Message |
|
ok guys, alte lucruri interesante
am cumparat un senzor pentru plante bluetooth de la Xioami cu gandul sa-mi automatizez instalatia de irigare a plantelor de pe terasa (adica sa ude cand scade umiditatea in sol, nu doar la ore fixe ca pana acum) si ce sa vezi, masoara si conductivitatea
senzorul poate fi folosit pe telefon bineinteles, cu aplicatie, dar eu l-am integrat direct in HA, pentru ca sunt smecher
asta se vede in Home assistant dupa ce l-am bagat in acvariul marin
deci, cine stie formula pentru a converti conductivitatea in salinitate?
eu nu prea am timp acum, am gasit ca tb impartit la 1000, ridicat la puterea 1.0878 si inmultit cu 0.4665, dar obtin 2.6 si nu stiu cum sa interpretez
ar fi frumos ca acest 2.6 sa fie acel 1.026, dar pare prea simplu, cred ca tb sa intre si temperatura in ecuatie
evident, pentru ca stiu in timp real si temperatura din acvariu, pot sa scriu f usor o formula in HA care sa-mi arate direct salinitatea, numai sa stiu care e formula
pam pam
PS asta e, 100 lei pe ali
https://www.aliexpress.com/item/4000532358160.html?spm=a2g0o.productlist.0.0.2672569fNODl6M&algo_pvid=0bba0814-64be-4f8d-adb3-45827dde2938&algo_expid=0bba0814-64be-4f8d-adb3-45827dde2938-0&btsid=0b0a050116161465276637564ec4ad&ws_ab_test=searchweb0_0,searchweb201602_,searchweb201603_
|
 |
|
a, ce bine
eh, dozarea e incerta
poti sa cauti pe google, unii recomanda in jur de 10ml per 50 litri, dar mie mi se pare prea brutal
dar partea frumoasa la acvaristica este ca iti permite sa experimentezi
deci, incepe cu 1 ml, astepti 1 zi, vezi daca se intampla ceva bun sau ceva rau
daca se intampla bun, continui cu 1ml pe litru
daca nu se intampla nimic, cresti la 2
daca se intampla ceva rau, reduci
si tot asa
referitor la bacterii... eh.
lucrurile nu sunt atat de sensibile, nu ai cum sa omori toate bacteriile cu 1 ml de apa oxigenata
dar ca sa te simti tu bine, opreste filtrul 30 de minute dupa ce pui apa oxigenata
ca apa oxigenata se descompune rapid
cel mai bine sa dozezi local, azi aici, maine aici etc
oricum se va mai imprastia si in restul acvariului
|
 |
|
Hraneste mai putin si incearca apa oxigenata aplicata local intr-un loc sa vezi daca reactioneaza fungusul ala (filtrare oprita 15 minute ca sa ramana apa oxigenata in loc)
Daca a doua zi nu mai este fungus acolo, inseamna ca h2o2 functioneaza si poti sa dozezi in tot acvariul
Sau dozeaza local glutaraldehida
|
 |
|
garantat nu sunt alge, ori bacterii ori mai degraba ceva fungus
dupa mine, cel mai bun curs de actiune este sa cureti mecanic si sa astepti
poti sa incepi easy carbo (glutaraldehida), ca aia oricum ajuta plantele si mai omoara alge
dar oricum, daca ai doar pe plantuta aia, adica nu ai o invazie, nici nu merita sa iti bati capul - acvariul este un ecosistem si de aia niciodata nu va fi perfect, trebuie sa iesi din logica ca "trebuie sa arate perfect"
la fel si cu curatatul substratului, o chestie care e tot recomandata incepatorilor de alti incepatori :-)
eu de exemplu nu am curatat niciodata substratul in 14 ani de acvaristica
adica, daca e nevoie sa cureti, inseamna ca hranesti prea mult, deci problema e in alta parte
PS a si in legatura cu site-ul ala, forget about it, e un site care vad ca e specialist in toate animalele, nu numai acvaristica, deci probabil e ceva facut ca sa atraga search-uri
pt alge reusursa de mai jos este foarte buna, o sa vezi ca nu zice nimic de "white algae" acolo, pt ca nu exista white algae
http://aquariumalgae.blogspot.com/
|
 |
|
"balele" alea par a fi bacterie, nu alge, poti sa pui o poza ceva?
eu cel putin nu cunosc alge care sa fie able si sa arate ca niste bale
simplul fapt ca sunt albe este o indicatie ca nu sunt alge, pentru ca orice organism fotosintetic este pigmentat, fie verde, rosu etc
deci nu stiu de unde este citatul de mai sus cu algele astea albe, dar mie imi pare bullshit
deci cel mai probabil lumina nu are nici o treaba
de asemenea, daca apa este limpede, adica nu ai bacterii in masa apei, nici UV nu va ajuta cu nimic ca ala trateaza ce este in apa
oricum UV nu te scapa de slime-ul care este depus pe suprafete, ca nu are cum
twinstar ar putea sa ajute, dar acelasi efect ca twinstar-ul il are si apa oxigenata, la un cost infim
eu zic sa astepti, exploziile de bacterii care sunt f comune la inceputul unui acvariu dispar in decurs de cateva saptamani /luni
daca nu mai poti suporta, eu as incerca cu foarte putina apa oxigenata (atentie ca in cantitati mari ataca si plantele)
Daca esti convins ca e alga, atunci incearca easy carbo sau similar, ca si ala ucide alge
iar daca te mananca buzunarul :-) atunci mai degraba as lua UV decat Twinstar, ca sa il am pe viitor, un UV nu strica de avut
Oricum, decat twinstar mai bibe CO2; CO2 face sa dispara majoritatea tipurilorde alge si evident ajuta plantele
|
 |
|
@adiio
iti dai seama ca nu ma pricep eu la cum e facut HA, dar omul din topicul ala zice ca a avut un hardware failure (i s-a inchis UPS-ul fara motiv) si drept urmare a crapat HA
stiu ca HA scrie foarte mult si cu atat mai mult cu cat ai mai multi senzori (event-uri etc), mai jos e un topic cum sa mai reduci nr de commit-uri (tot mariadb foloseste si HA)
"Home Assistant stores a lot of data about events (example: light.office just turned on) and state changes (example: sun.sun changed to below_horizon). This allows it, for example, to produce nice 24-hour graphs of a temperature sensor.
However, a lot of the data stored by default is unlikely to benefit the users. For example, @firstof9 reports that in their installation one single automation entity recorded 416,328 state changes."
https://community.home-assistant.io/t/how-to-reduce-your-database-size-and-extend-the-life-of-your-sd-card/205299
|
 |
|
pai ti-am mai zis, multa lume are HA pe PI, 3 sau 4, istoric vorbind asa au inceput majoritatea celor care folosesc HA
problema este la cardul de memorie - HA scrie mult si la un moment dat cardul se strica, oricat ar fi de bun
de aia, daca tot zici ca ai un computer care ruleaza 24/24, cred ca cel mai bine e sa-l instalezi intr-un VM pe acel computer - lumea acum mai nou vad ca foloseste Proxmox, e foarte la moda, eu il am in Virtual Box, fara probleme
sau poate ai un laptop vechi care sta degeaba - si ai rezolvat si cu UPS-ul, ca folosesti bateria laptopului
si nici nu mai tre sa dai bani pe PI
further reading
https://community.home-assistant.io/t/what-is-the-best-safest-hardware-to-run-home-assistant-for-the-long-haul/228636
|
 |
|
e vorba despre explozii bacteriene
ele sunt foarte comune la inceputul unui acvariu, ca e concurenta intre diferite tipuri de bacterii etc
solutia este sa ai o populatie stabila de bacterii benefice care sa le concureze pe toate celelalte
iar asta inseamna ca trebuie sa ai suprafata multa ca sa le asiguri "casa", ca ele traiesc pe suprafete
or, tu nu prea ai suprafata pentru bacterii benefice, deci
- iti trebuie un filtru intern in care sa pui sera siporax mini
- pune ceva substrat simplu in acvariu (substratul creste semnificativ suprafata disponibila)
- nu mai schimba toata apa la 4 zile ci 20% - 30% saptamanal
- nu hrani in exces
- nu mai curata buretele asa des, ca atunci cand il cureti arunci si bacteriile bune, atatea cate sunt
- asteapta, in cateva saptamani ar trebui sa dispara problema
|
 |
|
@ionionut
teoretic da, practic nu stiu, depinde daca este in libraria de comenzi IR, de exemplu eu nu am gasit aparatele mele de aer conditionat... ce-i drept sunt o firma de care nici eu nu am mai auzit (Electra)
zi-mi ce sistem audio ai si ma uit
daca aveai telecomanda initiala puteai sa o inveti comenzile pe asta de la broadlink
|
 |
|
da, telecomenzile astea de la Broadlink se integreaza direct in HA, doar bagi IP-ul si aia e, le controleaza local nu prin cloud.
e un picut mai greu cu comenzile in sine, alea trebuie invatate individual pt ca HA nu are acces si la libraria de comenzi predefinite a lui Broadlink (care oricum e cam meh), dar faptul ca le poti folosi in automatizari merita (ex cand temperatura din acvariu creste, porneste aerul conditionat cu Broadlink RM)
|
 |
|
exista varianta mini (mult mai ieftina), doar cu IR, asta PRO pe care ai dat-o tu are si IR si RF
https://www.emag.ro/telecomanda-inteligenta-broadlink-rm4c-mini-ir-wi-fi-compatibil-amazon-alexa-si-google-home-rm4cmini/pd/D71QFGBBM/?X-Search-Id=e022f4cc1838065f045c&X-Product-Id=53860436&X-Search-Page=1&X-Search-Position=0&X-Section=search&X-MB=0&X-Search-Action=view
eu o folosesc doar pt aerul conditionat, in rest TV-ul si receiver-ul le controlez via WiFI
bine, mai am si vreo 2 prize RF pt luminile la refugiu, ca mi-e lene sa le schimb
a fost primul device smart pe care l-am cumparat, acu vreo 4 ani :-)
parca vad ca o sa evoluezi si tu ca mine, i.e. in 2-3 ani o sa fii fan HomeAssistant :-))
|
 |
|
sonoff-ul se leaga direct la centrala, asa cum se leaga orice termostat si inlocuieste cu totul termostatul pe care il aveai pana acum
el este doar un releu (trebuie uscat, de aia e nevoie de Sonoff DRY, nu altele) care primeste comanda de la un senzor de temperatura, prin intermediul unui hub
practic am "spart" in 3 bucati un termostat din asta normal:
1. functia de masurare a temperaturii o indeplineste senzorul
2. logica de pornire/ oprire / programare este furnizata de HUB (se creeaza un termostat virtual si doar se adauga la el senzorul si releul)
3. partea de releu e indeplinita de Sonoff DRY
link
https://www.aliexpress.com/item/4000089805053.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.3c6b4c4dAoI1cY
|
 |
|
tare!
(pentru mine e prea complicat, dar e bine de stiut)
|
 |
|
apropo, sa va mai zic ce am facut in ultima vreme in Home Assistant, desi nu are legatura cu acvaristica
- termostat smart (bine, se poate face si in Smartthings)
- mi-am pus VPN pe el (Wire Guard), acum pot sa accesez reteaua mea locala si din afara, ceea ce e pretty cool daca ma intrebati pe mine, practic am cloud personal pt ca pot accesa NAS-ul unde stochez local pozele etc
- am pus si Motion Eye pe el, am integrat camerele, ceea ce nu e mare branza, dar faptul ca am facut de exemplu o automatizare ca sa inregistrez cand se deschide usa de la intrare este o mare chestie (si pentru ca am VPN, pot vedea imediat inregistrarile salvate pe NAS)
- am pus Ad Guard (ad blocker si web filtering, similar cu Pi Hole)
- am pus Bit Warden (password manager)
nu exista limite la ce poate face Home Assistant :-)
|
 |
|
bine, dar mai trebuie si un releu pentru ESP, plus niste fire, plus niste lipituri cu ciocanul de lipit, corect?
plus firmware
plus trebuie NodeMCU, altfel daca iei doar ESP, ca sa il programezi iti trebuie si toate matzele alea de care ai nevoie ca sa il conectezi la USB...
corect? sau cum anume, poti detalia un pic?
ar fi interesant de stiut pt mine cum anume conectezi un releu la un ESP.... eu am o mare problema cu releele, nu reusesc sa inteleg sau sa tin minte cum naiba trebuie facute conexiunile, mi-e greu si cu schema in fata :-)
Edit: sau tu zici sa cumparam o placa care are deja esp si releu si doar sa programam?
Si presupun ca tre sa fie releu cu contact uscat, corect?
Eu am luat recent niste sonoff dry, le-am pus la centrala termica ca sa imi fac termostat smart, sunt f incantat de mine ca am aceleadi functionalitati ca la un termostat smart pentru 5 dolari :-))
|
 |
|
i-adevarat, dar releul wi-fi costa cam la fel cat o priza programabila si ai in plus posibilitatea sa il controlezi prin telefon, deci na
|
 |
|
mai exista o solutie care ar putea sa fie cea mai simpla, desi nu e perfecta
daca hranesti in fiecare seara aproximativ la aceeasi ora, setezi in aplicatie sa porneasca device-ul in fiecare zi la o ora mai tarzie decat ora la care hranesti tu
adica sa zicem tu hranesti intre 7 si 8 seara, atunci pui timer sa-ti porneasca releul la ora 9 seara, in fiecare zi
si ai rezolvat problema, dezavantajul e ca daca hranesti la 9 fara 5 sta deschis doar 5 minute iar daca hranesti dupa 9 :-)) .... atunci nu stiu, poti sa pui un loop timer care sa-ti porneasca device-ul la fiecare 2-3 ore
(daca device-ul este deja pornit cand se activeaza timer-ul, nu e nici o problema, e ca si cum nu ar fi)
|
 |
|
dan.pavelescu wrote:Nici cu sufletul meu de putoare ordinara nu te pot intelege.
De ce vrei sa apesi pe buton ca sa opresti, dar nu vrei sa apesi ca sa porneasca?
Ti-e frica de ROZA?
eu inteleg perfect, motivul principal e lene + ca uiti - garantat uiti la un moment dat daca faci asta in fiecare zi ... si o sa stai cu filtrul oprit pana a doua zi sau mai rau, pana a doua zi seara
|
 |
|
cred ca vrea ceva care sa porneasca singura dupa un timp, de ex la 1 ora dupa oprire sa porneasca singura
asta se poate in 2 feluri, din cate stiu eu:
1. din aplicatie, de ex Sonoff are posibilitatea sa pui timer si porneste/ se opreste singura - dezavantaj e ca tre sa scoti telefonul de fiecare data
2. cu automatizare intr-un hub, de ex Home Assistant sau Smartthings, cum am eu - opresti de la device, ca mai toate au si buton, si apoi HA il porneste dupa X minute - dar evident trebuie hub
dar o solutie fara telefon/ computer nu cred/ nu stiu sa existe
in mod normal ai putea sa faci in aplicatie o automatizare asa incat cand device OFF->asteapta X minute-> device ON dar Sonoff de ex nu stie sa faca asta cu acelasi device, nu te lasa sa alegi acelasi device si pentru trigger si pentru actiune, ceea ce mi se pare stupid dar nici in Tuya nu se poate, deci nu stiu, o fi vreun motiv
|
 |
|
@adiio
lampa are un canal albastru si unul alb, separate, deci practic vorbim de dimarea unui singur canal ca la celalalt e la fel
dimarea se face acum manual, cu un potentiometru in care intra 2 fire
ma gandeam ca ar putea fi inlocuit acel potentiometru cu ceva pe baza de esp
|
 |
|
|
|