bomba vine de la faptul ca faci un amestec, in casa, intr-o sticla de cola, pepsi, etc, un amestec din drojdie, gelatina si altele care sta sub presiune. Daca te intereseaza subiectul putem dezvolta, dar gasesti multe subiecte pe aceasta tema aici pe site
las-o naibii de ratiune ca plantele nu traiesc gandind. Ele au nevoie de papica. Daca ti se pare mare suma, macar fa o bomba de co2 si rezolva problema. Toata distractia nu stiu daca te costa 50 ron. Gandeste-te ca, daca nu faci ceva o sa ti se topesca in continuare frunzele plantelor
buteliile de 500g nu sunt recomandate ca nu ti le umple nici naiba si se duc si repede. Daca vrei sa faci ceva ia una macar de 2kg. Un sistem sh co2 il poti lua intre 500-1000lei( sume aproximative). Trebuie urmarit forumul de vanzari si sa astepti ocazia potrivita tie( in functie de buget si nerabdare). Cu riccia trebuie sa fii foarte atent. O bagi foarte usor in acvariu, dar cand o sa inceapa sa se imprastie pe acolo e jale mare
cateva experimente facute pe diferite tipuri de reflectoare si rezultatele obtinute. De multe ori la produse se plateste brandul, dar pe langa brand e vorba de calitatea materialelor, rezistenta lor in timp, eficacitate etc. Tu mai studiaza si inainte sa iei o hotarare mai intreaba-ne si pe noi
dar ce sistem de prindere au? Doar de tavan? Nu imi dau seama, si nu imi dau seama cata eficacitate au coolerele asupra apei. Nu cred ca prea mare. Cea mai buna eficacitate a coolerelor e sa vanture suprafata apei de la stg la dr sau invers. Si ca pret?
ok. in Timisoara sunt multi acvaristi. Gandeste-te cam cum vrei sa rezolvi situatia. Orice ar fi trebuie ciclat acvariul. Pana atunci trebuie rezolvata problema cu betta. Ori il dai ori il separi in alt bol. Oricum la 10 l cat ai tu acvariul betta nu poate fi decat chinuit chiar daca acvariul ar fi ciclat. Gandeste-te la un acvariu mai generos pentru viitor. Cel putin asa vad eu problema
iti spun asta din propria experienta: eu am avut un 100x40x40 cu lampa de 3x39w( nu 4 x39w). Desi stau cu toate ferestrele la nord vara mi se incingea acvariul la 30-33 grade. Doar cu coolere montate de mine in lampa si cu ventilator la suprafata apei reduceam caldura la 27-28 grade. Si tu vrei( te gandesti mai exact) sa ai mh deasupra...De asta trebuie sa te gandesti bine la ce iei
trebuie sa te mai gandesti ca mh incalzesc foarte mult apa si pe timpul verii va trebui sa ventilezi apa pentru racire(alta investitie, alta adaptare la acvariu). In plus mh consuma mult curent...(noi inca ne lovim de problema consumului). Un 4x39w e absolut suficient pentru tine
tu teoretic deabia acum ciclezi acvariul. In mod normal pestii se pun cam dupa 3 saptamani de ciclare in acvariu. Tu l-ai pus dupa 2 zile...Nu stiu de unde esti, dar eu ca sa-l salvez m-as duce la un coleg si l-as ruga sa imi tina pestele macar 2 saptamani. Altfel tu il tii intr-un mediu toxic permanent
noi nu stim de unde esti pentruca nu ti-ai trecut locatia la profil si nu stium cine te poate ajuta la tine in zona
"Cei mai importanti parametrii pe care trebuie sa-i monitorizati sunt:
- pH : optim intre 6.5 - 7.5, dar conteaza ce specii de pesti aveti in acvariu. In functie de valorile pH-ului, apa este acida, neutra sau bazica:
sub pH 7 apa este acida (nu va faceti griji, acida nu inseamna ca apa contine acizi periculosi ci materii organice acide/acizi humici)
un pH 7 (de obicei intre 6.8 si 7.2) inseamna ca apa este neutra
peste pH 7 inseamna ca apa este bazica
- Kh : duritatea carbonatilor. In functie de acesta se calculeaza cantitatea optima de CO2 ce trebuie introdusa pentru scaderea pH-ului. Voi atasa tabelul aferent. Cresterea Kh-ului se face prin produse din comert (Kh+) fie prin adaugarea a � de lingurita de bicarbonat de sodiu la 100L de apa.
- Gh : duritateaa generala. Aceasta da "numele" tipului de apa pe care-l avem in acvariu. Astfel:
Gh intre 0 si 4 = apa foarte moale
Gh intre 4 si 8 = apa moale
Gh intre 8 si 12 = apa cu duritate medie
Gh intre 12 si 18 = apa cu duritate mare
Gh intre 18 si 30 = apa dura
Gh peste 30 = apa foarte dura
- NH3 / NH4 : amoniacul. Acesta este cel mai toxic produs ce apare in acvariul vostru. Valoarea optima si constanta trebuie sa fie 0 (zero)
- NO2 : nitritii, rezultatul interventiei bacteriilor si a oxigenului asupra amoniacului, deasemenea foarte toxic pentru pesti. Valoarea optima si constanta trebuie sa fie 0 (zero)
- NO3 : nitratii, rezultatul interventiei bacteriilor asupra nitritilor, mai putin toxici pentru pesti (in cantitati mici) si folositi ca fertilizanti de catre plante. Valoarea optima se invarte in jurul valorii de 20 (douazeci)
Ceilalti parametri sunt la fel de importanti, insa doar in cazul acvariilor plantate:
- NO3 : nitratii, recomandat intre 10 - 30
- Fe : fierul, recomandat intre 0,03 si 0,2
- PO4 : fosfatii, recomandat sa fie intre 0,02 si 0,5
- CO2 : dioxidul de carbon, in functie de duritatea carbonatilor. Optim intre 20 - 30
O atentie mare trebuie sa aveti si cu urmatorii parametrii, chiar daca nu trebuie sa testati foarte des:
- Cu : cuprul, care in valori peste 0,03 poate fi considerat otrava pentru pesti
- O2 : oxigenul, cu valori optime intre 3 si 6
"
aici am luat un citat dintr-un site, ca sa te poti orienta mai usor
cate ceva din ceea ce mi se pare mie ca ai gresit pana acum:
1- ar trebui sa schimbi saptamanal 35l(30%) nu 20, asta e regula generala
2- lumina a fost slaba( presupun ca ai avut neoane de 14 w pana acum) si mai cred ca perioada de iluminare a fost mica
3-nu ai hranit plantele cu fertilizanti, nici macar cu co2
iata zic eu 3 greseli capitale: daca nu le dai lumina, mancare si apa proaspata( in cantitatea necesara lor) e ca si cand le-ai tinut in carcera...
ce vad eu ca ar trebui sa faci ca sa incepi sa redresezi situatia
1-remediaza cele de mai sus( neoanele daca le-ai tinut pana s-au ars inseamna ca de mult nu mai dadeau randamentul de lumina, si inca ceva:testele facute de unii din colegii nostrii arata ca neoanele cum sunt t5 la un an de viata isi pierd aproximativ 50-60% din eficacitate, iar tu le-ai tinut pana s-au ars...)
2-eu as arunca din acvariu toate plantele afectate de alge( eu le vad doar pe cele din stanga acvariului, daca sunt doar astea) si nu m-as mai lupta cu algele
discutam cu cineva de curand de plante si am tras concluzia ca plantele NU ISI DORESC SA MOARA. FIECARE DINTRE ELE SE LUPTA PENTRU SUPRAVIETUIRE. Asa ca daca le dai macar acum ceea ce trebuie ele isi vor reveni. Trebuie doar sa le dai aceasta sansa. Un exemplu de la mine: acvariu startat de aproape 2 luni: cateva fire de plante s-au colorat in mov, aceasta culoare aratand ca plantele sunt in groapa rau de tot. Ieri m-am hotarat sa le scot si sa le arunc si spre surprinderea mea undeva la radacina la 2cm in substrat avea muguri noi. Asa ca le-am bagat inapoi si astept rezultatele. Deci in ciuda aspectului ele se lupta sa supravietuiasca, si asta spune multe
3-odata ce plantele incep sa porneasca probabil si fierul va scade din apa
4-carbunele activ iti va afecta vietuitoarele(daca il tii permanent in acvariu), asta e deja demonstrat, deci eu unul nu as pune asa ceva in acvariu
5-in unul din sertare eu as pune ceva pentru filtrarea biologica nu numai bureti
eu zic sa incepi cu ce ti-am zis si mai discutam dupa
in primul rand tin sa te felicit ca mai intai ai citit si apoi te-ai apucat de treaba. Testele 6:1 sunt doar orientative. Decat nimic mai bine ele, dar te pot duce in eroare. Tot testele la picatura sunt cele mai aproape de adevar. Despre plante pot sa iti zic ca anubiasii au mai mereu alge datorita cresterii lor lente. Sa stii ca fertilizantii pe care ii pui in apa, daca nu sunt consumati de plante sunt consumati de alge si atunci incepe distractia. La inceput cel mai bine e sa ai multe plante rapide, acestea ajutand la ciclarea si consumarea mai rapida a supraalimentarii de fertilizanti. Daca mai ai posibilitatea si spatiu bineanteles, mai cumpara niste plante cu crestere rapida pe care le poti elimina sau rari fara probleme atunci cand acvariul se stabilizeaza. Ai grija la cryptocorine ca acestea fac radacini foarte mari si s-ar putea sa sufoce plantele de langa ele. Mai departe te asteptam si cu poze sa vedem cu te mandresti tu pe acolo. Bafta mai departe!
Bine ai venit Flavus! Si daca tot ne-ai spus de unde esti completeaza la profilul tau locatia ca poate mai sunt colegi din zona ta si ar dori sa te cunoasca
bine ai venit! Sfatul meu este sa iti trasezi in linii mari ce vrei sa faci si sa te apuci de treaba. Crede-ma ca sunt putini cei care au toti banii de la inceput si pot sa-si cumpere tot ce vor. Cei mai multi incep cu ce au si odata cu trecerea timpului isi completeaza su trec la "cazi". Asa ca iti propun sa incepi cu un 100x40x40 care zic eu ca iti aduce mari satisfactii. Pe urma vezi tu ce mai faci. Daca din lipsa spatiului nu iti permiti, macar un 60L si celelalte dimensiuni in functie de ce gasesti. Daca esti pasionat de acvaristica( si asta o vei vedea cu timpul) vei gasi o modalitate de a trece la ceva "adevarat". Pana atunci inca odata bine ai venit si spor la citit!
in principiu betta nu suporta curentii in acvariu. De aceea te rog ( dupa ce ne dai cateva amanunte despre tine la rubrica " Despre noi") sa ne lamuresti exact ce acvariu ai in casa( toate amanuntele despre el). Atunci sper sa te putem ajuta in timp util