[Logo www.acvariu.ro]

Acvariu.ro - forum - Cea dintai comunitate a acvaristilor
  [Search] Search   [Recent Topics] Recent Topics   [Hottest Topics] Hottest Topics   [Top Downloads] Top Downloads   [Members] Member Listing   [Groups] acvariu.ro 
[Register] Register / 
[Login] Login 
Messages posted by: Silviu Man
Forum Index » Profile for Silviu Man » Messages posted by Silviu Man
Message
Gabi C wrote:
Silviu Man wrote:Eu tot nu inteleg de ce urmariti cu atita fervoare perlarea.


Ideea este ca in zona cu lumina mai puternica si perlare mai intensa plantele arata mai viguroase si culori mai vii.
Avind in vedere ca cyano recidiveaza cred ca pe linga eritromicina cred ca voi merge o vreme cu tuburile jbl sa vedem ce si cum .


Ramin la parerea ca orice manevra trebuie insotita de black-out.
skija wrote:Eu am zis sa scoti toata apa si sa pulverizezi apa doar cat sa tina umezeala , dar nu cititi atent si pana la sfarsit



Am inteles, skija. Insa nu e momentul pentru ce spui tu. Pina cind plantele nu se inradacineaza bine, au nevoie de un sol bine aprovizionat cu apa.
Ulterior se scoate toata apa si raminem cu pulverizarea. In cazul meu este si mai dificil pentru ca acvariul e la birou, nu ajung tot timpul la el
sa-l stropesc asa ca prefer sa tin mai multa apa in substrat.
Vezi ca au la nevertebrate.ro un sistem nou pentru CO2, cu butelie de 0,5 kg si reductor OK. Daca ii adaugi un difuzor Tropica 3 in 1, merge foarte bine.
Eu am unul in A45 si sunt multumit de el. Suna-i si intreaba-i daca au pe stoc.
OK, scuze, eu sunt obisnuit cu notiunea de cosuri; termenul de canistra se aplica la corpul filtrului. Asadar, cum am spus : unul cu Siporax, unul cu matrix si unul cu Eheim Pro.
Asa am eu intr-un Eheim de 12 litri util si merge perfect.
Nu te inteleg : ai un singur filtru cu capacitatea utila de 7 litri sau trei canistre care au impreuna 7 litri?
Oricum ar fi, eu as folosi 1/3 Siporax, 1/3 Matrix si 1/3 Eheim Substrat Pro.
Din ce se vede, sunt frunze afectate, de la baza plantei. Posibil acoperite si cu alge si care "sufoca" organitele frunzelor. O tundere si replantare ar rezolva problema.
Revin cu o mica paranteza la subiectul topic-ului, legata de aditia de CO2. Am citit mai multe postari legate de cit de mult CO2 trebuie aditionat pentru a avea plante frumoase si sanatoase.
Insa CO2 fara o anumita intensitate si durata a luminii nu rezolva nimic. Lumina, in diferite spectre, intensitati sau temperaturi de culoare, fara CO2, este la fel de ineficienta. Asadar, discutia nu
poate fi purtata despre cele doua elemente separat ci luate impreuna. Asta din cauza ca fotosinteza inseamna FOTO (fotoliza apei, eliberarea de H+ si O2 si furnizarea necesarului de energie
plantelor) si SINTEZA (utilizarea energiei generate in prima faza si a substantelor cu rol plastic, carbon, micro si macro elemente pentru sinteza substantelor self).

Acum, exista doua afirmatii principale legate de CO2 :
- Afirmatie : aditia sustinuta de CO2 elimina algele. Aceasta este o afirmatie valabila (poate) pentru algele care nu fac fotosinteza, deci in nici un caz pentru algele verzi, fotosintetice si autotrofe,
care folosesc in egala masura si in acelasi mod cu plantele, lumina si CO2 pentru fotosinteza. Cel mai bun exemplu in acest sens este eliminarea algelor care produc asa-numita "apa verde".
Este simplu si usor de demonstrat : black-out VS suplimentarea cu CO2.
- Afirmatie : aditia sustinuta de CO2 produce perlarea plantelor. Fals! Perlarea plantelor reprezinta eliminarea excesului de O2 consecutiv fotolizei apei (separarea H+ de O2) adica intensificarea unui
proces din faza FOTO si care nu are nici o legatura cu CO2 initial. Ca ulterior plantele folosesc in mai mare masura CO2 consecutiv intensificarii fotolizei, este o alta discutie. Insa perlarea plantelor
este inainte de orice legata de lumina si, consecutiv acestui fenomen, sustinuta indirect, prin valorificarea H+ in procesele de biosinteza, de CO2, in urma careia se regenereaza ADP si NADP de catre Rubisco.

Argumentare.
La pornirea oricarui acvariu, exista o perioada de stagnare a plantelor dupa care acestea incep sa se dezvolte si sa prospere. Este o perioada normala si un fenomen firesc, pentru ca marea
majoritate a plantelor pe care noi le plantam in acvarii sunt crescute emers, asadar intr-un mediu bogat in CO2. Odata introduse in apa, plantele trebuie sa se adapteze si sa isi modifice fiziologia
tesutului absorbativ (stomata) pentru a face fate unui mediu mult mai sarac in CO2. De aceea, in aceasta faza (primele 2-5 saptamini) aditia mai mare de CO2 are un efect vizibil. Dupa ce plantele
se adapteaza, aditia de CO2 poate fi redusa; plantele capata abilitatea de a folosi resursa de CO2 din apa. Din acelasi motiv, in primele 2-4 saptamini, nu este recomandata o fertilizare in doza uzuala
ci mult diminuata, cam 1/3 din doza standard; plantele nu sunt adaptate cresterii submerse, au un ritm de crestere redus asadar nu vor folosi in totalitate nutrientii care astfel ramin la dispozitia
algelor autotrofe (verzi, albastre-verzi si clasicele cyanobacterii). Aceste reguli sunt valabile si pentru durata si intensitatea luminii insa corelata negativ cu aditia de CO2. Astfel, la inceput avem
un program de lumina diminuat (5-6 ore) apoi programul creste pina la 8-10 ore, eventual fractionat in doua perioade de 4-5 ore. De ce? Pentru acelasi motiv mentionat mai sus : plantele nu sunt
perfect adaptate mediului submers si, consecutiv acestui lucru, procesele fiziologice sunt incetinite, deci si cerintele acestora diminuate. Acestea explica si de ce unele plante, dealtfel in buna stare
la plantare, se "topesc" in primele zile sau saptamini dupa start-up.

Exista o alta afirmatie in sustinerea importantei CO2 in eliminarea algelor. Cind se intrerupe aditia de CO2, apar alge. Bineinteles ca apar. Plantele au o biomasa mult superioara algelor, asadar cerinte de
energie si substante cu rol plastic mult suerioare algelor. Algele pot valorifica resurse reduse de CO2, astfel incit prospera. Reducerea cresterii plantelor pune la dispozitia algelor si restul substantelor
necesare biosintezei. Asadar, este efectul competitiei pe substrat. In A100 am facut acest experiement : am eliminat CO2 timp de o luna. Plantele (chiar cele stem) si-au diminuat mult cresterea si, in
aceleasi conditii de iluminare si fertilizare, au aparut algele verzi. Dupa o tunsoare si reintroducerea CO2, plantele au crescut sustinut (Limnophila, Ludwigia, Higrophyla, ...) si algele au stagnat.

In concluzie, daca discutam de start-up : CO2 sustinut, cit mai bine dizolvat si lumina diminuata, cu fertilizare rationata. Ulterior, program de lumina crescut treptat (ca durata, nu neaparat si ca intensitate)
si CO2 diminuat pina la limita cerintelor plantelor, plus o fertilizare diversa. In opinia mea, cele doua trebuie reglata pina la limita in care plantele incep sa perleze, pentru ca perlarea plantelor, cel putin
pentru cita biologie stiu eu, inseamna un dezechilibru.
skija wrote:Nu apar alge daca bagi cat si cum trebe CO2


Algele verzi, fotosintetice, valorifica in egala masura rezultatul fotolizei apei (H+) si sursele de carbon (CO2), fiind organisme autotrofe. Algele verzi de tipul Streptophyta
stau la originea evolutiei tuturor plantelor terestre fotosintetice. Au exact aceeasi organizare cu a tesutului fotosintetic al plantelor de azi. De aceea algele asigura cea
mai mare parte din oxigenul din ape si atmosfera.

Regula de care vorbesti tu este valabila numai pentru algele care nu fac fotosinteza. Pentru cele fotosintetice, factorul principal limitativ este lumina. Asadar, o aditie maxima de
CO2 este inutila fara o optimizare a intensitatii si duratei luminii.

Experiment : apa verde - black-out 3 zile VS apa verde - aditie maxima de CO2.
Eu tot nu inteleg de ce urmariti cu atita fervoare perlarea. Fotosinteza este un proces continuu, nu punctual. Iar perlarea este asociata in primul rind cu lumina si abia apoi cu sursa de carbon pentru biosinteza. Consecutiv perlarii, stimulat de intensitatea luminii, apare riscul dezvoltarii algelor. Pentru partea artistica, perlarea este perfecta. Pentru sanatatea plantelor este ca si cind un om ar participa la un maraton si face un continuu sprint. Pentru alge, lumina este o binefacere. Nu uitati : fotosinteza inseamna FOTO si SINTEZA. Fiecare la timpul lui, in intevalul de timp optim si in doza optima.
OK, s-au dat. Topic-ul se poate inchide. Multumesc!
Donez Alternanthera Lila in stare foarte buna, eventual expediez prin curierat.
Pentru elevi si studenti - livrarea gratuita prin Fan sau DPD.
Pentru cei interesati, va rog sa-mi trimiteti un PM.

image
Eu am avut bune rezultate cu Prodibio BioDigest. Apoi cu Filter Medium. Ar trebui sa fie suficient in situatia ta.
Biotopol pui in apa de schimb INAINTE sa o folosesti, nu dupa, in acvariu. Chiar si asa, dupa ce tratezi apa cu Biotopol, trebuie sa o lasi cam o ora, pentru ca reactia chimica de "legare" a clorului sa se finalizeze. Asta e ideea : sa neutralizezi clorul din apa inainte sa ajunga in filtru. Problema nu este ca ai clor in apa, nu mor pestii din asta. Problema este sa nu ajunga clorul in mediile filtrante unde "locuiesc" bacteriile, pe acelea trebuie sa le protejezi prin declorinare. Daca valorile nitiritilor nu variaza mult, un schimb de apa de 30% la doua zile ar trebui sa fie suficient. Eu as folosi intre schimburile de apa si Filter Medium, pentru protectia vietuitoarelor si eliminarea suspensiilor din apa.
Pai asa, frate! Da tot din casa, sa vedem si noi detaliile!
rodoselada wrote:
Daca apa e prea inalta, apar alge. Daca apa e prea putina, substratul mucegaieste. Fenomenul e accentuat in ambele cazuri de resturi de frunze cazute. Din experienta mea, 1 cm de apa e suficient.


Asa este Silviu, daca ai un nivel mai mare de apa in metoda de crestere a plantelor uscata, trebuie sa introduci o pompa de aerare a apei care ajuta la introducerea co2-ului, oxigenului si evaporarea apei, in cazul meu nu am avut un nivel atat de mare de apa si m-am bazat pe evaporarea apei in mod natural, lucru care nu s-a intamplat.


Scoate apa si lasa un nivel de 1-2 cm. Ar trebui sa te ajute. Stiu ca astfel plantele se dezvolta ceva mai incet dar nu ai probleme cu algele. Daca apare mucegai, inchide ermetic acvariul si baga niste CO2. In citeve zile se "curata". Bafta!
Daca apa e prea inalta, apar alge. Daca apa e prea putina, substratul mucegaieste. Fenomenul e accentuat in ambele cazuri de resturi de frunze cazute. Din experienta mea, 1 cm de apa e suficient.
cosmin_ruz wrote:Big like pentru postari si felul in care evolueaza lucrurile!


Multumim, Cosmin!
um02122 wrote:

Apoi, care-i faza cu completarea certificatului de garantie? Chitanta nu e suficienta ca dovada ca produsul e cumparat acum n zile?


Pe chitanta nu este trecuta seria produsului. Cel putin pentru cele la care inscrierea in sistemul de garantie nu este on-line (de ex. masina de spalat
vase Horpoint sau hota Electrolux, de care stiu eu).
 
Forum Index » Profile for Silviu Man » Messages posted by Silviu Man
Go to:   
Powered by JForum 2.3.4 © 2012 JForum Team • Maintained by Andowson.com