| Message |
|
|
monoceros wrote:
Acum va intreb daca tratamentul cu apa oxigenata il fac degeaba in conditiile in care fac si aerarea cu piatra sau nu au nici o legatura?
In celalalt acvariu (25L) unde am doar GSA (Green Spot Algae) si Cladophora prinsa intre Java mosss pot aplica tratamentul cu apa oxigenata, fara sa distrug si moss-ul?
Avand in vedere ca nu am primit nici un raspuns relevant in legatura cu aceste doua intrebari... am experimentat... si in caz ca vreti sa stiti rezultatul...
-am observat ca apa oxigenat are un impact mai mare asupra apei/algelor/materiilor organice atunci cand fac tratamentul cu cel putin 2 ore inainte de a stinge lumina si a porni pompa de aer.
-Java moss-ul nu a fost afectat de apa oxigenata (si nici plantele), dar Cladophora a "crapat" dupa 3 zile de tratament... a inceput sa se grizeze si s-a pleostit (si-a pierdut clorofila).
-GSA (Green Spot Algae) este inca pe peretii acvariului si nu da semne sa cedeze.
monoceros wrote:Am scapat in proportie de ~ 90% din alge... cum? ...pai mai multi factori au rezultat asta:
...intamplarea a facut sa achizitionez Easy Balance (de la Tetra) si am folosit cantitatile recomandate de producator, iar ptr ca aceasta solutie elimina nitratii si fosfatii din apa, dupa ~ o saptamana, rezultatul a fost aparitia GSA. Dupa o alta saptamana plantele au inceput sa stagneze in crestere si datorita acestui fapt am oprita "tratamentul" cu Easy Balance. Simultan am folosit un program de iluminare de 3 ore dimineata - pauza la pranz 7 ore - 4 ore seara; fertilizam cu Easy Carbo (de la EasyLife) doza dubla fata de cea recomndata de producator. Algele au inceput sa cedeze, iar dupa inca o saptamana am inceput sa fertilizez si cu Pro Fito (de la EasyLife) 1/4 din doza recomandata. Am cumparat doi Siamese Algae Eater si au ras tot ce au mai gasit.
Acele 10% din alge ramase sunt defapt prezente doar pe cateva frunze batrane si sunt GSA, dar nu am de gand sa fertilizez si cu PO4 ca sa scap de ele ptr ca imi e teama de un dezechilibru.
|
 |
|
|
|
|
 |
|
|
Multumesc! 
|
 |
|
|
|
Acum programul de iluminare este de 7 ore pe zi (de la ora 14 la ora 21) 2x18W (~2000lm).
Am avut o perioada cand algele au stagnat in perioada in care faceam schimburi zilnice de apa.
Acum, desi am mai multe plante decat pana acum, CO2 (bomba cu drojdie), testerul sta tot timpul pe verde (20mg/L indica), fertilizez cu Easy Life Pro Fito 3ml/66L/saptamana... algele invadeaza si plantele mai noi.
Am inceput sa fac un tratament cu apa oxigenata (H2O2) de 3% 25ml/66L/zi, tratament ce il aplic de obicei seara inainte de a se stinge lumina.
Pentru a mentine PH la aceleasi valori pe timpul noptii nu opresc aditia de CO2, dar cu ajutorul unei pietre de aer si o priza programabila introduc aer ptr a se mai evapora din CO2 si sa ramana la acelasi PH apa.
Acum va intreb daca tratamentul cu apa oxigenata il fac degeaba in conditiile in care fac si aerarea cu piatra sau nu au nici o legatura?
In celalalt acvariu (25L) unde am doar GSA (Green Spot Algae) si Cladophora prinsa intre Java mosss pot aplica tratamentul cu apa oxigenata, fara sa distrug si moss-ul?
|
 |
|
|
|
Scuze ca poluez! ...am si eu o curiozitate... cand spui leduri UV te referi chiar la leduri care emit ultraviolete A/B/C? ...adica s-ar putea confectiona si sterilizatoare cu asemenea leduri?
|
 |
|
|
costin_ wrote:...
Mi-am procurat astazi solutie KNO3 (100g in 1000ml de apa distilata) respectiv KH2PO4 (10g in 1000ml de apa distilata)...
Va mai tin la curent cu evolutia...
Poti sa ne spui de unde ai facut rost de solutia de KNO3?
Stiti cumva cum as putea doza separat Ca si Mg... sau unde as putea gasi solutii viabile separate ptr aceste elemente?
|
 |
|
|
|
Chinezii fac si lucruri ok daca sunt supervizati cum trebuie... nu mi se pare fear sa ii tot scuipam. Majoritatea hardware-ului pe care il folosim e facut la ei si nu poti sa spui ca totul e facut prost.
In cazul in care chiar nu e defect electomagnetul, eu iti sugerez sa verifici rotorul si axul rotorului sa nu fi fost lubrefiat cu un ulei neadecvat ce se sicativeaza in timp! Daca asta ar fi problema, nu iti ramane decat sa cureti axul cu o carpa, iar interiorul rotorului cu o ata mai groasa (gen bumbac ptr pluover)!
|
 |
|
|
Am si eu acelasi difuzor de mai bine de o luna de zile si e conectat la o bomba.
Inca de la inceput porii pareau incarcati si era nevoie de o presiune mai mare ptr ca CO2-ul sa penetreze membrana ceramica, insa am gasit o solutie destul de eficienta... si anume am introdus de cateva ori in difuzor niste otet, cu ajutorul unui furtun conetat la difuzor si fortand cu o seringa sa iasa prin membrana ceramica, apoi am introdus si apa oxigenata, iar acum pare ca e chiar mai bun ca nou.
Am inteles ca merge curatat si cu ACE (inalbitor), dar eu am ales varianta mai "eco"
PS:
1. subscriu... verifica totusi valva antiretur... deconecteaz-o si sufla prin ea sa vezi daca trece aerul... ca si eu am mai patit-o (montata bine fiind) ca valva sa fie blocata si sa nu treaca aerul prin ea in nici un sens.
2. Nu te astepta ca in momentul cand sufli in difuzorul ceramic sa percepi ca iese aerul
|
 |
|
|
|
Eu nu lipesc cu adeziv si chiar e mai simplu sa dai o gaura in dop cu un diametru putin mai mic decat cel al furtunului... bagi furtunul in gaura respectiva, iar pe interiorul dopului fixezi furtunul fortand o piesa banala de fitting T sa intre in furtun. Crede-ma ca rezista foarte bine asa si nu ai nici o pierdere de gaz! ;)
|
 |
|
|
|
Probabil ca reactia va fi ceva mai lenta, in consecinta va produce mai putin co2 pe secund/minut.
|
 |
|
|
|
Ba, da doar cand e suficient de mare cat sa o vad, dar cel mai bine ar fi sa o elimin de la bun inceput, inainte de a se hranii din vietuitoarele acvariului.
Pana acum am scos 3 nenorocite d'astea.
|
 |
|
|
Da, e clar lipitoare. Merci!
Acum, aveti idee cum pot sa scap de scarboshenia asta fara sa omor si crevetii?
PS: Astazi am gasit si un crevete mort (adult de vreo 3luni), desi parametrii apei sunt cat de cat ok (NO3 - 10mg/L; NO2 - 0mg/L; GH - 7d; KH - 8d; PH - 7; CL2 - 0) oare sa suspectez tot hidoshenia asta ptr toate relele ce se intampla in acvariu?
|
 |
|
|
Am gasit in acvariul cu creveti si otocinclusi o "creatura" dubioasa, seamana cu o lipitoare.
Am surprins 3 exemplare, unul din ele manca dintr-un melc (nu stiam cum de am scapat de melci:/)
latimea cadrului este de ~ un inch (2.5cm), hidosenia avand doar ~ 7 mm lungime

|
 |
|
|
|
Am gasit pe forum postat ceva de genul ca bomba de CO2 poti sa o lasi sa fertilizeze si pe timpul noptii daca cu ajutorul unei prize programabile pornesti o pompa de aer pentru a se evapora CO2-ul din apa, iar in felul asta se poate automatiza mult mai ieftin.
Chiar daca deviem mult de la subiect as vrea sa stiu parerile voastre legat de aceasta metoda!
Merci!
|
 |
|
|
Vesti bune  desi credeam ca o sa pierd cel putin unul dintre ei.
Chiar dupa prima zi de hranire normala incepe a fi vizibila regenerarea cozii.
Nu am facut nimic altceva decat schimburile zilnice de apa (30%) si filtrarea cu carbune activ (3 zile).
Multumesc mult celor care s-au implicat!
Ape limpezi si vietuitoare sanatoase!
|
 |
|
|
|
Merci Narcis, merci Iulian!
Primul semn bun... otocinclusii sunt mult mai activi, iar cel mai afectat de boala a inceput sa "pupe" sticla intr-o veselie.
Sper sa-si revina si sa nu imi mai dea emotii!
Ape limpezi! ;)
|
 |
|
|
narcis wrote: Daca nu vrei sa ai co2 pe timpul noptii sau cand este lumina stinsa, incerca cu un t"u si un robinet, vei inchide co2 spre acvariu si ii dai drumul in casa pe partea cealalta.
Exact asa fac acum, insa ma gandeam sa "automatizez" cumva, sa stau linistit ca pot sa ajung la 3 dimineat acasa/sa plec in concediu far gandul ca nu inchid/deschid robinetul manual ;)
|
 |
|
|
|
Valva solenoid DIY ptr bomba CO2?
Avand in vedere ca nu e nevoie sa reziste la presiuni mari din partea vasului de reactie, m-am gandit sa modific valva unui tensiometru de mana (digital) si sa o montez la o priza programabila.
Credeti ca se poate asa ceva?
|
 |
|
|
|
In continuare am nevoie de ajutorul vostru.
Otocinclusii nu dau nici un semn de insanatosire, desi fac schimburi regulate de apa (~30%/zi) am introdus carbune activ in filtru de 3 zile.
Parametrii apei sunt constanti si hrana le dau mai putina ptr ca arata a fi balonati si par a avea si prolaps anal (se umfla zona din jurul anusului, ca in imaginea de mai sus).
Cel care prezinta o stare de boala severa, a ramas fara coada si parca pe zi ce trece este mai inchis la culoare.
Orice sfat e binevenit!
Multumesc!
|
 |
|
|
|
Multumesc ptr gazduire. Se poate inchide!
|
 |
|
|