| Message |
|
|
NightOwner o sa vorbesc cu cineva sa-ti faca o lampa. O sa-i dau eu "reteta" led-urilor
O sa-ti trebuiasca si un controller dar vom vorbi si despre asta
Vorbim maine.
|
 |
|
|
Nici eu nu am pierderi de tensiune si am si sigurante diferentiale. Paza buna te fereste de dezastre 
|
 |
|
|
Ar159 wrote:Doar cand ai lumina aprinsa
flavius2308 wrote:Da ?
Inseamna ca 1 luna am aruncat Easy Carbo pe geam .
Ei nu-i chiar asa. Easy Life Carbo este o solutie de Glutaraldehida. Aceasta este o substanta organica cu formula C5H8O2 sau CH2(CH2CHO)2
Schimbul de carbon are loc la nivel molecular direct in frunzele plantelor. Glutaraldehida nu se transforma in CO2 si din aceasta cauza nu schimba pH-ul bazinului. Tot din aceasta cauza se poate introduce oricand in apa. Se poate recomanda sa se introduca ziua pentru a avea o actiune maxima si a evita descompunerea Glutaraldehidei.
|
 |
|
|
Humbert wrote:Eu am bagat un fir in acvariu si l-am legat la impamantare, dar tot ma pisca uneori.
Eu cred ca e de la aciditate, sincer, nu vad cum ar putea sa fie de la curent.
Asa am facut si eu. Am un conductor multifilar de vreo 4mm diametru pe care l-am legat de calorifer. Zona am curatat-o de vopsea si dupa ce am inconjurat de cateva ori teava am prins legatura cu doua coliere pentru furtun. De aici am pus la pamant toate aparatele electrice din acvariu, toate prelungitoarele, reflectoarele neoanelor, droselele, inclusiv am legat o bucata de tabla de inox care este in apa...
|
 |
|
|
|
Asta este bun la inceput sa scapi de diatomee, dupa aceea eu nu-i mai vad rostul. Pune ceva de filtrare biologica si mareste debitul de CO2 ca sa mentii pH-ul la 6.8-7.
|
 |
|
|
s-a deschis sezonul schimbarilor de nume
Colegul nostru maddog_k9 si-a schimbat nickname-ul si devine fanta
|
 |
|
|
|
Colegul nostru tyna si-a schimbat nickname-ul si devine NightOwner
|
 |
|
|
|
|
 |
|
|
Era pentru tyna 
|
 |
|
|
La aerul conditionat adauga neaparat ventilatoarele. Ele racesc apa prin evaporare in mod direct. AC-ul in afara de a mentine temperatura camerei la un anumit nivel mai scoate si umiditatea. Mai mult ca sigur nici AC-ul ori nu este bine dimensionat ori freonul nu este in cantitatea corecta. Eu daca setez 18 grade, atat face chiar daca afara sunt 40 de grade (este cu inverter) si iti clantane dintii in gura 
|
 |
|
|
|
Black Hair Algae, Brown Hair Algae si BBA care seamana cu ce ai tu, toate au la baza lipsa CO2 sau fluctuatiile de CO2.
Ai avut fluctuatii de CO2 (din tabelul dat de tine asta rezulta).
In mod normal as fi recomandat SAE dar la marimea bazinului tau si daca tinem cont ca este si asa suprapopulat mai raman Amano Shrimps.
Tine constant pH-ul la 7 sau chiar 6.8. Poti sa maresti si cantitatea de EL carbo.
|
 |
|
|
tyna wrote:Aditiile le fac conform programului de mai sus.
Am citit  Iar eu, la cererea ta, iti recomandam mici schimbari justificate...
Te-am intrebat de schimbul de apa si aditia in ziua respectiva deoarece daca te vei uita pe la toti "propovaduitorii" renumiti ai unor metode de fertilizare (gen Tom Barr) recomanda ca in ziua de schimb de apa sa nu se faca aditii. De altfel aceiasi schema o vei gasi si la "retele" de firma (Seachem, Denenrle, etc.). Tot citind materiale si interpretand printre randuri am tras concluzia ca se prefera asa pentru ca apa sa se omogenizeze, sa aiba loc reactii chimice intre apa proaspata si toate depunerile/precipitatele din substrat, etc. Ca o concluzie iti recomand sa faci pauza in ziua in care faci schimbul masiv de apa.
|
 |
|
|
floriancj wrote:Si la categoria NO2 care ar fi castigatorul?
Cred ca mi-a expirat testul de NO2 de cand nu l-am mai utilizat
Acest test este bun doar cand startezi un bazin. Ultimul luat a fost JBL luat intr-o trusa aia mare...
kazaku wrote:Nu stiu din ce cauza, dar de vreo 3 zile pestisori mei devin apatici dupa schimbul de apa. Ma gandesc ca or fi speriati din cauza ca aspir substratul, dar pana acum nu se manifestau asa. Doar ca acum il aspir zilnic, pana acum il aspiram la 3 zile. Sau sa fie din cauza apei?
 de ce aspiri zilnic substratul????  Se aspira doar la schimbul de apa saptamanal. Schimburile zilnice, daca se fac, se fac doar prin inlocuirea apei scoase si in cantitati mici 
|
 |
|
|
Hmmm. Incearca sa faci o poza mai clara la zonele cu alge. Faci crop la zona afectata si dupa aia faci resize la max. 1200 pixeli pe cea mai mare latura.
Nu par verzi. Asa este? Sunt lipicioase si nu se pot lua de pe frunze?
Incearca sa faci o singura fotoperioada de 8 ore. Daca ai alimentari separate pe fiecare tub de neon ar fi super. Faci un program de genul: o ora dimineata la un tub pentru mancare etc., seara 8 ore un tub, la mijlocul perioadei 4-5 ore cu al doilea tub.
Macroelementele poti sa le pui si seara cand ajungi acasa. Nu sunt nedicamente sa le iei la intervale exacte pentru a pastra o concentratie constanta in corp 
|
 |
|
|
Daca ai spus le-am curatat inseamna ca le ai pe geam si deci sunt GSA
La volumul acvariului tau 2,5ml de EL Fosfo inseamna 0,7ppm PO4.
Daca aceasta aditie de 1,4ppm/saptamana iti mentine nivelul de fosfati constant inseamna ca ai cam nimerit cat consuma bazinul tau sau ceva il face sa precipite (fierul). Trebuie sa incerci sa mentii mai sus stacheta. Pui o doza de 5-6ml de EL Fosfo si masoara dupa o ora fosforul. Daca a crescut corespunzator este OK, daca nu ori testul este expirat ori ceva face sa precipite...
Daca este OK, a doua aditie o faci de 3ml. Vezi cat ai la sfarsitul saptamanii si mai vorbim 
|
 |
|
|
|
Salifert pentru NO3, JBL pentru PO4 (in niciun caz Salifert) iar fier, pH si KH de unde vrei si gasesti mai ieftine
|
 |
|
|
|
Fierul si microcomponentele se recomanda sa se puna pe perioada diurna.
Macrocomponentele poti sa le pui cand vrei singura restrictie este sa lasi o perioada de vreo ora intre fier si fosfati.
Din considerentele de mai sus as pune fierul si micronutrientii dimineata si NO3/PO4 seara.
Cum faci cu schimbul de apa? Faci aditii si in ziua cu schimbul de apa?
|
 |
|
|
Ia-ti un filtru extern. Pe termen lung este cea mai buna achizitie in acvaristica.
Uite un filtru Tetra care ar merge super la acvariul tau: http://www.happypets.ro/tetra-filtru-extern-ex-600-plus-p-5922.html. Ti-am dat link-ul pentru a vedea caracteristicile tu cumperi de unde vrei sau gasesti o oferta mai buna pentru tine. Cu filtrele interne vei avea mari probleme in timp (nu le poti curata bine, nu au volum de filtrare biologica, dupa ce ai bazinul mic mai ocupa si el spatiu, arata urat).
|
 |
|
|
|
In acvaristica este necesara multa, multa rabdare. Si cand spun multa rabdare nu ma refer la ore sau zile ci cateodata la luni de zile...
Tot spaland filtrul poti sa il deciclezi si de aici dai in alte belele.
Concluzia: schimburi de apa normale (30% saptamanal) si ... rabdare. Culoarea va dispare in timp.
|
 |
|
|
|
Biodigest-ul face aditii de culturi de bacterii si va ajuta la "consumarea" incarcaturii biologice.
Mareste totusi circulatia in bazin.
Pentru alge mai trebuie sa faci cate ceva...
Scade pH-ul sub 7 - nu ai scris de unde este, dar daca esti din Bucuresti si KH-ul este 7 poti sa scazi linistit pH-ul pana la 6.5-6.6 linistit.
Schimbul de apa saptamanal sa fie de minim 30%
Curatarea substratului (sifonarea) la fiecare schimb de apa (ajuta si la scaderea incarcarii biologice).
Eu as mari perioada de iluminare la 7 ore/zi incontinuu - dupa ce ca ai lumina slaba o perioada redusa de iluminat da sanse algelor in detrimentul plantelor care nu au o perioada de fotosinteza... si as adauga si macronutrienti.
Tintele le-as stabili astfel:
pH : 6.6
NO3 : 10-15 ppm
PO4 : 1.5-2 ppm
Fe : 0.2 - 0.7 ppm
K : 30 ppm - nu exista teste dar pentru a ajunge la tinta asta trebuie dozat K suplimentar fata de aportul adus odata cu aditia de NO3 si PO4...
|
 |
|
|