Message |
|
Salut
trec direct la subiect. Alga lunga, ca un fir verde de par. Si eu am, initial a fost in cantitati mai mari, acum s-a stabilizat situatia dar n-am reusit sa scap de ea.
Ce (cred) eu ca a ajutat la regresie:
# de pe geam curatata cu un patratel de carpa de bumbac
# daca pietrele/lemnul sunt afcetate - scoase si fierte ~2 minute. Lemnul spalat cu periuta de dinti sub jet de apa
# scazut nivelul de NO3 (nitrati) (tu neavand multe plante inca, scazut spre 5 mg/l, hai 10 desi 5 e mai bine > pentru asta trebuie test ~ 45 lei. NO3 scazi cu schimburi partiale de apa si cu plante care-l folosesc la fotosinteza. Stiu ca este o specie care foloseste in special NO3 (Cabomba ??) - sa spuna camarazii care stiu mai exact
# scazut nivelul de PO4 (fosfati)si adus intr-un raport de 1 / 10 cu NO3ul, cel mai bine ar fi 0.5mg/l PO4 si 5 mg/l NO3. Cantitatea va putea creste pe viitor, daca vei avea mult multe plante
# stabilizata aditia de CO2: daca zici ca pui Easy Carbo (eu n-am folosit) nu cred ca-i foarte bine, nefiind o sursa constanta, nefluctuanata de CO2. Mai bine n-ai pune deloc si ai creste pentru inceput plante nepretentioase la lumina/CO2 pana iti iei o butelie cu care sa bagi bioxid de carbon constant in acvariu
# si ultima: aici e o banuiala doar, voi confirma in 1-2 saptamani: Daca pui lumina mai multa (sa zicem peste 0.5W/l desi asta e foarte relativ), daca fertilizezi cu Fier, eventual cu CO2 dar NU fertilizezi si Macro (PPS Pro de exemplu) produci dezechilibre intre lumina/plante/fertlizanti si asta duce si la alge. Mie prafurile de Macro ar trebui sa-mi ajunga maine, incep sa fertlizez si am sa vad daca banuiala mea se confirma sau nu. Dar chestia asta e in principal legata de ce plante cresti, Daca ai doar Saggitaria si Egeria densa in acvariu nu-ti trebuie nicio fertilizare in principiu.
# temperatura apei nu foarte mare (24 - 25 grade nu mai mult)
A, si poate cea mai importanta chestie: Curata substratul corespunzator (aspirare); o chestie foarte uitila: http://www.youtube.com/watch?v=8X7V1kPcrSk
Toate cele bune
|
 |
|
la diferenta de pret a sticlei intre 10 - 12 nici sa nu te gandesti.
Nu stiu cum vrei sa ti-l faci (filtre, substrat, neoane etc.) dar cheltuiala cu sticla va fi mizilic in comparatie cu ce cheltuieli te asteapta cu restul acareturilor
La mine, cel putin, asa a fost
Noroc!
|
 |
|
Cand mi-am facut acvariu (recent) am ascultat toate sfaturile baietilor, unul singur nu l-am ascultat decat pe jumatate: cand Porcul mi-a spus sa fac acvariu lat de 50 (si l-am facut 100x45x45).
Daca as putea face acum din nou acvariul l-as face 100x45x65 sau chiar mai lat. Acvariul meu arata muult mai fain privit prin geamul lateral, are o cu totul alta profunzime, un alt farmec.
La asa proiect o sa ajunga sa-ti para rau, dupa ce-l vei vedea terminat, ca nu l-ai facut mai lat si odata lipit cartile cam sunt facute. Muta usa, fa ceva!
Eventual fa-l mai putin lung dar baga latime cat cuprinde pentru ca arata mult mai bine asa. Nu-ti fa acvariu tablou.
Intrebare (ca ma gandisem si eu la un moment dat pentru mine) - un Sump nu-i taie automat orice posibilitate de aditie de CO2? (pe langa nenorocirea ailalta cu Doamne Fereste sa ti se taie curentul)
|
 |
|
#1
http://www.aquahobby.com/articles/e_freshwater_algae.php
#2
http://www.tropica.com/en/tropica-abc/algae-control.aspx
Daca n-ai facut greseli majore (gen lumina lasata foarte mult aprinsa, pus acvariu in bataia soarelui etc.) algele apar datorita sursei lor de hrana, NO3ul in cantitate prea mare (mai putin diatomele - algele alea maro de pe geam, alea apar datorita silicatilor din apa si ca sa scapi de silicatii e nevoie de investitii in echipament - osmoza inversa si deionizare - nu complicam, pentru alge maro ia-ti cativa Otocinclus Affinis)
Citeste infoul din cele 2 linkuri..
Noroc
|
 |
|
Salut
Iti recomand sa mergi la un depozit care vinde teava rectangulara si care se ocupa in general cu fieratanii. Acolo intrebi daca nu cunosc vreun sudor priceput (genul asta de magazine mari au tot timpul aciuat pe langa ei cate un meserias din asta).
Meseriasului ii explici clar ca daca nu-ti face treaba buna riscul este mare.
Standul meu a iesit foarte bine, suduri fine, pilite la mare arta, totul vopsit (vopseste-l altfel o sa rugineasca datorita (potentialei) umezeli. Unghiul vertical la un picior nu-i de 90 grade dar nici mare nu-i abaterea (ochiometric e de vreo 87  ), chestia e ca a trebuit sa distantez palul putin de teava - palul imbraca cadrul in unghiuri drepte evident. Am distantat punand 2 piulite pe surubul care leaga paluld e teava. Dar poate la tine nu va fi cazul.
Intreaba-l si de pret, la inceput, ca sa nu fie discutii.
Noroc
|
 |
|
Pietrele sunt frumos asezate! Felicitari
(bine, ai si editat un pic fotografia - alb-negru si pastrat doar verdele)
Daca-mi permiti o remarca, in ideea desavarsirii: Piatra de pe randul din spate, din stanga celei centrale, e singura care (cel putin mie) mi se pare nereusita - prea multe linii drepte pe ea. Poate gasesti o alta. Sau poate it's just me..
Noroc cu setupul
|
 |
|
e cevat gresit in linkul cu fotografia, repun imaginea:
http://www.flickr.com/photos/60112184@N03/9704189026/
|
 |
|
Update 8.09.2013
local Staghorn (centrul acvariului, pe pietris, pe niste fire de Blyxuta care nu se simte foarte bine la mine.. si pe bolovani)
pe bolovani mai erau diatome si alba aia subtire, lunga, verde, acel "hair"), motiv pentru care am contra-atacat: spalat pietrele, fierte, curatat plantele afectate - rupt frunzele cu alge etc.)
Sper sa se mai fi stabilizat treaba

|
 |
|
stefanp wrote:Litri afirmati de producator sunt valabil probabil daca ai umple cosul cu lichid, adica perfect plin.
Cum matrixul e ca niste pietricele, nu se umple spatiul in totalitate.
Bun, dar eu am cumparat 1 litru de Matrix (atentie, nu 1 kg, 1 litru de matrix are vreo 700g am impresia ca). Acelasi Litru il impart la 2 si umplu un sertar din cele 3.
Incep sa cred ca e o batjocura totala, spre acelasi scop pervers "sa se consume". Volumul filtrului e fals, exagerat, puterea pompei e exagerata, in totalitate filtrele sunt recomandate unor acvarii carora nu le vor face fata, etc.
Eu inteleg ca este un mare grad de relativitate aici, fiind diferente foarte mari intre acvarii nu poti face decat o "medie" dar sa afirmi 3litri de material filtrant si filtrul sa aiba doar 1.5 mi se pare jenibil
|
 |
|
Am un Eheim Eco Pro 300, in functiune de 2 luni. Multumit - in sensul ca merge, silentios (noaptea, in liniste totala, se aude o mica vibratie, dar foarte redusa (retineti ca e tinut in dulap)
Ca o mica, mica nemultumire: unul dintre robinete, de pe retur, reglat la ~70% scapa apa pe undeva, imi picura prin una din gaurile laterale ale robinetului, apa. Am observat ca in pozitia de inchis complet nu mai are aceasta problema.
Chestie minora, probabil plasticul ala, in cazul meu, nu e foarte bine turnat.
Alta e nelamurirea, si stau acum ca prostu' si ma intreb unde gresesc: Producatorul afirma ca filtrul are 2.8l pentru mediile de filtrare +0.2 prefiltrul (buretele ala circular, albastru)
Filtru are 3 sertare: 2.8 / 3 = 0.9 litri/sertar
Mi-am luat 1 litru de Matrix (in cutie, nu vrac, deci sigur e 1 litru) si am umplut 1 sertar al filtrului. Mi-a ramas exact jumate de cutie de Matrix. Deduc (noroc ca am facut o facultate altfel nu ma prindeam) ca un sertar tine 0.5l material filtrant.
0.5 * 3 = 1.5 litri, in niciun caz 2.8 cat afirma producatorul.
Care-i faza?!?
|
 |
|
Lumea v-a recomandat un acvariu mai mare - este mai indicat, pe langa spatiul extra pentru pesti este si (paradoxal) mai usor de intretinut. Sa ne gandim ca o celula in care traiesc, sa zicem, 4 oameni, se murdareste mult mai usor si repede decat daca cei 4 din exemplul nostru ar trai intr-o camera de 80 metri patrati.
Daca, cum ati spus, nu puteti (momentan) pune un acvariu mai mare in casa atunci, recomandarea mea:
Scapati de scalari (la un petshop) si luati-va in schimb guppy. Sunt niste pesti foarte rezistenti, frumos colorati (masculii), nepretentiosi la conditiile apei. Veti avea un acvariu care sa va incante ochii si nu veti avea asa multa bataie de cap cu el, bataie de cap care ar putea sa va indeparteze de acest hobby.
Ar mai trebui si un filtru extern, pentru asa un acvariu, un filtru foarte bun ar costa ~80 euro (recomand Eheim eco pro 200, e foarte potrivit, are medii de filtrare incluse, robinete de inchis/oprit etc.; e gata de a fi pus in functiune din start). Avantajele unui filtru de acest gen: apa curata, nevoia de a schimba/intretine acvariu mai rara, e extern deci nu va fura spatiu din interiorul acvariului deja micut.
Din pacate probabil va trebui sa dati scalarii cuiva (prieten, pet-shop). Tratamentele cu medicamente nu prea se fac direct in acvariu, nu va recomand. O solutie la care m-am gandit acum, daca acest mascul e asa de capacit de femeia lui, este sa faceti rost de o bucata de sticla de latimea acvariului si sa-i izolvati unul de celalalt (e o solutie de moment).
|
 |
|
Humbert wrote: eu nu inteleg de ce filtrarea "bio masiva" ajuta la indepartarea suspensiilor din apa. filtrare bio inseamna ca filtrul proceseaza tot amoniacul si NO2 si-l transforma in NO3.
ce legatura are asta cu suspensiile din apa?
Asa m-am gandit si eu, dar se pare ca are. Lasand la o parte suspensiile grosiere (resturi de plante mari, dejectii samd) restul aspectului de apa cu suspensii este dat de, pare-se ca, foarte mici particule organice care trec si de perlon si de bureti si de toate. Sunt foarte fine dar fiind in numar mare dau aspectul de apa nu tocmai clara, transparenta. Practic asta se lauda ca face Purigenul, prinde in porii lui aceste particule organice.
O filtrare bio superioara ar ajuta la descompunerea acestor particule, cel putin asa inteleg eu, acum, fenomenul.
Intrebarea e, daca apa neclara e data de particulele astea, cum de ele nu produc un efect, fiind "neprocesate" (cel putin nu-l produc aparent, in sensul ca in acvariu nu este amoniac, nu este NO2 si NO3 e in limite acceptabile.
Un filtru intern e posibil sa am de unde imprumuta, am sa vad, desi cred ca un al 2lea filtru extern oricum imi voi lua, chiar si daca nu-l voi folosi decat pe post de filtru mecanic (nu-mi place acumularea de tot felul de echipamente in interiorul acvariului)
Sunt acvaristi care vorbesc de o apa cristal, in care pestii zici ca stau suspendati in aer. Se pare ca asa ceva se obtine cu #1 filtrare bio masiva, #2Purigen. Dar intrebarea ramane. Multumesc pentru raspunsurile de pana acum.
|
 |
|
Dragii mei, am nevoie de un sfat, am o nelamurire.
Am un acvariu de 200l brut (180l apa probabil) si un filtru Eheim Eco Pro 300 cu volum al mediilor de filtrare de 3l. I-am optimizat un pic filtrarea bio punand in primul sertar de jos (initial vine cu cilindrii aia de plastic) ~ 0.5l de Matrix. Pe sorb are prefiltru in care am indesat perlon, sa previn colmatarea.
Total 43 pesti, de ~2cm acum, probabil vor fi la 3cm pe viitor.
In apa sunt suspensii. Scurt. Stiu, volumul materialului filtrant este foarte mic.
Colegii nostri experimentati, din tara (si care scriu si pe forumuri) stiu de ceva vreme ca pentru o apa foarte curata nu e nevoie de tone de perlon sau filtre interne care sa ajute filtrele externe samd, ci e vorba de filtrare bio masiva.
Colegul nostru banat, daniel12, mi-a trimis pe private la un moment dat un link de pe un site din sua in care se discuta asta. Ce inseamna filtrare adecvata, cum face Amano de are apa aia cristal in acvariile sale samd.
Am gasit si la noi aceeasi concluzie (colegul nostru din Cluj Claudiu Truta - respects), "batranii" de aici, de pe acvariu.ro, stiu ca filtrare eficienta inseamna un volum al masei filtrante din filtru de 5-10% din volumul acvariului. La mine 10% ar insemna 18 litri. (Filtrul meu chipurile e pentru acvarii pana in 300l)
Stim, specificatiile producatorilor sunt anapoda si induc in eroare.
Asa ca, vreau sa-mi mai iau un filtru si vreau sa-l umplu cu Matrix. NU stiu inca ce filtru imi voi lua dar as vreau sa pot pune undeva la 6l de Matrix in el.
Acum, intrebarea si nelamurirea mea: Avand in vedere ca acum apa din acvariu este in parametri normali (nu am test de amoniac, e drept, aici doar presupun, dar daca as avea amoniac sigur mi-ar semnala pestii), daca mai bun inca 6 litri de Matrix (producatorul afirmand ca 500g sunt suficienti pentru tratarea a 200l de apa), cu ce se vor hrani potentialele nistrosomonas si nitrobacter din filtrul nou, daca deja asta vechi proceseaza, pare-se, ca tot amoniacul produs? Asta e nelamurirea mea. La o cantitate fixa de amoniac produsa acum in acvariul meu, cum ma va ajuta aceasta filtrare extra?
Mai mentionez ca la acvariul meu de 1m lungime, fluxul de apa de la Eco 300 (pompa de 720l/h specificati de producator), deja am curenti cam mari.
Un filtru cu volum mai mare are automat si o pompa mai puternica, adaugand un astfel de filtru n-o sa fie dezastru in acvariu din cauza curentilor?
Cel mai ieftin as iesi cumparand un alt Eco 300 (de care sunt foarte multumit, spre deosebire de dl. ezatemi  ) dar as mai adauga "doar" 3l extra de baza de filtrare. Evident ca atunci cand cei cu experienta vorbesc de volum de ~10% al mediilor filtrante nu pomenesc si de calitatea acestor medii. Una e sa ai Matrix sau BioRio si alta-i sa ai spartura de lava - foarte buna si aia dar cu suprafata de colonizare mult mai mica
P.S. Deocamdata n-as vrea sa iau purigenul in calcul, pentru apa aia cristal pe care mi-o doresc in acvariu.
Toate cele bune
|
 |
|
Buna ziua,
Ne bucuram sa va avem printre noi. Speram sa aveti pasiunea de a invata pentru a ajunge sa aveti experienta in acest domeniu. E un hobby deosebit si cu cat mai multi oameni priceputi, cu acvarii frumoase, cu atat mai bine.
Pentru cateva sfaturi de inceput, ar trebui mai multe date privitoare la acvariu, eventual o fotografie.
# Litri = 60 ati spus
# filtru aveti? daca da, de care, eventual ce model (filtru intern, extern, etc)
# acvariu e cu plante (reale, de plastic - sper ca nu!  )
# ce fel de lumina aveti? - cati W?
Va multumim
|
 |
|
|
 |
|
test de PO4 nu mi-am luat, speram sa scap
multumesc de raspunsuri, amandurora.
am mai citit pe net (majoritatea informatiilor de natura generala - nu foarte multa lumina, nu exces de nutrienti, etc.)
dar ceva mi-a atras atentia la un moment dat, legat de acest hair (fluctuatii de CO2, temperatura a apei mai mare) - cred ca am avut asa ceva
o sa trec la actiune in zilele urmatoare, de luni am concediu si o sa am mai mult timp
da, NO3 e la 20 dar asta la 3 zile dupa un schimb de 30% de apa, inca 1 zi -2 si iar e la 40 parca vad.
E clar ca nu e un echilibru intre NO3ul produs si cel consumat, trebuie plante extra
mai planuiesc sa schimb un Aquaflora cu Middayul, sa vad daca e ceva legat si de spectrul de lumina.
totusi, in mod ciudat, am senzatia ca alga are cumva legatura cu felul poate un pic haotic in care am aditionat CO2 in acvariu
edit: Multumesc de link, dutch! foarte misto
|
 |
|
am refacut testul de NO3 acum (schimb de apa partial acu' 48 ore)
NO3 = 20mg/l
NO2 = 0,05 acelasi 0,05 blestemat
Filtru e un Ecco pro 300, i-am pus prefiltrare pe intake-ul care sta in acvariu (cu perlon) si am inlocuit in primul serar de jos, in care avea bile de plastic, cu Matrix. In celelalte 2 compartimente este Eheim Bio Mech si Eheim Substrat Pro
Ce vreau sa spun e ca i-am imbunatatit o idee capacitatea de filtrare biologica. Totusi, volumul de filtrare al canistrei este mic (3l am impresia). Volumul de apa scos in acvariu de filtru e foarte multumitor, poate chiar o idee cam prea puternic
Oricum voiam sa mai iau un filtru extern pe care sa-l setez la 1/3 filtrare mecanica si 2/3 biologica. Stiu ca producatorii supraliciteaza eficienta filtrelor si in realitate ai nevoie de cel putin x3 mai mult (ca la femei, daca ai curiozitatea cati au mai fost inaintea ta, inmultetsti cu 3 numarul pe care ti-l spun. la barbati imparti la 3  )
|
 |
|
multumesc dutch, multumesc stefan
Pentru o mai buna identificare, pun 2 imagini (vedeti si firele de pe geam, mai solitare). Ticaloasa e in mare parte pe pietrele/ plantele - observ ca in special din centrul acvariului.
http://www.flickr.com/photos/60112184@N03/9618148467/
http://www.flickr.com/photos/60112184@N03/9621388294/
edit: (legat de fertilizare si parametrii apei)
# o medie a NO3ului a fost ~40 ppm
# fier am adaugat eu, dar putin si nu constant, adica: aveam fier zero, am pus 20ml de Ferropol in 180l apa si vreo 2 zile am pus Dennerle A1 daily (un echivalent al Ferropol 24) scrie 4 picaturi la 100l, eu am pus 6 picaturi, repet, doar 2 zile.
Am facut un test, aveam o idee cam mult fier in apa - adica 0,4 (repet, putini consumatori) si am oprit complet dozarea cu fier. Dupa vreo 3 zile am schimbat 30% din apa si in a 4a zi dupa aceasta testare care a dat 0,4mg/l si schimbul de apa, am mai pus 10ml de Ferropol
# fertilizare macro n-am facut deloc. Urmeaza sa-mi iau PPS Pro
#kH = 8
#gH = 10
a, mai mentionez (cu rusine) ca acu vreo 5-6 zile cand am facut ultimul test, inca mai avea 0,05 NO2. N-am scapat de el cu schimburile de apa. Acvariul nu era ciclat 100% (*shame*) desi l-am lasat 1 luna dar n-am avut viata in el, am pus eu amoniac din plic la intervale relativ regulate. Am zis ca nu mai masor zilnic NO2ul, astept cam 20 de zile de cand l-am populat propriu-zis, adica voi face din un test de NO2 cam pe 5 septembrie. Daca inca mai am nitriti, cumpar un al 2-lea filtru.
|
 |
|
stefanp wrote:Tu ai difuzor din ala cu pastila ceramica? N-ai ce sa-i faci...cand opresti gazul, va intra apa in el. Dar cu ce te deranjeaza?
Din ala, da. Traiam cu impresia ca daca se umple cu apa nu mai are pe unde se crea presiune/iesi gazul dar vad ca merge.
Problema: Din cauza ca n-am suficiente plante, NO3ul e mare (nici nu mai fac teste dar a tot fost 40 mg/l la fiecare testare); fac schimburi de apa mai des ~30% la 2-3 zile.
Am avut o idee de diatomi pe geam, i-am curata, dar acum marea problema e ceea ce se cheama hair, o alga lunga, subtire, verde, care dupa cate vad inainteaza incet dar sigur.
Pe net in cateva articole citite nu stiu de ce am gasit multe referinte legate de alga asta in bazinele sarate...
Ce masuri am luat: CO2, in acest moment la un ~20mg/l si schimburile de apa sa scad NO3ul. Intr-o saptamana voi mai cumpara niste plante.
Intrebare: sa ma apuc sa curat alga mecanic de pe pietre/plantele afectate? Cat de mult deranjeaza plantuta scoaterea ei din acvariu, manipularea ei pentru un asemenea tratament samd?
Ce masuri se mai pot lua in cazul acestui hair?
Scuze daca e genul ala de intrebare la care s-a mai raspuns. In mare stiu silicatii din apa = diatomi (osmoza inversa si deionizare), NO3 si PO4 mare = alge verzi, punctiforme, mai e cyanobacteria.
Dar acest hair??
P.S. Lumina = 3-4 ore dimineata 10-13.30 si 3-4 ore seara 19-22.30, 23, 2 x 39 W Giesemann Aquaflora, fara reflectoare, la ~180l de apa si plantare scazuta/foarte scazuta (a se vedea fotografia de mai sus, cu mentiunea ca mai sunt niste puiutid e plante in spate, mascati de pietre/cioata)
|
 |
|
Oooh, domnul Stefan! Long time no see
Da, stiu. E struto-camila din punct de vedere al aquascapingului. Cararea nu-i chiar asa centrala dar va fi perceputa asa pentru ca acvariul il voi vedea tot timpul usor dintr-o parte (din dreapta) datorita locului in care l-am amplasat.
Alta problema e ca n-am punct focal, acolo-s 2 acvarii, cum bine ai observat. Aranjamentul din stanga mi-a iesit, in dreapta oricat l-am bibilit nu mi-a mai iesit (poate n-am avut nici bolovanii de care era nevoie), facusem un fel de altar de piatra pe care ma gandeam sa-l ascund cu plante (o sa pun o imagine)
Plante vor fi, sa nu uitam ca acvariul pentru plante l-am gandit initial. Si eu vreau verde acolo (si rosu)
Cioata n-o scot nici mort!  Am vrut munte dar am vrut si o cioata acoperita cu moss. La final m-am gandit ca la dracu cu regulile, ca nu vreau sa am acea tensiune a creatorului in cautarea perfectiunii (chestie care nu exista, mai corect ar fi.. in cautarea desavarsirii  ) ca important e sa-mi placa mie. Cioata aia mai da si un pic de umbra, loc de ascunzis, etc.
Ceea ce ma duce la urmatorul aspect, va rog sa ma ajutati daca aveti o solutie:
#problema 1: Lumina. Am 3 neoane de 39W - acvariul e de 100x45x45 amintesc-, merg doar 2, fara reflectoare deocamdata si am senzatia ca pestilor nu le prieste asa multa lumina. Daca cand lumina e stinsa se inoata si prin jumatatea superioara a acvariului, cu lumina aprinsa nu prea se intampla asta (adica cu 2 neoane cam jumate din cat va fi cand acvariu va functiona cu lumina la maximum, nici nu mai spun ca am gandit capacul pentru un eventual al 4lea neon, pentru un viitor indepartat, daca va fi cazul)
#problema 2: Noaptea, cand sting lumina, pestii se sperie teribil. Fug foarte agitati intr-un colt al acvariului si se izbesc in el parca vor sa treaca dincolo de sticla (ma blestem ca nu mi-am luat macar 1 balast dimabil ca sa evit situatia asta) La voi e la fel, cum sa evit socul asta de intuneric brusc?
# problema 3: Am pus difuzorul de CO2 diametral opus returului filtrului, sa vina curentul peste el si sa plimbe bulele de CO2 pentru o dizolvare mai buna. Nu spun ca e dezastru in acvariu cu chestia asta, si pe fundal negru bulele alea se vad si mai bine. M-am gandit la a pune un reactor de CO2 pe returul filtrului extern dar mi-e frica. Mi-e frica sa nu cedeze ceva si sa-mi scoata filtrul toata apa din acvariu prin casa. Am sa incerc sa pun reactorul asta mic intr-un colt mai linistit al acvariului.
# problema 4: Daca inchid CO2ul, pana a doua zi dimineata reactorul (din ala de sticla, mic, cu membrana alba prin care iese gazul) se umple complet cu apa. Pot sa evit cumva chestia asta? Cred ca doar lasand o usoara presiune pe furtun - adica sa nu inchid CO2ul complet ci sa-l las asa, la relanti, pornit si noaptea. Acum valva de on/off nu-i montata (nu eram eu sigur cum s-o atasez) si opresc gazul manual, deci as putea lasa un pic de presiune dar daca pun valva acolo, o sa-mi opreasca complet gazul deci iarasi se umple ochi cu apa reactorul de sticla. Cum naiba sa fac?
|
 |
|
|
|