Message |
|
Si nu uita de schimburile de apa. Sau macar urmareste cu teste NH3/NH4 si NO2 sa vezi daca s-a deciclat sau se decicleaza acvariul.
|
 |
|
Bun inceputul. De pornit ai pornit bine, sa vedem ce mai bibilim.
In primul rand fundalul. Ar fi mers ceva bej gri sau negru. Albastru ala parca nu se potriveste.
Apoi este vorba de numarul pietrelor. In stilul iwagumi se foloseste un numar impar de pietre, pentru a nu crea senzatia de simetrie.
Cam atat. Despre pesti...poate niste Harlequin rasbora sau ceva de genul.
|
 |
|
Este vorba de paraziti intestinali. Tratamentul din cate stiu se face cu Furazolidon si Metronidazol. Cauta pe forum dupa medicamentele astea doua, ca sigur te lamuresti
|
 |
|
Io n-am auzit ca ceramica ar stabiliza Ph-ul. Ci ca datorita porozitatii ridicate, ofera o suprafata enorma pentru fixarea bacteriilor. Vezzi ca toti marii producatori de acvaristica au inele ceramice.
|
 |
|
La black out acvariul se lasa complet acoperit, fara a interveni in vreun fel. OprestiCO2-ul, deoarece plantele in lipsa luminii nu il mai asimileaza si vei omora cam tot ce ai pe acolo. Daca nu ai valuri la suprafata, poti baga o pompa de aer.
Nu mai fertilizezi. A fertiliza inseamna a descoperi acvariul, lucru interzis pe toata perioada de black out. Plus ca la fel ca in cazul CO2-ului, nu are cine consuma fertilizantul. Asa ca...fara.
Tine si tu black out trei zile, apoi vezi si tu cum mai sta treaba
LE. Hc-ul nu va pati mare lucru, atata doar ca s-ar putea inalta nitel cautand lumina. O reactie normala pentru orice planta
|
 |
|
Nu ar fi o problema decat in cazul in care apar ceva boli. Toate bazinele vor fi expuse acelorasi probleme, iar bacteria sau ce-o fi pe acolo, va fi prezenta peste tot. Eventualul tratament va afecta toate bazinele, iar daca vei decicla filtrul, vei avea aceeasi problema peste tot.
In rest nu vad nici un alt inconvenient major.
|
 |
|
Ventilatoare sau coolere montate in capac sau puse sa bata pe suprafata apei.
Cauta putin pe forum, ca se vorbeste saptamanal aproape despre asta
|
 |
|
Primul este produs de Hailea, dar as spune ca este un filtru extern. Io cam asa as categorisi filtrele hang on, sau oricum altcumva, numa interne nu.
Al doilea parca tot Hailea, cautati si voi ca acu mi-e lene
Avand in vedere ca acvariul are doar 20 de litri, as merge pe cel hang on. Asta pentru a avea cat mai mult spatiu in acvariu.
|
 |
|
Cu Ektol ai reusit sa deciclezi acvariul. Solutia asta omoara bacteriile din filtru.
Incepe prin a face schimburi zilnice de apa, cam 15-20% din volumul acvariului.
Stai cu ochii pe teste si pe pesti.
|
 |
|
E, da. Se vede diferenta. Arata demential.
Dar zi-mi te rog, ce probleme ai avut? Ca parca n-ai zis nimic, sau am citit eu printre randuri?
|
 |
|
Depinde foarte mult de ce vrei tu sa faci in acvariul ala. Pentru plante pretentioase, este cam putin. Adica la 0.5 W/litru nu faci mare branza.MAcar undeva la 0,7.
|
 |
|
Habar n-am daca cei de la Osram au tuburi T5 care sa mearga la africani. Dar s-a mai discutat aici. Vezi daca spectrele tuburilor pomenite in link se potrivesc cu ce au cei de la Osram.
|
 |
|
ekosekthor wrote:M-am uitat si intr-un pet shop din real dar acolo era 100ron neonu
Pai de. Obrazu subtire...Bine ai venit printre noi. Astia care pitim bani pentru un tub, un filtru sau mai stiu io ce fertilizenat
Uite aici cateva date care te vor putea ajuta.
|
 |
|
RSV wrote:daca toata ziua bibilesti la el...
Pai asa sunteti voi astia obsedatii cu scapeurile. Ia sa umbli la el odata pe saptamana, atunci sa spui cum e cu tulbureala.
Serios acum. Inca o observatie pentru Malaya. Granula nu are o rezistenta foarte mare. La o usoara strangere intre degete se va face noroi. Probabil din aceasta cauza, a slabei consistente, ridica probleme atunci cand mesterim in el.
|
 |
|
ekosekthot wrote:Am cautat in praktiker si metro neoane dar nu prea am gasit ce-mi trebuie
Pai nu acolo cauti neoane pentru acvaristica  . Astea le gasesti prin alte magazine, in special cele de acvaristica. Magazinele on line sunt de asemenea o solutie.
|
 |
|
Cumpara niste teste de apa pentru NO2 si pentru NH3/NH4 pentru a putea urmari stadiul ciclarii. Te vor ajuta
Pentru a reduce numarul victimelor, incepi sa faci schimburi zilnice de apa. 15-20% din volumul acvariului. Cu apa declorinata macar 24 de ora. Declorinarea se face lasand apa in vase cu gura larga minim 24 de ore.
Deocamdata nu mai cumpara pesti. Asteapta sa se echilibreze acvariul. Apoi mai discutam. Scapa de Hoplo, la 20 de cm, va fi din alt film in acvariul ala.
Fii si tu un tip destept si inainte de orice hotarare pe care vrei s-o iei, intreaba-ne. Suntem cativa pe aici care am fost si destepti si normali.
Referitor la pestele bolnav. Uita-te aicisi poate reusesti sa identifici boala. Tratamentul il afli dand click pe poza.
La pesti bolile apar in majoritatea cazurilor din cauza stresului. Pot fi stresati de alti pesti, de conditiile proaste din acvariu, si de multe altele. Fiind stresat, unui peste ii va scadea rezistenta sistemului imunitar, fiind expus diferitelor bacterii din acvariu.
|
 |
|
Cred ca vei putea merge si spre 50 de W, cu conditia sa ai multe plante, CO2 din belsug si fertilizare. Dar si 40 de W va fi ok, scazand din volumul acvariului volumul substratului.
Tuburile de neon sunt mai bune. Iti vor acoperi o suprafata mai mare acvariului, iar plaja de modele este infinit mai mare
|
 |
|
Nu este o problema atunci cand atarna excrenemtele. Probleme sunt atunci cand acestea sunt filamentoase, adica alb-transparent.
Pentru a pricepe regulile de baza ale acvaristicii, iti recomand articolele de la "link-uri utile". Sub sigla acvariu.ro. Ciclul azotului si Ghidul incepatorului sunt "baza fundamentului" Restul le rezolvam.
|
 |
|
scubu wrote:blind, de unde esti?
blind wrote:bucuresti
Pai fa intr-un fel sa se vada lucrul acesta. Completeaza-ti locatia in My profile
|
 |
|
Un sfat. Incearca sa gasesti drosere (balasturi) de la Osram sau de la Phillips. Sunt mai scumpe e adevarat, dar lucreaza altfel. Vor aprinde corect tubul, repede si fara sa palpaie in plus sunt mult mai rezistente in timp.
|
 |
|