| Message |
|
|
8 x 54W la un volum de 270 de litri, inseamna 1,6 W.
E destul de multa lumina. Intr-adevar, acvariul arata excelent!
|
 |
|
|
|
Adica recomanzi numai Osram 865, nu?
|
 |
|
|
Salutari!
As vrea sa stiu daca a folosit (sau foloseste) cineva incalzitor extern, atasat pe returul filtrului extern. Nu ma refer la filtru canistra cu incalzitor incorporat, ci la ceva de genul acesta. As vrea sa stiu daca sunt ok ca si randament. Nefiind introduse in apa, teoretic, ar putea fi pierderi de caldura destul de mari. Dar ar disparea incalzitorul din acvariu, care nu este deloc estetic.
Alta "descoperire" de-a mea este noul EHEIM professionel 3 electronic. Eu acum am aflat despre el si mi se pare cel mai complex sistem de filtrare de tip canistra. Este si un filmulet acolo care explica toate functiile incluse. Ce parere aveti?
|
 |
|
|
Eu am un ex700 de care sunt multumit, inca merge perfect si nu curge absolut deloc. Pe de alta parte, il desfac destul de rar ca sa-l curat.
Am avut o problema tot cu un tetratec ex700 (altul, la alt acvariu) pe care l-am desfacut sa-l curat, l-am spalat si l-am lasat desfacut sa se aeriseasca - era foarte murdar si oricum, acvariul respectiv a primit un reset general.
Problema a aparut a doua zi, cand a trebuit sa-l asamblez inapoi. Capacul nu mai intra la locul lui.  A trebuit sa-l fortez, imi era frica sa nu cedeze ceva. Pana la urma, a intrat, acuma merge, nu curge, e ok. Presupun ca atunci cand l-am lasat desfacut, garniturile alea s-au... dilatat. Alta explicatie nu am.
Oricum, este foarte cunoscut faptul ca Eheim-urile sunt net superioare ttetratec-urilor. Si din cauza asta, costa mai mult. Pana la urma, depinde de bugetul tau. Daca nu ar fi asta o problema, nu ai de ce sa te gandesti la Tetra - parerea mea.
|
 |
|
|
|
Asa o sa fac. O sa revin cu o poza cand o sa am ce sa pozez.
in legatura cu Macrandra, o sa fac si aici o poza diseara, cand ajung acasa. Ea nu mai arata ca in poza de mai sus. Oricum, o poza spune cat 1000 de cuvinte, asa ca voi reveni.
|
 |
|
|
|
Ok, am inteles, dar am o singura intrebare: UV-ul pornit nu are evecte asupra fertilizarii? Asupra intregii fertilizari: CO2 + micro + macro?
|
 |
|
|
|
Da, asta e reteta JBL.
Ce intrebam eu e daca pot sa aplic aceeasi reteta folosind alte tuburi decat JBL.
|
 |
|
|
Nu pot sa zic decat  si imi cer scuze.
Eu cred ca eram beat cand am citit, a scris omul foarte clar acolo ca acvariul e de 20 de litri, eu aveam impresia ca vorbim de un acvariu de 120 de litri...
Inca o data, imi cer scuze, mai bine nu ziceam nimic. 
|
 |
|
|
Porcu wrote:Uite ce zic cei de la JBL  , io as face asa:
In the case of an aquarium hood with only one tube, the requirements of the plants should always be the prime consideration, i.e. the best choice is JBL SOLAR Tropic. For hoods with more than one tube, the natural cycle of daylight can be simulated in both light intensity and colour temperature: e.g. starting the aquarium day with half or one third of the tubes switched on, switching the rest on after about 2 hours, and switching off again in the evening in reverse order.
Higher colour temperatures at midday can be simulated by combining the SOLAR Tropic and SOLAR Natur tubes, switching the SOLAR Natur tube on at midday as described above.
Ei iti spun cum sa faci cu argumente  .
Deci se poate aplica aceeasi idee indiferent daca tuburile sunt JBL sau Osram sau Aqua Medic, nu? Adica unul din 4 tuburi poate fi de 9000K sau de 10.000k?
|
 |
|
|
|
Dublarea debitului de CO2 la tine inseamna de la 3 - 5 bule pe minut la 6 - 10. Asta se traduce in maxim o bula de CO2 la 6 secunde... este foarte putin ca sa aiba vreun efect, crede-ma. O sa ramana in aceiasi parametri apa.
Apa de osmoza daca mai bagi o sa ai un efect clar: o sa-ti scada duritatea. La tine e 7 kh-ul. Eu iti recomand sa-l lasi asa si sa dai drumul putin mai mult la CO2. In felul asta, avand kh-ul mediu, ai un buffer bun pentru variatiile pH-ului si poti sa stai putin mai linistit. Asta in ideea ca testele sunt precise. Eu in locul tau, as porni de pe la o bula la 2 - 3 secunde, asta ca sa fii foarte bine "on the very safe side".
Am uitat sa te intreb: ce teste de apa folosesti? Stii ca s-ar putea sa nu fie deloc reale valorile alea ale kh-ului.
|
 |
|
|
Salut.
In primul rand, daca acvariul chiar e plantat asa de mult, 3 - 5 bule pe minut este de departe mult prea putin! Ai nevoie de numarul asta de bule pe secunda, nu pe minut! Care din start inseamna de 60 de ori mai mult.
Bine, poti sa incepi de pe la o bula pe secunda si sa testezi pH-ul sa vezi cum evolueaza.
In al doilea rand, ce fel de "pompa" ai? Este vorba de un filtru extern? Sau de un filtru intern? In general, e bine sa pui outlet-ul pompei sa-ti arunce jetul de apa pe o directie paralela cu luciul apei, dar sub apa. In felul asta, nu faci agitatie prea mare la suprafata apei, dar totusi asiguri un minim de miscare. Daca ai filtru extern, ala are un spraybar care are 3 segmente ce pot fi orientate in directii diferite - de asta te-am intrebat ce pompa ai.
Pe de alta parte, tu ai zis ca ai "atomizator" adica un difuzor ceramic. Acesta iti sparge CO2-ul in bule foarte fine care, teoretic, se dizolva macar partial pana se ridica la suprafata. Ei, pentru a mari randamentul dizolvarii CO2-ului, difuzorul trebuie pus: 1. cat mai jos in acvariu si 2. in dreptul jetului unui filtru sau intr-o zona in care ai curenti de apa. Asta pentru a plimba cat mai mult prin apa acele bule foarte de CO2.
In concluzie, ar trebui sa tii cont de ambele idei de mai sus si sa te orientezi cum poti sa pui pompa aia sa sufle destul de bine.
Inca ceva referitor la pH si CO2: nu-ti fie frica de scaderea pH-ului. La volumul acvariului tau si tinand cont si de kh si de valoarea actuala a pH-ului, poti sa incepi lejer cu o bula pe secunda (nu pe minut) si sa-l lasi sa-si faca treaba. De asemenea, nu trebuie sa-ti faci griji daca-l uiti noaptea. La mine merge CO2 non-stop, cam ... well, multe bule pe secunda ca e greu sa le numar  si nu e nicio problema. Nu-ti spun sa-l lasi peste noapte, iti spun doar sa nu-ti faci griji daca se intampla.
|
 |
|
|
|
Salut!
Dennerle eu am cautat si nu am gasit deloc la noi - de niciun fel, nu numai de 54W.
Aqua Medic stiu ca au la reef, dar nu sunt sigur daca au T5 de 54 de W. Probabil te-ai interesat si nu ai gasit...
Tuburile de la Juwel sunt printre cele mai proaste - asta spune multa lume pe aici pe forum.
Alea de la JBL sunt bunicele. Ar fi o optiune buna zic eu.
Acuma, parerile sunt impartite.
|
 |
|
|
Nu e vorba de GDA. Si poza nu am cum sa pun pentru ca asa cum spuneam, geamurile le curat odata la cateva zile si nici atunci nu e vorba de o cantitate foarte mare de alge.
De fapt, mai degraba seamana cu un soi de depuneri usor maronii, dar trebuie sa mai subliniez odata, nu e vorba de o cantitate mare: la cateva zile, se observa doar daca ma uit de aproape la sticla acvariului.
Oricum, am citit articolul si mi se pare foarte interesanta ideea expusa acolo, metoda lui Tom Barr.
Despre Rotala - aici o poza in care inca nu dadea frunze noi mici, dar cred ca se vede deja ca frunzele nu mai sunt asa de rosii, ci au o tenta caramizie, care acum e mult mai pronuntata (sau poate nu o cunosc eu si nu stiu cum trebuie sa arate  ):

|
 |
|
|
|
Multumesc. Nu stiam ca despre acest model vorbeai.
|
 |
|
|
De fapt, asteptam un raspuns de genul: "stai linistit, sunt eu mai norocos, dar in general e ok, atata timp cat nu apare o cantitate prea mare de alge pe geam"
Si inca astept un raspuns de-asta...
Apropo de asta, care ar fi cea mai potrivita "unealta" pentru curatarea geamurilor? Magnetul presupun ca-l cunoaste toata lumea. Altceva?
|
 |
|
|
Am gasit acest dispozitiv de vanzare aici.
Oare o fi bun? E totusi Eheim... Din pacate, nu am gasit niste specificatii mai amanuntite despre el, ceva care sa-mi spuna cantitatea minima care poate fi administrata.
|
 |
|
|
Revin cu alte probleme.
Rotala Macrandra: nu merge bine deloc. Stiu ca e o planta mai sensibila. Poate inca nu s-a prins, inca nu a pornit.
Poze nu am momentan, dar ca idee, frunzele noi pe care le-a dat sunt mult mai mici decat ar trebui si culoarea nu mai e rosie, ci e spre maro - galbui - caramizie. Sper ca s-a inteles :p . O sa revin si cu o poza.
Alta intrebare care ma nedumireste: intr-un post, spunea domnu' Faraon ca sarcofagul lui nu mai face alge pe geam de vreo 2 luni. Eu trebuie sa sterg geamul o data la 2 - 3 zile. Care-i faza? Trebuie sa precizez aici ca nu am alge scapate de sub control in acvariu.  Doar asa, foarte putin, care incet incet dispar.
Deci care-i abordarea pentru a pastrara geamul curat?
|
 |
|
|
|
Nu, lampa a fost cumparata separat tocmai din motivul ca se poate folosi sprijinita direct pe acvariu, fara capac.
|
 |
|
|
|
Teoretic, ai putea spune ca asa este logic, o apa dura ar trebui sa fie bazica, o apa moale, acida.
Practic, nu e chiar asa. La mine de exemplu, din teste reiese un kh de 7, gh de 15 si pH aproximativ 6.2. Si kh-ul tot atat era si inainte sa am aditie de CO2, cand ph-ul era pe la 6.8 - 6.9.
kH-ul, adica duritatea carbonatilor, are un efect de buffer pentru variatiile pH-ului. Asta inseamna ca la o valoarea a kh-ului mica (sub 3) pH-ul poate varia foarte usor, de exemplu in urma aditiei de CO2, care poate duce la soc de pH care este fatal pentru pesti. La o valoare mai mare a kh-ului, pH-ul nu mai este "lasat" sa varieze atat de usor.
Poti sa privesti si altfel problema: la un kh mic, trebuie sa bagi mai putin CO2 ca sa obtii un anume pH target, decat la un kH mare, presupunand ca pleci de la aceeasi valoare a pH-ului.
|
 |
|
|
Ce capace? Lampa a venit exact cum o vezi aici, fara niciun capac.
Pentru un acvariu de 100cm lungime, poate fi sprijinita direct pe acvariu, fiind gandita si pentru a fi folosita in acest fel.
Eu asa am tinut-o, fara sa pun deasupra nimic - practic, open-top. Avand si reflectoare, nu-ti mai bate lumina in afara.
|
 |
|
|