Message |
|
Start acvariu: 2 iunie 2013
Hardware:
- Bazin 120cm X 50cm X 50cm, 300 litri brut
- Filtrare: Eheim 2224 si JBL e901
- Iluminare: instalatie DYI 4 X 54W T5 Osram 865, folie tip oglinda
- Aditie CO2 cu PH controller, ph = 6.8
- Stand metallic imbracat in pal
- Cadrul capaculului l-am facut din pal lacuit pe interior iar capacul propriu-zis este din komatex de 10mm (de el sunt prinse neoanele)
a fost foarte mult de munca la pal si la capac
Substrat si fertilizare:
- 2 X 9 litri de Dennerle Deponit Mix
- cca 45 litri de JBL Manado
- fertilizare cu PPS Pro si Micro, cate 6-7 ml din fiecare zilnic
Plante si animale:
- hygrophila pinnatifida, echinodorus tenellus tenellus, rotala macrandra, didiplis diandra, 2 cryptocoryne, lilaeopsis brasiliensis, blyxa japonica, microsorum si Elatine Hydropiper care nu prea s-a prins
- niste ramirezi, niste cory, neoni negri, rummy nose, pesti urmeaza sa mai cumpar, foarte multi red cherry si melci
Parametri
- fertilizarea va fi dupa experienta mea si dupa dezvoltarea plantelor, nu am teste si nici nu intentionez sa fac vreun test in afara de ph
- ph-ul cred ca e undeva pe la 6.8, sonda mea este decalibrata de multa vreme dar ce ma intereseaza e sa mentina un ph constant (controller-ul e reglat pe la 7.1 si ma uit la testul permanent sa nu fie fluctuatii)
- cele 2 filtre au functionat inainte in alt acvariu, deci consider ca nu am perioada de ciclare, asa ca dupa 3 zile de la start am dat drumul la 2 neoane cate 8 ore (intentionez sa ajung la 4 neoane cate 10 ore)
in ceea ce priveste aranjamentul, deocamdata tot ce am vrut a fost sa pun plantele in acvariu ca sa-i pot da drumul, pt ca din diferite motive am amanat ponirea setupului cu niste luni de zile si eram foarte nerabdator
dupa ce acvariul se stabilizeaza si o iau plantele din loc, voi schimba multe la aranjament (sper eu)
pozele lasa de dorit, au fost facute in graba
Ansambu
Capac
Acvariu

|
 |
|
pai uite ocazia sa incepi sa comanzi de pe ebay  )
adica ma rog, le stii tu mai bine pe ale tale, dar sa comanzi de pe ebay (plata prin paypal) este cu adevarat foarte simplu ... si este si sigur, daca e un vanzator mare si cu rating bun te va ajuta in caz ca sunt probleme cu livrarea etc
eu am cumparat multe lucruri de acvaristica de pe ebay si am facut in felul asta economii substantiale de bani
|
 |
|
|
 |
|
eu am cumparat acest model de la acest vanzator acum 5 ani si nu am avut nicio problema cu el
sigur, sonda nu e grozava, la 1-2 ani trebuie inlocuita (costa cam 20 usd), dar controller-ul e brici
cost total in jur de 350 de lei, ai si sonda si solutii de calibrare incluse
|
 |
|
nu sunt oua de creveti, ca alea sunt mai mici si oricum le tin femele sub abdomen pana eclozeaza puii
eu nu stiu ce oua pot sa fie, dar daca ai bagat in acvariu plante sau pietris sau orice altceva direct din natura, atunci pot sa fie multe lucruri (au fost cazuri de acvaristi care s-au trezit cu larve de libelula in acvariu - alea arata destul de infricosator)
mai poti fi si oua de pesti aduse de la petshop pe plante, dar e putin probabil dupa mine
eu le-as lasa in acvariu doar pentru ca sunt curios ce o sa iasa din ele 
|
 |
|
asta cu siguranta este valabil doar la Eheim;
eu am un eheim 2224 la care am curatat ultima oare furtunele acum 3 ani si de atunci debitul este exact la fel
in acelasi timp, acum 1.5 luni am cumparat de nou un JBL e901 la care dupa 1 luna aveam debit 300 litri pe ora
weekend-ul trecut am curatat furtunele fara sa curat mediile de filtrate (oricum erau curate din cate am vazut) si, supriza, debitul este EXACT 450 litri pe ora, exact cum scriu si ei in manual, deci crestere de 50% debit in urma curatarii furtunelor
se vede treaba ca pompele eheim sunt mult mai bune decat cele JBL, de asta sunt si atat de dezamagit de JBL
|
 |
|
nici eu nu vad cum ar putea sa creasca debitul teoretic vorbind, avand in vedere ca presiunea la iesirea a pompei este aceeasi, deci tot ce vei obtine prin marirea ariei sectiuni de curgere (adica a diametrului furtunelor) va fi o scadere a vitezei de curgere
in acelasi timp, problema la filtrele astea este ca debitul scade pentru ca se colmateaza furtunele, deci daca presiunea pompei ar fi inr-adevar constanta atunci nu ar trebuie decat sa creasca viteza la iesire
ceea ce inseamna ca intr-adevar presiunea pompei scade o data cu scaderea diamterului furtunelor, dar asta nu inseamna ca va creste o data cu cresterea diametrului, pentru ca pompa poate furniza o presiune mai mica daca este obstructionata, dar nu va putea furniza o presiune mai mare decat cea maxima data din constructie
este posibil totusi ca debitul sa scada mai greu daca furtunele sunt mai groase, pentru ca chiar daca se colmateaza tot ramane mai mult loc decat la un furtun mai subtire; in acelasi timp, coloana de apa din furtunul mai gros de retur va fi mai grea, deci asta ar putea duce din start la scaderea presiunii de iesire a pompei
sa o luam si altfel: daca marirea sectiunii furtunelor ar duce intr-adevar la o crestere a debitului, pai atunci JBL ar fi montat din start niste furtune mai groase si ar fi realizat un debit mai mare cu un cost foarte mic (diferenta de cost dintre furtunele subtiri si cele groase)
asa ca eu nu cred ca o sa realizezi nimic schimband furtunele, dar sunt curios sa ne spui ce se intampla exact daca te decizi sa o faci
|
 |
|
sunt si eu foarte nemultumit de JBL e901
am cumparat acum 3 saptamani unul nou - prima impresie: este zgomotos - nu din cauza aerului din filtru, pur si simplu se aude apa, rotorul etc, fata de eheim-ul 2224 pe care il am de 5 ani este de vreo 10 ori mai zgomotos
sa zicem ca asta nu ar fi o problema, ca il bag in dulap si gata
problema mare este, ca si la altii, faptul ca dupa 2 saptamani a scazut debitul considerabil, nu am masurat dar aproximez ca a scazut cu cel putin 70%.
sigur, ma asteptam sa scada debitul dupa un timp, la orice filtru scade, dar nu dupa atat de putin timp si nu cu atat de mult.
nu am facut masuratori, dar in primele 2 saptamani aveam curenti puternici in acvariu si ma bucuram, ca vreau sa folosesc acest filtru + eheim 2224 la un acvariu de 300 litri (acum lucreaza ambele la 120 litri)
insa dupa 2 saptamani pur si simplu nu se mai simte curentul de la JBL.
la eheim umblu cam de 2 ori pe an si are debit constant de multi ani. daca la JBL trebuie sa curat la fiecare 2 saptamani, mai bine il arunc pe geam.
asta in conditiile in care, repet, functioneaza impreuna cu eheim 2224 la un acvariu de 120 de litri fara mare mizerie, deci acum am suprafiltrare evidenta, asa ca nu vad cum se puteau colmata mediile filtrante in asa scurt timp.
foarte proasta alegere am facut
|
 |
|
echipament minim:
- filtru (de preferinta extern, pt ca vad ca vrei sa bagi pesti multi)
- substrat fertil numai daca vrei plante
- substrat inert sau pietris, il pui peste cel fertil daca vrei fertil sau il pui doar pe el daca nu
- incalzitor (150w)
- capac cu neoane - daca vrei plante trebuie lumina mai multa, daca nu vrei plante merge un capac cu 2 neoane T8 de 18W
|
 |
|
da, am vazut si eu acel articol, este din anul 2005 si in el se recomanda Philips TLD 830, un neon pe care nu cred ca-l mai foloseste aproape nimeni in acvaristica in anul 2013.
posibil ca in 2005 sa nu fi existat osram-ul 865, care a fost calul de bataie al multor acvaristi.
eu de ex nici nu ma gandesc sa folosesc altceva decat osram 865, cresterea pe care am avut-o cu el si in varianta T8 si T5 a fost perfecta si nu cred ca plantele mele ar beneficia vizibil de un neon mai scump.
am folosit si fluora o perioada, fara diferente semnificative pt plante in schimb lumina aia nu-mi place deloc.
acum am 865 si 880 la acvariu si totul este perfect din pct asta de vedere.
in articolul de mai jos, care e din 2013, se spune
"Lampile cu 6500 K au produs cea mai buna crestere a plantelor terestre si in general o crestere mai buna a plantelor de apa dulce"
http://www.acvariu.ro/forum/posts/list/0/23751.page
|
 |
|
Cam cat lumina soarelui, adica undeva intre 5500K si 6500K - aceasta info este f usor de gasit pe forumurile de acvaristica
tu ai vrut sa faci o gluma, nu?
:-)
|
 |
|
pune atomizorul in acvariu doar cu linia de CO2 in el si o sa vezi ce fel de bule scoate: mari sau fine
daca scoate bule mari, il bagi in clor juma' de ora si ar trebui sa se rezolve, daca nu atunci inseamna ca nu e bun
|
 |
|
stai putin ca nu a crezut nimeni ca esti idiot.
am zis asta pt ca s-a discutat mult pe forumuri pe tema montarii atomizorului pe intake de la filtru si parerea generala a fost ca:
1. gazul introdus direct in filtru va face zgomot cand va ajunge la rotor
2. nu se stie daca nu cumva CO2-ul gazos nu va distruge in timp garniturile filtrului
pentru acest motiv, majoritatea acvaristilor pun atomizorul pe iesire si de aceea am presupus ca ai facut si tu la fel.
daca l-ai pus pe intake eu m-as fi asteptat sa nu mai ai nicio bula la iesire, deci ma mir ca se intampla asta dupa ce bulele au parcurs o distanta mare prin furtun, au trecut prin mediile filtrante, au fost lovite de rotor si asa mai departe.
daca se intampla asta, e posibil ca bulele fine pe care le vezi in acvariu sa fie fine nu pt ca asa au iesit din difuzor, ci pt ca din difuzor au iesit bule mari dar au fost faramitate pe parcurs.
deci eu m-as uita sa vad exact ce iese din difuzor - daca intr-adevar ies bule mari, atunci inseamna ca s-au colmatat porii, ceea ce se rezolva prin imbaierea pt cateva minute in clor/ domestos sau similar
|
 |
|
@slvmarin
pare ca atomizorul tau nu este foarte eficient.
de altfel, pe pagina lui spune ca se foloseste pe IN-ul de la filtru, adica bagi CO2 in filtru.
"Dennerle CO2 Micro-Perler Special is used in place of the standard filter basket on the intake line of the external filter."
as paria ca tu-l folosesti pe iesirea de la filtru, corect?
si inca
"In the case of filter with an output in excess of 400 l/h, it is recommended to connect two Dennerle CO2 Micro-Perler units"
cu alte cuvinte chiar si ei recunosc implicit ca la un filtru peste 400l/h trebuie doua atomizoare, deci e clar ca unul nu face fata
deci pare subdimensionat - eu am modelul chinezesc si desi si la mine se vad acele bule fine, totusi problema nu este nici pe departe deranjanta
dupa cum am spus, eu am si ph controller, deci nu bag in continuu CO2 in acvariu, doar cand creste ph-ul...
|
 |
|
Dragos Matei wrote:adica ... cu cat bullelle sunt mai mari cu atat co2-ul se "raspandeste" mai greu in apa ?
scuze, intrebarea era pentru Humbert ...
da. practic o bula mai mare se dizolva intr-un timp mai lung decat una mai mica. dar bulele stau in apa un timp limitat, respectiv cat stau pe teava + cat le ia sa se ridice la suprafata.
asa ca o bula mai mare va iesi din apa inainte sa se dizolve complet, deci irosesti CO2.
practic de asta folosim difuzoare, rolul lor este exact sa faca bulele cat mai fine.
|
 |
|
adica sa inteleg ca problema ta este ca scoate bulele prea mari, nu?
sau scoate bule foarte fine care se vad in acvariu?
pt problema 1 eu zic sa-l lasi sa mearga cateva zile (poate 1 saptamana) sa vezi daca nu e vreo schimbare - la mine si-a revenit atomizorul in timp (e drept ca eu nu am dennerle)
la probl 2 nu prea exista solutie, asa functioneaza atomizoarele astea - la mine nu e deranjant, dar pe de alta parte eu am ph controller, asa ca nu merge in continuu
eu zic totusi sa-l lasi sa mearga asa cateva zile.
|
 |
|
e destul de tricky cu tunsul acestor plante, eu am avut acicularis si parvula si le-am tuns, dar la mine si-au revenit destul de greu
chestia e ca partea care ramane dupa ce tai tulpina nu mai creste, nu mai da pui ca la plantele stem, ci urmeaza sa moara si sa apara o tulpina noua din substrat, pt ca planta asta se inmulteste prin rizomi
de asta nu are sens sa le lasi lungi cand le tai, o sa se faca maronii si o sa moara, asa ca trebuie sa tai la nivelul substratului
eu personal nu as tunde decat parvula
ref la lumina, e greu de spus, in primul rand ca nu cunosc caracteristicile becurilor economice si in al doilea rand ca depinde ce fel de fertilizare vei avea, daca ai CO2, macro, micro etc
acvariul este foarte mic (24 litri) si deci va fi greu de realizat un echiibru daca pui lumina puternica.
eu as incepe cu 1 singur bec si m-as decide dupa aia in functie de cat de puterni e becul si de cum merg plantele
|
 |
|
pai cel mai simplu ar fi cu sfantul google, nu?
sunt niste plante usoare, daca dai cu lumina, co2 si nutrienti in ele, cresc, daca nu, nu
vivipara creste pana la 30 cm, acicularis pana la 15, parvula pana la 6, deci in functie de locul in care vrei sa le pui (fata/ spate) alegi varianta potrivita
realmente nu stiu ce alte lucruri sunt de stiut
uite, am cautat eu pe google pentru tine
http://www.aquascapingworld.com/plantpedia/full_view_plant.php?item_id=50
http://www.aquascapingworld.com/plantpedia/full_view_plant.php?item_id=46
http://www.aquascapingworld.com/plantpedia/full_view_plant.php?item_id=148
|
 |
|
manado trebuie spalat.
de altfel, daca imi amintesc bine, cred ca scrie si pe punga sa fie clatit in apa calduta
nu inteleg intrebarea 2, in sensul ca nu inteleg de ce intrebi, adica ce crezi ca ar putea sa fie rau daca faci asta?
evident, daca acvariul steril are 20 de litri si cel plantat are 200 de litri, poti muta ce bureti vrei tu ca nu o sa fie suficienta filtrarea pt 200 de litri...
|
 |
|
reiterez si eu faptul ca nu e nevoie sa schimbi filtrul, este suficient sa pui de exemplu in sertarul de sus vata de perlon, care colecteaza mult mai bine impuritatile decat buretele ala albastru cu care a venit filtrul
vata de perlon gasesti in hornbach la acvaristica, costa pana in 10 lei o punga mare si te tine ani de zile (eu am o punga de acum 3 ani si nu s-a terminat)
atentie, daca zici ca apa nu este foarte clara: s-ar putea sa nu ai impuritati, ci asa numita "apa verde" care nu intotdeauna este verde, uneori este cetoasa (asa am avut eu)
se rezolva cu un filtru UV sau cu alte metode mai low tech cum ar fi crengile de salcie - da o cautare pe forum
|
 |
|
|
|