| Message |
|
|
|
Sunt Fuzz Algae - Oedogonium
Am obosit sa tot spun ca utilizarea acelor minunatii de "micro"/"macro" facute in bucatarie fara a fi corelate cu alte elemente (iluminare, plante, CO2/pH, etc) si fara aditii suplimentare de alti nutrienti duce la alge...
Si atunci de unde usurinta si ieftineala ???
|
 |
|
|
|
|
 |
|
|
Stiu sigur ca exista si magazine on-line in Grecia faci cumparaturile pe site si aduc marfa acasa
Oricum, bafta 
|
 |
|
|
He, he, he... Boala grea 
|
 |
|
|
Parerea mea este ca un Eheim Classic 2260 (1500XL) ar rezolva problema filtrarii dar debitul lui este MULT prea mare pentru un acvariu de 180 litri. Ricardo la tine in bazin facea cuenti puternici si acvariul tau este de 3-4 ori mai mare... Primul de sub acest filtru ar fi EHEIM professionel 3 600 care are 9l intern si 6 litri material filtrant - https://www.eheim.com/en_GB/products/technology/external-filters/professionel-600
Nici nu imi dau seama ce este la voi in magazine. Cel mai bine mergi la un magazin si intreaba ce filtre au cu >5 litri de material filtrant. Postezi aici lista si noi iti spunem care ar fi mai bun...
|
 |
|
|
Filtrul tau Eheim 130 are:
- Filter volume 1.20 l
- Pre filter volume 0.30 l
Deci un total de 1,5l mult sub incarcarea pe care o genereaza un numar asa de mare de discusi care sunt si niste pesti mai pretentiosi din punctul de vedere al calitatii apei.
Discusul prefera apa proaspata. Sunt crescatori care schimba si 200% zilnic... La fel insa sunt si acvaristi care tin bine mersi discusi, insa cu cateva restrictii cu privire la calitatea apei. La volumul tau de apa 4-max6 discusi. Nu atat din punctul de vedere al filtrarii ci si ca volum de apa necesar pentru un exemplar. Se poate ca acum sunt mici, dar ei cresc sau ar trebui sa lis e ofere un spatiu vital pentru a putea creste...
Pentru a pastra toti pestii iti va trebui o filtrare foarte mare, asa cum ti-a recomandat Dragos, iar daca nu vrei sump iti trebuie canistra, dar canistrele de asemenea marime au si un debit corespunzator, debit care va fi deranjant pentru discusi. Rezolvarea trebuie sa fie:
- micsorezi numarul de discusi (sau ii pastrezi daca sunt mici si in urmatoarea perioada vei renunta la cativa - sau vor renunta ei ...  )
- cumperi un filtru de minim 10-15l (ceva de genul Tetra Filtru Extern EX 1200 Plus sau din gama Eheim pentru calitate superioara).
|
 |
|
|
Shubi wrote:Urmeaza sa va prezint si lampa  , acum am cu ce
hai, macar tu  ca eu nu ma mai facut nimic de o luna
|
 |
|
|
|
Iti trebuie un filtru extern (canistra) cat mai mare sau un sump (un alt acvariu/bazin care se tine sub acvariul mare si care are si rolul de filtru).
Trebuie neaparat sa maresti filtrarea (o canistra cat mai mare) si sa reduci efectivul (asta in afara de ce s-a mai spus pana acum).
|
 |
|
|
vioras08 wrote:la cea de-a doua se poate raspunde cu da/nu. Ce conteaza acvariul, eu intreb daca stiti vreun tip de bec/neon care sa nu se incalzeasca ;)
Daca vrei raspunsuri seci, iata unul: NU
Nu pentru ca nu stiu eu ci pentru ca nu exista becuri care sa nu se incalzeasca. Chiar si led-urile se incalzesc
vioras08 wrote: led-urile ar fi indicate?" Erau 2 intrebari, iar prima solicita raspuns mai complex, la cea de-a doua se poate raspunde cu da/nu.
Cuvantul " Indicate" necesita deja niste precizari, nu mai merge cu da sau nu ca mai sus... Indicate pentru ce? Indicate pentru consum redus - da; indicate pentru plante - depinde de combinatia de led-uri; indicate pentru caldura - depinde unde pui sursa si ce led-uri pui; indicate pentru....
... nu e bine sa te superi, faci riduri si nu e bine... noi incercam sa ajutam si asta doar daca vrei
|
 |
|
|
Daca cineva o sa-ti raspunda "nu" sau "da" cu ce o sa te ajute?
Nu ne-ai spus ce avariu ai, ce capac, eventual poze, ce prindere are neonul/becul.... Pe ce crezi ca se va baza un raspuns (doar nu crezi in mama Omida  )
|
 |
|
|
Asa se si curata substratul, cand faci schimbul de apa o tragi cu un furtun si un cilindru in capat (sau alte forme  ) sau doar cu furtunul dar trebuie sa tii furtunul cu mana de capat la 1-2cm de fundul bazinului si cu un deget ravasesti usor suprafata substratului - mizeria se ridica si este absorbita de furtun... Recomand prinderea furtunului cu o sarma de galeata ca sa evitati accidentele nedorite
Ai cazut in extrema cealalta de la o apa dura ai pus apa fara nimic in ea  Combina apa de osmoza cu apa de la retea/fantana astfel incat sa obtii duritatea dorita (5-8GH este OK). In felul asta asiguri necesarul de calciu, magneziu si alte saruri VITALE. Exista si saruri de firma unele speciale pentru diverse biotopuri sau pentru categorii de pesti (de ex seachem).
|
 |
|
|
Am vazut postul tau... Daca nu stiu ceva sigur... prefer sa stau si sa studiez
Daca nu ai fi spus ca este gelatinoasa as fi spus cu ochii inchisi ca este Clado, dar asa... Sunt cateva sute de mii de alge cunoscute si catalogate asa suntem cu totii constienti ca nu le putem sti pe toate. Eu nu am vazut/citit de vreo Clado gelatinoasa.
Daca nu ai fi spus ca este verde albastrie as fi spus ca este Black Hair Algae, verde si asemanatoare (de departe) cu ce ne-ai aratat ar putea fi Rhizoclonium. Cauta pe internet poze si vezi cum arata. Cam toare de genul asta au ca si cauza nivelul scazut de CO2 si cel mai important este ca sunt mancate de majoritatea pestilor, crevetilor si melcilor mancatori de alge...
Mai importanta este conduita unui acvarist dupa ce constata ca are alge  Tu iti pui problema daca sa te ingrijorezi sau nu pentru ca iti plac... Eu spun ca trebuie sa faci tot ce poti sa inlaturi cauzele aparitiei algei si sa nu o lasi sa prolifereze.
Deci curatenie, CO2, lumina si fertilizantii echilibrati, schimburi de apa si inlaturarea algei printr-o metoda care sa nu lase posibilitatea scaparii de fragmente din ea in apa (este metoda de inmultire a multor alge).
|
 |
|
|
|
Felicitari tuturor celor care au participat. Numai ca au participat este foarte mult si foarte important. Tot procesul de pregatire, studiul, inercarile, cautarile fac ca aceasta participare sa duca la un salt calitativ al acelui acvarist.
|
 |
|
|
Caline a meritat pe deplin update-ul (ca nu este upgrade  ). Chiar nu meritau mirrorless-urile fata de ce ai tu  si bineinteles conteaza si cine este in spatele sticlei
Si eu as trece la full-frame dar nu ma tine buzunarul sa schimb si aparatul si obiectivele (majoritatea nu sunt full frame). Inca mai fac calcule... da si cand o sa ma manance pielea
LE1: Pozele sunt superbe si bineinteles ca subiectul fotografiilor este de toata lauda
LE2: Nu ne-ai mai spus mai multe detalii despre lampa cu led-uri
LE3: atentie la praf (D600 este renumit ca fiind aspirator de praf si picaturi de ulei de la mecanismul perdelei metalice).
|
 |
|
|
BRAVOS! 
|
 |
|
|
|
Ai diatomee. Este ceva tipic pentru acvariile noi.
Lumina este prea mult aprinsa. 9 ore ar fi de ajuns.
Daca schimbi o galeata la 2 zile inseanma - daca galeata este de 5 l - 5*3=15 l/saptamana => sub 10% este mult prea putin; daca este de 10l - 5x10=50 => ~27% ceea ce este bine. Nu ne-ai spus nimic daca remineralizezi apa de osmoza sau o introduci nemineralizata...
La schimbul de apa trebuie sa sifonezi si substratul (ca sa scoti depunerile de la partea superioara a acestuia).
|
 |
|
|
|
Depinde pentru ce regim de fertilizare ai optat, cu ce fertilizezi, samd. Daca ai facut corect calculul sau sunt corecte indicatiile producatorului pentru bazinul tau iar calculele erau pentru dozari zilnice, raspunsul este DA, dublezi cantitatile. Altfel...
|
 |
|
|
Nu.  Daca vei repeeta aceleasi greseli vei ajunge la aceleasi rezultate. Macar acum invata si experimenteaza...
|
 |
|
|
Fa un test foarte usor: incepi sa scoti din priza (nu oprite din intrerupator) toti consumatorii si introduci pe rand detectorul de curenti - degetul  sau invers, opresti totul si introduci pe rand cate un consumator. Eu asa am descoperit acum doua decenii o scurgere de curent intr-un incalzitor Fluval. Intrerupatorul era pe o faza si cu el oprit totusi aveam scurgere de curent (nu o simteam dar aveam consum pe instalatia acvariului, am pus un aparat de masura pe instalatia care alimenta acvariul). Dupa ce l-am scos din priza scurgerea s-a oprit, la fel cand am intors stekerul si deci polaritatea...
Asata cu impamantarea "apei" este mai mult un moft, fizic nu prea merge in apa dulce si depinde foarte mult si de "rezistenta" personajului. Sunt persoane care sunt bune conducatoare de curent (au si 7V diferenta de potential intre maini  ) si persoane care pot pune linistite mana pe ambele polaritati la 220V (am vazut cu ochii mei), fenomenul tine de piele si cantitatea/compozitia transpiratiei.
Oricum, problema este foarte serioasa, mai ales cand la acvarii avem multe instalatii mai mult sau mai putin facute artizanal sau cumparate din surse gri. Eu peste tot recomand utilizarea unor sigurante diferentiale puse direct pe alimentarea generala a instalatiilor acvariului.
Discutia a pornit starnita de intrebarea lui johnny despre utilizarea unui transformator de separare galvanica. Pentru tensiunea de retea aceasta se face printr-un transformator 220V/220V (pentru montaje de tensiune mica sunt alte metode gen optocuploare, etc.). In acest caz NU se mai utilizeaza impamantarea de care discutam eu si care prin pereti/fierbeton este comuna cu impamantarea retelei electrice de alimentare. Aceasta separare tocmai asta face: separarea potentialului nulurilor - in literatura veti gasi ca si nul flotant. De ce se face asta: noi ne curentam deoarece exista o diferenta de potential intre cele doua locuri de contact ale noastre cu sursa de curent si cu impamantarea. In cazul unui nul flotant, acesta poate lua potentialul fazei si deci nu va exista o scurgere de curent.
O alta abordare este izolarea buna a postamentului pe care stam si a corpului - sa nu avem un al doilea contact...
|
 |
|
|
flavius2308 wrote:deci nu e rau daca fertilizez seara la ora 23:00 atat micro cat si macro cat si Easy Carbo ?
Uffff... tu mai citesti ce se mai povesteste prin alte topicuri sau crezi ca tie iti vom face alte recomandari?
Nu se recomanda sa dozezi Fe impreuna cu macrocomponentele, respectiv fosfatii, deoarece reactioneaza si precipita. De aceea toti marii producatori au ajuns la formula o zi microcomponente si alta zi macrocomponente. Macar desparte dozarile la 1-2 ore diferenta.
Din cauza ca fierul este foarte "sensibil" si in functie de clelatorii utilizati si de forma lui (bivalenta sau trivalenta) se poate descompune mai usor sau mai greu, se prefera sa se dozeze dimineata pentru a "prinde" perioada diurna in forma buna  Asta este doar una din deosebirile dintre fertilizantii de firma si cei no name - stabilitatea produselor...
|
 |
|
|