- dozatoare Dennerle 2 X 20RON
- lampa UV JBL - 100 RON
- fogger Resun - 50 RON
- filtre AquaSzut - cel mic 20 RON, cel mare 30 RON
Edited by Lucian: ca sa evitam intrebarile...
|
 |
|
Ecodrift 4.2 de la AquaMedic, sunt cele mai silentioase pompe DC din ce am avut - Jebao, Tunze. Se poate dormi fara probleme cu acvariul in camera.
|
 |
|
Humbert wrote:succes!
inteleg ca ai deja acvariul... eu as fi luat direct 250 pt ca diferenta de pret e mica iar acei 30cm spatiu in plus in stand conteaza enorm, la marine este incredibil cate fire si chestii se aduna :-)
lumina e cam putina, dar asta evident depinde de ce planuiesti sa tii in el si oricum poti upgrada oricand
de fapt, am totusi o sugestie: nu iti face planurile considerand ca o sa tii in el numai corali usori si foarte usori, pentru ca probabil o sa renunti la ideea asta in cel mult 1 an daca nu chiar de la prima sesiune de cumparat corali :-)
Foarte adevarat - eu am 170 care s-a umplut. Acum tot mai trag de pietre in stanga si dreapta sa nu se atinga coralii unii de altii. Va veni si upgrade-ul la 250. Singurul motiv pentru care nu am luat de la inceput 250 a fost ca eram cam la limita cu spatiul disponibil, din cauza de mobilier, acum am facut loc pentru cei 30 cm. Lumina da, e cam putina, un Prime face fata bine la o suprafata de 40x40. Ar merge o Hydra 26. Pentru pompe de valuri, la fel, am folosit Jebao, am renuntat, acum merg cu un AquaMedic EcoDrift 4.2 , foarte silentioasa si un Tunze Nanostream 6040 (DC) , cam scumpa dar poate genera valuri sa sara apa din acvariu. Pentru pompa de recirculare, am un Jebao de 3000lph, o am demult, nu mi-a facut nici o problema. La skimmer, nu-ti trebuie cine stie ce "animal", daca ai undeva la 350 l/h aer e mai mult decat OK pentru volumul de apa. Pentru redus NO3, am matrix mult in sump si dozez NOPOX, iar PO4 il reduci cu orice mediu antiphos pus in filter cup - nu folosesc filter sock.
Pesti - nu prea ai loc in 170, eu am 2 clovni si 3 chromisi care s-au facut cam mari, si cam atat. Un 250 iti permite mai multi pesti.
|
 |
|
Imi pare rau sa aud de pierderi - lectia cu testarea apei am luat-o si eu recent, la al doilea marin (un nanocube 60), fara pesti, doar corali, pe care aveam impresia ca il tin din schimburi de apa si un mic filtru intern tunze 3161. Cand am testat prima data apa aveam NO3 peste 100, am pierdut doar un frag de candy cane si niste fraguri de montipora pe post de teste de apa. GFO-ul il ai in saculet sau in reactor? Ca daca e in saculet cred ca eficient e cateva zile dupa ce il schimbi, pana se colmateaza saculetul. La nanocube am GFO-ul in filtrul intern si imi dau seama ca s-a colmatat saculetul dupa cat de bine functioneaza surface extraction, cum vad urme de biofilm stiu ca trebuie sa-o dau o spalare. NO3-ul il tin din NOPOX manual, 1ml / zi.
|
 |
|
Reef doser-ul EVO4 de la AquaMedic e un echipament entry level , destul de imprecis dupa experienta mea. Saptamanal fac corectii manuale sa mentin Kh-ul undeva la undeva la 8 si Ca la 450 in conditiile in care live-stock-ul de corali e stabil de multa vreme. De asemenea am observat ca daca nu fac corectii, doze egale duc la diferente mari in recipientele de dozare, unul s-a consumat cand altul era pe la jumatate. La o unitate de extensie noua doua capete de dozare mergeau mai mult in gol, a fost imposibil sa le calibrez asa ca a trebuit sa le schimb. Atentie si la controllerul de temperatura twin de la Aqua Medic, eu am schimbat unul pentru ca incepuse sa citeasca eronat cu vreo 4 grade in plus, asta dupa o lunga perioada in care nu a fost folosit.
|
 |
|
N-am stat sa fac un calcul watts/litri la acvarii de diverse marimi, n-am idee cum se schimba eficienta , ar fi interesant de facut un grafic, dar ce e cert este ca la cele mari dotate cu sump-uri pe masura este loc pentru tot felul de echipamente si cu cat sunt schimburile de apa mai rare , cu atat echipamentele sunt mai necesare.
De aceea am estimat ca un acvariu mare cu schimburi de apa rare poate ajunge cu watts/litri sub eficienta unuia mic tinut cu schimburi de apa.
|
 |
|
Humbert wrote:@paradox
daca te referi la penultimul clip, aia cu supercharged era despre schimburile de apa, nu despre racire
i-adevarat ca acolo vara e mai racoare in general vorbind, dar pe de alta parte si iarna e mult mai frig
iar el de incalzit acvariile tot cu aerul conditionat le incalzeste, deci eu zic ca daca reuseste sa incalzeasca, e probabil sa si poti raci
nu vad de ce nu ar merge - ok, ai pompe, lumini etc care fac ceva caldura in plus, dar in principal temperatura apei e data de temperatura aerului din camera, deci daca il racesti pe el racesti si apa
de fapt, mie mi se pare ilogic sa folosesti chiller-ul pe post de racire principala, ca nu vad ce sens are sa consumi curent ca sa racesti apa fara sa racesti aerul cand nu ai alte motive sa ai diferenta de temperatura intre apa si aer - 25-26 de grade este perfect si pentru acvariu si pentru oameni
mai bine folosesti curentul ala consumat ca racesti si aerul si apa
Racirea numai cu aerul conditionat merge pentru un acvariu low-tech la care sunt putini watts sa incalzeasca apa direct . Eu de pilda racesc un acvariu de 60l brut (40l apa) la care am doar doua pompe - un filtru intern care consuma maxim 4.5W si o pompa sw4 care consuma maxim 10W. dupa datele de la producator. Aerul conditionat e setat pe 24 C iar in acvariu am undeva la 25C. Daca mai pui skimmer, diverse reactoare, UV , etc nu mai functioneaza schema doar cu aerul conditionat, vei avea in camera 25 si in apa 27-28 ceea ce e mult pt corali. Aerul conditionat ar merge in cazul colegului sa mai usureze munca chillerului, nu ca racire principala.
|
 |
|
Primo wrote:
Ce metode mai masive de racire a apei aveti in acest anotimp calduros? Temperatura imi sta intre 26 si 27,5.
Racitorul produce o caldura enorma in camera tehnica, dar partea proasta este ca acea caldura incinge furtunele de alimentare/retur cu apa, deci scade per total randamentul. Voi intoarce racitorul la 90 grade, astfel scapa macar furtunele de coacere.
La volumul acvariului tau cred ca era mai potrivit un chiller care sa poata fi montat afara - vezi un exemplu de la Teco : http://www.tecoonline.eu/products/aquarium-line/tk-5k-heat-pump/.
|
 |
|
Plantele si vietuitoarele s-au dat, se poate inchide.
|
 |
|
Deoarece desfiintez acvariul plantat din nevoie de spatiu si timp, donez plantele si vietuitoarele:
Microsorum Trident si Pteropus Petite, Anubias Cofefolia si Nana Pinto, Bucephalandra Wavy Leaf , Cryptocoryne, Christmas moss, 3 Ottocinclus, 2 Corydoras Julii, 7-8 creveti Amano mari si 8 Ember Tetra. Plantele si vietuitoarele se gasesc intr-o conditie foarte buna.
Prefer sa donez plantele toate odata pentru un bazin mare cu conditii bune (lumina, CO2, fertilizare), numai in Bucuresti, vis-a-vis de Kaufland Mihai Bravu.
Contact pe privat.
|
 |
|
Vand 3 corali Kenya tree, nu mai am suficient spatiu pentru ei in Reefer-ul meu 170. Le-ar trebui un acvariu mare sa fie pusi in valoare.
Unul este mare, ceilalti doi sunt mai mici si au cam aceeasi dimensiune, atasez pozele a doi dintre ei (cel mare si unul mic, celalat mic e acoperit de cel mare).
Pt cine e interesat pretul il discutam pe privat/tel 0749077747. Valabil pt Bucuresti sau ridicare personala, nu trimit prin curier.
|
 |
|
um02122 wrote:
bluemonk wrote:Ma uitam si eu la un 9410 , te-as ruga daca ai putea sa-mi dai niste dimensiuni pe care Tunze nu le da sa vad cum ar intra intr-un sump de Reefer 170.
Ei zic ca suprafata ocupata, fara postfilter, e 25 cm x 18 cm, deci ma gandesc ca sunt cu tot cu pompa. Cat e pompa din astia 25, ca restul trebuie sa fie diametrul corpului.
De asemenea , daca aduci postfilter-ul cat se poate de aproape de corpul skimmerului, cat se mai adauga la cei 25 cm / 18 cm?
Merci.
Fara post-filtrare, 24 x 16 cm.
Cu post-filtrare, 24 x 24 cm.
Merci. Din cate deduc , pompa masoara cam 13 cm, ca latimea e data de diametrul corpului plus diametrul tzevii de out (5 cm), deci corpul ar trebui sa fie cam 11 cm. Sump-ul de Reefer 170 are un spatiu in fata filter-sock-ului care ar fi ideal pentru pompa (externa) a unui skimmer, in plus, 9410 are si post-filtrul acela in care poti sa pui materiale filtrante . Cu un singur skimmer de genul asta scap de alte 3 acareturi - doua 9004 plus un filtru 3162 in care tin antiphosul.
|
 |
|
Am dat exemplu Tunze pentru ca este producator de echipamente profesionale pentru acvaristica marina . Nu stiu un exemplu din categoria asta sa faca corali de plastic, epave, schelete, etc...
E drept ca filtrele interne de la Tunze nu sunt pentru acelasi scop ca cele de Juwel. Nu stiu cum erau filtrele Juwel acum 10-15 ani ,eu ma refeream la cele de acum - Bioflow. Singurul avantaj la un extern mi se pare volumul si faptul ca nu sta in acvariu, in rest numai dezavantaje. Mentenanta la Bioflow e mai usoara, nu ai de curatat furtune, nu trebuie sa il amorsezi, pompa se scoate si se curata foarte usor. Daca inainte de mentenanta scoti apa din acvariu astfel incat sa fie sub intake-ul superior al filtrului apa nu se va murdari. Apa murdara care ramane in filtru se poate scoate cu o pompa. As zice ca un filtru care murdareste apa exagerat nu e intretinut cum trebuie. Perlonul de la Juwel - Biopad-ul e unul din cele mai bune medii mecanice pe care le-am folosit, e o poza pe aici pusa de mine , parca in topicul colegului Humbert.
Cu un mic artificiu se poate regla raportul dintre intake-ul de sus si cel de jos la Juwel, trebuie doar o bucata dreptunghiulara de plastic, o folie putin mai groasa. Eu n-am avut nici o aiptasie in Bioflow, desi in acvariu aveam. Am avut insa in overflow-ul de la Red Sea Reefer, cresteau intr-o veselie pe teava de emergency. Experienta mea cu el a fost foarte buna, ce mi-as fi dorit - pompe mai puternice de 1000 lph. BTW, pompele sunt excelente , foarte silentioase si sunt facute de Sicce. Acvariile Juwel sunt bine gandite in opinia mea, sunt facute sa poata fi puse in spatii pretentioase la zgomot, apa varsata pe podele, umitidate, etc.
Colegul intreba daca il poate folosi , eu i-as spune ca da, cu success, pentru ce isi doreste el , niste pesti, corali usori, etc.
|
 |
|
Ma uitam si eu la un 9410 , te-as ruga daca ai putea sa-mi dai niste dimensiuni pe care Tunze nu le da sa vad cum ar intra intr-un sump de Reefer 170.
Ei zic ca suprafata ocupata, fara postfilter, e 25 cm x 18 cm, deci ma gandesc ca sunt cu tot cu pompa. Cat e pompa din astia 25, ca restul trebuie sa fie diametrul corpului.
De asemenea , daca aduci postfilter-ul cat se poate de aproape de corpul skimmerului, cat se mai adauga la cei 25 cm / 18 cm?
Merci.
|
 |
|
MSI wrote:Salutare
1. Filtru intern - se elimina, nu functioneaza la un marin.
Cum ai ajuns la concluzia asta? Tunze produce in continuare filtre interne la toate pachetele Reefpack si presupun ca daca le produc, le si vand. Eu zic ca filtrul intern de la Juwel e foarte bun daca vrei sa faci un Rio 180 marin, face treaba si ca fitru biologic in jumatatea inferioara si mecanic / chimic in jumatatea superioara. Axul la pompa se poate schimba cu unul ceramic, inert in apa sarata. Ar mai putea pune un skimmer Tunze in display , un 9004 DC face fata. Problema mai complicata e un ATO precis , iti trebuie o suprafata mica, poti sacrifica putin volum in filtrul Juwel intern si monta un ATO in interiorul filtrului, undeva aproape de admisia superioara , apoi reglezi nivelul de apa astfel incat sa ai o cadere de apa in filtru suficienta pt surface extraction , ATO-ul iti va completa cantitati mici de apa si iti va tine nivelul constant sa nu iti traga filtrul si aer.
Bafta.
|
 |
|
aerosv wrote:
Ceea ce nu inteleg este cum de altii au nisipul perfect alb , algele astea se introduc in acvariu sau se dezvolta in orice bazin cand au conditii optime ?
Merci de sfaturi !
Din experienta mea, pentru nisip perfect alb ai nevoie de goby care se ocupa de asta, puellaris-ul de exemplu. Astia insa nu prea merg la nano-uri, trebuie hraniti bine sa traiasca mult, trebuie sa aiba si pozi la dispozitie, si nici nu poti tine corali pe nisip din cauza lor. Cand am mutat primul acvariu in cel actual, puellarisul meu nu s-a adaptat la noua configuratie si s-a dus. N-am incercat sa-l inlocuiesc asa ca am renuntat la nisip. In cazul tau as renunta la nisip, mai ales acum ca e populat cu dyno.
|
 |
|
Pe forumurile americane multi spun ca folosesc cu relativ success UV-ul , cu cat mai puternic cu atat mai bine. De asemenea, si dozare de peroxid, cu lumina stinsa, 0.3-0.5 ml/gal insa se poate merge si mai sus. Eu am avut la un moment dat un inceput de dyno, n-am verificat cu microscopul insa firele acelea maro cam asta sunt, se dezvoltau pe un gorgonian. Am scos coralul, l-am tinut separat in blackout complet intr-o galeata 2 zile, la acvariu n-am mai aprins lumina 4 zile, doar lumina ambientala, si dozare de peroxid cam 0.5ml/l. Coralul l-am tratat si cu Revive si l-am mutat in alt acvariu sa-l tin sub observatie, de atunci n-am mai vazut nici o urma de dyno. Cu cat o observi mai devreme cu atat mai bine, Bafta.
|
 |
|
Gabi C wrote:
Sa tii un jurnal frumos e putina munca , in special cu partea de " pozat " . Ca idee pentru " Lost nature " cred ca am tras in jur de 8000 de cadre ..... apoi sortatte, editate .... toate astea iau timp .
Tocmai de asta e pacat, ca un jurnal cu poze ca ale tale (si ale altora) are valoarea data de munca depusa si evident de arta necesara pentru a le face. Lucrurile astea sunt si o donatie catre comunitate, nu numai un mod de a deveni cunoscut si a primi apreciere. Eu nu sunt la curent cu migratia catre facebook insa mai ma uit si pe afara la forumuri , sper sa nu fie o problema ca dau numele- nano-reef dot com - si nu am avut impresia ca activitatea scade, ba din contra, Cei drept, au o sectiune rezervata pentru sponsori, si nu sunt putini (mai toate magazinele cunoscute de la ei) si ei au si alte posibilitati financiare.
|
 |
|
Plantele s-au donat, multumesc pt gazduire.
|
 |
|
Gabi C wrote:O ultima poza pentru Summertime cu un detaliu de ludwigia sub lumina de led. Este mai mult ca sigur ultimul jurnal . Multumesc Acvariu.ro pentru gazduiere.
Ultimul jurnal ? Pacat, acvariile si jurnalele bune fac calitatea unui forum si unei comunitati.
|
 |
|
|
|