Message |
|
pai lumea chiar face asta - uite eu de exemplu in momentul de fata am 2 filtre canistra (unul este nou) care merg impreuna in acvariul curent si pe care le voi muta deja ciclate cand voi da drumul la noul setup, peste cateva saptamani
sa folosesti un filtru gata setat la un acvariu nou este cea mai buna metoda; o alta metoda, pe care o gasesti de ex in cartile de acvaristica mai vechi, este ca atunci cand incepi un acvariu sa storci un burete de la un filtru deja ciclat in apa
sau, metoda mai noua, sa adaugi direct sera nitrivec sau un produs similar
|
 |
|
am 2 neoane T8 si 2 T5 (toate osram) de 2 ani si jumatate
plantele cresc la fel ca atunci cand neoanele erau noi, deci nu vad niciun motiv sa le schimb
este probabil ca anumite caracteristici ale neoanelor slabesc in timp, dar nu cred ca e sufcient de semnificativ pt plantele pe care le crestem noi
algele cu siguranta au alte cauze mult mai importante decat neoanele uzate
|
 |
|
eu zic ca nu merita banul, mai bine iti faci o bomba si folosesti un difuzor ceramic
|
 |
|
multam de info, dennerle sa fie!
|
 |
|
Cricky wrote:Pai ca si dimensiuni ale geamurilor, cred ca printr-o matematica simpla avem:
Fundul: 100x40
Fete: 100x50 doua bucati
laterale: 38x50 doua bucati
Daca gresesc cu ceva, rog sa fiu corectat.....
La fund dublu/intarituri nu ma bag, deoarece nu am experimentat ceva de genu.....
Iar ca silicon, avem mai ieftine Bison, sau Den Braven, cu mentiunea ca Den bravem este mai laudat.....iar cel mai bun ar fi Dow Corning, bineinteles si mai scump..... Ca si modele de la ultima firma, avem 881, care este mai vascos decat 781, insa si mai bun (pentru acvarii mai mari)....
nu e chiar asa ca mai trebuie lasat loc de lipitura
vezi aici un calculator
http://www.theaquatools.com/building-your-aquarium
neaparat sa citesti pe net cum se lipeste un acvariu ca nu e asa de simplu
|
 |
|
nu stiu ce se intampla daca o pastrezi in acvariu, presupun ca nimic rau in afara de faptul ca dupa catva timp planta va muri
asta e, mai sunt si pacaleli. daca poti sa o duci inapoi, du-o, eu stiu ce sa zic - macar sa le bati obrazul alora de la petshop...
dar sa stii pe viitor ca e usor de identificat daca o planta e acvatica sau nu. uite de ex accorus asta arata altfel decat plantele pe care le vezi in petshop si care sunt acvatice; dupa cum ziceam, verdele e mai intens, frunza mai lucioasa si mai tare
eu cand am vazut prima data planta asta in petshop am simtit ca e ceva diferit la ea, desi de-abia dupa aia am aflat despre ea ca-i vanduta ca planta acvatica desi nu e
|
 |
|
mie-mi arata a acorus gramineus
este o planta destul de prezenta in petshop-urile noastre si care e vanduta ca planta acvatica, desi nu este planta acvatica (rezista in submers vreun an, dar dupa aia moare)
nu pare a fi echinodorus tenellus pt care are frunzele de un verde mai inchis si frunzele sunt cumva mai lucioase
PS petele alea maronii sunt alge, ce altceva  )
|
 |
|
Probabil ca e suficient 9.6 + 4.8 de deponit la 120x50, dar stii cum e, cu cat pui mai mult cu atat te tine mai mult.
la setupul actual nu am simtit problema asta cu activarea substratului si oricum, setupul nou in cazul meu va fi insamantat cu bacterii din cel vechi
deponitul e clar ca-i bun, eu despre tropica voiam nistr informatii, mai astept poate ne face o favoare un coleg care a folosit
|
 |
|
salut
planuiesc un acvariu plantat si am de ales substratul fertil;
in prezent am Deponitmix si Manado si sunt multumit de combinatie, voi merge in continuare pe Manado, dar la substratul fertil as putea sa incerc ceva nou, asa ca apreciez parerile voastre fata de cele 2 substraturi
deponitul pe care il am acum il am de vreo 3 ani si nu da semne de oboseala, in acelasi timp varianta cu Tropica este mai ieftina (acvariul va avea baza de 120X50cm, deci probabil imi trebuie 2 X 9.6Kg de deponit (pret spre 100 euro) sau 7.5 litri de tropica (pret spre 35 euro)
merci
H
|
 |
|
realmode wrote:Problema e ca nu au plantele care le doresc, CABOMBA au dar nu ELODEEA si multe altele, de unde imi recomanzi sa mai cumpar?
cabomba si elodeea sunt cele mai comune si cele mai ieftine plante de acvariu. poti sa le iei si din piata de la tine din oras, desi acum depinde, sa nu cumva sa iei si niste boli sau alge cu ele.
cred ca cel mai bine e sa le iei dintr-un petshop, daca are pesti ar trebui sa aiba si plantutele astea, cum spuneam sunt cele mai comune.
sau de pe forum, daca are cineva.
acum nu trebuie sa te cramponezi neaparat de cabomba si elodeea, eu ti le-am spus pt ca eu credeam ca sunt cele mai la indemana plante pt tine.
nu cred ca merita sa faci eforturi sa le gasesti sau sa dai multi bani pe ele, ca oricum le vei arunca probabil. ideea era sa iei niste plante ieftine si care sunt mari consumatoare de nutrienti.
daca nu gasesti, foloseste plantele pe care intentionezi sa le pastrezi in setup.
|
 |
|
asa este, e greu sa sudezi perfect la milimetru
standul meu pare ok din punctul asta de vedere, chiar surprinzator de bun, dar oricum e greu sa-mi dau seama de o diferenta de 1-2 mm masurand cu ruleta si cred ca asta se va vedea de-abia dupa ce ansamblul e pe pozitie
totusi eu nu am lasat mijlocul in aer, adica suprafata acvariului va sta pe cadrul metalic 120X50 plus inca 2 bare de 50cm sudate la distante egale pe latura mare (36cm intre ele), asa ca am optiunea sa pun niste mici inaltatoare (din placaj de mobila, poate) intre cadru si pal in caz ca va fi nevoie, asa incat placa de pal sa fie perfect plana chiar daca standul nu e.
|
 |
|
da, exact la asta ma gandeam si eu
multumesc tuturor pt sfaturi
|
 |
|
nu cunosc nici eu prea bine tipurile de polistiren, dar cred ca ala extrudat, care e intr-adevar mai dur, dar totusi elastic, se foloseste pt izolatia podelelor, de exemplu (inclusiv parchet) iar cel expandat este pt izolarea fatadelor, de ex.
asa ca nu prea stiu care e polistirenul de interior de care zici
polistirenul expandat mi se pare mult prea moale... mai exista si varianta sa folosesc izopren, asa am acum la acvariu de 126 litri, dar cred ca va trebui sa pun strat dublu
din pacate nu am cum sa lipesc acvariul direct pe masa, odata ca nu ma bag sa-l lipesc eu si a doua oara ca nu am cum sa chem la mine oamenii care-l lipesc
in afara de asta, nici nu stiu daca masa e plana, ca de-abia am primit standul si inca nu e acoperit cu pal. ce stiu sigur e ca podeaua nu e plana, am cred ca 5mm diferenta fata spate, asa ca mai am de decis daca pun ceva sub masa ca sa o fac plana sau pun ceva sub acvariu ca sa-l fac plan 
|
 |
|
realmode wrote:In weekend incep setup-ul acvariului, insa am cateva mistere pe care cu ajutorul vostru le voi scoate la lumina.
1. Substratul dennerle mix professional daca am inteles bine se porneste mai greu, 2-3 saptamani chiar 4.
- se recomanda plantarea inainte de a porni acel substrat?
2. In perioada de ciclare a apei de 3-4 saptamani, se inlocuieste saptamanal 20-30% din apa ca si cand ar fi populat sau nu?
3. Dupa 2 saptamani am inteles ca se pot introduce sanitari care sunt mult mai rezistenti, este ok?
4. Am auzit/citit pareri diferite legat de ciclare cu referire la adaugarea unei cantitati mici (cat prinzi intre degete) de mancare pentru formarea coloniilor de bacterii. Da sau nu
incerc sa raspund eu la intrebarile tale, pt ca am folosit deponitmix
1. da, substratul porneste mai greu, daca consideri necesar poti sa folosesti FB1 substrate start de la dennerle
dar chiar si asa, nu exista motiv sa nu plantezi cat mai mult de la inceput, pentru ca o planta proaspat plantata porneste si ea in cateva saptamani
in afara de asta, acvariul nou va fi invadat de nutrienti, ca practic de asta apar algele
asa ca este neaparat necesar sa plantezi la greu sau sa folosesti plante usoare si cu crestere rapida (elodeea, cabomba) + shimburi masive de apa
2. eu in perioada de inceput as schimba 50% din apa la 3 zile; schimbul de apa nu are cum sa strice, ba chiar e necesar ca sa arunci nutrientii in exces
3. da, poti sa bagi niste pesti rezistenti dupa 2 saptamani, desi eu personal la 180 de litri as baga 2-3 cory din prima zi
4. normal ca daca bagi pesti trebuie sa-i si hranesti
ciclarea nu este stiinta exacta. acvariul se va cicla oricum, problema e cat de repede.
ca sa ajuti ciclarea:
- ideal e sa folosesti un filtru deja ciclat (atentia, nu apa se cicleaza ci filtrul)
- foloseste sera nitrivec, contine bacterii care ajuta ciclarea
- schimburi de apa masive ca sa elimini surplusul de nutrienti si nitritii/ amoniacul care se acumuleaza in faza de ciclare
-planteaza maxim de la incept
|
 |
|
merci, o sa incerc sa gasesc o placa de 22mm, desi nu prea am vazut
si nici nu gasesc polistiren extrudat, ma gandeam sa folosesc din ala pentru parchet: placa are 6mm grosime si ma gandeam sa pun 2 sau chiar 3
ca altfel, daca e sa iau din asta pentru constructii, trebuie sa cumpar mult mai mult decat am eu nevoie si cred ca e scump
|
 |
|
colegul alnegu m-a ajutat cu constructia standului si a facut o treaba foarte buna, rapida si la un pret bun (recomand, in caz ca aveti nevoie)
acum am urmatoarea intrebare: acvariul va avea 300 de litri brut, deci cu apa si substrat si capac + sticla va ajunge undeva la 400-500 de kilograme
standul e suficient de rezistent, ca l-am facut din teava de 30X30X3
dar intrebarea este daca sub acvariu este suficient sa pun o singura placa de pal de 18mm + polistiren extrudat sau trebuie pal mai gros sau eventual 2 placi de pal + polistiren
multam,
H
|
 |
|
da, in general neoanele stau aprinse cam 10 ore pe zi, cu sau fara pauza dupa cum preferi, dar niciodata mai putin de 4-5 ore consecutiv, ca altfel cica nu prea porneste fotosinteza
daca ai deponitmix nu e nevoie de fertilizanti suplimentari de substrat, aia se pun eventual dupa ce s-a epuizat deponitul (minim 1 an, desi eu am acum un setup cu deponit de 3 ani si nu e nevoie de fertilizare in substrat)
daca nu ai lumina noaptea, plantele nici nu mananca CO2, deci teoretic nu e nevoie sa suplimentezi CO2 noaptea.
acum, daca nu ai controller, o sa fie o distractie sa pastrezi un ph cat de cat stabil noaptea fata de zi
|
 |
|
ERSINV wrote:Ce pesti ai Humbert?
in general am si am avut pesti din amazon adica neoni, rummy nose, cory, ramirezi, scalari, discusi
+ tone de creveti
dupa cum se stie, ramirezii sunt probabil printre cei mai sensibili pesti de apa dulce si sigur ca am avut si pierderi de-a lungul timpului.
acum nu pot sa spun cu certitudine ca apa nu a avut nicio contributie la asta, dar pot sa spun ca nu mi-a murit niciun peste sau crevete imediat dupa ce am schimbat apa cu apa de la robinet.
|
 |
|
folosesc apa de la retea potrivita ca temperatura (am centrala), direct in acvariu, fara substante, fara filtre suplimentare
cat am stat la bloc am folosit apa rece combinata cu apa calda de la retea, tot direct in acvariu.
fac asta de 4 ani deja si nu am avut niciodata probleme (posibil sa fi fost si norocos) iar pe viitor intentionez sa fac exact la fel.
PS schimb minim 30%, saptamanal
|
 |
|
eu am un acvariu de 126 litri cu foarte multe plante si o butelie de 5 litri (3.5kg CO2) iar gazul il dizolv cu atomizor, deci o dizolvare dintre cele mai bune zic eu.
ph-ul este mentinut cu controller la 6.5, deci nu irosesc gaz
in conditiile astea, trebuie sa reumplu butelia la fiecare 6 luni, ceea ce mie mi se pare cam des, ca reumplerea buteliei inseamna ca trebuie sa ma duc la Buse Gaz la marginea Bucurestiului, fac 1 ora dus si una intors si trebuie sa ma si invoiesc de la serviciu ca ei in weekend nu au program.
asa ca o butelie 500g la acvariul meu cred ca ar tine fix 2-3 saptamani.
daca ai chef de facut drumuri, atunci poti sa folosesti si butelie de 500 grame.
altfel, eu cred ca cel mai bine este sa cumperi cea mai mare butelie care-ti incape in stand.
mai ales ca pretul la butelii nu creste proportional cu volumul, adica la o dublare de volum (sa zicem) ai o crestere de pret mult mai mica.
PS: la Buse Gaz 1 Kg de Co2 costa aprox. 3 lei, adica eu pt butelia mea de 5 litri platesc 10 lei.
|
 |
|