Message |
|
Fadds wrote:Scumpe testele astea... Acum am fost in beci dupa trusa de teste JBL... A expirat de aproape un an. Mor de ciuda  O arunc, nu?
Intelegem ce vrei sa spui.
Eu mi-as face niste solutii etalon ptr fiecare substanta (personal cu nitritul nu stiu cum as face) si as compara rezultatele. Ia timp dar este util in procesul de invatare. Daca eroarea este mai mare de 20% sa zicem nu m-as baxa pe testere.
|
 |
|
Fadds wrote:
Din pacate nu mai am solutii cu pH determinat pt calibrate. Varful nu l-am lasat sa se usuce, are capac cu garnitura.
Valirile masurate astazi sunt cele pe care le-am avut tot timpul, daca nu s-a schimbat cu ceva apa de retea atunci arata cat de cat corect.
Nu trebuie precizie de laborator pt acest experiment, ideea e sa mentinem pH undeva intre 7.2 -8.1
Cand ma refeream la industrie nu ma gandeam la laborator. Mai concret ma refeream la statiile de tratare a apei menajere(filtrele noastre sunt o astfel de statie in miniatura, nu?).
Un instrument necalibrat arata date eronate rau de tot, de obicei plaja de valori se ingusteaza rau de tot. Nu intru in detalii tehnice prea mult, e cam plictisitor.
Cat despre experiment mi se pare incorect ca vreti sa " mentineti" pH ul intre anumote valori. Este OK sa il monitorizati dar in momentul in care interveniti cu ceva in scopul de a mentine pH ul rezultatele testului sunt false sau nerelevante.
|
 |
|
In general sondele de pH nu se comporta prea bine daca au stat nefolosite un timp indelungat si mai ales daca sonda din varf a stat uscata. Cel mai simplu de verificat daca mai este in stare de functionare este sa incerci sa-i faci o calibrare in cel putin 2 puncte. Oricum majoritatea producatorilor industriali de pH metre recomanda recalibrarea saptamanala a sondelor.
Ai facut o calibrare inainte de a-l refolosi?
|
 |
|
Fadds wrote:
Daca mai adaugi un filtru burete, ai dublat suprafata disponibila, ai rezolvat problema (posibil).
1. Am o canistra, 1 HOB si 2 bureti extra largi la vreo 200l apa. Inca un burete ar fi frectie cu spirt la picior de lemn. Poate inca o canistra sau sump, dar nu vreau sa maresc debitul.
2. Scopul la ce am postat nu a fost sa gasesc solutii la aceasta "problema" ci sa incerc sa definesc ce inseamna bacterii heterotrofe, la ce sunt buna si sa va sugerez ca in experimentul vostru sa urmariti si acest aspect.
Apreciez ca incercati sa ma ajutati, dar eu nu o consider o problema atata timp cat le tin sub control si pestii sunt sanatosi.
|
 |
|
Fadds wrote:Un alt indicator bun prezenta heterotrofelor in filtru ar fi absenta lor din coloana de apa - clarificarea apei.
Bacteriile heterotrofe in numar mare din filtru consuma DOC (compusii organici dizolvati) din apa, iar heterotrofele din coloana de apa raman fara resurse si dispar.
Bacteriile heterotrofe din coloana de apa sunt cele care tulbura apa.
Dau detaliile astea ca sa inteleaga toata lumea ce vorbim aici
In cazul experimentului locul unde vor fi vizibile prima data va fi tubul transparent de la filtrul cu burete.
|
 |
|
1. Nu , nu e vorba de igiena, mai mult de programul de hranire si tipul de mancare folosit.
2.In fiecare zi la schimbul de apa curatat geamurile dar reapare.
3. Daca sunt colonii debacterii heterotrofe nu vreau sa scap de el(caci nu vreau sa modific regimul de hranire). Probabil ca le am si in canistra. Le inlatur partial, doar pe celecare ma enerveaza cel mai mult(peretii si fundul acvariului).
|
 |
|
Nu stiu de ce dar ma asteptam ca tu sa-mi dai un raspuns la care m-am gandit si eu. Majoritatea raspunsurilor primite au fost diatomi.
Si acum sarevenim la oile noastre. Deci suntem de acord ca sunt colonii de bacterii heterotrofe, care consuma DOC din acvarii. In mod normal ar trebui sa stea dosite prin filtre, dar fiind un nazin de crestere, hranesc masiv si am o groazade DOC in apa si probabil nu am o suprafata suficient de mare ptr filtrarea DOC.
Eu as folosi tubul de la filtrele de burete ca un indicator ca coloniile de bacterii heterotrofe au inceput sa se formeze(cred ca acolo veti vedea prima oara). Ar fi un indicator calitativ al experimentului(caci trebuie sa aveti si heterotrofe, nu), in afara indicatorilor cantitativi masurabili prin concentratiade amoniac, nitrit, nitrat.
In poza de mai jos, colonii de heterotrofe be buza filtrului HOB.
|
 |
|
Desi pare ca nu are legatura cu acest topic, in functiede raspunsurile primite ar avea.
Ce credeti ca este chestia asta care creste din abundenta si trebuie s-o indepartez zilnic de pegeamul unui bazin de pui. Sau s-a depus pe tubul de la filtrul cu burete. Intrebarea am pus-o si pe alte forumiri, sunt curios daca raspunsurile primite coincid cu ceea ce suspectez eu caeste.
|
 |
|
Sunt doua feluri in care pH ul influenteaza ciclul azotului:
1. La pH scazut(teoria spune sub 6) bacteriile benefice mor sau isi micsoreaza rata de reproducere. Probabil ca asta este motivul ptr care fadds ti-a sugerat sa cresti pH. Parerea mea ca 6.8 este OK, nu merita sa alergi dupa o anumita valoare a pH.
Din pacate cantitatea si calitatea bacteriilor benefice nu o putem aprecia noi bazandu- ne pe experienta noastra. Cel mult ne putem baza pe experienta unor biochimisti care isi petrec majoritatea timpului co ochiii lipiti de microscop.
2. Amoniac/Amoniu La pH acidic ionii de hidrogen zburda liber prin apa asa ca amoniacul NH3 are posibilitatea sa sustraga un ion si sa devina amoniu(NH4) care este mult mai putin toxic. Raportul NH3/NH4 depinde de valoarea pH(cati ioni de hidogen sunt liberi).
Evident la pH bazic procesul este invers.
Eu unul zic sacontinuui sa faci ceea ce faci, Discutiile de pe forum au doar scop informativ. Nu trebuie sa urmezi sfatul nimanui daca informatie care ti se ofera iti pare a fi prosta sau nerelevanta.
|
 |
|
dandumitru wrote:
flo77 wrote:
Ariath wrote:
Chihiros wrgb II 30
Wow! Da' stiu ca te-ai hotarat sa le dai serios cu PAR-ul la cap plantelor! Cred ca e cazul de comprese cu CO2(sau mai mult carbon lichid) pana nu incep sa_si faca algele de cap.
Succes in continuare, acvariul e superb!
Eu vad acest bazin atat de bine stabilizat, incat mie greu sa cred ca va face alge !
Pai a cam triplat PAR-ul recent, asta a cam dezechilibrat balanta nutrientilor.
Dar sunt de acord cu tine din moment ce a marit si dozajul celorlalti nutrienti.
|
 |
|
Nu vreau sa-ti schimb hotararea, abia acum am dat de site-ul de unde ma gandeam sa pun o comanda. Aici am vazut si de benzile combinate 3:1, 5:1, 8:1 rosu(660nm):blue(460nm). Au 5m, 60 W. Au si surse, drivere accesorie.
Foloseste doar ca FYI, eu nu am cumparat nimic, nu stiu cat de secure este site-ul.
https://led-lights.com/
|
 |
|
Controllerul mi se pare OK. Cel mai mult imi place modelul, TC420  , poate ar fi fost mai sugestiv THC420.
Vorbind de 420 , ai putea gasi benzi de LED-uri rosu+albastru destinate horticulturii la magazinele online specializate.
|
 |
|
Ariath wrote:
Chihiros wrgb II 30
Wow! Da' stiu ca te-ai hotarat sa le dai serios cu PAR-ul la cap plantelor! Cred ca e cazul de comprese cu CO2(sau mai mult carbon lichid) pana nu incep sa_si faca algele de cap.
Succes in continuare, acvariul e superb!
|
 |
|
dan.pavelescu wrote:Da, nu ma pricep, am zis sa ajut si eu cu ce am. Intr-adevar, lampa are leduri rgb.
Adevarul este caeu m-am referit la controllerul din link care e ptr un singur canal. Controllerul tau s-ar putea sa fie si ptr ajustarea culorilor, dar nu pot sa spun nimic ptr ca eu nu pot deschide pozadin plici.
|
 |
|
dan.pavelescu wrote:Eu am cumparat o lampa Twinstar si o jucarie controlabila prin wi-fi, cu aplicatia Magic Home.
Se poate simula rasarit-apus, se poate seta timpul de start/stop (si toate astea se pot seta in mod multiplu)
Sunt multumit de jucarie, singura problema apare la penele de curent (dupa pana de curent lampa ramane stinsa, controllerul nu o porneste automat ci doar la urmatoarea comanda de start programata)
https://www.amazon.com/Sumaote-Controller-Compatible-Assistant-Dimmable/dp/B07JC3L4Z6/
Nu l-am luat de pe Amazon ci din tara. Presupun ca se gaseste si pe Ebay
edit: pun si o poza cu al meu, ca poate n-am indicat bine modelul de pe Amazon

Nu e chiar un simulator rasarit/apus. Controlerul ala controleaza toate culorile simultan. Un controler ce simuleaza rasarit/apus controleaza fiecare culoare independent. Plus ca lampa foloseste RGB leduri.
|
 |
|
Tudor wrote:
Lungimea de unda la astea e chiar asa naspa?
Nu chiar. 660 nm favorizeaza clorofila de tip a, 630 nm cea de tip b. 630 nm bate spre portocaliu.
Le poti combina daca gasesti.
|
 |
|
Mi se par prea multe albastre.
Ce lungime de unda au LEDurile rosii? Eu as cauta 660nm nu 630 nm.
Ai de gand sa pui un controller pentru ajustarea intensitatii luminoase?
|
 |
|
Ce lampa folosesti acum?
|
 |
|
Tubi sau vierme negru? Il poti scoate intr-o cutiuta cu apa si dua un timp atinge-l. Daca se zvarcoleste in draci e vierme negru, daca ramane relativ calm e tubifex.
|
 |
|
Imi cer scuze, acum am remarcat si rezultatele de la testul JBL , unde cantitatea de clor rezidual(chlorine) este mai mare in acvariu decat in retea..
Sincer sa fiu nu am incredere in testele Proscan de la JBL, am vazut destul de multe reviewuri proaste.
De obicei daca lasi apa sa stea sau o aerezi cantitatea de clor scade.
Pentri cresterea pH as incerca sa cresc usor kH folosind bicarbonat de sodiu.
|
 |
|