[Logo www.acvariu.ro]

Acvariu.ro - forum - Cea dintai comunitate a acvaristilor
  [Search] Search   [Recent Topics] Recent Topics   [Hottest Topics] Hottest Topics   [Top Downloads] Top Downloads   [Members] Member Listing   [Groups] acvariu.ro 
[Register] Register / 
[Login] Login 
Messages posted by: Humbert
Forum Index » Profile for Humbert » Messages posted by Humbert
Message
mai multe info despre alge aici - vezi pozele, compari cu ce ai tu si afli ce alga ai si eventual cum scapi de ea
http://aquariumalgae.blogspot.ro/

din pozele tale pare ca e vorba de diatomee, dar nu sunt f clare.

ca idee generala, ar fi bine sa nu folosesti nici o substanta din asta contra algelor sau mai stiu eu ce, pt ca ele actioneaza doar asupra efectelor nu si ale cauzelor, au si efecte secundare (de ex ataca si plantele nu doar algele) si nici nu stii exact cum actioneaza si ce ai bagat de fapt in acvariu.

nu exista acvariu fara nici o alga, dar un acvariu fara alge vizibile se poate obtine destul de usor - e suficient sa ai CO2 si sa fertilizezi regulat.
de fapt aproape sigur apa are amoniu, problema este cat are

limita de potabilitate pentru amoniu in apa este 0.5 mg/l, deci foarte mult fata de ce ne dorim noi pt pesti
in bucuresti in zona mea de exemplu este sub 0,008 mg/litru

http://www.apanovabucuresti.ro/!res/fls/9(10).pdf
e ok oxigenarea, nu e nevoie de mai mult.

eu totusi nu inteleg de ce ai amoniac in apa.

apa asa cum vine ea din put ai testat-o? vezi sa nu aiba ea amoniac direct din put.
Pai din cate stiu eu bacteriile nitrificatoare lucreaza la ph intre 6 si 9 si chiar le place un pic mai alcalin.
Cel putin asa zice maestrul kirucd aici
http://www.acvariu.ro/forum/posts/list/24422.page

Cred ca mai degraba nu au oxigen suficient
ai putea sa oxigenezi apa mai puternic, ajuta si pestii si ajuta si nitrificarea, mai ales acum cand au venit caldurile si a crescut temperatura apei, ceea ce reduce nivelul de oxigen din ea
muta spray-bar-ul de la unul din filtre la suprafata apei si e suficient
de ce ai amoniac?
nu ar trebui sa ai amoniac.
in combinatie cu ph-ul alcalin, amoniacul este foarte toxic pentru pesti chiar si in cantitati mici si s-ar putea sa explice de ce iti mor pestii

fa schimburi de apa de 20% zilnic pana nu mai ai amoniac din ala (apa de test sa fie complet incolora)
ceva nu e bine la tine in ceea ce priveste relatia dintre incarcatura biologica si filtru

nu pot sa imi dau seama de ce ai amoniac daca zici ca ai filtru extern cu siporax in el, dar chestia e ca nu ar trebui sa ai deloc amoniac

apa din acvariu miroase a balta?
si eu zic ca e mai probabil sa fie de la aclimatizare.

aclimatizarea pe care ai facut-o tu nu e prea grozava.
uite cum fac eu:
intai ca tinutul pungii in apa pentru egalizarea temperaturii este si insuficient si inutil.

in afara de temperatura, problema principala e ph-ul, iar aclimatizarea cu ph-ul se face turnand la fiecare 10-15 minute, in decurs de cel putin 1 ora, apa din acvariu in apa in care ai adus pestii (eu torn punga intr-o galetusa).
si-n felul asta se egalizeaza si temperatura, deci nu e nevoie sa tii punga in apa.
cata apa anume sa pui la fiecare 10-15 minute - cam 20% - 25% din volumul de apa care exista in recipientul in care i-ai adus, dar daca ai adus multa apa in punga, cel mai bine e sa arunci o parte din ea, ca sa nu trebuiasca sa adaugi prea multa apa din acvariu.

pe masura ce trece timpul si creste volumul de apa din recipient, ca sa mentii acel 20% - 25%trebuie sa pui ceva mai mult apa.

eu fac asta la ochi, nu am masurat niciodata cata apa pun, dar eu fac aclimatizarea cel putin 1 ora si jumatate.
succes!

niste mici sfaturi:
1. mai pune plante easy pt inceput - ideal sa acoperi toata suprafata
2. sorbul de la filtru arata urat in fata, o pozitie mai buna pt el e intr-un colt din spate
3. furtunul ala verde din poza zici ca trece cumva prin acvariu, e foarte ciudat... presupun ca vine prin spate si intra prin dreapta sus
ca sa nu se vada urat, era bine sa acoperi spatele acvariului cu folie autocolanta neagra sau albastra
4. apa poti sa o pui direct de la robinet, intr-o prima faza
oricum problema nu e clorul, ala se duce repede
problema sunt alte lucruri nasoale care pot fi in apa de la robinet, cum ar fi sulfatul de aluminiu si aici e o loterie, poti sa schimbi fara probleme ani de zile si la un moment dat sa omori toti pestii

eu de exemplu imi asum riscul si schimb direct cu apa de la robinet din 2008
dar varianta corecta este sa pui niste filtre inainte de robinet - poti cauta pe forum

5. e suficient sa schimbi 20%-30% din apa, nu e nevoie de 50%

6. pune si niste bacterii, se gasesc de cumparat si grabesc ciclarea

spor
catalos wrote:Dar pt a fixa moss-uri si alte fern-uri pe lemn sau roci ?

merge si pentru asa ceva, eu lipesc cu superglue mosuri si fernuri de ani de zile.
singurul dezavantaj este ca la contactul cu apa se albeste si arata urat daca e vizibil.

pentru cine nu stie, substanta din Super Glue este ciano-acrilat.
apa chiar ajuta la uscarea/ solidificarea acestei substante prin polimerizare (in engleza se zice "curing").

https://en.wikipedia.org/wiki/Cyanoacrylate#Aquaria
Pai mai sunt scalari si acum :-)
De aproape un an am doar o pereche, ceilalti 2 masculi pe care ii mai aveam au fost stresati incet incet pana au murit.
M-am convins si eu in felul asta ca intr-adevar in mai putin de 300 de litri nu poti sa tii mai mult de 1 pereche pe termen lung.
Astia depun can la 10 zile de vreun an, si in poza au icre.
Din pacate doar 1 singura data au eclozat, in rest icrele se albesc, cred ca masculul e steril.
acvariul mai exista, sa stiti!
in cateva zile implineste 3 ani.

acelasi substrat (Deponit + Manado) de trei ani si mie mi se pare ok in continuare.
intr-adevar nu am avut echinodorusi sa zici ca au supt tot din substrat, dar nici nu se poate zice ca deponitul trebuie schimbat dupa 1-2 ani, eu intentionez sa-l mai tin inca vreo 2.

iata si una din cele mai proasta poze ale acvariului cu una din cele mai slabe forme ale lui... de fapt in realitate arata mai bine decat in poza, mie imi place
image
Mai exista o piesa la aquamedic care are filet intr-o parte si cupla pt furtun de co2 in cealalta, dar e tot pt filtru cu gaura si e si greu de gasit piesa aia.

O solutie pe care eu am folosit-o cativa ani a fost furtunul fortat prin gaura (parca dadeam gaura cu 4.5 sau cu 5).
Am avut asa 3-4 ani.
Chestia e ca dupa un timp furtunul de CO2 se taie exact unde e sugrumat, deci anual zic eu trebuie reverificat si facut din nou.
Dar solutia functioneaza fara discutie.
nu stiu ce sa zic cu folia aia oglinda din obor... dupa 3 ani pot sa spun ca s-a copt de la caldura si partea reflectorizanta s-a desprins exact in dreptul neoanelor.
a facut treaba o vreme, dar acum mi-am pus reflectoare dedicate de acvaristica si diferenta este semnificativa, deci daca bugetul permite (ca sunt cam scumpe), iti recomand reflectoare de la inceput (eu am JBL Solar reflect)

referitor la intrebarea cu filtrul, sa inteleg ca vrei ca filtrul sa stea la acelasi nivel cu acvariul?
nu prea e bine, filtrele au nevoie sa stea sub acvariu ca sa le ajute gravitatia.
vezi ce scrie si in manualul filtrului, dar este aproape sigur ca trebuie pus sub nivelul acvariului.

succes!
1. chiar crezi ca e nevoie sa spargi podeaua apartamentului ca sa bagi niste tevi cand cel mai simplu ar fi sa ai un furtun care sa ajunga din baie pana la acvariu?
si sa faci schimburi saptamanale de apa, evident, nu la picatura

eu asa fac: am un furtun de 7 metri si o pompa mica de apa care ma ajuta sa scot mai repede apa din acvariu.
dupa ce am scos-o dau drumul la apa de la robinet inapoi pe acelasi furtun si am umplut acvariul.

oricum, sa stii ca la plantate nu se recomanda schimbul la picatura dintr-un motiv simplu: plantatele au nevoie de aditie de CO2 si de fertilizanti, iar schimbul constant la picatura inseamna ca fertilizantii si CO2 se duc la canal, picatura cu picatura

2. nu e nici un dubiu: la 400 de litri cat ai tu singura solutie este CO2 presurizat.

3. de ajuns pentru ce?
ph controller-ul iti asigura un ph stabil in acvariu, iar un ph stabil este probabil cel mai important factor de succes al unui acvariu plantat

un ph controller gasesti si la 80 de dolari pe ebay, am eu o asfel de chinezarie din anul 2008 care merge fara probleme

ai nevoie si de un indicator de CO2/ph ca sa ai un martor si sa nu te bazezi doar pe controller, ca se poate intampla ca sonda sa o ia razna

4. nu ai nevoie de incalzitor de substrat
dar daca vrei sa experimentezi, fii atent ca nu ai nevoie doar de incalzitor, ai nevoie si de un controller care sa comande atat incalzitorul de substrat cat si incalzitorul de apa, ca cele 2 temepraturi trebuie sa fie corelate

dar nu este necesar asa ceva ca sa cresti niste plante, se poate foarte bine si fara

5. daca esti serios in legatura cu plantatul, vei avea nevoie de substrat fertil, peste care se pune un substrat inert

sunt multe feluri in functie de buget, eu de ex. am dennerle deponit mix pe post de substrat fertil, acoperit cu JBL Manado pe post de substrat inert

se pot creste plante si fara substrat fertil, dar mai sigur pt incepator este sa ai
este inutil sa dai bani pe teste cand ai doar 200 de lei buget, ca ii dai pe toti pe teste si nu-ti mai raman bani de fertilizanti

schimburi de apa faci?

cel mai simplu ar fi sa faci schimburi de apa si sa pui doar easy carbo - niste muschi si un anubias ar trebui sa creasca si de la lumina naturala.

cred ca plantele tale au ajuns asa pt ca nu ai facut schimburi de apa regulat.
da, carbaxul ala nu e altceva decat carbune activ

"The Carbax filter medium sets new standards in aquarium filtering with active charcoal."
http://www.juwel-aquarium.de/en/Products/More/Filtration/Filter-Media/Carbax-M-Compact-Active-charcoal-M-Bioflow-3-0-Compact.html

da scuze am omis faptul ca ai CO2.


TheKing wrote:Scot acel Phorax afara si reintroduc Carbax inapoi pt ca sincer mi se pare ca acvariul o ducea mai ok cu Carbax pus.

este o iluzie, schimbarea pe care o vezi tu in acvariu nu este de la carbonul activ

probabil te referi la faptul ca ai inceput sa ai alge.
pai asta este o evolutie fireasca a unui acvariu ca al tau si nu are nimic de-a face cu carbonul activ.

este mult de spus aici, dar ideea de baza este asa: algele sunt niste organisme oportuniste, naturale si extrem de bine adaptate si de rezistente.
mult mai bine adaptate si mai rezistente decat plantele (in definitiv, intai au aparut algele si dupa aia plantele) - daca lasi un pahar cu apa la soare, el va face alge in scurt timp, atat de adaptate sunt.

plantele intr-un acvariu au nevoie de lumina, dioxid de carbon, macroelemente (azot, fosfat si potasiu - faimosul trio NPK) si de microelemente (fierul e cel mai important).
dar nu numai ca au nevoie de aceste lucruri, dar mai conteaza si relatia unora cu altele, adica trebuie sa existe un echilibru intre ele dupa unele teorii sau sa nu existe nici un element in deficit dupa altele.

de obicei intr-un acvariu CO2 se furnizeaza la discretie, apoi lumina se tine fixa la o valoare nici mare nici mica si apoi se adauga fertilizanti macro si micro.

chestia e ca aceleasi lucruri care le trebuie plantelor le trebuie si algelor, doar ca ele nu sunt atat de pretentioase in ceea ce priveste proportia dintre elemente sau daca e vreun dezechilibru - algele, fiind niste organisme mai simple decat plantele, supravietuiesc in aproape orice conditii

in acvariul tau tu nu ai dioxid de carbon iar despre proportia de micro si macroelemente nu stim nimic, este aceeasi ca in apa de la robinet.

asta inseamna ca plantele nu o vor duce prea bine, dar ca algele o vor duce din ce in ce mai bine.


cel mai bun inamic al algelor sunt plantele care cresc rapid - dar pt asta ai nevoie de CO2, pt ca in cele mai multe cazuri CO2-ul este factorul limitativ intr-un acvariu.

ce poti tu sa faci este sa iei niste plante nepretentioase si cu crestere rapida care vor manca excesul de nutrienti de care profita acum algele si care vor mai reduce dezechilibrele intre nutrienti
ai aici niste idei
http://www.acvariu.ro/forum/posts/list/21660.page

se pot creste plante frumoase si fara alge chiar daca nu ai injectie de dioxid de carbon, dar este mult mai greu decat cu CO2.
pai din cate spui tu, in momentul de fata nu ai nici un material pentru filtrarea biologica.
bacteriile benefice cresc pe orice suprafata, nu neaparat in materiale pt filtrare bio, dar important e numarul lor, deci intr-un material filtrant dedicat pentru filtrare biologica se vor aciua foarte multe bacterii, de asta e bine sa ai asa ceva.

acum, totul depinde de cati pesti ai sau planuiesti sa ai in acvariu (nu stiu ce ai acum); la pesti putini, merge si fara; la pesti multi, nu mai merge.

in mod normal, in 180 de litri poti sa tii destul de multi pesti si in mod normal un filtru extern este obligatoriu la acest volum.

eu as tine filtrul intern doar pentru filtrare mecanica

referitor la Phorax-ul ala, treaba e mai complicata, in sensul ca plantele au nevoie de fosfati, dar desigur ca mai au nevoie si de alte macro si micro elemente.
nu stiu daca e o idee asa buna sa-l pui - teoria ca fostatii produc alge este in general falsa.
exista mai multe feluri de material filtrant in functie de felul filtrarii:
- material filtrant pentru filtrare mecanica: bureti sau vata perlon sau orice material care poate retine impuritatile fizice din apa
- material filtrant pt filtrare chimica: e vorba e obicei de carbune activ si se foloseste temporar, doar in anumite conditii (ex. dupa un tratament in acvariu) sau se face un schimb de apa si gata

si numarul 3 este cel mai important: materialul filtrant pentru filtrarea biologica - este cel mai important pt ca are rolul de a gazdui bacteriile benefice pt acvariu, adica alea care descompun ureea si amoniacul rezultat din dejectiile pestilor in nitriti si apoi in nitrati, care sunt mult mai putin toxici pentru pesti decat amoniacul si care mai sunt si consumati de plante

asta este pe foarte scurt ciclul azotului, despre care poti citi peste tot si e probabil cel mai important lucru de stiut cand ai un acvariu

materialele filtrante pt filtrarea biologica sunt de obicei diferite ceramici sau sticla sinterizata care sunt extrem de poroase, adica au o suprafata cat mai mare pentru un volum ocupat dat

arata ca niste bile sau trunchiuri de con si cele mai bune ar fi (in ordinea aleatoare): Sera Siporax, Eheim Sustrate pro, Seachem Matrix, Ada Bio rio, JBL Micro Mec

pe la noi cel mai popular si cel mai accesibil ca pret este Sera Siporax.

unele filtre externe vin deja cu material filtrant pt filtrarea biologica inclus, altele nu - deci e o chestie la care tb sa fii atent cand vrei sa cumperi un filtru extern, ca daca nu e inclus tb sa mai scoti bani si pt aceste materiale.
da, nu prea ai cum sa ai acvariu ciclat cu filtrul pornit doar de 1 saptamana.
daca ai drum pe la vreun petshop, n-ar fi rau sa cumperi o sticluta cu bacterii (gen sera nitrivec sau cum se mai cheama acum) si sa o torni in acvariu - ajuta!

dar altfel, mai ai de asteptat vreo luna pana sa mai bagi alti pesti.

nu stiu ce planuri ai cu acvariul asta, adica cati pesti vrei sa bagi in el (eu as baga multi), dar un singur 1501 este cam putin, poti sa incepi sa te gandesti deja la inca un filtru la fel cu 1501.

succes!
 
Forum Index » Profile for Humbert » Messages posted by Humbert
Go to:   
Powered by JForum 2.3.4 © 2012 JForum Team • Maintained by Andowson.com